1. #1906
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Zoals wat?
    Kan je een voorbeeld geven?
    Waaronder deze: (gekopieerd van een site)

    ´Terwijl Edwin Hubble, de Amerikaanse astronoom de hemel met zijn telescoop bekeek, ontdekte hij dat de sterren en melkwegstelsels voortdurend van elkaar af bewogen. In een universum waarin alles voortdurend van elkaar af beweegt, betekent dit een voortdurend uitdijend universum. De observaties die de volgende jaren uitgevoerd werden, bevestigden dat het universum voortdurend uitdijt. Dit feit was in de Qoer’aan uitgelegd, terwijl eigenlijk niemand het wist. Dit komt omdat de Qoer’aan het woord van Allah is, de Schepper en de Heerser van het gehele universum´.

    Als je informatie zoekt naar wetenschappelijke feiten in de Koran kom je er nog veel meer tegen.

  2. #1907
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Waaronder deze: (gekopieerd van een site)

    ´Terwijl Edwin Hubble, de Amerikaanse astronoom de hemel met zijn telescoop bekeek, ontdekte hij dat de sterren en melkwegstelsels voortdurend van elkaar af bewogen. In een universum waarin alles voortdurend van elkaar af beweegt, betekent dit een voortdurend uitdijend universum. De observaties die de volgende jaren uitgevoerd werden, bevestigden dat het universum voortdurend uitdijt. Dit feit was in de Qoer’aan uitgelegd, terwijl eigenlijk niemand het wist. Dit komt omdat de Qoer’aan het woord van Allah is, de Schepper en de Heerser van het gehele universum´.

    Als je informatie zoekt naar wetenschappelijke feiten in de Koran kom je er nog veel meer tegen.

    en waar staat dat in de koran?

  3. #1908
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    en waar staat dat in de koran?
    Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Qoer’aan 51:47)

  4. #1909
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Een ander wonder: de rondheid van de aarde is ook in de Koran beschreven, terwijl mensen lange tijd dachten dat de aarde plat was.

    Hij heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Hij laat de nacht in de dag overgaan en laat de dag in de nacht overgaan. (Qoer’aan 39:5)


    Uitleg:

    De woorden die in de Qoer’aan gebruikt worden om het universum te beschrijven, zijn echt opmerkelijk. In het bovenstaande vers wordt het Arabische woord Takwir gebruikt dat met “vouwen of overgaan” is vertaald. In het Nederlands betekent het: iets over een ander laten gaan, opvouwen als een kledingsstuk wat opzij wordt gelegd. (In een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de actie waarin men iets om iets anders heen draait, bijvoorbeeld zoals bij een tulband gedaan wordt als die wordt opgezet.)
    De informatie die in dit vers gegeven wordt over de dag en de nacht die in elkaar overgaan, bevat ook accurate informatie over de vorm van de wereld. Want dit kan alleen maar waar zijn als de aarde rond is. Dit houdt in dat in de Qoer’aan, die in de zevende eeuw geopenbaard is, al naar de rondheid van de wereld verwezen werd.
    Men moet er wel bij stil staan dat in die tijd het begrip van astronomie en hoe de wereld gezien werd, anders was. Men dacht toen dat de aarde plat was en alle wetenschappelijke berekeningen en uitleg waren op dat geloof gebaseerd. Maar omdat de Qoer’aan het woord van Allah is, werden de woorden gebruikt die het geschiktst waren toen het universum beschreven werd. De Qoer’aan verkondigde deze feiten veertienhonderd jaar geleden, de feiten die wij pas in onze eeuw konden achterhalen.

  5. #1910
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    De feiten die de Koran als slecht en haram verklaart vind ik ook gevoelsmatig slecht. Bijvoorbeeld: Allah verbiedt het doden van onschuldige mensen. Hier zou ieder mens met gezond verstand het mee eens moeten zijn.

    ´Objectieve goed- en kwaadheid´ bestaat voor mij niet, tenzij je psychisch niet in orde bent en er wat mankeert aan je inlevingsvermogen, want indien je je verdiept in het waarom van het verbodene en gezond verstand bezit, zul je vervolgens ook gevoelsmatig achter het feit dat iets haram is staan en wordt het zo ook jouw persoonlijke mening/subjectief. Zolang je je niet verdiept in het waarom van al het verboden en/of gebrek aan gezond verstand hebt zul je het als ´objectief´ blijven zien. Allah legt mensen geen verbod op iets terwijl daar geen logica in zit, dit doet Hij voor de bestwil van de mens.

