1. #166
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Je moet oppassen wat voor vragen men stelt..
    Denken is niet goed..en stilstaan bij sommige zaken mag niet..
    Ben je een kuffar en nog wat voor andere dingen
    Kans voor uitsluiting..

    Ik ga dit mee volgen dit..

  2. #167
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Broer, bespaar jezelf de moeite wollah. Zoals ik al eerder aan gaf, het maakt niet uit met wat jij komt zij zullen jou niet geloven. Denk aan Profeet Musa a.s. zelfs hij kon hun niet overtuigen ondanks alles....
    Kan je toelichten waarom 'geloven' een goede methode is om tot waarheid te komen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #168
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    God vrouwen niet vertrouwd? Uhm oke blijkbaar gaan we zelf invullen.

    Het is heel simpel de man zorgt voor het gezin dus is financieel ook verantwoordelijk voor het gezin.

    De vrouw mag financieel voor het gezin zorgen maar is dat niet verplicht in vergelijking met de man.

    Omdat de vrouw zelf mag bepalen wat ze met al haar geld doet maar de man verplicht zijn gezin moet onderhouden. Daarom mag de man meer krijgen dan de vrouw bij een erfenis. Want uiteindelijk houdt de man toch minder of gelijk over terwijl de vrouw alles zelf mag bepalen.

    Ze zijn niet samen verantwoordelijk financieel. Een vrouw mag werken begrijp me niet verkeerd maar er word aangeraden om thuis te blijven zodat er toch voor de kinderen en huishouden kan worden gezorgd. In plaats van 2 ouders die werken en kinderen die gedumpt worden in een dagverblijf.

    Er zijn gewoon duidelijke rollenverschillen voor de man en vrouw. Er zijn vele redenen voor maar het heeft niets te maken met dat Allah vrouwen niet vertrouwt. Geen rare dingen bij verzinnen aub.
    oke maar dan wil ik weten om welke erfenis gaat het dan?
    broer/zus?
    broer mag meer erven dan zus omdat hij zijn zus moet onderhouden terwijl ze getrouwd is?

  4. #169
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ongelovigen hebben zo'n een deprimerend leven

    Wat doen ze zichzelf toch aan. Vind ze echt zo zielig. Een kleurloos leven zonder houvast en helemaal geen kennis over wat ze op deze wereld doen. Ze doen maar wat, zo sneu voor ze.

    kan men ook over jou zeggen

  5. #170
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Broer, bespaar jezelf de moeite wollah. Zoals ik al eerder aan gaf, het maakt niet uit met wat jij komt zij zullen jou niet geloven. Denk aan Profeet Musa a.s. zelfs hij kon hun niet overtuigen ondanks alles....

    de profeet was ook maar een mens hoor

  6. #171
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Aber Bekijk reactie
    Ik wilde slechts een tegenstrijdigheid in je beweringen aanstippen.

    Natuurlijk hoef je niet de hele Qur'aan te hebben gelezen om vragen te hebben, maar er is geen reden om zo lacherig te doen en vooral niet als "de grap" gefundeerd is door jouw gebrek aan kennis.

    Mijn excuses als je je aangevallen voelt, overigens vind/vond ik het een mooie topic. Elke zoektocht naar de waarheid moet geprezen worden.
    lacherig??
    Waar lees jij dat ik een grap maak?

  7. #172
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Je moet oppassen wat voor vragen men stelt..
    Denken is niet goed..en stilstaan bij sommige zaken mag niet..
    Ben je een kuffar en nog wat voor andere dingen
    Kans voor uitsluiting..

    Ik ga dit mee volgen dit..
    Waarheid en de wijze waarop men daartoe komt zou niet mogen worden beknot door verlangen naar comfort.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #173
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    kan men ook over jou zeggen

    Nee hoor. Ik ben een gelukkig mens en weet waar ik voor leef en wat ik op deze wereld doe. Al hamdoulilah moge Allah mij altijd op zijn pad houden. Een leven zonder geloof in Allah kan je vergelijken met een zwart donker gat. Het is tegelijk ook de ergste bestraffing dat er bestaat op dit wereldse leven. Je hoeft je voor mij absoluut niet gelukkig of vrij voor te doen want jij en ik weten beiden dat jij een zielig ongelukkig bestaan leidt. Het zal niet lang duren voor jij je polsen doorsnijdt of een overdosis slaappillen inneemt. Je woorden zeggen namelijk genoeg. Lees een en al verwarring ondankbaarheid, en verdriet in jouw woorden. Zo triest om dit zo te zien

    Dag in dag uit bezig met de islam aanvallen en het in het verkeerde daglicht proberen te zetten. Niet beseffend dat vele jou zijn voorgegaan en het totaal niets heeft opgeleverd dan dat ze zichzelf steeds meer en meer hebben lopen kwellen.

