1. #106

  2. #107
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Als je een uitgebreid boek wilt hebben over elke wetenschappelijke aspect dan moet je wettenschap boeken lezen.

    Ik ben een seeing is perceiving type, jij bent degene die steeds komt met ja maar je ziet het niet en ja maar dit en dat. Ik zou zeggen kom met een korte en duidelijke vraag. Ik ga niet honderden vragen tegelijkertijd proberen te beantwoorden.
    Wordt in de Koran vermeld dat de aarde rond de zon draait?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #108
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim? Maar goed als jij wilt geloven dat religie alleen is gebasseerd op emotie dan moet je dat vooral geloven kerel.
    Jij bent zo slim.
    Duidelijk.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #109
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Christian vs Muslim
    Chrisitan accepts Islam


    https://www.youtube.com/watch?v=HB2hUQfZTmw

  5. #110
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Wordt in de Koran vermeld dat de aarde rond de zon draait?
    Ben je weer geswitched naar een ander topic? Het is toch wat met je. Ik kreeg van een ander lid hier erg wijze advies. Wordt misschien tijd dat ik er in meega.

  6. #111
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ben je weer geswitched naar een ander topic? Het is toch wat met je. Ik kreeg van een ander lid hier erg wijze advies. Wordt misschien tijd dat ik er in meega.
    Ik zou zeggen kom met een korte en duidelijke vraag.
    Wordt in de Koran vermeld dat de aarde rond de zon draait?
    (Religie&leven ... praten we over iets anders?)

    Een allerbest 2017 gewenst!
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #112
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    https://youtu.be/uBPixoNflpU
    Even uitkijken.
    Graag jouw mening.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #113
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    https://youtu.be/uBPixoNflpU
    Even uitkijken.
    Graag jouw mening.
    Een preacher die niet gelooft in intelligent design maar in random natural processes. Hij heeft me niet overtuigd laat ik het zo zeggen.

  9. #114
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Wordt in de Koran vermeld dat de aarde rond de zon draait?
    (Religie&leven ... praten we over iets anders?)

    Een allerbest 2017 gewenst!
    Je kunt niet van topic naar topic springen zonder het uitvoerig te bespreken. Btw zoals ik net al zei ik ga die advies meenemen die ik kreeg en niet meer discussiëren. Met mensen die een gesloten hart hebben of werken met een agenda.

    Jij ook een beste 2017 gewenst.

  10. #115
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Je kunt niet van topic naar topic springen zonder het uitvoerig te bespreken. Btw zoals ik net al zei ik ga die advies meenemen die ik kreeg en niet meer discussiëren. Met mensen die een gesloten hart hebben of werken met een agenda.

    Jij ook een beste 2017 gewenst.
    In alle discussies die we ooit al hebben gevoerd hebben we het over dezelfde thema's gehad. Religie en wetenschap.
    De vragen die ik stel hebben er allemaal mee te maken. En ik stel er verschillende omdat je heel vaak niet thuis geeft als we tot de essentie komen. Je zegt rationeel te denken, maar dat is niet hetgeen waar jouw antwoorden op wijzen. En je weet het gewoon. En dus leg je de oorzaak voor het mislukken of vastlopen van de discussies telkens bij mij.

    Dat je een topic opent met religie discussies zoals in Hyde Park is, hoe interessant ze ook zijn, een tragisch iets omdat je er blijkbaar valide argumentatie in ziet terwijl je zelf niet in staat blijkt dezelfde discussie hier te voeren. Je zit gewoon vast Dude. Mijn advies is , lees religieus filosofische werken. Bij voorkeur van islamitische denkers. Daar vind je mogelijks nog bruikbare argumenten om jouw zaak te bepleiten. Van de moderne wetenschap moet je namelijk geen inhoudelijke validatie van religieuze claims verwachten.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #116
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    In alle discussies die we ooit al hebben gevoerd hebben we het over dezelfde thema's gehad. Religie en wetenschap.
    De vragen die ik stel hebben er allemaal mee te maken. En ik stel er verschillende omdat je heel vaak niet thuis geeft als we tot de essentie komen. Je zegt rationeel te denken, maar dat is niet hetgeen waar jouw antwoorden op wijzen. En je weet het gewoon. En dus leg je de oorzaak voor het mislukken of vastlopen van de discussies telkens bij mij.

    Dat je een topic opent met religie discussies zoals in Hyde Park is, hoe interessant ze ook zijn, een tragisch iets omdat je er blijkbaar valide argumentatie in ziet terwijl je zelf niet in staat blijkt dezelfde discussie hier te voeren. Je zit gewoon vast Dude. Mijn advies is , lees religieus filosofische werken. Bij voorkeur van islamitische denkers. Daar vind je mogelijks nog bruikbare argumenten om jouw zaak te bepleiten. Van de moderne wetenschap moet je namelijk geen inhoudelijke validatie van religieuze claims verwachten.
    haha echt komisch om je teksten te lezen.

    Dit is een topic dat gaat over de debatten in Hyde Park. Ja ik mag daar gewoon een topic over openen met een video lijst.
    Jij benadert mij om te discusseren en niet andersom. Dit is niet mijn eerste keer dat ik met je discussier maar de zoveelste keer.
    Je kunt niet bij 1 onderwerp blijven en tja als jij vindt dat ik niet rationeel kan nadenken, dat laat ik maar voor jou mening niks meer niks minder.

    Ik denk niet dat ik jou advies nodig heb wat ik wel niet moet lezen. Btw jij gelooft ook in preachers en testimony. Atheisten zoals jij maken graag misbruik van wetenschap om het bestaan van een creator te ontkennen. Dwazen zijn jullie die denken op iets geniaals te zitten.

    Ik laat je achter met deze hoofdstuk uit de Koran, erg gepast voor mensen zoals jij.

    قُقُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
    Zeg: "O gij ongelovigen,

    لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
    Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
    Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

    وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ
    Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
    Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

    لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ
    ‏Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

  12. #117
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    https://www.youtube.com/watch?v=ldyzLIyZ4hY

  13. #118
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    https://www.youtube.com/watch?v=UwxuOUOjDl8

  14. #119
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Mooie discussies. Moge Allah jullie belonen.

  15. #120
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    https://www.youtube.com/watch?v=NKKEquxyFbA