1. #376
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Amsterdam_01 Bekijk reactie
    Je moet beter je best doen op school, dan kan je dit soort dialogen beter bijhouden. Je spreekt jezelf tegen.

    Ik doe niet aan shirk, maar geloof wel in de bijbel zoals Allah hem heeft neergezonden. Ja, man. Lekker bezig.
    Ja in de bijbel zoals Allah subhanahu wa ta'la hem heeft neergezonden naar profeet Isa vrede zij met hem.

    Scheer je nu weg want gaat nergens over met jou, praat nog liever met apenlover Tehrani.

  2. #377
    MVC Lid

    Reacties
    11
    11-08-2016

    en edele imam, waar heeft u deze informatie vandaan?

  3. #378
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Graag gedaan.





    Het stikt hier van de verstandelijk gehandicapten.
    Vooral als je denkt dat de mens uit water en apen zijn ontstaan.

    30

    Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?

  4. #379
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    30

    Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?

    : “En Hij is het die uit water een mens geschapen heeft en hem dan gemaakt heeft tot bloed- en aanverwant; jouw
    Heer is vrijmachtig.” (Sura al-Furqaan, 25:54)

    2

    En “God heeft ieder dier uit water geschapen; daaronder zijn er die op hun buik gaan, daaronder zijn er die op twee benen lopen en er zijn daaronder die
    op vier lopen. God schept wat Hij wil; God is almachtig.”

    Wij mensen bestaan voor het overgrote deel uit water. Een deel daarvan zit in ons bloed, het andere gedeelte is nodig voor de werking van onze organen. Onze hersenen bestaan voor 90% uit water. Bij ons hart en onze longen is dat 79% en bij onze lever 70%. Zelfs onze beenderen (22%) en onze tanden (10%) bevatten water.
    Betreft Adam vrede zij met hem.

    Quran, Chapter 38, Verses 70-71

    [So mention] when your Lord said to the angels, "Indeed, I am going to create a human being from Clay.

    So when I have proportioned him and breathed into him of My [created] soul, then fall down to him in prostration."

    https://quran.com/38/71-72

  5. #380
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    : “En Hij is het die uit water een mens geschapen heeft en hem dan gemaakt heeft tot bloed- en aanverwant; jouw
    Heer is vrijmachtig.” (Sura al-Furqaan, 25:54)

    2

    En “God heeft ieder dier uit water geschapen; daaronder zijn er die op hun buik gaan, daaronder zijn er die op twee benen lopen en er zijn daaronder die
    op vier lopen. God schept wat Hij wil; God is almachtig.”

    Wij mensen bestaan voor het overgrote deel uit water. Een deel daarvan zit in ons bloed, het andere gedeelte is nodig voor de werking van onze organen. Onze hersenen bestaan voor 90% uit water. Bij ons hart en onze longen is dat 79% en bij onze lever 70%. Zelfs onze beenderen (22%) en onze tanden (10%) bevatten water.


    mensen, indien gij in twijfel verkeert over de Opstanding, bedenkt, dat Wij u hebben geschapen uit stof, daarna uit een levenskiem, dan van een klonter bloed, daarna uit een klomp vlees, volkomen en onvolkomen in maaksel, opdat Wij het u duidelijk maken. En Wij laten wat Ons behaagt gedurende een vastgestelde tijd in de baarmoeder blijven, dan brengen Wij u als zuigelingen voort, dan (doen Wij u opgroeien) zodat gij volwassen wordt. En daar zijn er onder u die door de dood worden achterhaald en anderen die zulk een hoge ouderdom bereiken, dat zij, na geweten te hebben, niets meer weten. En gij ziet de aarde levenloos, doch wanneer Wij er regen op doen nederdalen, beweegt zij zich, zwelt op en brengt iedere mooie soort planten voort. [Al-Hadj, 5]



    Toen uw Heer tot de engelen zeide: “Ik ga de mens uit klei scheppen en wanneer ik hem heb gevormd en hem van mijn geest heb ingeademd, werpt u dan in gehoorzaamheid voor hem neder”.
    (De heilige Koran 38:71-72)[/SIZE]



    1: we zijn gemaakt van water
    2: we zijn gemaakt van klei
    3: we zijn gemaakt van stof


    is dat niet tegenstrijdig?