    Nee, ik heb serieus nog nooit iets gelezen in de Koran wat tegenstrijdig is. Wil je anders je voorbeelden die je aan het denken zet plaatsen? Ben wel benieuwd.

    De Koran bevat wel degelijk enkele verbazingwekkende wetenschappelijke feiten hoor, ze zijn meer dan 14 eeuwen geleden aan de profeet (vzmh) geopenbaard en is toen niet echt begrepen door de mens totdat wetenschappers ze in recente tijden ´ontdekten´. Die Hamza Tzortzis´s begrijpend lezen is dan achteruit gegaan ofzo. Bovendien ook algemeen bekend, behalve voor degenen die het niet willen zien. Het is juist de Islam die grote vooruitgang boekte op het gebied van geneeskunde, wiskunde, scheikunde, astronomie, kunst en geschiedenis etc. Wallbank en Schrier bevestigden zelf dat op die gebieden de prestaties van vooral moslims opmerkelijk waren. Een heel lijst aan bijzondere feiten wat de mensheid in deze tijden pas ontdekt terwijl het alláng in de Koran stond geschreven.
    Het niet doden van mensen is een universeel gedeelde moraal. Er zijn heel veel goede redenen te bedenken waarom men uiteindelijk tot de conclusie komt dat het doden van andere mensen immoreel is. Je hebt hier geen God voor nodig.

    Ik heb nooit gezegd dat ik uit ga van objectieve moraliteit. Natuurlijk is moraliteit subjectief. Dat heb ik ook aangegeven in mijn openingspost toch? Ik wil alleen zeggen dat vanwege het feit dat moraliteit subjectief is niet iedereen het eens zal zijn met hetgeen in de koran wordt beweerd op dit gebied. Neem als voorbeeld de visie van de islam op homoseksualiteit. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de erbarmelijke omstandigheden van de lgbt gemeenschap in islamitische landen. Waarom gaat de islam uit van de doodstraf op homoseksualiteit, terwijl de moderne wetenschap steeds meer aanwijzingen heeft dat je seksuele oriëntatie natuurlijk is? Is het niet immoreel om een mens te doden vanwege zijn of haar seksualiteit? Wat doet de homoseksueel verkeerd?

    Narated By Abdullah ibn Abbas : The Prophet (peace be upon him) said: If you find anyone doing as Lot's people did, kill the one who does it, and the one to whom it is done.
    Sunan Abu Dawud 38:4447

    Waarom zou Allah iemand creëren als zijnde homoseksueel om hem of haar vervolgens te vervloeken om zijn of haar seksuele oriëntatie? Het is gewoon geen doordachte logica. En zo zijn er nog meer voorbeelden waarbij de moraliteit van de islam simpelweg niet overeenkomt met mijn visie op moraliteit als seculiere humanist.

    Ik weet niet zeker of de koran tegenstrijdig is. Maar ik denk niet zo snel dat het relevant is in deze discussie. Het gaat mij meer om het feit dat er simpelweg wetenschappelijke onwaarheden in staan. Een voorbeeld: de koran gaat uit van een letterlijke Adam en Eva als eerste mensen. Dit zouden dus onze vroegste voorouders zijn. De gehele mensheid met haar populatie van 7,5 miljard ondertussen zou dus afstammen van één man en één vrouw. Dus we zijn volgens de islam het product van incest. Maar de evolutietheorie laat zien dat dit onzin is. Binnen een populatie heb je altijd minimaal 50 individuen nodig om voor voldoende genetische variatie te zorgen. Incest leidt tot geboorteafwijkingen en op termijn tot het uitsterven van een soort. Dus, als Adam en Eva echt hadden bestaan dan waren jij en ik en alle andere mensen nooit geboren. De homo sapiens zouden dan zijn uitgestorven. Dit is slechts een voorbeeld waarbij er duidelijk contradictie bestaat tussen de theologie en de wetenschap.

    Sorry dat het zo lang is.

  6. #1911
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Niemand wordt geboren als homofiel.

