1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    82
    11-02-2017

    Discriminatie in Nederland en in je eigen land !

    Salaam broeders/zusters,

    ik heb de afgelopen jaren veel gezien en veel meegemaakt vooral hier in NL, dat HAAT tussen de Arabieren en de Berbers houdt gewoon niet op... hoe wij Marokkanen met elkaar omgaan is echt zielig en triest en wat het nog erger maakt is dat we gelovig zijn .. discriminatie en racisme in Islam is taboe en alsnog zien we het in onze dagelijks leven. vandaag nog was ik een beetje aan het rommelen op Marokko.nl en ik las bijzondere dingen, vooral in de trouw categorie, dat mensen specifiek man/vrouw een berber of een Arabier zoeken, gaat het uiteindelijk om liefde, steun, hand in hand en geloof of zie ik het verkeerd ??

    wat maakt het nou uit of je een Arabier bent of een Berber ? ik hoor Berbers zeggen ja de Arabieren hebben ons land gejat, de Arabieren zeggen ja we hebben de islam gebracht en de conflict is 1200 jaar geleden begonnen en sinds die dag tot de dag vandaag na al dat ellende wat onze profeet had gemaakt en om te zorgen dat wij hand in hand en sterk in onze schoenen staan, blijven we nog steeds elkaar haten en vernederen. je bent een Marokkaan/Islamtiet en met trots, geen berber geen Arabier .. Nederlanders zien ons als Marokkanen, zij zullen nooit zeggen : nee die is een berber die is goed en netjes of andersom .. op je Marokkaanse paspoort staat ( THE KINDGOM OF MOROCCO ) en niet de Kingdom of Riff of Sahara of de Atlas of Soes of Casablanca ..

    Mensen, houdt het netjes en respectvol ... op TV zie je Syriƫ en Palestina dag in dag uit wordt gebombardeerd.. we voelen ons eigen misselijk, zielig en boos en we willen graag dat het ophoudt, toch ?? ik zeg begin eerst met jezelf.

    Hopelijk komt een verandering ..

    Salaam Alaikum.
    Don't see it as a curse for have being given an enemy life, it could be blessing too ... A wise man get's more from his enemies than a fool from his friends.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Er zijn geen Berbers en Arabieren in Marokko, maar alleen Berbers. De Arabieren die honderden jaren terug naar Marokko zijn gekomen om de islam te brengen zijn al heel lang geleden opgelost in de samenleving. Het DNA van Marokkanen heeft meer gelijkenissen met het DNA van Spanjaarden uit Andalusiƫ dan met Arabieren.

    En als het gaat om de meest gesproken taal in Marokko, Darija, dat is eerder een Marokkaanse taal, geen Arabische.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    82
    11-02-2017

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Er zijn geen Berbers en Arabieren in Marokko, maar alleen Berbers. De Arabieren die honderden jaren terug naar Marokko zijn gekomen om de islam te brengen zijn al heel lang geleden opgelost in de samenleving. Het DNA van Marokkanen heeft meer gelijkenissen met het DNA van Spanjaarden uit Andalusiƫ dan met Arabieren.

    En als het gaat om de meest gesproken taal in Marokko, Darija, dat is eerder een Marokkaanse taal, geen Arabische.
    ja ja ja ja ja we zijn berbers .. maak aub alleen geen ruzie !
    Don't see it as a curse for have being given an enemy life, it could be blessing too ... A wise man get's more from his enemies than a fool from his friends.