1. #16
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    het kan blijkbaar allebei



    het was tevens duidelijk waar ik op doelde dus ik snap je houding dan ook niet.
    Jij doelt op de war on terror? In dat geval eens. Niet legitiem.
    Desalniettemin, staan 2 groepen elkaar naar het leven. Door achterom te kijken en vingertjes te wijzen gaat niets worden opgelost. Uiteindelijk zij het mensen, die andere mensen vermoorden. Dat is een keuze die zij zelf maken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  2. #17
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    yep de perzen rukken op...ook wel de ariers van het midden genoemd in sommige kringen, kringen waar een Putin zich ook zomaar in zou kunenn begeven of een Assad...Erdogan wordt getolereerd als vriend.

    de nieuwe machtsorde in het middenoosten...De VS heeft het losgelaten, Rusland herovert zijn invloedsfeer...Sisi is trouwens ook pro-putin om het plaatje compleet te maken...en KSA staat een beetje alleen na de fitties met de VS.

    je kan het vanuit je luie stoel zo uittekenen.

    nu is trump staks aan de macht en overname van putin in het midden-oosten is compleet.
    het klopt wat jij hier beschrijft..
    erdogan is niet zo maar naar de Russische zijde geschoven de navo leden hebben erdogan gedwongen om die keuze te maken..
    wat sisi en de andere Arabische dictators betreft,die zullen het in de toekomst moeilijk krijgen en wanneer zij verdwijnen zal iran het moeilijk krijgen en zolang zij aan de macht blijven heeft iran zijn doelen niet behaald..
    maar wat wij snel vergeten is dat het volk altijd het laatste woord heeft..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    327
    14-07-2015

    Moslim logia. Amerika valt Irak binnen, dus blazen we sjietische moskeeën op. niet vreemd dat ze elkaar daar opeten in Irak. kijk alleen naar de reacties hier

  4. #19
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Jij doelt op de war on terror? In dat geval eens. Niet legitiem.
    Desalniettemin, staan 2 groepen elkaar naar het leven. Door achterom te kijken en vingertjes te wijzen gaat niets worden opgelost. Uiteindelijk zij het mensen, die andere mensen vermoorden. Dat is een keuze die zij zelf maken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    nee ik bedoel de twee golfoorlog die jij de war on terror noemt.


    en vooruitgaan zonder weten wat er achter je ligt is gewoon n iet handig...de VS heeft in de jaren 60 innige banden met Iran gehad..later met Irak, met Israel, Met Egypte, met KSA...het is belangrijk om dat te weten, het is belangrijk dat de dictaturen gesteund zijn voor invloed en olie in die regieo..het belangrijk dat Rusland dat ook wenst en had, het is belanrgijk om te weten dat de VS zich terug trekt uit die regio, en Rusland het gat direct opvult...het is belangrijk om te weten dat dit de grote drijvende krachten zijn in de machtsverhouding en welke groepen vermoord mogen worden en niet.

    en ik zeg het excact zo..de moorden worden getolereerd door de grote spelers op de wereld, ..een VS een Rusland om hun eigen invloed in die regio te versterken of te laten lopen in het geval van de VS nu.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  5. #20
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    het klopt wat jij hier beschrijft..
    erdogan is niet zo maar naar de Russische zijde geschoven de navo leden hebben erdogan gedwongen om die keuze te maken..
    wat sisi en de andere Arabische dictators betreft,die zullen het in de toekomst moeilijk krijgen en wanneer zij verdwijnen zal iran het moeilijk krijgen en zolang zij aan de macht blijven heeft iran zijn doelen niet behaald..
    maar wat wij snel vergeten is dat het volk altijd het laatste woord heeft..
    het volk en zeker het volk in het middenoosten is gewend aan sterke leiders (dictators die duidelijkheid verschaffen en handhaven)..de kracht van het internet is in mijn optiek dan ook voorbij.

    het midden oosten wordt uitgeleverd aan Rusland, dat is mijn opinie.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.856
    22-02-2007

    Stelletje hypocrieten. De sjiieten worden al 1000 jaar vervolgd. Daar heeft niemand het over. Soennieten en sjiieten zijn gewoon dom. Achtergesteld. het liefst dat hele theologie boeken de prullenbak in.
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

    Al-maidah 55.