  7. #1912
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Het niet doden van mensen is een universeel gedeelde moraal. Er zijn heel veel goede redenen te bedenken waarom men uiteindelijk tot de conclusie komt dat het doden van andere mensen immoreel is. Je hebt hier geen God voor nodig.

    Ik heb nooit gezegd dat ik uit ga van objectieve moraliteit. Natuurlijk is moraliteit subjectief. Dat heb ik ook aangegeven in mijn openingspost toch? Ik wil alleen zeggen dat vanwege het feit dat moraliteit subjectief is niet iedereen het eens zal zijn met hetgeen in de koran wordt beweerd op dit gebied. Neem als voorbeeld de visie van de islam op homoseksualiteit. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de erbarmelijke omstandigheden van de lgbt gemeenschap in islamitische landen. Waarom gaat de islam uit van de doodstraf op homoseksualiteit, terwijl de moderne wetenschap steeds meer aanwijzingen heeft dat je seksuele oriëntatie natuurlijk is? Is het niet immoreel om een mens te doden vanwege zijn of haar seksualiteit? Wat doet de homoseksueel verkeerd?

    Sunan Abu Dawud 38:4447

    Waarom zou Allah iemand creëren als zijnde homoseksueel om hem of haar vervolgens te vervloeken om zijn of haar seksuele oriëntatie? Het is gewoon geen doordachte logica. En zo zijn er nog meer voorbeelden waarbij de moraliteit van de islam simpelweg niet overeenkomt met mijn visie op moraliteit als seculiere humanist.

    Ik weet niet zeker of de koran tegenstrijdig is. Maar ik denk niet zo snel dat het relevant is in deze discussie. Het gaat mij meer om het feit dat er simpelweg wetenschappelijke onwaarheden in staan. Een voorbeeld: de koran gaat uit van een letterlijke Adam en Eva als eerste mensen. Dit zouden dus onze vroegste voorouders zijn. De gehele mensheid met haar populatie van 7,5 miljard ondertussen zou dus afstammen van één man en één vrouw. Dus we zijn volgens de islam het product van incest. Maar de evolutietheorie laat zien dat dit onzin is. Binnen een populatie heb je altijd minimaal 50 individuen nodig om voor voldoende genetische variatie te zorgen. Incest leidt tot geboorteafwijkingen en op termijn tot het uitsterven van een soort. Dus, als Adam en Eva echt hadden bestaan dan waren jij en ik en alle andere mensen nooit geboren. De homo sapiens zouden dan zijn uitgestorven. Dit is slechts een voorbeeld waarbij er duidelijk contradictie bestaat tussen de theologie en de wetenschap.

    Sorry dat het zo lang is.

    Niet eens met hun bewering dat hun seksuele geaardheid iets natuurlijks is. Het is eerder een verstoring van de natuur. Allah, de Verhevene, beschouwt hun daden als wangedrag en als verdorven, en Hij zond tot het volk van Loet een bestraffing die niet eerder tot een volk was gezonden. Allah laat ons ook weten dat deze bestraffing nooit ver van de onrechtplegers vandaan is.

    Hun bewering dat hun geaardheid iets natuurlijks is, is slechts een excuus voor hen om te propageren en om onzedelijkheid te verspreiden. Velen van hen veranderen hun uiterlijk om er anders en vreemd uit te zien. Dus hoe kunnen we zeggen dat dit de wijze is waarop zij zijn geschapen?

    Allah, de Verhevene, schept iemand niet zomaar om hem te bestraffen of te martelen. Hij schiep de mensheid om Hem te aanbidden, maar Hij beproeft Zijn dienaren ook met moeilijkheden als test van hun geloof, te straffen voor hun zonden en hen in status te doen stijgen.

    Allah is de Meest Rechtvaardige en dwingt een persoon niet tot het zondigen, om hem zodoende te bestraffen. Integendeel, mensen die zondigen doen dit uit eigen vrije wil, en het is hierom dat zij het verdienen om door Allah bestraft te worden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En jouw Heer doet niet één van hen onrecht aan.”


    (Soerat al-Kahf: 49)


    Bovendien: mannen die seks hebben met mannen lopen een groter risico op soa's, hiv gonorroe, syfilis en hepatitis B.

    De standaard homoseksuele reactie hierop is: "Het is natuurlijk voor mij omdat ik er naar verlang om dit te doen." Ja, mensen hebben allerlei "natuurlijke" verlangens om dingen te doen die lichamelijk destructief zijn (zoals roken, dronken raken, geweld, enzovoorts) en deze dingen geven mensen vaak een goed gevoel. Maar we keuren dat soort gedrag niet goed omdat het zo "natuurlijk" is. Het menselijk lichaam is niet ontworpen voor anaal geslachtsverkeer. Een dergelijke handeling schendt het natuurlijke ontwerp.

    Als we de nadelige gevolgen van homoseksualiteit zo bekijken: verbiedt de Islam het wederom voor de eigen bestwil van de mens.

  8. #1913
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Quran 53.49 miracle- It is He who is the Lord of Sirius.

    https://www.youtube.com/watch?v=YU7xs4lJIjk

  9. #1914
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Quran 53.49 miracle- It is He who is the Lord of Sirius.

    https://www.youtube.com/watch?v=YU7xs4lJIjk


    https://www.youtube.com/watch?v=nj8hT9YO884

  10. #1915

  11. #1916
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Niet eens met hun bewering dat hun seksuele geaardheid iets natuurlijks is. Het is eerder een verstoring van de natuur. Allah, de Verhevene, beschouwt hun daden als wangedrag en als verdorven, en Hij zond tot het volk van Loet een bestraffing die niet eerder tot een volk was gezonden. Allah laat ons ook weten dat deze bestraffing nooit ver van de onrechtplegers vandaan is.

    Hun bewering dat hun geaardheid iets natuurlijks is, is slechts een excuus voor hen om te propageren en om onzedelijkheid te verspreiden. Velen van hen veranderen hun uiterlijk om er anders en vreemd uit te zien. Dus hoe kunnen we zeggen dat dit de wijze is waarop zij zijn geschapen?

    Allah, de Verhevene, schept iemand niet zomaar om hem te bestraffen of te martelen. Hij schiep de mensheid om Hem te aanbidden, maar Hij beproeft Zijn dienaren ook met moeilijkheden als test van hun geloof, te straffen voor hun zonden en hen in status te doen stijgen.

    Allah is de Meest Rechtvaardige en dwingt een persoon niet tot het zondigen, om hem zodoende te bestraffen. Integendeel, mensen die zondigen doen dit uit eigen vrije wil, en het is hierom dat zij het verdienen om door Allah bestraft te worden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En jouw Heer doet niet één van hen onrecht aan.”


    (Soerat al-Kahf: 49)


    Bovendien: mannen die seks hebben met mannen lopen een groter risico op soa's, hiv gonorroe, syfilis en hepatitis B.

    De standaard homoseksuele reactie hierop is: "Het is natuurlijk voor mij omdat ik er naar verlang om dit te doen." Ja, mensen hebben allerlei "natuurlijke" verlangens om dingen te doen die lichamelijk destructief zijn (zoals roken, dronken raken, geweld, enzovoorts) en deze dingen geven mensen vaak een goed gevoel. Maar we keuren dat soort gedrag niet goed omdat het zo "natuurlijk" is. Het menselijk lichaam is niet ontworpen voor anaal geslachtsverkeer. Een dergelijke handeling schendt het natuurlijke ontwerp.

    Als we de nadelige gevolgen van homoseksualiteit zo bekijken: verbiedt de Islam het wederom voor de eigen bestwil van de mens.
    Hoe kan je een vrije wil hebben, als je leven al is voorgeschreven?

    surah 91

    Bij de zon en haar morgenlicht!
    Bij de maan, wanneer zij haar volgt!
    Bij de dag, wanneer zij hem beschijnt!
    Bij de nacht, wanneer hij haar bedekt!
    Bij de hemel en wie hem heeft gebouwd!
    Bij de aarde en wie haar heeft uitgespreid!
    Bij een ziel en wie haar heeft gevormd!
    En die haar toen haar zondigheid en haar godvrezendheid heeft ingegeven!
    Wel gaat het wie haar loutert.
    Maar teleurgesteld wordt wie haar laat verkommeren.
    De Thamoed hebben het in hun onbeschaamdheid geloochend,
    toen de ellendeling onder hen opstond.
    Toen zei Gods gezant tot hen: “Pas op met Gods kameelmerrie en haar tijd om te drinken.”
    Maar zij betichtten hem van leugens en sneden haar hielpezen door. Toen vernietigde hun Heer hen om hun zonden en maakte hen met de grond gelijk
    en Hij vreesde de gevolgen niet.

