1. #391
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Dat is toch niet nodig op het moment dat ik direct de openbaringen krijg. Ik heb een serieuze vraag. Heb je je weleens verdiept in de sierah?

    waarom vraag je steeds of ik dit of dat heb gedaan?
    Ik stel een vraag, blijkbaar weet jij daar het antwoord ook niet op anders had je het wel uitgelegd

    en wat bedoel je met ''Dat is toch niet nodig op het moment dat ik direct de openbaringen krijg''?

  2. #392
    Verbannen

    Reacties
    19.681
    03-01-2010

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Je liegt.
    Je bron is de duivel en jullie beiden verwerpen de Koran.
    Koran zegt mens (Adam) is geschapen uit klei (aarde) en niet uit water of uit apen wat jij altijd loopt te beweren zo uit je hocus pocus hoed.
    Wat jij over mij beweert is ongegro de beschuldiging en dat is in islam haram.

    Jij denkt objectief over wat je leest en hoort en je gebruik je hersenen niet.

  3. #393
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    waarom vraag je steeds of ik dit of dat heb gedaan?
    Ik stel een vraag, blijkbaar weet jij daar het antwoord ook niet op anders had je het wel uitgelegd

    en wat bedoel je met ''Dat is toch niet nodig op het moment dat ik direct de openbaringen krijg''?
    Omdat het niveauverschil anders te groot is wat het begrip niet ten goede komt.
    Laat ik het anders uitleggen zodat je het gaat begrijpen.

    Hoe zijn de openbaringen tot de Profeet Mohammed vrede gekomen en van wie waren ze afkomstig?
    Is de context net zo belangrijk bij de verzen of is dat niet het geval? Zou hij dan interpretatie uitgelegd moeten krijgen als het een voorval is ten tijde van de Profeet Mohammed vrede zij met hem?
    Heeft een Profeet die gekozen is om de boodschap te verspreiden dezelfde capaciteit om zaken te begrijpen als iemand als jij of ik?

    Ik zou het erg prettig vinden als je antwoorden zou kunnen geven dan is de uitleg ook wat makkelijker.

  4. #394
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Had je nog iets toe te voegen aan ons discussiepuntje mbt surah 56.75 en 'het vervliegen der sterren' ? Tafsir gevonden voor jouw begrip van de interpretatie?
    Ik zal in shaa Allah vanavond reageren. Dan zit ik achter de pc en dat typt makkelijker.

  5. #395
    Verbannen

    Reacties
    19.681
    03-01-2010

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    De Kantiaanse extremen van objectiviteit tot daar gelaten is elk denkproces en haar resultaat wel degelijk vatbaar voor invloeden van het eigen bewustzijn, emoties, enz ... en is bijgevolg in meerdere of mindere mate subjectief.
    De realiteit is objectief, mijn benadering, ervaring en interpretatie van/in die realiteit is het dat nooit in dezelfde mate.

    Ik streef ernaar mijn denken zo objectief als enigszins haalbaar te houden. In het voorbeeld van vers 56.75 en de meningen/conclusies die Si.lgdr en ikzelf daarbij tegenover elkaar zetten heb ik getracht meer verklarende en vergelijkende input en argumenten aan te brengen dan wat initeel werd aangebracht (zijnde geen) . Die input is onvermijdelijk op zich het resultaat van een subjectief denkproces (interpretaties en historische contexten) en /of van een zo groot mogelijke consensus (bvb etymologische definities). Ik meen dat ik daarmee mbt zowel methodiek als inhoudelijke analyse objectiever/minder subjectief ben tewerk gegaan ivgl mijn confrater.
    Vanzelfsprekend is deze pragmatische aanpak bijlange niet de wetenschappelijke methode die op dit vraagstuk zou kunnen worden toegepast en, wie weet, andere of bijkomende inzichten zou kunnen bieden.

    Mijn conclusie blijft in elk geval dat 'het verschieten der sterren' niet zomaar kan begrepen worden als een 'bewijs van kennis, noch beperkt noch extensief, van sterrenfysica' zoals we die tegenwoordig begrijpen.
    Misschien ben je zo vriendelijk jouw mening hieromtrent te delen?
    Bedankt voor de genomen moeite.
    Jouw methode van denken zit vol logica en is gemengd van objectieve en subjectieve elementen met overheersing van subjectieve kijk op feiten en omstandigheden waar nodig is.

