1. #16
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    De islam is overgave aan de wil van de schepper, en dat het verspreidt is met de zwaard wil niet zeggen dat het is opgelegd. De zwaard beschermt de boodschap zodat het iedereen kan bereiken. Niemand heeft het recht om de boodschap te belemmeren of te verbieden. En iedereen die zich daaraan schuldig heeft gemaakt kreeg het te verduren met de zwaard. Daarna kon de boodschap zijn weg vervolgen naar de mensheid.


    dat is de essentie. Dat je dat niet eens weet...
    ja zo als Irak en Iran ?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    nee maar ze moet haar hart volgen en niet je vrienden kring de wereld is groot er bestaan meer godsdiensten !

    genoeg goede mensen die geen moslim zijn ik geloof dat hun ook de paradijs zullen kennen !

    elke persoon die goed doet zal dit weten de dag van de oordeel

    Zei je nou net dat je een moslim bent?

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    ja zo als Irak en Iran ?
    Wat is daar dan gebeurd?

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Zei je nou net dat je een moslim bent?
    ja ik ben moslim niet volgens jou of saudia arabia ik geloof in de schepper

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    ja ik ben moslim niet volgens jou of saudia arabia ik geloof in de schepper
    dus jouw schepper heeft iedereen die niet in hem gelooft maar zich toch goed gedraagt een plek in het paradijs beloofd? Zeg ik dat goed?

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Wat is daar dan gebeurd?
    Als je de slachtpartijen niet kent van Irak syria Iran dan weet ik het ook niet islamitische legers kwamen daar genadeloos toeslaan enkel om het land te veroveren de gene die de islam niet accepteerde werd veroverd dus werd islam wel verspreid met de wil van allah ?

    omar utman ali is vermoord door hun eigen mensen binnen de moslims waren er rellen om de macht !

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    dus jouw schepper heeft iedereen die niet in hem gelooft maar zich toch goed gedraagt een plek in het paradijs beloofd? Zeg ik dat goed?
    Als jij doet wat allah heeft gezegt dan geloof je erin of je dit zegt of niet inderdaad gaat om de daden en niet om wat je zegt of waar je in geloof dit is en was alleen om een koning te creëeren uit arabia

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Hier vanuit de islamitische oogpunt ze wisten zelf niet eens wie de baas was ?

    https://m.youtube.com/watch?v=P3O9d7PsI48

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    anyway... het gaat nu even om wat TS gevraagd heeft...




    @Gezellige-meid

    Nog even dit: Voor een moslim is dit leven niet meer dan als een schaduw voor een reiziger in de woestijn die daarin gaat zitten om eventjes bij te komen en het daarna achterlaat. De koran waarschuwt ons dat wij niet gemaakt zijn om in dit leven te blijven, dat is een feit want niemand leeft langer dan 60-120 jaar. Allah verwittigt ons in de koran dat we gemaakt zijn om in het hiernamaals eeuwig te leven. Hetzij als beloning eeuwig in het paradijs (zoals het voor niemand voor te stellen is hoe prachtig het is) omdat je je belofte bent nagekomen, hetzij als straf eeuwig in de hel omdat je je belofte niet bent nagekomen.


    Moslims komen massaal hun belofte die zij zich herinneren na en weten wat na de dood volgt waardoor zij in dit leven niks zien dan wat ze nodig hebben voor het hiernamaals.


    Het is niet alleen een wereld die voor je open gaat als je eens moslim bent, het is alles.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    Als jij doet wat allah heeft gezegt dan geloof je erin of je dit zegt of niet inderdaad gaat om de daden en niet om wat je zegt of waar je in geloof dit is en was alleen om een koning te creëeren uit arabia

    Vriend, ik weet echt niet waar je het over hebt.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    De taal... niemand heeft ook zo gepraat en niemand zal ooit zo praten zoals Allah in de koran praat. De formulering van woorden, de zinsconstructie, de zinsopbouw.... niemand kan het nadoen. Het is perfect het bereikt je hart, zelfs wanneer je niet begrijpt wat Hij zegt voel je het. elk woord treft zijn betekenis.

    En dit bewijst alles:

    "En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (profeet) hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk (als in de koran) voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

    Doch, indien gij het niet kunt doen, en gij zult het nimmer kunnen doen, wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welk brandstof mensen en stenen zijn."


    tot op de dag van vandaag, niemand die ergens mee is gekomen dat maar ook eventjes in de buurt komt van de Koran. En daarnaast Zijn beloftes dat Hij de koran tegen verandering zal beschermen. Na meer dan 1435 jaar nog steeds dezelfde koran.

    Dit is maar een fractie van het geheel... mijn bewijs en mijn overtuiging zit in mezelf... ik ben niet uit niets ontstaan noch heb ik zelf iets gedaan om iets van mezelf te creeren. Niet ik, niet wie voor mij was, en alles vanaf de kleinste cel in onze lichamen tot in het diepste van het heelal is onder controle....


    Het is maar of jij het überhaupt wenst dat er iemand is die jouw gecreëerd heeft of niet... dat is de vraag de jij je zult moeten stellen.

    hoe zijn wij ''gecreëerd'' uit zand?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    hoe zijn wij ''gecreëerd'' uit zand?

