1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    *__Het blinde Meisje__* (WAARGEBEURD)

    Assalamou3aleikoem. Mijn verhaal gaat over een meisje die door een ongeluk blind is geworden. Ik weet zeker dat als je dit verhaal leest je niet meer kan stoppen. Ik hoor wel wanneer ik kan beginnen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Hoofdpersoon: Djanet ( paradijs ) 20 jaar.


    Dit verhaal gaat over een meisje Djanet die sinds haar 10e blind is. Ze studeert rechten op een speciale universiteit voor kinderen met een handicap.
    Toen ze 10 jaar was waren zij en haar familie onderweg naar Marokko toen het lot zijn slag sloeg. Ze kregen een auto-ongeluk in Frankrijk waardoor haar ouders en broer gelijk op slag dood waren. De enige die het overleefd hadden waren Djanet en Noor. Na het ongeluk zijn ze door de ambassade teruggebracht naar Nederland waar ze met open armen in een weeshuis werden opgenomen. Djanet en Noor waren moeilijk te plaatsen in een pleeggezin omdat ze allebei moslim waren en ze dus niet in een Nederlands gezin konden alhoewel ze er allebei erg Nederlands uitzagen.
    Noor was toen 7 en was meer gewild dan de wat oudere kinderen het was een emotioneel afscheid voor Djanet want Noor was het enige familielid die ze nog had. Ze beloofde haar te halen zodra ze 18 jaar zou worden.

