1. #226
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Het is zeker een interessant onderwerp! Werk ze!
    Bedankt.

  2. #227
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Haha na 5 keer uitgebreid uitleggen heb je het nog steeds niet begrepen en wil je het niet begrijpen. Ga je onzin beter ergens anders verkopen met je ongesteld gedrag.

    nou misschien moet jij jou onzin ergens anders gaan verkondigen en jou uitleg slaat nergens op.

    ''De Koran kan iets bevatten wat mensen al hadden ontdekt of wat ze vermoeden. De Koran bevestigd dat slechts als waarheid.''

    Dus het was AL ontdekt, dus dan hebben ze daar geen boek voor nodig om het te bevestigen.
    Als jij iets heb uitgevonden bijvoorbeeld een auto dan weet jij ZELF al wat die auto kan omdat jij hem ZELF hebt gemaakt.
    Dus dan heb jij niemand nodig die jou gaat vertellen hoe die auto werkt omdat JIJ dat zelf al Weet.

    ''De Koran heeft het over veel meer zaken die niet bekend waren voor de mensen en gaan zelfs dieper in zaken die mensen nog moesten ontdekken.''

    Noem een paar voorbeelden. Nogmaals als er al 1 ding niet klopt in een boek, dan ga je automatisch twijfelen aan de rest.

  3. #228
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    nou misschien moet jij jou onzin ergens anders gaan verkondigen en jou uitleg slaat nergens op.

    ''De Koran kan iets bevatten wat mensen al hadden ontdekt of wat ze vermoeden. De Koran bevestigd dat slechts als waarheid.''

    Dus het was AL ontdekt, dus dan hebben ze daar geen boek voor nodig om het te bevestigen.
    Als jij iets heb uitgevonden bijvoorbeeld een auto dan weet jij ZELF al wat die auto kan omdat jij hem ZELF hebt gemaakt.
    Dus dan heb jij niemand nodig die jou gaat vertellen hoe die auto werkt omdat JIJ dat zelf al Weet.

    ''De Koran heeft het over veel meer zaken die niet bekend waren voor de mensen en gaan zelfs dieper in zaken die mensen nog moesten ontdekken.''

    Noem een paar voorbeelden. Nogmaals als er al 1 ding niet klopt in een boek, dan ga je automatisch twijfelen aan de rest.
    Ik verspil geen letters met inhoud meer aan jou, leer je hormonen eerst in toom houden en laat je hersens een keer werken.

  4. #229
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ik verspil geen letters met inhoud meer aan jou, leer je hormonen eerst in toom houden en laat je hersens een keer werken.
    Beter ja want als je toch alleen maar koppig bent dan heeft het inderdaad geen zin om met mij in discussie te gaan. Jij wilt het laatste woord hebben en geen tegen reactie geven op en reactie. Doe dat vooral maar verwacht niet dat je er slimmer van word of overkomt

  5. #230
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Beter ja want als je toch alleen maar koppig bent dan heeft het inderdaad geen zin om met mij in discussie te gaan. Jij wilt het laatste woord hebben en geen tegen reactie geven op en reactie. Doe dat vooral maar verwacht niet dat je er slimmer van word of overkomt
    Je bedoelt ik wil niet steeds herhalen aan iemand met een beperking, dat is wat meer gepaster.

  6. #231
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Je bedoelt ik wil niet steeds herhalen aan iemand met een beperking, dat is wat meer gepaster.

    beperking?
    Heb je weleens terug gelezen wat jij zegt of waar jij niet eens op reageert?
    Volgens mij heb jij dan een beperking.

    maar goed blijf lekker in de ontkenning oke

  7. #232
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    beperking?
    Heb je weleens terug gelezen wat jij zegt of waar jij niet eens op reageert?
    Volgens mij heb jij dan een beperking.

    maar goed blijf lekker in de ontkenning oke
    Bla bla bla

  8. #233
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Bla bla bla

    lalalala

  9. #234
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Maar over dat creëren gesproken:

    Die creator of designer kan een zeer matig designer zijn, wiens ontwerp de nodige fouten vertoond.
    Is het verder een vereiste dat die designer almachtig, algoed en alwetend is?

    Ook kan het om een team van designers gaan.
    Ook kan die designer nadat het werk was gedaan, gewoon zijn verdwenen zonder zich om zijn wellicht matig ontwerp te bekommeren.

    Zelfs als er een designer is wil dit nog niet zeggen dat dit de almachtige godheid van bijbel en koran is.
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  10. #235
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door IVAN Bekijk reactie
    Maar over dat creëren gesproken:

    Die creator of designer kan een zeer matig designer zijn, wiens ontwerp de nodige fouten vertoond.
    Is het verder een vereiste dat die designer almachtig, algoed en alwetend is?