  7. #22
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door benshamal Bekijk reactie
    Moslim logia. Amerika valt Irak binnen, dus blazen we sjietische moskeeën op. niet vreemd dat ze elkaar daar opeten in Irak. kijk alleen naar de reacties hier
    dat was niet het moslim logica,dat is jouw logica.
    Amerika valt irak binnen de iraakse sjiieten en koerden zijn niet in opstand gekomen of afzijdige gebleven maar ze hielpen de bezetter om de bezetting te vervolmaken..
    het waren als het ware de iraakse nsb'ers die samen met de bezetter de iraakse soennieten uitmoorden en uit gebieden zuiverden waarin zij de meerderheid waren.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  8. #23
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    het volk en zeker het volk in het middenoosten is gewend aan sterke leiders (dictators die duidelijkheid verschaffen en handhaven)..de kracht van het internet is in mijn optiek dan ook voorbij.

    het midden oosten wordt uitgeleverd aan Rusland, dat is mijn opinie.
    in dat geval reikt jouw kennis over het midden oosten niet verder dan het dictatoriale regiems,en dat is niet meer dan 100 jaar.
    zo zie ik dat niet rusland zal het midden oosten nooit overheersen,hun misdaden zullen niet snel vergeten worden en de wonden zullen nooit worden geheeld,het ergste zal nog komen wanneer isis geen steden meer beheerst..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #24
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zulfikar Bekijk reactie
    Stelletje hypocrieten. De sjiieten worden al 1000 jaar vervolgd. Daar heeft niemand het over. Soennieten en sjiieten zijn gewoon dom. Achtergesteld. het liefst dat hele theologie boeken de prullenbak in.
    1000 jaar?
    de nieuwe joden alleen 1000 jaar minder vervolging..
    ik denk niet dat deze slachtofferrol iets zal bijdragen voor begrip in de soennitische wereld na de genocide in irak en syrie met behulp van buitenlandse machten..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  10. #25
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    in dat geval reikt jouw kennis over het midden oosten niet verder dan het dictatoriale regiems,en dat is niet meer dan 100 jaar.
    zo zie ik dat niet rusland zal het midden oosten nooit overheersen,hun misdaden zullen niet snel vergeten worden en de wonden zullen nooit worden geheeld,het ergste zal nog komen wanneer isis geen steden meer beheerst..
    Het zal nog wel even doorgaan en als IS weg is uit die steden komt er nieuwe vergelding dat is naief om te denken dat het niet zo is..

    en daar zit dan ook het gemak van een Rusland en de VS, mensen zijn zo makkelijk voor het karretje te spannen dat ze op een zeer gemakkelijke wijze en voor lage kosten boots on the ground hebben.

    het midden oosten is enkel te redden in mijn ogen als men elkaar leert en vergeven en de wapens letterlijk om laat smelten voor treinsporen, auto's, treinen, boten...dan zal de zelfstandigheid toenemen en de afhankelijkheid van vliegdekschepen, bommenwerpers en ander wapentuig van de grote spelers afnemen, men heeft hen dan niet meer nodig.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  11. #26
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Met name de VS, de Engelsen en de Russen hebben er een teringzooi van gemaakt in het midden oosten.

    Maar is er iemand die de illusie heeft dat die regio niet door oorlog verscheurd zou zijn zónder dat die partijen zich ermee bemoeid hadden?

    Ik noem alleen al de aversie tussen Turken en Koerden en de strijd tussen Sjiieten en Soennieten.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    5.345
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Met name de VS, de Engelsen en de Russen hebben er een teringzooi van gemaakt in het midden oosten.

    Maar is er iemand die de illusie heeft dat die regio niet door oorlog verscheurd zou zijn zónder dat die partijen zich ermee bemoeid hadden?

    Ik noem alleen al de aversie tussen Turken en Koerden en de strijd tussen Sjiieten en Soennieten.
    Vandaag weer raak;

    http://nos.nl/artikel/2151979-doden-...anslag-op.html

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Oh jij weet precies de motivatie van Sadam toentertijd. Applaus!
    De Irak-Iran oorlog in 1980 werd behalve door VS en Frankrijk, Sovjet Unie (als je deze ook tot het Westen wil rekenen) ook gesteund door Jordanië, Qatar, Koeweit, Saoedi Arabië.
    Dát is dus het hele verhaal. Niet alleen het vingertje 'het Westen'.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is jullie het westen die saddam gifgas verkoopde om de koerden te vergassen ben je dat vergeten tokkie hier rusmfeld die de hand schude van saddam . Je weet wel toen hij nog deed watjullie westerlingen van hem verlangde is de koerden vergassen en een bloedige oorlog starten met hun buurland waar jullie westerlingen wapens aan hebben verkocht zowel irak als iran .

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door RechtVoorJeRaap Bekijk reactie
    De moslimbroederschap ideologie heeft ook veel invloed gehad op het midden oosten . En daar is misbruik/gebruik van gemaakt zowel door Moslims zelf en westerse geheime diensten.
    Moslimbroederschap een britse westerse uitvinding wat niks met de islam te maken heeft .

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Zulfikar Bekijk reactie
    Stelletje hypocrieten. De sjiieten worden al 1000 jaar vervolgd. Daar heeft niemand het over. Soennieten en sjiieten zijn gewoon dom. Achtergesteld. het liefst dat hele theologie boeken de prullenbak in.
    Jullie kuffar zijn geen eens moslim dus waar heb je het over kaffir .

Tags voor deze discussie