1. #1816
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door celtic. Bekijk reactie
    de vrije wil goed uitgelegd.



    https://www.youtube.com/watch?v=gxzeyoxjt74

    maximus hawkins1 maand geleden
    purpose like this is why i converted from atheism to agnosticism and finally to islam and i can tell you that it definitely has given my life much more purpose, optimism, and happiness. I only wish i had discovered it sooner.

    geen

  2. #1817
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    geen
    ?

  3. #1818
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    ?

    Geen vrije wil, kan je niet lezen?

  4. #1819
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Geen vrije wil, kan je niet lezen?
    Jawel hoor, in het filmpje wordt het goed uitgelegd..
    Maar als je dat al te veel moeite vind om te kijken dan zoek het lekker uit

    Het zijn niet de ogen die blind zijn, maar het hart. (Qur'an 22:46)


    Ik plaats alleen nog voor de stille lezers.
    Jij gaat op negeer.

  5. #1820
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Jawel hoor, in het filmpje wordt het goed uitgelegd..
    Maar als je dat al te veel moeite vind om te kijken dan zoek het lekker uit

    Het zijn niet de ogen die blind zijn, maar het hart. (Qur'an 22:46)


    Ik plaats alleen nog voor de stille lezers.
    Jij gaat op negeer.

    moet je zelf weten, bewijst alleen maar aan het indoctrineren bent. Veel succes ermee

  6. #1821
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    moet je zelf weten, bewijst alleen maar aan het indoctrineren bent. Veel succes ermee
    Waarom zijn moslims zo overtuigd dat....
    de islam de waarheid is?


    Ik geef gewoon antwoord, die jij blijkbaar niet wil horen.

  7. #1822
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    De vrije wil goed uitgelegd.


    Maximus Hawkins1 maand geleden
    Purpose like this is why I converted from atheism to agnosticism and finally to Islam and I can tell you that it definitely has given my life much more purpose, optimism, and happiness. I only wish I had discovered it sooner.
    Wat mij verbaast is dat die linker meneer zegt te weten hoe Allah het bedoelt .....

    Vreemd: want, aannemende dat Allah bestaat, heeft hij het hier over iets wat zijn en ons begrips- en voorstellingsvermogen volkomen te boven gaat.

    Dan kun je toch moeilijk dit soort stellige uitspraken doen.
    Dan kun je beter eerlijk toegeven dat je een eventuele godheid totaal niet kunt vatten.
    Dus kan deze meneer eigenlijk wel iets zinnigs zeggen over de godheid?








    :
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  8. #1823
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ga dan eens een keer op je luie stoel zitten en wachten of er eten vanzelf op tafel komt? Wil je iets bereiken, dan moet je er hard voor gaan werken.

  9. #1824
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Waarom zijn moslims zo overtuigd dat....
    de islam de waarheid is?


    Ik geef gewoon antwoord, die jij blijkbaar niet wil horen.
    Als dat zo was, zou je niet zolang in discussie met mij gaan

  10. #1825
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Als dat zo was, zou je niet zolang in discussie met mij gaan
    Je bent te eigenwijs en arrogant om een discussie mee aan te gaan.
    Ook sta je nergens voor open , dan houdt het op.

    Zelfs een filmpje waar jouw vraag wordt beantwoord is al te veel moeite.


  11. #1826
    الْحَمْدُل

    Reacties
    28
    05-01-2007

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Omdat ik niet alleen opzoek ben naar antwoorden maar ook naar ervaringen. Ik wil weten wat de reden is dat iemand gelooft dat de islam het ware geloof is.
    kijk gezellige meid: probeer het ook van dit perspectief te zien... de islam is een geloof toch ewa check deze::: neem het woord geloof niet zoals het in alle talen gebruikt wordt omdat het behalve in het arabisch een synoniem is...

    mss denk je nu huh wat zeg jij...kijk het woord geloof betekent "geloven in iets"toch... in het dagelijks leven gebruikt met het ook als werkwoord en hierdoor ontlenen wij de ware betekenis van de ware definitie van het woord NAMELIJK DE DEEN!!! EEN RELIGIE OF IN DIT GEVAL DE ENIGE RELIGIE...

