1. #61
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Pharaoh Bekijk reactie
    Jawel, maar dan vraag ik me alsnog af waarom het per keer verschilt... Waarom niet constant een voornaamwoord gebruiken (ervan uitgaand dat God naar zichzelf verwijst)?
    Dat is gewoon hoe Allah zijn boodschap heeft gebracht. We kunnen daar alleen maar over speculeren maar we eindigen in een niemandsland. Waarom niet en Wat als kunnen we erg weinig mee. Als je de Royal We of Us kunt uitleggen dan zul je begrijpen dat het uiteindelijk allemaal neerkomt op 1 persoon en niet meerdere.

  2. #62
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Moslim vs Atheist
    Iedereen is geboren als Moslim.


    https://www.youtube.com/watch?v=5GHw_x1HYwI
    https://www.youtube.com/watch?v=5GHw_x1HYwI


    Hamza explains that Atheism is a choice and that humans and the rest of creation come into existence submitting to the will of a creator (muslim)

  3. #63
    anti-hero

    Reacties
    1.228
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Dat is gewoon hoe Allah zijn boodschap heeft gebracht. We kunnen daar alleen maar over speculeren maar we eindigen in een niemandsland. Waarom niet en Wat als kunnen we erg weinig mee. Als je de Royal We of Us kunt uitleggen dan zul je begrijpen dat het uiteindelijk allemaal neerkomt op 1 persoon en niet meerdere.
    Hmmmm... Duidelijk. Royal We of Us vind ik ook apart, maar dat terzijde. In principe zou je dus ook een "Zij" (als in vrouwelijke vorm) kunnen gebruiken neem ik aan?
    Divide and rule (or divide and conquer, from Latin dīvide et īmpera) in politics and sociology is gaining and maintaining power by breaking up larger concentrations of power into pieces that individually have less power than the one implementing the strategy. The concept refers to a strategy that breaks up existing power structures, and especially prevents smaller power groups from linking up, causing rivalries and fomenting discord among the people.[1]

  4. #64
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Moslim vs Agnost(Ex Jood)
    Waarom bestaat Hel?


    https://www.youtube.com/watch?v=WObf8DuuN8A
    https://www.youtube.com/watch?v=WObf8DuuN8A


    Hamza (Muslim) speaks with Jonathan (ex-jew) about motivation through reward and punishment.

  5. #65
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Pharaoh Bekijk reactie
    Hmmmm... Duidelijk. Royal We of Us vind ik ook apart, maar dat terzijde. In principe zou je dus ook een "Zij" (als in vrouwelijke vorm) kunnen gebruiken neem ik aan?
    Nergens in de Koran verwijst Allah zichzelf naar een Zij, Wel naar het woord Hij. Dus Ik zou het als Moslim niet wijs vinden om Hem een woord te geven waar Hij zichzelf niet naar verwijst. Het heeft btw niks te maken met dat mannen zogenaamd superieur zijn en vrouwen inferieur of iets in die richting.

  6. #66
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Christen vs Moslim
    Vijgen boom vers uit de Bijbel exposed


    https://www.youtube.com/watch?v=jY7KIf8HBTo
    https://www.youtube.com/watch?v=jY7KIf8HBTo


  7. #67
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Begrijp je zelf wat je bedoelt? je was me kwijt bij an sich.

    Dan heb je het belangrijkste deel begrepen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Sterke einde.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #69
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Sterke einde.
    Klopt, dat was echt een interessante discussie.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Klopt, dat was echt een interessante discussie.
    Ooit was hij (nog) wat agressiever en vond ik het moeilijk kijken naar hem maar hij heeft zich sinds wat bijgesteld lijkt het. Met de manier waarop hij beredeneert is er in ieder geval nooit wat mis mee geweest. Hij heeft de persoon tegenover zich een paar keer echt even wakker geschud. Gozer kreeg shock omdat het in conflict ging met zn trots dat kon je zien een aantal keren. Denk ook niet dat hij het snel zal vergeten. Moge Allah hem leiden.
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #71
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ooit was hij (nog) wat agressiever en vond ik het moeilijk kijken naar hem maar hij heeft zich sinds wat bijgesteld lijkt het. Met de manier waarop hij beredeneert is er in ieder geval nooit wat mis mee geweest. Hij heeft de persoon tegenover zich een paar keer echt even wakker geschud. Gozer kreeg shock omdat het in conflict ging met zn trots dat kon je zien een aantal keren. Denk ook niet dat hij het snel zal vergeten. Moge Allah hem leiden.
    Ameen, klopt die verandering heb ik ook gezien. Maar hij slaat wel steeds weer de spijker op zijn kop.

  12. #72
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Het bevreemdende is
    Dat de argumenten
    Hier in dit hoekje
    En in andere topics waar gelijkaardige discussies lopen
    Niet zo snel komen
    Als in die filmpjes
    Of gewoon helemaal niet komen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #73
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het bevreemdende is
    Dat de argumenten
    Hier in dit hoekje
    En in andere topics waar gelijkaardige discussies lopen
    Niet zo snel komen
    Als in die filmpjes
    Of gewoon helemaal niet komen.
    Wat bedoel je daar precies mee?

  14. #74
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Wat bedoel je daar precies mee?
    Dat net als het interessant begint te worden jij , of andere confrater (zoals durani), niet thuis geven.
    In onze recente gesprekken was dit zo. In vroegere gesprekken ook. We lijken altijd op wat jij omschrijft als een 'dead end' te komen.
    Terwijl ik denk dat er nog ruimte is, ook binnen de grenzen van jouw overtuiging, voor debat. Maar misschien mankeer ik de skills om dit duidelijk(er) over te brengen. Of mankeer jij het instrumentarium om de discussie zinvol verder te kunnen zetten.
    Wat denk jij?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Dat net als het interessant begint te worden jij , of andere confrater (zoals durani), niet thuis geven.
    In onze recente gesprekken was dit zo. In vroegere gesprekken ook. We lijken altijd op wat jij omschrijft als een 'dead end' te komen.
    Terwijl ik denk dat er nog ruimte is, ook binnen de grenzen van jouw overtuiging, voor debat. Maar misschien mankeer ik de skills om dit duidelijk(er) over te brengen. Of mankeer jij het instrumentarium om de discussie zinvol verder te kunnen zetten.
    Wat denk jij?
    Zoals ik al eerder zei. Begrijp je zelf wel wat je bedoelt? Je lijkt Mohammed Enait wel als je praat. Ik wacht nog steeds tot je die hint begint te begrijpen.

    Ten eerste spreek alleen over mij en niet Durani of anderen. Ten tweede jou manier van discusseren is zeer frappant. Je bent snel geneigd om geen antwoorden te geven op simpele vragen. Maar in plaats daarvan ons te leiden naar een ander onderwerp omdat je de vragen niet geschikt vind. Vragen btw die jij zelf naar voren schuift en daarna verwerpt.

    Dus ik zat alleen nog te wachten op deze hadeeth met betrekking tot een man op een vliegende paard waar jij mee kwam.