1. #751
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Tehrani Bekijk reactie
    Dit kan je ook over jezelf zeggen. Jij bepaalt niet wie en wat ik ben.
    Als Darwin mijn nieuwe profeet is, zijn ulama (die het geloof met geringe prijs verkopen=Koran) jouw eerste profeten. Ze waren in dienst van kalief en werden ook door kalief betaalt om islam een andere wending aan te geven en onzin en lariekoek in plaats van islam verkopen.
    Darwin was een wetenschapper en islam heeft geen probleem met hem en hij was ook geen verkoper van het geloof dat Koran over jouw ulama zegt. Daarom vind ik dat je een nep of erfelijke moslim bent.
    Tuurlijk joh de Kalief, Die heilig geloofd in Allah subhanahu wa ta'la en profeet Mohammed vrede zij met hem als de ware profeet zag gaat alles opeens veranderen.
    Een geloof waar iedereen op de hoogte was van hoe ze moesten leven maar dat werd allemaal veranderd.

    Tehrani ik zeg dit niet vaak zelfs niet tegen mensen die Daesh aanhangen. Maar ik ben tot conclusie dat jij officieel een kaffir billah bent en ver staat verwijderd van Islam wat je mij ook zult vertellen.
    Je verwerpt de bestaan van Adam vrede zij met hem en dat is nog erger dan de ongehoorzaamheid van Shaytaan wat betreft Adam vrede zij met hem.
    Net zoals Allah in die tijd Shaytaan die niet alleen geloofde maar ook wist had uitgemaakt voor Kaffir. Net zoals ik jou uitmaak voor Kaffir billah.

    Dit is de grappige. Als ik hier nu ga vragen aan alle Islamitische leden uit welke stroming ze dan ook komen of ze jou of mij eerder een kaffir vinden met je Darwin theorie.
    Geloof me zelfs de Sjiieten zouden jou daarvoor uitmaken want jij Tehrani. Jij zoals ik vorige keer al zei bent een unieke en rare zogenaamde ''moslim''.

    Geen enkel moslim kan zich vinden in wat jij zegt en geen enkel geleerde Sjiiet of geen Sjiiet kan zich vinden in wat jij zegt.
    Als de mannen die hen hele leven en ziel hebben gegeven aan de kennis over Islam zich niet kunnen vinden in wat jij zegt.
    Dan ben jij in principe een niets zeggend persoon in dit gebied, eigenlijk zelfs op hetzelfde niveau als een dorpsgek.

  2. #752
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ook interessant om te weten is dat de wetenschap ook bevestigd dat de mens geboren is met het geloven in een hogere macht. Het geloof in een hogere macht komt niet van buitenaf maar van binnen uit.
    De verklaring dienaangaande is ook net iets anders dan hoe je ze hier weergeeft. Ook hierop kom ik terug.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #753
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ik heb aan 3 leden hier die constant geïnteresseerd zijn in Islam gevraagd waar ze zelf in geloven. Alle 3 negeren me vraag bewust of onbewust.
    Ik hoop dat je niet op mij doelt. Want dat antwoord heb ik allang gegeven.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #754
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Dan zijn het hoogstwaarschijnlijk moedernatuur-aanbidders zijn.
    Het kunnen ook toeval en begeertes aanbidders zijn.

  5. #755
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik hoop dat je niet op mij doelt. Want dat antwoord heb ik allang gegeven.
    Niet aan jou nee. Maar herhaal je antwoord nog eens als je wilt.

  6. #756
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik ervaar jou als een intelligente gesprekspartner. Maar je kent deze atheïst/agnost slecht. En komt wat dit betreft tot voorbarige , foute conclusies.

    Ik kom hier later op terug.
    Het gaat ook niet om deze atheïst maar om dé atheïst.

  7. #757
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Het feit dat er zaken worden omschreven in de context waarin jij als mens die kunt begrijpen, maakt Allah niet een mens-god , zoals die ene lid refereerde naar de griekse goden.
    Klopt.
    Noch maakt het hem een god.
    Want op geen enkele manier objectief te valideren.
    We zijn terug bij af.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #758
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Het kunnen ook toeval en begeertes aanbidders zijn.
    ach natuurlijk, verschillende stromingen

  9. #759
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Klopt.
    Noch maakt het hem een god.
    Want op geen enkele manier objectief te valideren.
    We zijn terug bij af.
    Wanneer zou dat dan wel het geval zijn geweest volgens jou?

  10. #760
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Wanneer zou dat dan wel het geval zijn geweest volgens jou?
    Je bedoelt het objectief kunnen valideren?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #761
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    ach natuurlijk, verschillende stromingen
    Tegenwoordig ook veel geld en materiaal aanbidders.

  12. #762
    MVC Lid

    Reacties
    792
    19-11-2014

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Hij heeft zichzelf dus beschreven in menselijke termen, menselijke eigenschappen, opdat we hem zouden kunnen begrijpen, er voeling mee zouden krijgen? Maw Hij heeft de openbaring van zichzelf aangepast naar de context (lokaliteit,taal,cultuur,tijdperk,kennis) waarin die openbaring kwam? Hoe strookt dat met 'universeel' volgens jou?
    En zou zijn eigen creatie dan niet met een paar kernachtige begrippen niet voldoende hebben gehad, of beter nog, bij creatie ingebouwd kunnen hebben gekregen?
    Hij heeft ons onderwezen en geleerd, zowel taalkundig als van alles... Sinds Adam... Hij had Adam ook alle woorden geleerd, alles in alle talen... En zo kwam de Koran ons onderwijzen over Allah en de woorden die we kunnen gebruiken die we daarvoor niet kenden. De eerste vers dat geopenbaard is begint ook met: lees/onderwijs.

    Allah zelf blijft hoe Hij is in de openbaring. Hij staat boven alles en alle contexten. Wat is de rol van de profeten denk je? Daar zit de menselijkheid in. Elk volk met haar taal, cultuur enz heeft een boodschapper vanuit haar midden toegezonden gekregen.

    14:4
    Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.


    Tenminste, als dit is wat je bedoelt. Maar Allah verandert niet en heeft nooit verandert of hoeven te veranderen of zich op de een of ander manier aan te passen. De aanpassingen zitten hem in de boodschappers.

  13. #763
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Je bedoelt het objectief kunnen valideren?
    ook, en God.

  14. #764
    MVC Lid

    Reacties
    351
    27-03-2016

    Ya Allah swt diegene waar ik zoveel van houd en voor leef! Ya Allah ya Rabb AL alameen straf deze helbewoners beter vandaag dan morgen voor het proberen mensen af te houden van Uw pad. Ameen ya Allah swt alleen u weet wat in onze harten is en hoeveel ik van U houd.
    Wat je vandaag wenst, kan je morgen vergeten zijn.

  15. #765
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Dus, omdat het intensief en geconcentreerd denken aan iets een gunstig geestelijk effect heeft (of kan hebben), daarom bestaat het ook werkelijk?
    Het heeft een positief helend effect punt. Dit is bewezen en dit is het bewijs dat de mens Allah nodig heeft en daarmee klaar. Ik begin te twijfelen of jij ook daadwerkelijk in wetenschap gelooft of dat je maar doet alsof? Bewijs in de almachtig God is dat de wetenschap zegt dat ELK CREATIE EEN SCHEPPER HEEFT. Ben jij dom ofzo?? Even serieus ook jij gelooft in een hogere macht vrijwel elk mens dus ja ook alle wetenschappers alleen men gaat de verkeerde pad op door zich te laten leiden door de weg van de duivel te volgen. Maar geloven in een hogere macht blijft in hun hart ook de jouwe. Jij weet dit dus ga niet zielig doen en met duivelse theorie komen aankakken die nergens op slaan nog bewijs hebbe.
    Umm Hurairah.