    voorzover je me nog kan volgen hahaha...kom nu terug op hetgeen ik in begin zei probeer het ook zo te bekijken::: neem het woord dus niet zoals wij het woord in het Nederlands gebruiken want het is onmogelijk dat iemand gelooft dat een gelooff het ware geloof is (check jouw laatste woorden snapje mij..hierin zie je al in terug dat het woord te onpas gebruikt wordt en zoals ik zei het gewoon nooit het Arabische woord geloof kan vertalen

    zou je het egt zo goed mogelijk willen vertalen en dan heb je gelijk antwoord op jouw vraag willen weten wat de reden is dat iemand gelooft ......................een ware moslim die is overtuigd van zijn schepping en overtuigd van zijn deen en overtuigd van de regels en wetten daarbij. het is een overtuiging snapje en dat deze persoon hierin gelooft is niet een keuzen of een voorwaarde maar eigenlijk een wonderlijke vanzelfsprekenheid..

    en dit brengt me dan uiteindelijk bij de natuurlijke aanleg (el fitrah) in het arabisch heet dit wat Allah in elke mens geschapen heeft. dat is de wonderlijke vanzelfsprekenheid dat iemand gelooft dat er een Schepper is... vraag maar eens aan een klein kind waar God is maakt niet uit een lief klein nederlands of marokkaanse kleutertje...vaak wijzen ze dan met hun vinger naar boven hahaah ...Subhana'Allah

    hopelijk kon je het beetje volgens soms schrijf ik een beetje te diepgaand :P
    الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ
    [/U][/I]

  12. #1827
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Je bent te eigenwijs en arrogant om een discussie mee aan te gaan.
    Ook sta je nergens voor open , dan houdt het op.

    Zelfs een filmpje waar jouw vraag wordt beantwoord is al te veel moeite.

    nee hoor, alleen wil je sommige dingen niet begrijpen wat ik zeg of je begrijpt het gewoon niet

  13. #1828
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door rollercoaster Bekijk reactie
    kijk gezellige meid: probeer het ook van dit perspectief te zien... de islam is een geloof toch ewa check deze::: neem het woord geloof niet zoals het in alle talen gebruikt wordt omdat het behalve in het arabisch een synoniem is...

    mss denk je nu huh wat zeg jij...kijk het woord geloof betekent "geloven in iets"toch... in het dagelijks leven gebruikt met het ook als werkwoord en hierdoor ontlenen wij de ware betekenis van de ware definitie van het woord NAMELIJK DE DEEN!!! EEN RELIGIE OF IN DIT GEVAL DE ENIGE RELIGIE...

    voorzover je me nog kan volgen hahaha...kom nu terug op hetgeen ik in begin zei probeer het ook zo te bekijken::: neem het woord dus niet zoals wij het woord in het Nederlands gebruiken want het is onmogelijk dat iemand gelooft dat een gelooff het ware geloof is (check jouw laatste woorden snapje mij..hierin zie je al in terug dat het woord te onpas gebruikt wordt en zoals ik zei het gewoon nooit het Arabische woord geloof kan vertalen

    zou je het egt zo goed mogelijk willen vertalen en dan heb je gelijk antwoord op jouw vraag willen weten wat de reden is dat iemand gelooft ......................een ware moslim die is overtuigd van zijn schepping en overtuigd van zijn deen en overtuigd van de regels en wetten daarbij. het is een overtuiging snapje en dat deze persoon hierin gelooft is niet een keuzen of een voorwaarde maar eigenlijk een wonderlijke vanzelfsprekenheid..

    en dit brengt me dan uiteindelijk bij de natuurlijke aanleg (el fitrah) in het arabisch heet dit wat Allah in elke mens geschapen heeft. dat is de wonderlijke vanzelfsprekenheid dat iemand gelooft dat er een Schepper is... vraag maar eens aan een klein kind waar God is maakt niet uit een lief klein nederlands of marokkaanse kleutertje...vaak wijzen ze dan met hun vinger naar boven hahaah ...Subhana'Allah

    hopelijk kon je het beetje volgens soms schrijf ik een beetje te diepgaand :P
    Omdat dit hun wordt aangeleerd, ze gaan dat niet uit zichzelf doen. Met alle respect maar jou antwoord is niet echt overzichtelijk. Wat heeft mijn vraag met het Arabische woord te maken? van zelf spreken?
    Dus een mens heeft geen eigen wil. Als het zo vanzelf spreken is, waarom zijn er dan zoveel geloven op de wereld?
    Iedereen vind zijn eigen geloof, het ware