    Blijf vooral zielige topics openen over de islam als jij oh zo gelukkig bestaan leidt
    Umm Hurairah.

  9. #174
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarheid en de wijze waarop men daartoe komt zou niet mogen worden beknot door verlangen naar comfort.
    Heb je deze holbewoner weer die interessant wil doen. Alsjeblieft zeg ga wat met je leven doen want je bent te triest voor woorden met gezever en gejank Keer op keer. Altijd maar jezelf proberen te bewijzen zielig varkentje. Je zal blijven falen. Zoals jouw voorgangers ook hebbe gefaald.
    Umm Hurairah.

  10. #175
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Nee hoor. Ik ben een gelukkig mens en weet waar ik voor leef en wat ik op deze wereld doe. Al hamdoulilah moge Allah mij altijd op zijn pad houden. Een leven zonder geloof in Allah kan je vergelijken met een zwart donker gat. Het is tegelijk ook de ergste bestraffing dat er bestaat op dit wereldse leven. Je hoeft je voor mij absoluut niet gelukkig of vrij voor te doen want jij en ik weten beiden dat jij een zielig ongelukkig bestaan leidt. Het zal niet lang duren voor jij je polsen doorsnijdt of een overdosis slaappillen inneemt. Je woorden zeggen namelijk genoeg. Lees een en al verwarring ondankbaarheid, en verdriet in jouw woorden. Zo triest om dit zo te zien

    Dag in dag uit bezig met de islam aanvallen en het in het verkeerde daglicht proberen te zetten. Niet beseffend dat vele jou zijn voorgegaan en het totaal niets heeft opgeleverd dan dat ze zichzelf steeds meer en meer hebben lopen kwellen.

    Blijf vooral zielige topics openen over de islam als jij oh zo gelukkig bestaan leidt

    haha meid wat zeg je allemaal, polsen doorsnijden?
    Ben je gek geworden of zo ik leef heel gelukkig en ik weet niet wat jij ''islam aanvallen'' noemt maar nergens kan je lezen dat ik dat doe!
    ik heb respect voor iedereen ongeacht wat hij/zij gelooft. Jij daarentegen niet.

    Mensen zoals jij willen dat iedereen het zelfde gelooft en doet zoals zij dat doen maar meid zoals in de koran staat jij jou geloof ik de mijne of heb je die zin even over het hoofd gezien?

    en hoezo vind je mijn topic zielig, omdat jij geen antwoord kan geven op mijn vragen?
    Als jij dat niet kan dan moet je gewoon je commentaar voor je houden en niet in zulke discussies mengen.

    Nogmaals ik val niemand aan!

    Dus niet doen alsof je zo heilig bent want volgens mij draag je overdag burka en in de nacht ga je lekker stappen omdat je toch niet herkend word.


    en iemand varken noemen word al helemaal niet getolereerd in de islam dus pleasee niet meer doen alsof je een vrome moslim bent

  11. #176
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    haha meid wat zeg je allemaal, polsen doorsnijden?
    Ben je gek geworden of zo ik leef heel gelukkig en ik weet niet wat jij ''islam aanvallen'' noemt maar nergens kan je lezen dat ik dat doe!
    ik heb respect voor iedereen ongeacht wat hij/zij gelooft. Jij daarentegen niet.

    Mensen zoals jij willen dat iedereen het zelfde gelooft en doet zoals zij dat doen maar meid zoals in de koran staat jij jou geloof ik de mijne of heb je die zin even over het hoofd gezien?

    en hoezo vind je mijn topic zielig, omdat jij geen antwoord kan geven op mijn vragen?
    Als jij dat niet kan dan moet je gewoon je commentaar voor je houden en niet in zulke discussies mengen.

    Nogmaals ik val niemand aan!

    Dus niet doen alsof je zo heilig bent want volgens mij draag je overdag burka en in de nacht ga je lekker stappen omdat je toch niet herkend word.
    Ja ik eet gras denk je werkelijk dat niemand jou zielige topics inmiddels door heeft?
    Een en al gejank over hoe moslims leven en hoe het volgens jou moeten. Meid ik ben toch niet degene die topics gaat lopen openen op een atheïst site om hun vragen te stellen waarom hun geloof niet de juiste is? Wat heb ik daaraan als ik de waarheid al weet? Sterker nog dat ik mijzelf van binnen ga lopen opvreten omdat zij geloven in niets en dit vervolgens met veel haat ga uiten tegen hun? Meid wie hou jij voor de gek? Allah straft jou en zal dit blijven doen totdat jij je overgeeft aan Hem die jou een leven heeft gegeven. Tegen die tijd zal jij in dat zwart gat blijven. En tjah het zal mij niet verbazen dat jij je op een dag van je leven beroofd. Immers dat is iets waar het westen bekend om staat.