    Happy Birthday to you.
    Happy Birthday to you.
    Happy Birthday dear Djanet Happy birthday to you.
    ..: Blaas de kaarsjes uit.
    Ik voelde de aanwezigheid van de andere kinderen om me heen.
    Vandaag was het zover ik was eindelijk 16 jaar geworden en morgen zou ik hier weggaan en op kamertraining gaan.Goh wat was ik blij eindelijk een plekje voor mezelf niet meer de badkamer delen met 100de kinderen niet steeds hoeven vragen of ik wat lekker mag pakken.
    Ik ben bijna verkaast door hun Nederlandse gewoontes zoals eerst vragen of je een koekje mag je boterhammen in maximaal 4 stukken snijden rechtop zitten aan tafel niet opstaan totdat iedereen klaar is.
    Bidden voor je begint met eten waar ik hamdoelilah slim genoeg voor was om gewoon Bismilah te zeggen.
    We aten en dronken dansten het was erg gezellig ik zou het wel een beetje missen ookal had ik niet veel vrienden gemaakt zou ik de aanwezigheid en de drukte missen.
    Aan het einde van de avond liep iedereen naar zijn kamer ik deelde m`n kamer met een andere meid genaamd Jessica. Ze was wel een leuke meid alleen had ik soms het gevoel alsof ze zich aan mij irriteren omdat ik haar vaak om hulp vroeg.
    Natuurlijk kan ze het mij niet kwalijk nemen omdat ik hier zelf niet voor gekozen heb.
    Vandaag was mijn laatste avond hier en ik vroeg haar of ze zin had om een beauty avond te houden. Niet dat ik een verschil zou kunnen zien aangezien ik niet kan zien.
    Ze begon mijn haar te kammen.
    Jessica: ik wou dat ik van die mooie lange zwarte pijpenkrullen had. Ze laten je grijze ogen ook meer naar voren komen.
    Djanet: Dankjewel.
    Jessica had me veel geleerd hoe ik me moest opmaken hoe ik me moest kleden.
    Alles was op volgorde in mijn kleedkamer wit bij wit groen bij groen er zaten allemaal briefjes bij in braille een systeempje bedacht door Jessica het zou me een beetje opweg helpen.
    Nadat we onze haren hadden gedaan ging ze mijn nagels lakken terwijl ik aandachtig naar haar verhaal luisterde. Ze was 1 jaartje jonger als ik en had teveel meegemaakt als je het mij vraagt. Haar moeder is weggegaan met een ander toen ze 7 was en haar vader is overleden aan een overdosis.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Ik moest er gewoon om huilen ik had nooit gedacht dat ik zo emotioneel zou worden door haar verhaal omdat we eigelijk alleen een kamer deelde en af en toe wat samen deden.
    Maar ik wou daar graag verandering in brengen en zei dat ze altijd langs kan komen bij mij.
    Nadat ik mijn koffers had ingepakt werd ik gebracht naar mijn nieuwe woonplaats het rook er erg fris en het was vrij rustig.
    De eerste paar maanden was het wel wennen omdat ik het huis niet goed kende botste ik van de één naar de andere muur.
    Vandaag was het weer zover ik nodigde Jessica uit om bij mij te komen slapen omdat ik jarig was ze vroeg toestemming van het weeshuis en legde het uit.
    Na veel doordrammen gaven ze haar de toestemming en brachten haar langs en niet met lege handen, ze hadden een cadeautje meegegeven. Ik maakte het open en vroeg aan Jessica wat het was. Het bleek de nieuwste ipod touch te zijn ik was er erg blij mee aangezien ik zelf een mp3 wou aanschaffen.
    Jessica: Nou zullen we vanavond wat leuk doen? Ik bedoel het is wel je verjaardag laten we naar een feest gaan ofzo.
    Djanet: Ik weet niet denk je dat het wel een goed idee is?
    Jessica: ja waarom niet het is je verjaardag en omdat het je verjaardag is hoeven we pas om 3 uur thuis te zijn! Kom op ik weet zeker dat je het heel leuk gaat vinden en je weet dat de vrijheid in het weeshuis erg beperkt is.
    Djanet: Goed dan alleen omdat ik jou ook een leuke avond wil bezorgen hoelaat is het?
    Jessica: 16.00 uur
    Djanet: zullen we dan rond 20.00 uur wat gaan eten in een Marokkaans restaurant heb het echt lang niet gehad.
    Jessica: Is jouw dag meid ik zal wel bellen om te reserveren.
    We stonden voor mijn kast en keken wat we aan zouden doen.
    Jessica: nou omdat we naar een feest gaan moeten we ons ook feestelijk kleden vind je niet?
    Djanet: je hebt gelijk.
    Jessica: ik heb een leuke zwarte cocktail jurkje aan tot net boven mijn knieën met een mooie witte strik om mijn middel. Ik doe er witte pumps bij aan en laat mijn blonde haren lekker los.
    Djanet: nou nou doe maar mooi wat moet ik aan?
    Jessica: even kijken hoor wat dacht je van een beige rokje tot op de knie past mooi bij je getinte benen een wit topje en daarover een bruine getailleerde blazer met bruine pumps?
    Djanet: klinkt goed haha dan doe ik er wel gouden sieraden bij eerst mijn benen harsen wat ik kan de haren al voelen van tien centimeter afstand net een jungle.
    Jessica: haha is goed meid ik doe jou eerst dan de mijne.
    Djanet: zo deze lotion ruikt echt lekker.
    Nadat ik mijn benen had ingesmeerd kleedde ik me om ik vroeg aan Jessica hoe ik er uit zag.
    Jessica: prachtig laat je haar gewoon los anders is het TE zakelijk.
    Ik pakte een gouden armband en gouden knopjes voor in mijn oren ik had al een gouden ketting om met mijn naam erop die deed ik nooit af.
    Jessica: Djanet heb je toevallig nog zilveren sieraden?
    Djanet: ja kijk maar in de sieradendoos er is genoeg keus.
    Jessica: wauw wat een mooie ketting hij gaat precies rond de nek. Ben je klaar.
    Djanet: Ja nog één finishing touch.pshtt pshtt je kan nooit de deur uitgaan zonder Dolce.
    Jessica: je hebt gelijk deze ruikt echt lekker Dolce and Gabbana Light Blue.
    Djanet: vertel hoelang hebben we erover gedaan?
    Jessica: zo het is half 9.
    Djanet: kom laten we dan gaan.
    We pakten samen de bus richting Rotterdam en kwamen bij het Marokkaans restaurantje aan.
    Djanet: is het druk?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Jessica: behoorlijk je wil niet weten wat voor lekkers er hier allemaal rondloopt.
    Djanet: oké kom zoek ons tafeltje.
    Ik pakte haar hand en liet me begeleiden door Jessica ik nam plaats tegen de muur en trok mijn jas uit.
    Jessica: we zijn volgens mij de enigste dames joh ik wist niet dat die Marokkaanse restaurants alleen voor jongens bedoeld waren.
    Djanet: dat is het ook niet er zijn gewoon weinig dames die rond dit tijdstip buiten zijn.
    Jessica: nouja wat wil je eten?
    Djanet: zullen we eerst Harira ( Marokkaanse soep ) met stokbrood eten en daarna cous cous?
    Jessica: ja dat is goed heb nog nooit Marokkaans eten geproefd maar was zeker in voor iets nieuws.
    De ober nam onze bestelling op en we praatte wat gezellig totdat we door iemand verstoord werd.
    ..: een hele goedenavond dames
    Jessica: hallo
    ..: mijn vriend en ik vroeg ons af of jullie bij ons zouden willen zitten?
    Jessica: nee bedankt we zijn wat aan het vieren.
    ...: nou jullie zien eruit als goed gezelschap dus wat houd je tegen.
    Jessica: dat zijn we ook maar we zitten liever allen.
    ...: geen probleem sorry als ik jullie gestoord heb.
    Jessica: wat een lekkerding was dat.
    Djanet: ja maar ik ga echt niet bij hun zitten ik voel me al ongemakkelijk om in het openbaar te eten kan niet eens mijn vork vinden zonder jouw hulp.
    Jessica: je hebt gelijk alhoewel hij er zeker niet verkeerd uitzag.
    Djanet: ik zou zeggen sla je slag.
    Jessica: nee joh hij is denk ik iets te oud voor me mijn mannetje moet maximaal 2 jaar ouder.
    Djanet: en zeker 10 jaar jonger haha.
    Jessica: pas als ik 40 ben ofzo.
    We lachten en aten het was echt super.