    Ook kan het om een team van designers gaan.
    Ook kan die designer nadat het werk was gedaan, gewoon zijn verdwenen zonder zich om zijn wellicht matig ontwerp te bekommeren.

    Zelfs als er een designer is wil dit nog niet zeggen dat dit de almachtige godheid van bijbel en koran is.

  11. #236
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Wat word foutief bevonden Hobbit?
    Mbt embryologie vat dit overzicht de belangrijkste bezwaren samen.

    Ja ik ben lui ...

    Hoop dat dit niet beledigend is.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #237
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    @DudeMaster.

    Terugkomen op het originele onderwerp.

    Creëren van het universum wordt door gelovigen gezien als een wonder, werk van een superieur opperwezen.
    Een wonder is iets dat ontstaat, gebeurt in strijd met de bekende natuurkundige wetten.
    Deze overstijgt, terzijde stelt. Simpel gezegd, het kan niet, maar het gebeurt door het ingrijpen van een bovennatuurlijke kracht.

    Natuurkundigen, kosmologen hebben vastgesteld dat de natuurwetten zoals vastgesteld door Newton in de 17e eeuw, en verdere uitwerking in de 20e eeuw door Einstein (relativiteitstheorie) en kwantummechanica, geldig zijn, werken, tot in de uiterste hoeken van het universum.
    Zie de behouds - en bewegingswetten.
    Zoals Hawking verklaarde, het universum zit heel ingewikkeld in elkaar, maar het mooie is dat we het kunnen begrijpen.
    Derhalve geen sprake van een wonder waar een opperwezen voor nodig was.

    Heel simpel, als iemand op aarde een appel omhoog gooit en deze valt terug, natuurkundige wet in werking.
    Het zou pas een wonder zijn, ingrijpen van een opperwezen nodig om die appel in de lucht te laten zweven.
    Om terug te komen dus. Mijn respect voor je manier van uitleggen ik begreep je helemaal en ik ben het voornamelijk met je eens los van een aantal punten. Ik zal het proberen uit te leggen op mijn manier en ik hoop dat jij me kunt volgen.

    Als we het hebben over het universum. Dan kunnen jij en ik er volgens mij over eens zijn dat het allemaal best wel indrukwekkend is.
    De manier hoe alles in ons universum is en de orde die het behoudt. Neem dichtbij huis al hoe goed ons Aarde het heeft getroffen.
    Dingen in ons omgeving hoefde maar een klein beetje anders te zijn en de aarde zoals wij die kennen zou een hele andere plek zijn.

    Wij als moslims zien wonderen op 2 manieren. Ten eerste vinden we elke creatie van onze schepper op zichzelf al een wonder.
    Kijk al naar een simpele mug hoe complex die in elkaar zit en ook al zouden alle mensen op de wereld bij elkaar komen we zouden geen enkel mug letterlijk vanuit het niets kunnen laten ontstaan. Het is een wonder hoe de Zon een effect heeft op onze wereld en hoe we afhankelijk zijn van iets dat ons hele leven bepaald. Het is een wonder dat ons universum zo uitzonderlijk groot is en onze hele complexe aarde slechts een stuk stof is in onze universum.

    De 2e manier van wonder. Is iets wat boven ons normale verstand te boven gaat. Iedereen weet dat je niet kan lopen op water, maar toch was er een man die dat deed. Iedereen weet dat je de rivier niet kunt scheiden en er doorheen kunt lopen, maar toch was er een man die dat deed. Dit zijn maar enkele voorbeeld vanuit religie perceptie dat word gezien als iets wat een mens doet wat boven het normale verstand gaat. Iets wat een mens van zichzelf onmogelijk kan doen en wat kan aantonen dat er meer bij komt kijken.

    Betreft je middelste punt, ik ben het niet met je onees. Wij accepteren datgene wat natuurkundigen, kosmologen enzovoort hebben vastgesteld en wat als hoogst mogelijk kan worden beschouwd. Als ik het heb over een wonder met betrekking tot een creatie van de creator. Dan erken ik het feit dat er creaties van God zich laten zien in de wetten en de orde die er in ons universum tot in de diepste level toe zich bevinden.

    Wij weten dat de wetten van de universum nou eenmaal zijn zoals ze zijn. Enigste verschil is jij denkt en verbeter me als ik fout zit. Dat deze complexe universum die te begrijpen is niet perse een schepper, creator, produceur of wat dan ook nog heeft om te bestaan.

    Ik zeg dat deze complexe universum die zo diep gaat als het maar kan en zo ver als het maar kan allemaal en gebalanceerd is met orde.
    Een universum die een begin heeft gehad moet iets gehad hebben wat de begin heeft veroorzaakt.
    Iets kan niet van niets komen zonder iets.