1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    laten we beginnen bij Adam en Eva.

    Adam werd geschapen uit ''zand'' en uit hem werd zijn vrouw geschapen terwijl in andere verzen staat dat we uit water zijn ontstaan.

    Adam en Eva leefden in het Paradijs en Satan werd verbannen naar de hel omdat hij niet wou knielen voor Adam.

    Adam en Eva waren ''onsterfelijk''

    Ze mochten van alle bomen eten behalve eentje niet,

    Door ''influisteringen'' van satan deden ze het toch en werden voor straf naar de aarde gestuurd.

    Dit is dus volgens de koran het ''begin'' van de mensheid. Dus wij leven alleen omdat iemand een ''zonde'' heeft begaan.

    Als Adam en eva niet van de boom hadden gegeten waren wij er nooit geweest. Dus naar mijn mening moest het gewoon gebeuren.

    Adam en eva kregen steeds tweelingen (jongen en meisje) en de ene trouwde met de andere tweeling. Dus dan zijn wij allemaal broers en zussen van elkaar toch? Oke dus vandaar dat moslims elkaar zo noemen denk ik. Maar goed.

    Als dat dus zo zou zijn geweest dan mogen broers en zussen gewoon met elkaar trouwen (incest)
    De duivel is niet naar de hell verbannen. Was dat maar zo. In plaats daarvan kreeg hij uitstel tot de dag des oordeel. Omdat hij voor eeuwig vervloekt is en de hell in zal belanden heeft hij gezworen elk nakemeling van Adam (die in zijn ogen de oorzaak was van zijn ellende) van het pad te misleiden zodat die ook met hem in de hell belanden.
    Het moest gebeuren inderdaad maar wij leven niet omdat iemand ongehoorzaam was, wij leven omdat het God’s wil is.
    Adam en Eva kregen inderdaad tweelingen steeds, jongen en meisje, maar de tweeling trouwden niet met elkaar, maar met hun eerder geboren tweeling broer/zus. We zijn, zoals Allah ons noemt “Banie Adam” (Bnadm). Nakomelingen van Adam.

    Broeder en zusterschap is wat anders.

    Het was toen toegestaan, maar daarna niet meer. Nu is het ook verboden en Allah noemt dat een grote zonde. Wanneer Hij iets toestaat dan heeft Hij het ook zodanig gemaakt dat het goed is, zoals dat ook voorkomt bij sommige diersoorten waarin dat normaal is. Bij de mens was het op een gegeven moment verboden om te trouwen met bloedverwanten. Dus incest is een grote zonde.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Een moslim geloofd dat de islam de waarheid is omdat er voor een moslim positieve aanwijzingen zijn die erop wijzen dat de islam de weg is naar verlossing.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    50
    11-07-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    oke blijf jij dan ook maar in de kerstman en sinterklaas geloven zonder enkel onderzoek
    wat is je doel van topic?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    19
    26-08-2015

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Een moslim geloofd dat de islam de waarheid is omdat er voor een moslim positieve aanwijzingen zijn die erop wijzen dat de islam de weg is naar verlossing.

    Positieve aanwijzingen? Dat is nogal zacht uitgedrukt. Wat dacht je van onomstotelijke, duidelijke, heldere, goddelijke aanwijzingen?

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    19
    26-08-2015

    Citaat Geplaatst door Rocksteady Bekijk reactie
    wat is je doel van topic?
    Daar heeft zij jou al antwoord op gegeven toch?

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    De duivel is niet naar de hell verbannen. Was dat maar zo. In plaats daarvan kreeg hij uitstel tot de dag des oordeel. Omdat hij voor eeuwig vervloekt is en de hell in zal belanden heeft hij gezworen elk nakemeling van Adam (die in zijn ogen de oorzaak was van zijn ellende) van het pad te misleiden zodat die ook met hem in de hell belanden.
    Het moest gebeuren inderdaad maar wij leven niet omdat iemand ongehoorzaam was, wij leven omdat het God’s wil is.
    Adam en Eva kregen inderdaad tweelingen steeds, jongen en meisje, maar de tweeling trouwden niet met elkaar, maar met hun eerder geboren tweeling broer/zus. We zijn, zoals Allah ons noemt “Banie Adam” (Bnadm). Nakomelingen van Adam.

    Broeder en zusterschap is wat anders.

    Het was toen toegestaan, maar daarna niet meer. Nu is het ook verboden en Allah noemt dat een grote zonde. Wanneer Hij iets toestaat dan heeft Hij het ook zodanig gemaakt dat het goed is, zoals dat ook voorkomt bij sommige diersoorten waarin dat normaal is. Bij de mens was het op een gegeven moment verboden om te trouwen met bloedverwanten. Dus incest is een grote zonde.

    hoe kan je eerst iets toestaan en dan niet meer omdat het ''slecht'' zou zijn?
    God is toch alwetend dus dan weet hij/zij/het dat het bij voorbaat al slecht is?

    zoals alcohol. Alcohol was vroeger toegestaan maar omdat mensen gekke dingen gingen doen hebben ze het ''haram'' verklaard. Dat weet god toch van te voren wat voor effect het zal hebben?

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    50
    11-07-2016

    Citaat Geplaatst door MVC_Lid Bekijk reactie
    Daar heeft zij jou al antwoord op gegeven toch?
    wat ? Ze3ma onderzoeken?
    de zoveelste provo topic man

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door MVC_Lid Bekijk reactie
    Positieve aanwijzingen? Dat is nogal zacht uitgedrukt. Wat dacht je van onomstotelijke, duidelijke, heldere, goddelijke aanwijzingen?
    Daar komt het op neer inderdaad.

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Rocksteady Bekijk reactie
    wat ? Ze3ma onderzoeken?
    de zoveelste provo topic man

    Waarom vraag je wat mijn doel is?
    Als je een beetje kan nadenken kan je het zelf ook wel raden.

    of moet ik alles maar klakkeloos gaan geloven wat iedereen zegt?

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    oke blijf jij dan ook maar in de kerstman en sinterklaas geloven zonder enkel onderzoek
    Heb jij wel onderzoek gedaan?

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Heb jij wel onderzoek gedaan?
    daar ben ik mee bezig zoals je ziet

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Heb jij wel onderzoek gedaan?
    Ze is vragen aan het stellen. Dat is misschien haar onderzoek... Of heb je bezwaar daar tegen?

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    50
    11-07-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Waarom vraag je wat mijn doel is?
    Als je een beetje kan nadenken kan je het zelf ook wel raden.

    of moet ik alles maar klakkeloos gaan geloven wat iedereen zegt?
    Ik ben niet slimme jonge en ik heb moeite met nadenken misschien zaagsel in me hoofd.
    ken ik van een boek die ik in basisschool had gelezen.

    Nee niet alles geloven wat iedereen zegt. daarom gewoon lekker blijven wat je bent.
    Je gelooft in niks toch? Geen leven na de dood?
    Zelfs freek de Jonge zegt dat er leven is na de dood dus wie ben jij om dat te ontkennen?

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    hoe kan je eerst iets toestaan en dan niet meer omdat het ''slecht'' zou zijn?
    God is toch alwetend dus dan weet hij/zij/het dat het bij voorbaat al slecht is?

    zoals alcohol. Alcohol was vroeger toegestaan maar omdat mensen gekke dingen gingen doen hebben ze het ''haram'' verklaard. Dat weet god toch van te voren wat voor effect het zal hebben?
    Hij is inderdaad Alwetend, jij niet dus weet je ook niet waarom Hij dingen toelaat en daarna verandert. Doet het er voor jou toe om het te weten? Maakt dat iets uit als je wist wat Zijn redenen zijn?

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Rocksteady Bekijk reactie
    wat ? Ze3ma onderzoeken?
    de zoveelste provo topic man
    Iwa Allah ihdiha