  6. #381
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Tehrani zal dit hierboven ook een symbolisch iets noemen. Want hij wilt graag een aap zijn en de eerste man en vrouw hebben volgens zijn profeet Darwin nooit geleefd.

  7. #382
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    : “En Hij is het die uit water een mens geschapen heeft en hem dan gemaakt heeft tot bloed- en aanverwant; jouw
    Heer is vrijmachtig.” (Sura al-Furqaan, 25:54)

    2

    En “God heeft ieder dier uit water geschapen; daaronder zijn er die op hun buik gaan, daaronder zijn er die op twee benen lopen en er zijn daaronder die
    op vier lopen. God schept wat Hij wil; God is almachtig.”

    Wij mensen bestaan voor het overgrote deel uit water. Een deel daarvan zit in ons bloed, het andere gedeelte is nodig voor de werking van onze organen. Onze hersenen bestaan voor 90% uit water. Bij ons hart en onze longen is dat 79% en bij onze lever 70%. Zelfs onze beenderen (22%) en onze tanden (10%) bevatten water.


    mensen, indien gij in twijfel verkeert over de Opstanding, bedenkt, dat Wij u hebben geschapen uit stof, daarna uit een levenskiem, dan van een klonter bloed, daarna uit een klomp vlees, volkomen en onvolkomen in maaksel, opdat Wij het u duidelijk maken. En Wij laten wat Ons behaagt gedurende een vastgestelde tijd in de baarmoeder blijven, dan brengen Wij u als zuigelingen voort, dan (doen Wij u opgroeien) zodat gij volwassen wordt. En daar zijn er onder u die door de dood worden achterhaald en anderen die zulk een hoge ouderdom bereiken, dat zij, na geweten te hebben, niets meer weten. En gij ziet de aarde levenloos, doch wanneer Wij er regen op doen nederdalen, beweegt zij zich, zwelt op en brengt iedere mooie soort planten voort. [Al-Hadj, 5]


    Toen uw Heer tot de engelen zeide: “Ik ga de mens uit klei scheppen en wanneer ik hem heb gevormd en hem van mijn geest heb ingeademd, werpt u dan in gehoorzaamheid voor hem neder”.
    (De heilige Koran 38:71-72)



    1: we zijn gemaakt van water
    2: we zijn gemaakt van klei
    3: we zijn gemaakt van stof


    is dat niet tegenstrijdig?
    Waar staat dat mensen gemaakt zijn van klei?

    Wat is er tegenstrijdig aan bestaan uit water en geschapen uit stof?

  8. #383
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Waar staat dat mensen gemaakt zijn van klei?

    Wat is er tegenstrijdig aan bestaan uit water en geschapen uit stof?

    dat lees je toch?

  9. #384
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    dat lees je toch?
    We praten vavavond wel hierover als ik achter me laptop zit. Gaat veel makkelijker en duidelijker om alles na te checken hoe en wat.

  10. #385
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    dat lees je toch?
    Het is bij het plaatsen van verzen uiterst belangrijk dat je de tafseer plaatst oftewel quraanexegese. Daar waar de uitleg heel belangrijk is om de verzen te begrijpen. Knip en plakwerk waarbij er op bepaalde plaatsen in de quraan verschillende woorden worden gebruikt voor dezelfde betekenis is van het niveau fitna.

    Indien je geen voorganger hebt in quraanexegese, met andere woorden, als je geen les daarin hebt gehad is het onmogelijk om een gesprek daarover te voeren met jou. Je zou namelijk ook niet over de geneeskunde of beurshandel met iemand spreken die geen gedegen opleiding daarin heeft gehad.