    Verder Niet zo jaloers doen omdat ik mijzelf bedek en jij jouw lichaam gratis weggeeft aan jan alleman. Zogenaamd "vrij" terwijl je eigenlijk door het leven als een goedkoop prostituee gaat.. Ik heb al hamdoulilah zelfrespect en mijn schoon uiterlijk is slechts voor mijn man bedoelt. Verder ben ik zelfverzekerd en mooi en ik heb daarvoor geen smerige mannetjes voor nodig die dat voor mij zouden moeten bevestigen zoals jij..
    Umm Hurairah.

  12. #177
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarheid en de wijze waarop men daartoe komt zou niet mogen worden beknot door verlangen naar comfort.
    Uit het comfortzone uitstappen is moeilijk..
    Waarheid en geloven kunnen best hand in hand lopen..
    Vergt een andere bewustzijn..meeste zijn er niet nog klaar voor..komt wel..

  13. #178
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    oke maar dan wil ik weten om welke erfenis gaat het dan?
    broer/zus?
    broer mag meer erven dan zus omdat hij zijn zus moet onderhouden terwijl ze getrouwd is?
    Als je in een gezin bent. Dan zijn alle mannen in dat gezin verantwoordelijk voor de vrouwen.

    Een erfenis krijg je toch als iemand sterft?

  14. #179
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ja ik eet gras denk je werkelijk dat niemand jou zielige topics inmiddels door heeft?
    Een en al gejank over hoe moslims leven en hoe het volgens jou moeten. Meid ik ben toch niet degene die topics gaat lopen openen op een atheïst site om hun vragen te stellen waarom hun geloof niet de juiste is? Wat heb ik daaraan als ik de waarheid al weet? Sterker nog dat ik mijzelf van binnen ga lopen opvreten omdat zij geloven in niets en dit vervolgens met veel haat ga uiten tegen hun? Meid wie hou jij voor de gek? Allah straft jou en zal dit blijven doen totdat jij je overgeeft aan Hem die jou een leven heeft gegeven. Tegen die tijd zal jij in dat zwart gat blijven. En tjah het zal mij niet verbazen dat jij je op een dag van je leven beroofd. Immers dat is iets waar het westen bekend om staat.

    Verder Niet zo jaloers doen omdat ik mijzelf bedek en jij jouw lichaam gratis weggeeft aan jan alleman. Zogenaamd "vrij" terwijl je eigenlijk door het leven als een goedkoop prostituee gaat.. Ik heb al hamdoulilah zelfrespect en mijn schoon uiterlijk is slechts voor mijn man bedoelt. Verder ben ik zelfverzekerd en mooi en ik heb daarvoor geen smerige mannetjes voor nodig die dat voor mij zouden moeten bevestigen zoals jij..
    nogmaals, ik heb niet om jou commentaar gevraagd. Of ik naar de hemel of de hel weet jij niet en weet ik ook niet. Of die bestaan, weet ik ook niet en jij weet dat ook niet!
    Enige is dat jij daar in kan geloven. Aan jou taalgebruik kan ik merken dat jij vol met vooroordelen zit over mensen die jij 1. niet kent en 2 die anders zijn dan JIJ. Ik neem aan dat god niet heeft gezegd dat je zo met mensen om moet gaan of wel?
    Je zet zo alleen jou geloof ten schande. Dus kom mij hier niet de les lezen en denken dat je heel wat bent omdat je zogenaamd een ''moslima'' bent.

    Als je werkelijk een echte moslima was zou je wel weten hoe je moet reageren op dit soort onderwerpen i.p.v. allemaal onzin uit te kramen en mensen beschuldigen

    verder ga ik niet met jou een discussie als jij je niet weet te gedragen zoals andere mensen die wel normaal kunnen reageren.

    Dus veel plezier met het bemoeien met andermans leven en denken dat jezelf ow zo perfect bent

  15. #180
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    125. Allah, Allah mijn Heer, ik neem niemand als deelgenoot naast U 4.

    الله ُ الله ُ رَبِّي لاَ أُشْرِكُ بهِ شَيْئاً


    Allaahoe Allaahoe rabbie laa oeshriekoe biehie shay-an”.

    4Aboe Daawoed 2/87, zie ook Sah’ih’ Ibn Maadjah 2/335.


    Bron: Citadel van de Moslim, van Imam al-Qahtaani rahimahullaah
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين