1. #2236
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Tuurlijk wel Islam heeft ervoor gezorgd dat ik een gezond en stabiel leven leid. Het weerhoudt mij van schade in deze wereld en zorgt ervoor dat ik een progressief leven leid.


    Jij daarin tegen hebt niemand die je ergens voor beschermd of je leven progressief en stabiel maakt. Jij bent een slaaf van je eigen ego wat je behoeftes vervult is voor jou prima.

    Vreemde verbanden leg je hier. Ongefundeerde aannames ook.
    Maar goed.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #2237
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    vertel
    Wa moet ik je vertellen meid?
    Heavy

  3. #2238
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Vreemde verbanden leg je hier. Ongefundeerde aannames ook.
    Maar goed.
    Juist ja en verklaar eens waarom dat zo is.
    Heavy

  4. #2239
    MVC Lid

    Reacties
    107
    29-04-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    @Hobbit123. Bedankt voor jouw openheid hierin. Elk mens is geboren als moslim en is geschapen door Allah met: Al fitrah, oftewel een natuurlijke aanleg. Als jij 100% procent overtuigd zou zijn van het atheïsme dan zou jij dat "onaangename" gevoel dan toch ook niet hebben? Voor wat zou jij dan bang moeten zijn en uitzichtloos voelen?

    Allah zegt:

    *"Wend dan jouw aangezicht (O Mohammed) naar de godsdienst als een Hanîf. Volg de natuurlijke aanleg, die Allah in de mens geschapen heeft. Er is geen verandering in de schepping van Allah. Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet."*[al-Roem 30:30],

    Zou het niet zo kunnen zijn dat geloof is ontstaan/ontwikkeld in de mens om dingen te verklaren die hij niet begreep, of als copingmechanisme voor dingen waar hij heel erg angstig voor was?

    Je ziet dit ook vaak in stammen die geen contact hebben met de buitenwereld, dat alle dingen die niet begrepen worden aan een bovennatuurlijke macht worden toegekend. Je ziet ook dat elke stam verspreid over de wereld zulke ideeën heeft-->dit wijst op een algemeen soort psychologisch mechanisme.

  5. #2240
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wa moet ik je vertellen meid?
    *Ja ik geloof en terwijl ik geloof kan ik jou mijn bewijs leveren waarom ik erin geloof*

  6. #2241
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    *Ja ik geloof en terwijl ik geloof kan ik jou mijn bewijs leveren waarom ik erin geloof*
    Oh zo haha ja daar heb ik geen zin in nu kost me teveel moeite en ik ben nu niet zo intensief op dit forum. Andere keer doe ik het wel.
    Heavy

  7. #2242
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Oh zo haha ja daar heb ik geen zin in nu kost me teveel moeite en ik ben nu niet zo intensief op dit forum. Andere keer doe ik het wel.
    oke maar waarom kom je daar nu pas mee eigenlijk terwijl je al zo vaak hebt gereageerd maar altijd off-topic

  8. #2243
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    oke maar waarom kom je daar nu pas mee eigenlijk terwijl je al zo vaak hebt gereageerd maar altijd off-topic
    Waarmee?
    Heavy

  9. #2244
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarmee?

    met ''willen'' uit leggen waarom je in de islam gelooft

  10. #2245
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    met ''willen'' uit leggen waarom je in de islam gelooft
    Je hebt het nooit gevraagd.
    Heavy

  11. #2246
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Niet echt islam zorgt ervoor dat ik een gezond en stabiel leven leid op Aarde. Als ik sterf en het houdt op dan heb ik niks verloren. Ik heb genoten van me leven op Aarde en dat is dat.

    Jij daarin tegen als je sterft en je komt erachter dat Islam de waarheid is. Tja ik hoef het je niet in details uit te leggen maar in ieder geval je zult geen vriend zijn.

    Jij bent degene die een grotere risico neemt. Ik daarin tegen heb niks te verliezen als jij gelijk hebt.
    Even terugkomend op je verhaal. Je reageerde al eerder op mijn reactie. Dit is de zogenoemde Pascal's wager. Dit argument om te geloven in een God slaat helemaal nergens op. Je gaat er iedere keer van uit dat de islam de enige waarheid is. Alsof er geen duizenden andere religies zijn waarvan sommigen vele stromingen hebben en die allemaal elkaar uitsluiten wat betreft hun doctrines.

    Hoe weet jij zo zeker dat Allah de juiste god is en de islam de juiste religie? Wat nou als Zeus de enige ware god is? Of misschien hebben de christenen gelijk en moet je Jezus Christus als je persoonlijke heer en redder accepteren.

  12. #2247
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Even terugkomend op je verhaal. Je reageerde al eerder op mijn reactie. Dit is de zogenoemde Pascal's wager. Dit argument om te geloven in een God slaat helemaal nergens op. Je gaat er iedere keer van uit dat de islam de enige waarheid is. Alsof er geen duizenden andere religies zijn waarvan sommigen vele stromingen hebben en die allemaal elkaar uitsluiten wat betreft hun doctrines.

    Hoe weet jij zo zeker dat Allah de juiste god is en de islam de juiste religie? Wat nou als Zeus de enige ware god is? Of misschien hebben de christenen gelijk en moet je Jezus Christus als je persoonlijke heer en redder accepteren.
    Los van religie ben ik ervan overtuigd dat dit universum geen toeval is en sterker nog al helemaal niet dat 0 zomaar naar 1 kan gaan.

    Betreft de andere religies ik heb het doorgenomen en het heeft mij niet overtuigd dat zij de waarheid spreken.
    Heavy

  13. #2248
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Los van religie ben ik ervan overtuigd dat dit universum geen toeval is en sterker nog al helemaal niet dat 0 zomaar naar 1 kan gaan.

    Betreft de andere religies ik heb het doorgenomen en het heeft mij niet overtuigd dat zij de waarheid spreken.
    Door wat ben je overtuigd?
    Bewijs heb je niet dus je kan het niet zeker WETEN.

    Kan je nu wel antwoord geven op de topic vraag of moet je er nog effe over nadenken?

  14. #2249
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Door wat ben je overtuigd?
    Bewijs heb je niet dus je kan het niet zeker WETEN.

    Kan je nu wel antwoord geven op de topic vraag of moet je er nog effe over nadenken?
    Waar wil je dat ik antwoord op geef? Je laatste vraag was toch waarom geloof ik in Islam. Dus waarom accepteer ik Islam of ook wel waarom ben ik overtuigd van Islam.

    Moet ik je mijn reis naar Islam uitleggen? Wil je Dat?
    Heavy

  15. #2250
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waar wil je dat ik antwoord op geef? Je laatste vraag was toch waarom geloof ik in Islam. Dus waarom accepteer ik Islam of ook wel waarom ben ik overtuigd van Islam.

    Moet ik je mijn reis naar Islam uitleggen? Wil je Dat?

    pfff je bent zo vermoeiend of je bent gewoon dom of je doet je dom voor. In beide gevallen voeg je niks toe aan mijn topic.