    Wanneer wij dood gaan keert ons lichaam terug naar waar het van gemaakt is toch? Sterker nog, elke dag gaat er wel een stukje van ons dood dat terug keert naar waar het van gemaakt is, zoals nagels, haar, dode cellen. dus de oorsprong van ons lichaam bestaat uit aarde waar ons voedsel ook van komt. als je over de schepping in de koran leest dan zegt Allah het volgende:

    Adam is gemaakt uit aarde
    Uit hem is Eva gemaakt
    uit beide zijn hun nakomelingen gemaakt

    onmogelijk? Voor iemand die het heelal gecreëerd heeft zoals we het vandaag zien stelt de mens niks voor. Maar hoe stel je je iemand voor zoals de creator? is niet voor te stellen zoals Hij dat zegt. Daartoe is de mens niet in staat. Er zijn al heel veel dingen die de mens zich niet kan voorstellen, laat staan de schepper van die dingen.

    Maar de eerste mens is dus van aarde gemaakt, form gegeven en tot leven gewekt door een ziel in de omhulsel te blazen.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    anyway... het gaat nu even om wat TS gevraagd heeft...




    @Gezellige-meid

    Nog even dit: Voor een moslim is dit leven niet meer dan als een schaduw voor een reiziger in de woestijn die daarin gaat zitten om eventjes bij te komen en het daarna achterlaat. De koran waarschuwt ons dat wij niet gemaakt zijn om in dit leven te blijven, dat is een feit want niemand leeft langer dan 60-120 jaar. Allah verwittigt ons in de koran dat we gemaakt zijn om in het hiernamaals eeuwig te leven. Hetzij als beloning eeuwig in het paradijs (zoals het voor niemand voor te stellen is hoe prachtig het is) omdat je je belofte bent nagekomen, hetzij als straf eeuwig in de hel omdat je je belofte niet bent nagekomen.


    Moslims komen massaal hun belofte die zij zich herinneren na en weten wat na de dood volgt waardoor zij in dit leven niks zien dan wat ze nodig hebben voor het hiernamaals.


    Het is niet alleen een wereld die voor je open gaat als je eens moslim bent, het is alles.
    laten we beginnen bij Adam en Eva.

    Adam werd geschapen uit ''zand'' en uit hem werd zijn vrouw geschapen terwijl in andere verzen staat dat we uit water zijn ontstaan.

    Adam en Eva leefden in het Paradijs en Satan werd verbannen naar de hel omdat hij niet wou knielen voor Adam.

    Adam en Eva waren ''onsterfelijk''

    Ze mochten van alle bomen eten behalve eentje niet,

    Door ''influisteringen'' van satan deden ze het toch en werden voor straf naar de aarde gestuurd.

    Dit is dus volgens de koran het ''begin'' van de mensheid. Dus wij leven alleen omdat iemand een ''zonde'' heeft begaan.

    Als Adam en eva niet van de boom hadden gegeten waren wij er nooit geweest. Dus naar mijn mening moest het gewoon gebeuren.

    Adam en eva kregen steeds tweelingen (jongen en meisje) en de ene trouwde met de andere tweeling. Dus dan zijn wij allemaal broers en zussen van elkaar toch? Oke dus vandaar dat moslims elkaar zo noemen denk ik. Maar goed.

    Als dat dus zo zou zijn geweest dan mogen broers en zussen gewoon met elkaar trouwen (incest)


    In de islam word gezegd dat je leven is ''voorgeschreven'' als die echt is voorgeschreven dan heb jij het zelf niet in de hand wat jij goed en fout doet. Er word ook gezegd met de wil van god gebeurt dit en dat maar als iemand word verkracht dan kan je ook zeggen ja zo heeft god het gewild?

    In de koran staat dat de islam het ''ware'' geloof is maar er staat wel dat christenen en joden ook naar de hemel gaan.

    In de koran staat dat je respect moet hebben voor andere geloven maar je mag geen vrienden met joden zijn

    en dan wil ik het nog niet hebben over de vrouwen

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    50
    11-07-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    laten we beginnen bij Adam en Eva.

    Adam werd geschapen uit ''zand'' en uit hem werd zijn vrouw geschapen terwijl in andere verzen staat dat we uit water zijn ontstaan.

    Adam en Eva leefden in het Paradijs en Satan werd verbannen naar de hel omdat hij niet wou knielen voor Adam.

    Adam en Eva waren ''onsterfelijk''

    Ze mochten van alle bomen eten behalve eentje niet,

    Door ''influisteringen'' van satan deden ze het toch en werden voor straf naar de aarde gestuurd.

    Dit is dus volgens de koran het ''begin'' van de mensheid. Dus wij leven alleen omdat iemand een ''zonde'' heeft begaan.

    Als Adam en eva niet van de boom hadden gegeten waren wij er nooit geweest. Dus naar mijn mening moest het gewoon gebeuren.

    Adam en eva kregen steeds tweelingen (jongen en meisje) en de ene trouwde met de andere tweeling. Dus dan zijn wij allemaal broers en zussen van elkaar toch? Oke dus vandaar dat moslims elkaar zo noemen denk ik. Maar goed.

    Als dat dus zo zou zijn geweest dan mogen broers en zussen gewoon met elkaar trouwen (incest)


    In de islam word gezegd dat je leven is ''voorgeschreven'' als die echt is voorgeschreven dan heb jij het zelf niet in de hand wat jij goed en fout doet. Er word ook gezegd met de wil van god gebeurt dit en dat maar als iemand word verkracht dan kan je ook zeggen ja zo heeft god het gewild?

    In de koran staat dat de islam het ''ware'' geloof is maar er staat wel dat christenen en joden ook naar de hemel gaan.

    In de koran staat dat je respect moet hebben voor andere geloven maar je mag geen vrienden met joden zijn

    en dan wil ik het nog niet hebben over de vrouwen
    blijf gewoon lekker wat je bent.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Rocksteady Bekijk reactie
    blijf gewoon lekker wat je bent.
    oke blijf jij dan ook maar in de kerstman en sinterklaas geloven zonder enkel onderzoek