    bij deze heeft god zelf de zonde ''geschapen'' lijkt mij

  12. #1917

  13. #1918

  14. #1919
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Niet eens met hun bewering dat hun seksuele geaardheid iets natuurlijks is. Het is eerder een verstoring van de natuur. Allah, de Verhevene, beschouwt hun daden als wangedrag en als verdorven, en Hij zond tot het volk van Loet een bestraffing die niet eerder tot een volk was gezonden. Allah laat ons ook weten dat deze bestraffing nooit ver van de onrechtplegers vandaan is.

    Hun bewering dat hun geaardheid iets natuurlijks is, is slechts een excuus voor hen om te propageren en om onzedelijkheid te verspreiden. Velen van hen veranderen hun uiterlijk om er anders en vreemd uit te zien. Dus hoe kunnen we zeggen dat dit de wijze is waarop zij zijn geschapen?

    Allah, de Verhevene, schept iemand niet zomaar om hem te bestraffen of te martelen. Hij schiep de mensheid om Hem te aanbidden, maar Hij beproeft Zijn dienaren ook met moeilijkheden als test van hun geloof, te straffen voor hun zonden en hen in status te doen stijgen.

    Allah is de Meest Rechtvaardige en dwingt een persoon niet tot het zondigen, om hem zodoende te bestraffen. Integendeel, mensen die zondigen doen dit uit eigen vrije wil, en het is hierom dat zij het verdienen om door Allah bestraft te worden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En jouw Heer doet niet één van hen onrecht aan.”


    (Soerat al-Kahf: 49)


    Bovendien: mannen die seks hebben met mannen lopen een groter risico op soa's, hiv gonorroe, syfilis en hepatitis B.

    De standaard homoseksuele reactie hierop is: "Het is natuurlijk voor mij omdat ik er naar verlang om dit te doen." Ja, mensen hebben allerlei "natuurlijke" verlangens om dingen te doen die lichamelijk destructief zijn (zoals roken, dronken raken, geweld, enzovoorts) en deze dingen geven mensen vaak een goed gevoel. Maar we keuren dat soort gedrag niet goed omdat het zo "natuurlijk" is. Het menselijk lichaam is niet ontworpen voor anaal geslachtsverkeer. Een dergelijke handeling schendt het natuurlijke ontwerp.

    Als we de nadelige gevolgen van homoseksualiteit zo bekijken: verbiedt de Islam het wederom voor de eigen bestwil van de mens.
    Je spreekt van een zogenaamd natuurlijk ontwerp. Maar hoe weet je dan dat het lichaam is ontworpen? Ik vind dit een behoorlijk ongefundeerde aanname. Ik zie niets anders dan het resultaat van miljoenen jaren aan evolutie door natuurlijke selectie. Ik zie geen zogenaamd ontwerp. Zelfs al zou het menselijk lichaam "ontworpen" zijn, waarop baseer je dan dat anale seks niet geschikt zou zijn vanwege dit ontwerp? Veilige seks is een eigen verantwoordelijkheid. Tegenwoordig hebben we voldoende middelen om soa's te voorkomen. Verder ben ik het fundamenteel oneens met hetgeen je beweert over homoseksualiteit.

    Wel een behoorlijk mislukt ontwerp dan. We ademen met onze luchtpijp en slikken tegelijkertijd voedsel door waardoor ieder jaar duizenden mensen ter wereld een verstikkingsdood sterven. Waarom heeft Allah het dan zo ontworpen? We hebben lichaamsdelen die letterlijk geen functie meer dienen (door evolutie) zoals je appendix en je verstandskiezen. Uilen en adelaars hebben betere ogen en honden hebben een veel beter gehoor. Gaf Allah deze dieren dan een bepaalde voorkeur? Evolutie verklaart dit ook veel beter dan zogenaamd intelligent design.

    Zou je ook aub kunnen ingaan op de contradictie tussen het narratief van Adam en Eva en de evolutietheorie? Ik ben benieuwd naar jouw visie hierop.

  15. #1920
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Afvallig hondje Nabeel Qureshi ontmaskerd.



    https://www.youtube.com/watch?v=ZGi7KUlVF-w