    De vertaling van het verzen 56:75, 76,77,78 en 79 is als volgt:

    75- ik zweer niet op de positie van de sterren
    76- En dit is een grote eed als jullie weten
    77- dat dit de verheven Quran is
    78- Een beschermd Boek
    79- Dat niemand het aanraakt behalve zuivere mensen
    -----------------------------------
    De hoofdstok 56 is zeer poëtisch en de laatste letter van elk vers eindigt in 1 bepaalde letter.
    1,2,3 eindigt met ton
    4,5,6,7 met A
    8,9 met At
    10, 11 met N
    12 met M
    13 en 14 met N
    15 met H
    16 t/m 27 met N
    28, 29, 30 met D
    31 met B
    enzovoort

    Met het gebruik van combinatie van "de positie van de sterren" wil alleen de positie van Koran aantonen hoe belangrijk het Boek is.

  6. #396
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    de Islam is de waarheid .


    100% .geen twijfel over mogelijk .
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  7. #397
    Verbannen

    Reacties
    19.681
    03-01-2010

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    30

    Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?
    Nee, zij willen niet geloven. Ze geloven datgene wat zij van hun ulama geleerd hebben en niet wat Koran zegt.

  8. #398
    Verbannen

    Reacties
    19.681
    03-01-2010

    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    de Islam is de waarheid .


    100% .geen twijfel over mogelijk .
    Wat vindt je als ik zeg dat:
    God is 100%
    Islam is 99%
    Koran is 98%

    Mag dat?

  9. #399
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Omdat het niveauverschil anders te groot is wat het begrip niet ten goede komt.
    Laat ik het anders uitleggen zodat je het gaat begrijpen.

    Hoe zijn de openbaringen tot de Profeet Mohammed vrede gekomen en van wie waren ze afkomstig?
    Is de context net zo belangrijk bij de verzen of is dat niet het geval? Zou hij dan interpretatie uitgelegd moeten krijgen als het een voorval is ten tijde van de Profeet Mohammed vrede zij met hem?
    Heeft een Profeet die gekozen is om de boodschap te verspreiden dezelfde capaciteit om zaken te begrijpen als iemand als jij of ik?

    Ik zou het erg prettig vinden als je antwoorden zou kunnen geven dan is de uitleg ook wat makkelijker.

    dat weet ik niet dat vraag ik toch aan jou?

  10. #400
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    dat is fout .

    je kan geen twijfel hebben over de Islam . de Koran is het woord van Allah swt .


    maak er 100% van . door 1% te twijfelen trek je Allah swt ze woorden in twijfel en dat is shirk .

    Citaat Geplaatst door Tehrani Bekijk reactie
    Wat vindt je als ik zeg dat:
    God is 100%
    Islam is 99%
    Koran is 98%

    Mag dat?
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  11. #401
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Tehrani Bekijk reactie
    Nee, zij willen niet geloven. Ze geloven datgene wat zij van hun ulama geleerd hebben en niet wat Koran zegt.

    kan je gewoon antwoord geven op de hele zin ipv de helft?
    Er staat toch duidelijk dat zij het levende uit water hebben gemaakt

    en de andere teksten uit zand, klei en stof?

  12. #402
    MVC Lid

    Reacties
    239
    10-05-2016

    De koran zit vol met verzen die wetenschappelijk 100 % juist zijn die meer dan 1400 jaar geleden er al waren terwijl de wetenschap van vandaag het pas 100 jaar geleden heeft ontdekt/bevestigd wat dus allang al stond in de koran

  13. #403
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  14. #404
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ChillemoesSie Bekijk reactie
    De koran zit vol met verzen die wetenschappelijk 100 % juist zijn die meer dan 1400 jaar geleden er al waren terwijl de wetenschap van vandaag het pas 100 jaar geleden heeft ontdekt/bevestigd wat dus allang al stond in de koran
    Ik vrees van niet. Zie vorige posts.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #405
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Dit is blijkbaar niet algemeen bekend bij moslims.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein