1. #2011
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Kuffars, de ongelovigen worden er depressief van dat wij weten dat zij naar de hel gaan en wij naar het paradijs. dat idee alleen al... zij vinden dat kennelijk niet prettig... maar wij wel, zoals de profeet vzmh tegen Omar zei toen hij tranen kreeg omdat de profeet niet zo'n luxe leven had als de koningen destijds: ben je niet blij dat het aardse leven voor de ongelovigen is en het hiernamaalse leven voor de gelovigen?
    Wat praat jij nou weer?
    Kom met bewijzen en niet met die heeft dat gezegd en die heeft dat gedaan of die zei dat hij dat heeft gehoord.

    Hoe WEET jij nou wie er na de hell gaan en wie naar het paradijs?
    Hoe weet jij dat de aarde al geen aardse hell is?

    Jij gelooft zeker ook dat mohammed een mens zoals jij en ik op een buraq naar de hemel is gevlogen?

  2. #2012
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Een serieuze vraag aan de gelovigen hier: hoe ga je van er is een schepper van het universum die ongeschapen is en vervolgens komt men aan met zulke triviale (en soms schadelijke) regels als geen masturbatie, geen seks voor het huwelijk, kinderbesnijdenis, 5 maal per dag bidden en noem maar op. Je wilt me zeggen dat de creator van het universum dit gigantische universum heeft geschapen met haar biljoenen planeten en sterren en de vele duizenden lichtjaren afstand tussen deze planeten (gigantische afstanden) om vervolgens aan een stel primitieve geëvolueerde primaten op één exoplaneet te zeggen dat deze zaken en meer niet zijn toegestaan?

    Met alle respect, maar als je er zo over nadenkt komt dat nogal triviaal en kinderlijk over vind je ook niet? Ik bedoel, heeft de almachtige schepper van het universum niets beters te doen dan zulke triviale regels op te leggen? Hij had op zijn minst zijn ultieme boodschap aan de mens beter kunnen overbrengen vind je ook niet? Waarom vinden we bijvoorbeeld helemaal niets over evolutie terug in de Koran, dit terwijl evolutie een feit is?

    Het klinkt allemaal bijzonder onwaarschijnlijk. Je zou bijna zeggen dat dit alles is bedacht door de mens destijds die niet beter wist. Lol

  3. #2013
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Een serieuze vraag aan de gelovigen hier: hoe ga je van er is een schepper van het universum die ongeschapen is en vervolgens komt men aan met zulke triviale (en soms schadelijke) regels als geen masturbatie, geen seks voor het huwelijk, kinderbesnijdenis, 5 maal per dag bidden en noem maar op. Je wilt me zeggen dat de creator van het universum dit gigantische universum heeft geschapen met haar biljoenen planeten en sterren en de vele duizenden lichtjaren afstand tussen deze planeten (gigantische afstanden) om vervolgens aan een stel primitieve geëvolueerde primaten op één exoplaneet te zeggen dat deze zaken en meer niet zijn toegestaan?

    Met alle respect, maar als je er zo over nadenkt komt dat nogal triviaal en kinderlijk over vind je ook niet? Ik bedoel, heeft de almachtige schepper van het universum niets beters te doen dan zulke triviale regels op te leggen? Hij had op zijn minst zijn ultieme boodschap aan de mens beter kunnen overbrengen vind je ook niet? Waarom vinden we bijvoorbeeld helemaal niets over evolutie terug in de Koran, dit terwijl evolutie een feit is?

    Het klinkt allemaal bijzonder onwaarschijnlijk. Je zou bijna zeggen dat dit alles is bedacht door de mens destijds die niet beter wist. Lol
    Rare vraag die je stelt. Wil je doen alsof het onlogisch is of heb je zelf nooit de moeite ondernomen om te kijken waarom er wetten bestaan?
    Heavy

  4. #2014
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Rare vraag die je stelt. Wil je doen alsof het onlogisch is of heb je zelf nooit de moeite ondernomen om te kijken waarom er wetten bestaan?
    Het is toch een legitieme vraag? Moslims geloven dat Allah het universum heeft geschapen en dat de regels die in de islam zijn meegegeven rechtstreeks van Allah afkomstig zijn. Maar ik vind het gewoon opvallend dat dit soort zaken zijn meegegeven. Zaken als abstinentie van seks, geen varkensvlees, besnijdenis van kinderen (heb persoonlijk morele bezwaren tegen deze en vind persoonlijk dat dit verboden moet worden in Nederland maar dat is een andere discussie), vasten gedurende een maand etc. Ik vind het zelf een onlogisch concept eerlijk gezegd. We hebben hier een almachtige, alwetende, overal aanwezige, meest barmhartige God die dit gigantische universum heeft gecreëerd en dit is waar hij mee komt? Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. Jij hebt een compleet andere visie natuurlijk.

  5. #2015
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Het is toch een legitieme vraag? Moslims geloven dat Allah het universum heeft geschapen en dat de regels die in de islam zijn meegegeven rechtstreeks van Allah afkomstig zijn. Maar ik vind het gewoon opvallend dat dit soort zaken zijn meegegeven. Zaken als abstinentie van seks, geen varkensvlees, besnijdenis van kinderen (heb persoonlijk morele bezwaren tegen deze en vind persoonlijk dat dit verboden moet worden in Nederland maar dat is een andere discussie), vasten gedurende een maand etc. Ik vind het zelf een onlogisch concept eerlijk gezegd. We hebben hier een almachtige, alwetende, overal aanwezige, meest barmhartige God die dit gigantische universum heeft gecreëerd en dit is waar hij mee komt? Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. Jij hebt een compleet andere visie natuurlijk.
    Luister een heel verhaal is mooi en leuk allemaal.
    Eindigen met jij hebt een compleet ander visie is ook erg leuk.

    Maar laten we dit even logisch houden oke. Waarom bestaan er wetten? Wat is de reden en doel daarachter? Want ik denk dat je doet alsof wetten hebben een heel vreemd iets is.
    Heavy

  6. #2016
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Dat is misschien gewoon de natuur, wil niet zeggen dat je dan de natuur moet aanbidden ofzo. Een walnoot heeft ook een vorm van hersenen tsjaa ze zeggen dat het dan goed voor je hersenen is.
    verklaar dan....

  7. #2017
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Wat praat jij nou weer?
    Kom met bewijzen en niet met die heeft dat gezegd en die heeft dat gedaan of die zei dat hij dat heeft gehoord.

    Hoe WEET jij nou wie er na de hell gaan en wie naar het paradijs?
    Hoe weet jij dat de aarde al geen aardse hell is?

    Jij gelooft zeker ook dat mohammed een mens zoals jij en ik op een buraq naar de hemel is gevlogen?
    Waarom moet ik met bewijzen komen als jij het ultieme bewijs bent...

    Wat ik weet is dat ongelovigen naar de hell gaan, wie dat zijn weet ik niet, geldt voor de gelovigen ook dat ik weet dat gelovigen in Allah naar het paradijs gaan, wie dat zijn weet ik niet... maar feit is: ongelovig en doodgaan als ongelovige = verblijf de hell

    De profeet op een buraq... als de profeet ons verteld over wat Allah met hem heeft gedaan, dan is het waar want Allah is tot alles in staat... Maar jij redeneert natuurlijk als mens en dat de profeet tot zoiets niet in staat is. Dat klopt. Hij zelf is tot zoiets niet in staat maar Allah wel.

    Lastige materie he? voor iemand die niet verder kan kijken dan dit aardse leven wel....

  8. #2018
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Zeg: “Ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen,
    مَلِكِ النَّاسِ2
    de koning van de mensen,
    إِلَٰهِ النَّاسِ3
    de god van de mensen,
    مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ4
    tegen het kwaad van de stiekeme influisteraar
    الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ5
    die de mensen in hun binnenste influistert,
    مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ6
    of hij nu tot de djinn of tot de mensen behoort.”

  9. #2019
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    verklaar dan....

    wat moet ik verklaren?
    Waarom een walnoot op de hersenen lijkt?

    Zou het niet weten maar zoals ik al zei, dat is de natuur

  10. #2020
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Waarom moet ik met bewijzen komen als jij het ultieme bewijs bent...

    Wat ik weet is dat ongelovigen naar de hell gaan, wie dat zijn weet ik niet, geldt voor de gelovigen ook dat ik weet dat gelovigen in Allah naar het paradijs gaan, wie dat zijn weet ik niet... maar feit is: ongelovig en doodgaan als ongelovige = verblijf de hell

    De profeet op een buraq... als de profeet ons verteld over wat Allah met hem heeft gedaan, dan is het waar want Allah is tot alles in staat... Maar jij redeneert natuurlijk als mens en dat de profeet tot zoiets niet in staat is. Dat klopt. Hij zelf is tot zoiets niet in staat maar Allah wel.

    Lastige materie he? voor iemand die niet verder kan kijken dan dit aardse leven wel....
    Allah is in staat om hem naar de hemel te laten vliegen?
    Geloof je het zelf?

    Heb jij ooit een ezel of een paard met vleugels gezien?
    En nog iets, hoe kwam hij aan zuurstof?

  11. #2021
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    wat moet ik verklaren?
    Waarom een walnoot op de hersenen lijkt?

    Zou het niet weten maar zoals ik al zei, dat is de natuur
    Iss alliemaal tuval

  12. #2022
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    Iss alliemaal tuval
    nee dus

  13. #2023
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    nee dus
    jy hile slimme meidje

  14. #2024
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    jy hile slimme meidje
    idd

  15. #2025
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    idd
    gaa zo duur