    Mohammed`s perspectief,

    Ik liep met een vriend van me na een Marokkaans restaurant. Ik heb een eigen advocaten bureau dat erg goed loopt vooral omdat ik in één van de grootste crimineel steden woon Rotterdam.
    Er gaat geen dag voorbij of ze komen steeds jonger mijn kantoor binnen. Het is niet te geloven ik kom de raarste zaken tegen.
    Ik nam plaats en was druk met Sulliman in gesprek die verstoord werd door de deur die met gekraak openging.
    De mooiste meid die ik ooit had gezien liep binnen samen met een andere meid.in het zwart.
    Mijn ogen volgde haar god wat was ze mooi toen ze haar jas uit deed zag ik dat het andere meisje haar hielp. Ze moet wel erg zorgzaam zijn om haar te helpen ze zagen er allebei erg leuk uit het leek alsof ze uit zouden gaan.
    Ik zag hoe ze lachte en kreeg er maar geen genoeg van.

    Sulliman: hallo aarde aan Mohammed waar zit je met je gedachte a sahbi.
    Mohammed: kijk eens achter je.
    Sulliman: zo die dames zien er wel goed uit ja
    Mohammed: ja vooral dat meisje met dat bruine jasje.
    Sulliman: ewa tbarkellah blijkbaar hebben ze wat te vieren.

    Jessica`s perspectief

    Ik had een verassing voor Djanet ik zou namelijk voor haar zingen en aangezien ik het erg mooi kan wist ik dat ze het mooi zou vinden.
    Ik stond op en zag de grote taart al aankomen en begon voor haar te zingen.
    Jessica: Happy Birthday to you.
    Happy Birthday to you.
    Happy Birthday dear Djanet Happy birthday to you.
    Iedereen begon te klappen en ik zag Djanet haar tranen wegvegen ik liep naar haar toe en omhelsde haar stevig.
    Na haar vertrek miste ik haar enorm en zijn we meer naar elkaar toe gegroeid ze gaf me goed advies over vanalles.
    Djanet: Ik ben zo blij dat ik een goede vriendin heb als jou en ik zal er altijd voor je zijn.
    Jessica: ik ben nog niet klaar hoor met mijn verrassing.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Opeens hoorde ik mijn lievelings liedje van Whitney Housten- I will always love you gezongen door Jessica.

    Jessica:
    If I should stay
    I would only be in your way.
    So I'll go but I know
    I'll think of you
    Every step of the way.

    And I will always love you.
    I will always love you.
    You, my darling you mmm

    Bittersweet memories,
    That is all I'm taking with me.
    So goodbye, please don't cry.
    We both know I'm not what you, you need.
    And I will always love you.
    I will always love you.


    I hope life treats you kind
    And I hope you have
    All you've dreamed of.
    And I wish for you joy
    And happiness.
    But above all this, I wish you love.

