1. #1
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Waarom zijn moslims zo overtuigd dat....

    de islam de waarheid is?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Omdat ze de koran hebben gelezen en bestudeerd.... Daarin staat wat je moet doen om achter de waarheid te komen. En dat hebben zij gedaan en ze hebben de waarheid gezien.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Omdat ze de koran hebben gelezen en bestudeerd.... Daarin staat wat je moet doen om achter de waarheid te komen. En dat hebben zij gedaan en ze hebben de waarheid gezien.

    noem eens een voorbeeld van wat er in staat wat jou overtuigd?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Als jij de koran zou lezen en bestuderen met een open hart dat geen hoogmoed kent en bereid is te accepteren dat je niet uit jezelf of uit niets bent ontstaan dan zullen alle deuren voor je open staan. De koran neemt je mee naar grootheden die een mens zich niet kan voorstellen. Zowel in het verleden, het heden als in de toekomst, en zelfs daarbuiten. Iets wat de wetenschap niet kan omvatten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    noem eens een voorbeeld van wat er in staat wat jou overtuigd?
    De taal... niemand heeft ook zo gepraat en niemand zal ooit zo praten zoals Allah in de koran praat. De formulering van woorden, de zinsconstructie, de zinsopbouw.... niemand kan het nadoen. Het is perfect het bereikt je hart, zelfs wanneer je niet begrijpt wat Hij zegt voel je het. elk woord treft zijn betekenis.

    En dit bewijst alles:

    "En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (profeet) hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk (als in de koran) voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

    Doch, indien gij het niet kunt doen, en gij zult het nimmer kunnen doen, wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welk brandstof mensen en stenen zijn."


    tot op de dag van vandaag, niemand die ergens mee is gekomen dat maar ook eventjes in de buurt komt van de Koran. En daarnaast Zijn beloftes dat Hij de koran tegen verandering zal beschermen. Na meer dan 1435 jaar nog steeds dezelfde koran.

    Dit is maar een fractie van het geheel... mijn bewijs en mijn overtuiging zit in mezelf... ik ben niet uit niets ontstaan noch heb ik zelf iets gedaan om iets van mezelf te creeren. Niet ik, niet wie voor mij was, en alles vanaf de kleinste cel in onze lichamen tot in het diepste van het heelal is onder controle....


    Het is maar of jij het überhaupt wenst dat er iemand is die jou gecreëerd heeft of niet... dat is de vraag de jij je zult moeten stellen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Als jij de koran zou lezen en bestuderen met een open hart dat geen hoogmoed kent en bereid is te accepteren dat je niet uit jezelf of uit niets bent ontstaan dan zullen alle deuren voor je open staan. De koran neemt je mee naar grootheden die een mens zich niet kan voorstellen. Zowel in het verleden, het heden als in de toekomst, en zelfs daarbuiten. Iets wat de wetenschap niet kan omvatten.
    dat zegt de bijbel ook

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    dat zegt de bijbel ook
    De bijbel én de koran zijn van Allah, en wij moslims geloven ook in de bijbel, in Jezus, in Mozus en alle boodschappers voor hen.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Als jij de koran zou lezen en bestuderen met een open hart dat geen hoogmoed kent en bereid is te accepteren dat je niet uit jezelf of uit niets bent ontstaan dan zullen alle deuren voor je open staan. De koran neemt je mee naar grootheden die een mens zich niet kan voorstellen. Zowel in het verleden, het heden als in de toekomst, en zelfs daarbuiten. Iets wat de wetenschap niet kan omvatten.
    Open hart betekend accepteren en als je het niet accepteert ben je opeens hoogmoedig voor dat je mij wilt aanvallen ben gewoon moslim

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    de islam de waarheid is?
    Zorg eerst dat je een goed mens bent dan komt de rest van zelf wel !

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    Open hart betekend accepteren en als je het niet accepteert ben je opeens hoogmoedig voor dat je mij wilt aanvallen ben gewoon moslim
    rondom de kwestie of je geschapen bent of dat je uit jezelf ontstaan bent, het eerste niet accepteren is geen hoogmoed? wetend wat je weet over hoe perfect je bent en daarnaast 0% controle hebt over jezelf? Dat noem ik hoogmoed als je denkt dat je dat allemaal aan jezelf te danken hebt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    TS... the bottum line is dat er een licht is waarmee moslims kijken wat hen standvastig houdt. Dat licht kan je zelf niet maken, je kunt er ook niet voor kiezen om het aan te zetten maar een moslim kijkt met dat licht. zonder dat licht is iedereen dwalend.

    In de koran zegt Allah:

    (42:52)
    “En zo hebben Wij u een woord door ons gebod geopenbaard. Gij (profeet Mohammed) wist niet wat het Boek noch wat het geloof was. Maar Wij maakten het ott een licht waarmee Wij leidiing verlenen aan diegenen Onzer dienaaren die Wij willen. Voorzeker, gij leidt de mens zeker naar het rechte pad.”



    Dat licht moet je zien te vinden en daarna is alles helder, heb je niemand nodig om je ergens iets van te overtuigen over het wel of niet bestaan van de schepper.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    rondom de kwestie of je geschapen bent of dat je uit jezelf ontstaan bent, het eerste niet accepteren is geen hoogmoed? wetend wat je weet over hoe perfect je bent en daarnaast 0% controle hebt over jezelf? Dat noem ik hoogmoed als je denkt dat je dat allemaal aan jezelf te danken hebt.
    stop maar jij hebt niks te bieden standaard praatjes dat elke moslim vertelt daarom vraagt ze zo iets !

    is islam vrede ? zo ja waarom is de islam verspreid met de zwaard en ga nou niet nee zeggen nee want dan heb je echt een cursus geschiedenis nodig !

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    Zorg eerst dat je een goed mens bent dan komt de rest van zelf wel !
    wat een advies. Dus wat je tegen haar zegt is ga weg, verbeter jezelf en wacht totdat het vanzelf komt? Heb je haar die tijd dan gegund?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    stop maar jij hebt niks te bieden standaard praatjes dat elke moslim vertelt daarom vraagt ze zo iets !

    is islam vrede ? zo ja waarom is de islam verspreid met de zwaard en ga nou niet nee zeggen nee want dan heb je echt een cursus geschiedenis nodig !

    De islam is overgave aan de wil van de schepper, en dat het verspreidt is met de zwaard wil niet zeggen dat het is opgelegd. De zwaard beschermt de boodschap zodat het iedereen kan bereiken. Niemand heeft het recht om de boodschap te belemmeren of te verbieden. En iedereen die zich daaraan schuldig heeft gemaakt kreeg het te verduren met de zwaard. Daarna kon de boodschap zijn weg vervolgen naar de mensheid.


    dat is de essentie. Dat je dat niet eens weet...

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    126
    20-06-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    wat een advies. Dus wat je tegen haar zegt is ga weg, verbeter jezelf en wacht totdat het vanzelf komt? Heb je haar die tijd dan gegund?
    nee maar ze moet haar hart volgen en niet je vrienden kring de wereld is groot er bestaan meer godsdiensten !

    genoeg goede mensen die geen moslim zijn ik geloof dat hun ook de paradijs zullen kennen !

    elke persoon die goed doet zal dit weten de dag van de oordeel