1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Geen excuses nodig. Het is allemaal te lezen, geen probleem.
    Ik ben het met je eerdere posts eens; woorden kunnen soms het verschil maken.
    Dat is dan een pak van mijn hart dat jij het met mijn eerdere posts eens bent !
    Zou het anders, aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, Marokkaans, vele malen erger dan Spaans, benauwd krijgen
    In het kwadraat misschien ook wel.
    En woorden kunnen inderdaad het verschil maken.
    Mooi.

  2. #47
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Dat is dan een pak van mijn hart dat jij het met mijn eerdere posts eens bent !
    Zou het anders, aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, Marokkaans, vele malen erger dan Spaans, benauwd krijgen
    In het kwadraat misschien ook wel.
    En woorden kunnen inderdaad het verschil maken.
    Mooi.
    Dat is dan heel erg benauwd en alleen omdat iemand het dan niet eens zou zijn. Mensen kunnen nu eenmaal van mening verschillen, zou men maling aan moeten hebben en genieten van de kalmte.

  3. #48
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Aal-E-Imran
    3:8

    رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

    [Who say], "Our Lord, let not our hearts deviate after You have guided us and grant us from Yourself mercy. Indeed, You are the Bestower.

  4. #49
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door _Fluffy_ Bekijk reactie

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Dat is dan heel erg benauwd en alleen omdat iemand het dan niet eens zou zijn. Mensen kunnen nu eenmaal van mening verschillen, zou men maling aan moeten hebben en genieten van de kalmte.
    Ik bedoelde het eer binnen de context van het (opnieuw) zo goed mogelijk moeten uitleggen van een mening die ik over iets
    zou moeten hebben, zoals ieder mens wel een mening over iets heeft.
    En vanuit laatst vermeldde kan men (nu eenmaal) wel bedenken dat er dan vanzelfsprekend meningsverschillen kunnen ontstaan.
    Veelzeggend geformuleerd.. Zou men maling aan moeten hebben en genieten van de kalmte.
    Het eerste kan niet duidelijker en bij het tweede is mijn grijze massa wat intenser aan het werk.
    Genieten van de kalmte,

  6. #51
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Ik begrijp het; ik was het met jou eens zonder dat het opnieuw uitgelegd moest worden en dat was een pak van je hart. Duidelijk.
    Bedoeling van kalmte is juist het niet laten (over)werken van de hersenen, veel succes daarmee.

  7. #52
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Aal-E-Imran
    3:13


    قَدْ كَانَ لَكُمْ آيَةٌ فِي فِئَتَيْنِ الْتَقَتَا ۖ فِئَةٌ تُقَاتِلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَأُخْرَىٰ كَافِرَةٌ يَرَوْنَهُمْ مِثْلَيْهِمْ رَأْيَ الْعَيْنِ ۚ وَاللَّهُ يُؤَيِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ يَشَاءُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصَارِ

    Already there has been for you a sign in the two armies which met - one fighting in the cause of Allah and another of disbelievers. They saw them [to be] twice their [own] number by [their] eyesight. But Allah supports with His victory whom He wills. Indeed in that is a lesson for those of vision.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Ik begrijp het; ik was het met jou eens zonder dat het opnieuw uitgelegd moest worden en dat was een pak van je hart. Duidelijk.
    Bedoeling van kalmte is juist het niet laten (over)werken van de hersenen, veel succes daarmee.
    Niet dat ik het niet opnieuw zou willen uitleggen hoor.
    En dat bedoelde ik ook inderdaad. (Helemaal duidelijk)

    Volledig mee eens.
    Het was even een omstandigheid waarin ik met mijn psyche verkeerde.
    Kalmte in de grijze massa is het tegenovergestelde en alleen maar aan te raden.
    Maar soms heeft een mens bepaalde zaken nu eenmaal niet in de hand.

    Bedankt voor het toegewenste succes.

  9. #54
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Dat kon ik lezen, vandaar dat ik je succes wenste. We kunnen altijd ons best blijven doen. Graag gedaan.

  10. #55
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Hud
    11:123


    وَلِلَّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَإِلَيْهِ يُرْجَعُ الْأَمْرُ كُلُّهُ فَاعْبُدْهُ وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ ۚ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ

    And to Allah belong the unseen [aspects] of the heavens and the earth and to Him will be returned the matter, all of it, so worship Him and rely upon Him. And your Lord is not unaware of that which you do.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Dat kon ik lezen, vandaar dat ik je succes wenste. We kunnen altijd ons best blijven doen. Graag gedaan.
    Een reactie geven op een eerdere gevolgtrekking heb je mooi gedaan.
    Een handelen die zeker een pluim verdient, omdat dit vanuit een menselijke insteek is gebeurdt.
    Jouw succes is van harte aangenomen en per direct in samenhang gebracht met het gegeven dat wij altijd ons best
    kunnen blijven doen.
    Een niet meer dan juiste invalshoek vanwege het gedachtengoed, ontstaan uit een diversiteit aan gedachten, dat hieraan ten grond-
    slag ligt.
    Prachtig gezegd.. wij kunnen altijd ons best blijven doen.. (In velerlei opzichten)

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    [QUOTE=Token;132061733]Soera Hud
    11:123

    Sura Hud vers, 123 van Al-Qur'an al-Kareem is zo mooi en duidelijk, omdat dit vers ons laat weten dat Allah achtzaam
    is op hetgeen wij doen.
    En Hij alles weet wat wij denken en wat wij (willen gaan) doen.

    Allah Ou Akbar.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Allah heeft mij recentelijk nog meer de ogen geopend voor jouw wijze van schrijven.
    Over de versen uit Al-Qur'an al-Kareem is het duidelijk, te begrijpen en dan kan ik er alleen maar intenser over nadenken en zo
    optimaal mogelijk in mijn leven toepassen.
    Nadenken over Islamitische kwesties is een aangename bezigheid en maakt het leven vele malen leuker om te leven en er continu
    een positieve draaiing aan te blijven geven.
    Maar ook jouw schrijven n.a.v. een respons op een stukje tekst is noemenswaardig, omdat dit bij mij als cool overkomt.

  14. #59
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Ik probeer mijn best te doen om zo inhoudelijk mogelijk in te gaan op je posts, dan kan het weleens zo zijn dat het een kort antwoord is. Desalniettemin waardeer ik je woorden, al lijkt het niet zo. We doen ons best.
    Het is inderdaad een goede manier om jezelf bezig te houden, het lezen en nadenken over de Koran, kennis opdoen etc. Dat is de juiste gedachte; het maakt het leven leuker en men wordt er positiever van.
    Het is hoe jij het ervaart, dat kan.

  15. #60
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Jathiya
    45:36

    فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَرَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

    Then, to Allah belongs [all] praise - Lord of the heavens and Lord of the earth, Lord of the worlds.