  11. #386
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Het is bij het plaatsen van verzen uiterst belangrijk dat je de tafseer plaatst oftewel quraanexegese. Daar waar de uitleg heel belangrijk is om de verzen te begrijpen. Knip en plakwerk waarbij er op bepaalde plaatsen in de quraan verschillende woorden worden gebruikt voor dezelfde betekenis is van het niveau fitna.

    Indien je geen voorganger hebt in quraanexegese, met andere woorden, als je geen les daarin hebt gehad is het onmogelijk om een gesprek daarover te voeren met jou. Je zou namelijk ook niet over de geneeskunde of beurshandel met iemand spreken die geen gedegen opleiding daarin heeft gehad.

    de profeet heeft toch ook geen les gehad over hoe hij bepaalde boodschappen moet interpreteren?
    Ik neem aan dat hij zelf een interpretatie heeft gegeven waarvan hij dacht dat het de juiste is/was

  12. #387
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Tehrani Bekijk reactie
    Sorry voor onoplettendheid. Het is de methode van denken. Is jouw denkwijze subjectief of objectief.
    De Kantiaanse extremen van objectiviteit tot daar gelaten is elk denkproces en haar resultaat wel degelijk vatbaar voor invloeden van het eigen bewustzijn, emoties, enz ... en is bijgevolg in meerdere of mindere mate subjectief.
    De realiteit is objectief, mijn benadering, ervaring en interpretatie van/in die realiteit is het dat nooit in dezelfde mate.

    Ik streef ernaar mijn denken zo objectief als enigszins haalbaar te houden. In het voorbeeld van vers 56.75 en de meningen/conclusies die Si.lgdr en ikzelf daarbij tegenover elkaar zetten heb ik getracht meer verklarende en vergelijkende input en argumenten aan te brengen dan wat initeel werd aangebracht (zijnde geen) . Die input is onvermijdelijk op zich het resultaat van een subjectief denkproces (interpretaties en historische contexten) en /of van een zo groot mogelijke consensus (bvb etymologische definities). Ik meen dat ik daarmee mbt zowel methodiek als inhoudelijke analyse objectiever/minder subjectief ben tewerk gegaan ivgl mijn confrater.
    Vanzelfsprekend is deze pragmatische aanpak bijlange niet de wetenschappelijke methode die op dit vraagstuk zou kunnen worden toegepast en, wie weet, andere of bijkomende inzichten zou kunnen bieden.

    Mijn conclusie blijft in elk geval dat 'het verschieten der sterren' niet zomaar kan begrepen worden als een 'bewijs van kennis, noch beperkt noch extensief, van sterrenfysica' zoals we die tegenwoordig begrijpen.
    Misschien ben je zo vriendelijk jouw mening hieromtrent te delen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #388
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    de profeet heeft toch ook geen les gehad over hoe hij bepaalde boodschappen moet interpreteren?
    Ik neem aan dat hij zelf een interpretatie heeft gegeven waarvan hij dacht dat het de juiste is/was
    Daar laat je je onwetend al de vrije loop. Het is uitermate belangrijk om je te verdiepen in een kwestie alvorens je erover spreekt om het te begrijpen. Dat is zo met wiskunde, natuurkunde, geneeskunde of automechanica. En ook met religie.

    Ooit gehoord van de engel Jibreel? Hoe de woorden van Allaah tot de Profeet Mohammed vrede zij met hem kwamen?

  14. #389
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Daar laat je je onwetend al de vrije loop. Het is uitermate belangrijk om je te verdiepen in een kwestie alvorens je erover spreekt om het te begrijpen. Dat is zo met wiskunde, natuurkunde, geneeskunde of automechanica. En ook met religie.

    Ooit gehoord van de engel Jibreel? Hoe de woorden van Allaah tot de Profeet Mohammed vrede zij met hem kwamen?

    vertel eens heeft de engel hem verteld hoe hij het moet interpreteren?

  15. #390
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    vertel eens heeft de engel hem verteld hoe hij het moet interpreteren?
    Dat is toch niet nodig op het moment dat ik direct de openbaringen krijg. Ik heb een serieuze vraag. Heb je je weleens verdiept in de sierah?