1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door hhv Bekijk reactie
    he he sorry was iets mis gegaan bij mijn inschrijving jaren geleden
    Ik ben een vrouw haha
    Hahah kan gebeuren meid , geen probleem

  2. #152
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Wauuwww wat een verrassing

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    De henna dag


    Ik voelde me suf. Ik had geen zin in deze dag. Het liefst lag ik de hele dag in bed. Alles lag klaar. Samir had echt veel moeite gedaan. Het is traditie dat de man de hennaspullen betaald. Met tegenstribbeling van zijn moeder. Ik had echt een hekel aan haar gekregen. Het liefst zette ik haar op haar plek , maar dan dacht ik aan Samir. Ik vond het zielig voor hem. Het is en blijft zijn moeder. Hij is verblind door de liefde. Ik merk dat hij me helemaal geweldig vind. Hij is ook niet verkeerd. Hij is een leuke jongen met een knappe koppie. Alleen voel ik nog geen liefde. Dat zal nog wel komen.

    Het moment brak aan. Mensen uit de buurt zaten klaar. Ik zat in de kamer met Ilhame. Ze was niet van mijn zijde af te slaan. Ze had me gesteund door dik en dun. Zo zie je maar weer wie je echte vrienden zijn. Dacht meteen aan Elif. Hoe zou het met haar gaan? en Karim dan?

    ‘Sarah er is iemand die je wilt zien’ Ze liet haar binnen en ze kwam op me af. ‘Gefeliciteerd mijn dochter’ Ze knuffelde me stevig en er kwam een traan uit haar ooghoek. ‘Ik wens je veel geluk in je leven’ Wie is dit en waarom huilt ze om mij? Ilhame vond het ook vaag. Ik dacht er niet veel bij na en focuste me op wat er nog zou komen. Er werd geseind dat ik naar binnen mocht komen. Ze hadden een vrouw ingehuurd die henna liedjes zou zingen. Ik vond haar stem erg prachtig, gelukkig had ik een sluier om me heen en konden ze mijn tranen niet zien. Ilhame begeleidde me naar de stoel en daar zat ik voor alle bezoekers met een sluier om me heen. Ik kon de mensen zien staren door de sluier. ‘Kijk naar beneden en let niet op de mensen hier’ fluisterde Ilhame in me oor.

    Tijdens de henna ceremonie dwaalde me gedachtes af. Het leek alsof heel mijn leven in een flits voorbij vloog. De tranen vloeide over mijn wangen. Er werd een tissue in me handen gedrukt. Ik veegde de tranen weg en Samir zou ieder moment aan komen. Muziek werd gedraaid en iedereen stond op en begon te dansen. Het emotionele moment was gelukkig voorbij.

    Samir kwam dansend naar binnen. Hij had een djellaba aan. Het stond hem erg goed. Hij was ook naar de kapper geweest zag ik. Ik voelde iets van binnen knappen. Hij kwam voor me staan en deed m’n sluier omhoog en kuste me op me voorhoofd. Het gevoel was zalig en voelde magisch. Z’n moeder stond in een hoekje mee te kijken. Ze keek niet echt blij. Machteloos stond ze daar in een hoekje terwijl ik met haar zoon danste.

    Het was etenstijd en Samir en ik praatte met elkaar als nooit tevoren. Onze gesprekken waren oneindig. Z’n vader was er niet bij , hij wou niets meer met Samir te maken hebben. Dus sliep Samir bij mij , maar niet in een kamer. Dat wou ik houden voor na de bruiloft, anders was het niet meer spannend. ‘Waar denk je aan schoonheid?’ fluisterde hij in me oor. Ik keek voor me uit. ‘Niks hoor’ Het einde kwam in zicht en alle gasten vertrokken. De schoonmakers begonnen alles schoon te maken en we namen afscheid van de gasten. Uiteindelijk toen alles leeg was liep Samir naar de logeerkamer. Hij was een man vol met respect. Hij wou niet in een kamer met me zitten tot na de bruiloft. Ik ben gezegend met zo’n man.


  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    63
    08-11-2009

    Wow! Ga door

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    ga je nog verder?

  6. #156
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Ik kan een tijdje niet door gaan , ik zit nu in een moeilijke periode , excuses voor het ongemak !!

  7. #157
    MVC Lid

    Reacties
    33
    20-12-2014

    Ga je nog verder
    In het gedenken van Allah komen de harten tot rust!
    Trotse Moslima Elhamdoulilah.

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-09-2015

    UPPPP Veel sterkte lieverd!

  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Ladies ik zit in een moeilijke periode kan even niet doorgaan , mijn excuses !!!

  10. #160
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Ga je nog verder dame?

  11. #161
    سعيدة

    Reacties
    568
    28-07-2006

    ga snel verder meid


  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Lieve dames en heren ,

    Mijn excuses dat ik een tijdje niets geplaats heb , maar dat kwam door prive redenen , nogmaals mijn excuses. Ik was niet in staat om nog vervolges te schrijven , maar ik zal het goed maken en weer beginnen met schrijven !!! Bedankt voor jullie geduld

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    De bruiloft

    De volgende dag stond ik moeizaam op. Ik voelde van alles door me heen gaan. Spanning , hoofdpijn en een raar gevoel die je pas gaat snappen als je zelf gaat trouwen. Na vandaag ben ik officieel een getrouwde vrouw. Ik keek naar mijn buik. Lieve schat je zal eindelijk een vader figuur in je leven hebben. Een vader die er wel voor je is. Ik dacht aan Nour en zette hem meteen uit me gedachte , want hij stelde niets voor. Vergeleken met Samir , is Samir een parel. Ik hield nog niet van hem , maar ik wist dat me gevoelens voor hem zouden opstapelen.

    De bruidsjurk werd bezorgd en de visagiste kwam eraan. De visagiste was bezig met mijn haren en stelde me een aantal vragen. Ik vertelde haar alles. Ik moest mijn ei kwijt. Ilhame kwam binnen stormen. Ze had een erg mooie jurk aan. Ze zag er prachtig uit. ‘Mijn bruidje, nadat je opgemaakt bent ga ik je stevig knuffelen en kussen. Allah kemel bel ghair, moge Allah je huwelijk zegenen’ Ze waren eindelijk klaar en hesen me in de bruidsjurk. Mijn buik was niet eens te zien. Ik dankte haar daar hartelijk voor. De cameravrouw kwam eraan en filmde alles. Toeterend hoorde we auto’s mijn straat in gaan. ‘Samir is aangekomen’ Schreeuwde iedereen. Ik stond klaar en ik hoorde de dakka marrakchia (band) spelen. Ik werd begeleid naar de woonkamer met de Marokkaanse vreugde kreten. Er werd gedanst door meiden uit de buurt. De camera vrouw legde alles op beeld. Ik keek voor me uit en zag Karim de woonkamer binnen komen. Wat deed hij nou hier? Dacht ik bij mezelf. Hij was gehuld in pak. Zou hij Samir kennen? Uiteindelijk kwam Samir binnen. Zijn ogen straalde en kwam mijn richting op hij deed mijn sluier omhoog en gaf me een lange kus op mijn voorhoofd. ‘Je ziet er prachtig uit en vandaag ben jij mijn bruidje’ We liepen dansend naar buiten en danste samen. Heel de buurt kwam mee kijken. We stapte de auto in en reden toeterend richting de zaal. Hij hield mijn hand vast. ‘Ik ben de gelukkigste man op aarde’ Ik voelde me vereerd om dat te horen.

    We kwamen aan in de zaal en daar zaten de gasten op ons te wachten. We danste met elkaar en ik voelde me de gelukkigste vrouw op aarde. De visagiste gaf een sein dat ik naar de kleedkamer moest komen. ‘Ik zal je missen’ fluisterde hij snel in me oor. Na het opmaken kwam de vrouw van vorige keer weer me kamer binnen. Ik vond het lief dat ze kwam , maar ik kende haar niet? Visagiste liep weg en Karim kwam binnen. Ik had me eerste Marokkaanse jurk aan. ‘Je zal het wel gek vinden dat we hier zitten , maar er is iets dat we jou moeten vertellen’ Ik luisterde aandachtig naar wat ze te zeggen hadden. ‘Sarah ik ben je broer en dit is je moeder’ Ik kon mijn oren niet geloven. ‘Nee ik geloof je niet’ Ik voelde mijn ogen glazig worden en begon te happen naar adem. ‘Als je ons niet gelooft , laten we dan een DNA test doen’ Ik keek Karim en de vrouw aan. Zou het? Ik nam hen beide stevig in me armen. Toen ik de vrouw in me armen nam, kwamen alle herinneringen naar boven. Ze is gegarandeerd mijn moeder. ‘Mama waarom liet je me achter?’ Ze snikte. ‘Ze haalde je bij me weg. Ik had geen keus het liefst liet ik je bij me. Ik was opzoek naar je en je vader ook. We konden je niet vinden, uiteindelijk had Karim nagevraagd en een onderzoek gestart en uiteindelijk heeft hij je gevonden. Ik hoorde dat je zou gaan trouwen mijn dochter’ Ik was in schok. Ik wist niet wat ik hierop moest antwoorden. Moest ik blij zijn of verdrietig? ‘Waar is Papa dan?’ Ze keken elkaar aan. ‘Hij heeft me verlaten. Hij is opnieuw getrouwd’ Ik voelde een steek in me hart. Ik nam ze in me armen. ‘Ik dank God dat hij jullie op me pad heeft gebracht’ Ik gaf Karim een duwtje. ‘Al die tijd was je in mijn buurt en had je me nooit wat verteld’ Hij glimlachte. ‘Ik wou het nog even geheim houden, totdat Mama er klaar voor was’ Ik voelde vreugde door me heen gaan. Ik was niet eenzaam op me bruiloft. Dat gevoel voelde echt zalig. Het gevoel dat je er niet alleen voor staat.

    Onderhand weten we hoe een bruiloft aan toe gaat. 1ste jurk foto’s maken en dan omkleden voor de 2de jurk en uiteindelijk was het tijd om mijn bruidsjurk aan te doen. We gaven elkaar een dadel en melk en een stukje taart en we hadden nog even gedanst. Samir en ik en hij gaf me door aan Karim. Ik had ook met mijn moeder gedanst. Ik moest wennen aan het feit dat ze me moeder was. Al die tijd had ik in een pleeghuis geleefd. Ik voelde me verward. Ze gaven me terug aan Samir , er werden nog foto’s gemaakt en ik was dood moe.


  14. #164
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Ik ga niet meer verder met het verhaal , ik gaf van tevoren aan dat ik een tijdje niet kon schrijven en dan ineens kom ik terug en raak ik al mijn lezers kwijt. Veel plezier met andere verhalen groetjes Blondina

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    57
    28-05-2014

    Ga door.. Je bent niet alle lezers kwijt.

    Meerdere gebruikers