  14. #1829
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door rollercoaster Bekijk reactie
    kijk gezellige meid: probeer het ook van dit perspectief te zien... de islam is een geloof toch ewa check deze::: neem het woord geloof niet zoals het in alle talen gebruikt wordt omdat het behalve in het arabisch een synoniem is...

    mss denk je nu huh wat zeg jij...kijk het woord geloof betekent "geloven in iets"toch... in het dagelijks leven gebruikt met het ook als werkwoord en hierdoor ontlenen wij de ware betekenis van de ware definitie van het woord NAMELIJK DE DEEN!!! EEN RELIGIE OF IN DIT GEVAL DE ENIGE RELIGIE...

    voorzover je me nog kan volgen hahaha...kom nu terug op hetgeen ik in begin zei probeer het ook zo te bekijken::: neem het woord dus niet zoals wij het woord in het Nederlands gebruiken want het is onmogelijk dat iemand gelooft dat een gelooff het ware geloof is (check jouw laatste woorden snapje mij..hierin zie je al in terug dat het woord te onpas gebruikt wordt en zoals ik zei het gewoon nooit het Arabische woord geloof kan vertalen

    zou je het egt zo goed mogelijk willen vertalen en dan heb je gelijk antwoord op jouw vraag willen weten wat de reden is dat iemand gelooft ......................een ware moslim die is overtuigd van zijn schepping en overtuigd van zijn deen en overtuigd van de regels en wetten daarbij. het is een overtuiging snapje en dat deze persoon hierin gelooft is niet een keuzen of een voorwaarde maar eigenlijk een wonderlijke vanzelfsprekenheid..

    en dit brengt me dan uiteindelijk bij de natuurlijke aanleg (el fitrah) in het arabisch heet dit wat Allah in elke mens geschapen heeft. dat is de wonderlijke vanzelfsprekenheid dat iemand gelooft dat er een Schepper is... vraag maar eens aan een klein kind waar God is maakt niet uit een lief klein nederlands of marokkaanse kleutertje...vaak wijzen ze dan met hun vinger naar boven hahaah ...Subhana'Allah

    hopelijk kon je het beetje volgens soms schrijf ik een beetje te diepgaand :P
    Je benadert de kwestie vanuit een perspectief van woordspeling. Je spreekt van een "wonderlijke vanzelfsprekendheid" dat een moslim kiest voor zijn religie. Ik hou het simpel bij de feiten. Ik noem de "keuze" van een moslim voor zijn religie het logische gevolg van indoctrinatie tijdens de jeugd, van factoren waarover men geen invloed heeft (zoals het geboren worden in een islamitisch gezin waarbij de religie van de ouders dus wordt doorgegeven aan de kinderen zonder dat zij een vrije keuze hebben), van wetenschappelijke onwetendheid, van verdere indoctrinatie tijdens de latere jaren (denk aan de vele apologistische argumenten zoals "intelligent design" die mensen als zoete koek inslikken) en van een gebrek aan blootstelling aan andersdenkenden en andere religieuze dan wel filosofische stromingen.

    Het concept van de natuurlijke aanleg is de grootst mogelijke onzin. Het heeft totaal geen basis in de realiteit. Als de fitrah echt bestond waarom zijn er dan zoveel religies die incompatibel zijn met elkaar met hun persoonlijke overtuigingen en verschillende goden? Als jij een klein kind dat geen benul heeft van de realiteit aanhaalt als maatstaf voor het achterhalen van hoe zaken in elkaar zitten, dan is het wel triest gesteld hoor.

  15. #1830
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Paul is een bekeerling..bekeerd tot de Islam.

    https://www.youtube.com/watch?v=lWWKY5N0rDw

    https://www.youtube.com/watch?v=Ceb2ms65Ex4