    And I will always love you.
    I will always love you. (4x)
    I, I will always love you.
    You, darling I love you.
    I'll always, I'll always love you.
    Ik hou van je Djanet
    Er werd luid geklapt dat ik er bijna doof van werd.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Reacties dan ga ik door(A)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    72
    02-11-2005

    Ik vind het echt geweldig!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    72
    02-11-2005

    Uppppaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    44
    29-12-2008

    je bent onlinee wil je nog 1 vervolgje plaatsen...!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    72
    02-11-2005

    Nog een vervolg.....Daar word ik blij van(L)

  11. #11
    VRIENDE BESTAAN NIET

    Reacties
    60
    08-05-2010

    aleeee ga dooooooor
    ewa ja

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2010

    mooi verhaal!!
    12/07/2011 Inna lillah wa inna ilaihi raji3oun... "Lieve Oma'' Inoee :

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Weyouw 3 vervolgen nog niet blij hahaha ik zei toch is verslavend zit nu op de fiets met de blackberry zodra ik thuis ben ga ik door oke. Bedankt voor jullie lieve reacties

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    86
    23-02-2010

    GAAAAAAA SNEEL DOOOOOOOOOOOOOR! BEN TE VERSLAAFD NUU AL!!!!!!!!!!!(L)(K)
    Xxx-Hageneesje
    Geniet van het leven, maar ken de grenzen..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    147
    30-05-2008

    Djanet: Ik weet niet wat ik moet zeggen.
    Jessica: wat dacht je van bedankt
    Djanet: hahah bedankt bedankt bedankt dit is echt de leukste verjaardag ooit.
    ...: Hee dame mag ik je feliciteren met je verjaardag
    Djanet: Dankjewel
    …: Mijn naam is Mohammed `ik stak mijn hand uit’
    Djanet: aangenaam ik ben Djanet
    Jessica: en ik ben Jessica ‘ik nam snel zijn hand aan.
    Djanet: wil je er misschien even bij komen zitten?
    Mohammed: Ja ik vraag mijn vriend er ook bij, sulliman kom hier er bij.
    Sulliman: Goedenavond mooie dames Sulliman is de naam 
    Jessica: hallo ik ben Jessica en dit is Djanet aangenaam.
    Djanet: Hallo Sulliman.
    Daar zaten ze dan met z`n vieren Sulliman was al snel druk in gesprek met Jessica terwijl Mohammed een gesprek met Djanet begon. Ze hadden het over van alles en nog wat hij vertelde over zijn bedrijf en zij over haar studie.
    Djanet: Wat toevallig zeg we zitten allebei in de politieke branche.
    Mohammed: klopt dat is wel erg toevallig, mocht je een stage plaats zoeken kun je me altijd bellen.
    Djanet: dankjewel ik zal het onthouden.
    Jessica: Djanet zullen we gaan het is al half elf.
    Djanet: ja is goed, nou Mohammed het was heel leuk je ontmoet te hebben.
    Mohammed: insgelijks maar je gaat me toch niet zo achterlaten?
    Djanet: hoe bedoel je zei ik geschrokken?
    Mohammed: Ik zou je graag nog eens willen zien en spreken.
    Djanet: dat zal helaas niet gaan Jessica kom we gaan
    Terwijl Jessica stiekem Djanet`s nummer aan Mohammed gaf en haar nummer aan die van Sulliman.

    Djanet: tot zien Sulliman en een fijne avond.
    Sulliman: bedankt meid veel plezier allebei rond het goed af vandaag
    Jessica: dat zullen we zeker doen.
    Djanet`s perspectief

    Wat was dat moeilijk wie had dat ooit gedacht dat ik zo`n lieve jongen zou ontmoeten. Al kon ik hem niet zien zijn stem gaf me de rillingen.
    Ik vroeg gelijk aan Jessica hoe hij eruit zag.
    Jessica: hij is ongeveer 1.90 m heeft mooie donkere doordringende ogen heeft z`n haren mooi in model dus omhoog GEEN stekels had een mooie grijze pak aan en van die schattige kuiltjes.
    Djanet: zo zo je hebt hem wel ERG goed bekeken hahah als ik niet beter wist zou ik denken dat je een oogje op hem hebt zei ik slikkend.
    Jessica: Je weet inderdaad niet beter ben meer geïnteresseerd in Sulliman die zal er leuk uit hij is 21 en loopt stage bij die Mohammed.