1. #1486
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Hoe god de mens heeft gemaakt. De ene vers zegt uit klei, de andere zegt van stof en de andere zegt weer uit water

    Dat bij de ontwikkeling van het embryo eerst de beenderen groeien en vervolgens worden bekleed met vlees.
    Plaats eens de verzen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #1487
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheSword Bekijk reactie
    Plaats eens de verzen.
    Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen, die Wij vervolgens met vlees bekleedden. Later scheppen Wij een andere schepping. Gezegend is daarom Allah, de Beste van de Scheppers.”

    Botten en vlees vormen zich niet in een afzonderlijk gefaseerd (sequentieel) proces maar ontstaan*gelijktijdig vanuit het gemeenschappelijke grondmateriaal*Mesoderm, wat één van drie basismaterialen is waaruit het menselijk lichaam in de baarmoeder ontstaat.

    Toen uw Heer tot de engelen zeide: “Ik ga de mens uit klei scheppen en wanneer ik hem heb gevormd en hem van mijn geest heb ingeademd, werpt u dan in gehoorzaamheid voor hem neder”.
    (De heilige Koran 38:71-72)

    37.11 Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen. Voorzeker, Wij hebben hen uit vaste klei geschapen.

    18:37 Zijn (gelovige) metgezel zei, toen hij met hem in gesprek was: "Geloof u niet in Degene Die u van aarde geschapen (Adam) heeft, vervolgens uit een druppel sperma, en u ten slotte tot mens vormde?"
    wat hebben die 2 met elkaar gemeen?

    Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd. Het Huis van Imraan (Al-Imraan 59 )

    "Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

  3. #1488
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Dit is meerdere malen met jou besproken kaffir.
    Steeds doen alsof je dom bent en geen kennis hebt.
    Heavy

  4. #1489
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Dat zijn geen tegenstrijdigheden. Dat zijn de elementen waaruit de mens is geschapen. jij leest ze afzonderlijk van elkaar. zonder context.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #1490
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    what can be deduced from all of these verses is that man was dirt in the beginning[i], then the dirt was mixed with water making it clay[ii], then the clay became foul-smelling[iii], after that it became sticky[iv], then turned into dry clay[v] and finally life was breathed into it.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #1491
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Bovendien gaan die verzen over de eerste mens Adam. en dat van de sperma zijn de nakomelingen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #1492
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Je begrijpt me niet helemaal. Het feit dat de islam profeten erkent uit de bijbel en de torah is niet bepaald vreemd te noemen aangezien de islam de jongste van de drie Abrahamitische tradities is. Mohammed was een handelaar en kwam tijdens zijn vele reizen zeer waarschijnlijk in contact met lokale joden en christenen. Ik begrijp niet echt hoe je dit als argument kunt aanvoeren om aan te tonen dat de islam ''de waarheid'' is.

    Ik heb nooit beweerd dat alle godsdiensten het fout hebben. Ik zeg dat het een mogelijkheid is. Groot verschil. Toch niet zo vreemd of wel? Deze religies sluiten elkaar bij voorbaat uit. Volgens christenen ga je naar de hel als je Jezus niet als je heer en redder accepteert terwijl de islam beweert dat dit shirk is aangezien je deelgenoten toekent aan Allah (eindbestemming is dus hel volgens islam). Ze sluiten elkaar bij voorbaat uit. Laat staan alle andere religies en de verschillende interpretaties binnen deze religies.

    Dus zeg me: wie heeft de ''ware'' religie? Wat nou als alle gelovigen het mis hebben en er geen God is?
    Ik laat jou zien dat in de Islam veel zaken staan die in voorgaande openbaringen ook voorkwamen. Deze zaken worden daarom herbevestigd. Dat hierbij een ander Profeet bij komt die deze bevestigingen en afkeuring/opheffing (nasikh) van wat vooraf is geweest aangeeft, maakt het alleen maar logisch dat dit tot zijn erkenning als laatste Profeet en Boodschapper dient te leiden.

    Het ware geloof bestaat wel - voor de mens die het vindt (door Allah er naartoe geleid wordt) zal te weten komen dat zijn geloof tussen hoop en vrees balanceert: hoop op beloning en vrees voor bestraffing. Met in het middelpunt liefde en dankbaarheid aan Allah. Want zelfs wanneer iemand het juiste gelooft, dan nog weet diegene dat niemand zonder zonden is en eenieder afhankelijk is van de genade van Allah. Het juiste geloof biedt wel meer hoop op deze genade en ook meer standvastigheid.

    Het klopt dat er verschillende groeperingen zijn die zich Moslims noemen door verschillende interpretaties/afwijkingen. Het Christendom heeft zo'n 500 jaar stand gehouden voordat het werd opgeheven door de komst van de Islam, deze 500 jaar daarvoor geldt dat de Christenen het ware geloof aanhingen. Hetzelfde geldt voor de Joden van voor de geboorte van Profeet Jezus 'alayhi salam. En zo kunnen we doorgaan tot wel duizenden profeten die vooraf zijn gegaan die het juiste geloof aanhingen. In deze tijd is dat zonder twijfel het richten van de aanbiddingen aan Allah, zonder deze aanbiddingen aan iets/iemand anders te richten. Wie daarom gaat rekenen, zou dit ook in zijn berekeningen moeten meenemen.

  8. #1493
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Er is net tot mij gekomen via de Telegram kanaal Arafatbinhassan op donderdag 2 maart in een spraakbericht dat er in een authentiek overlevering wordt aangegeven dat de mensen van het Paradijs 120 rijen zijn en dat de laatste ummah (Moslims) daar 80 rijen van zal beslaan en dat komt neer op tweederde (2/3). De minderheid (1/3) eenderde van de rijen in het Paradijs zal daarom anderen omvatten. Einde discussie (berekening).

  9. #1494
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dit is meerdere malen met jou besproken kaffir.
    Steeds doen alsof je dom bent en geen kennis hebt.

    Omdat ik niet hetzelfde denk als jij ben ik een ''kaffir''?
    Kaffir betekent ongelovige en jij WEET niet of ik geloof of niet geloof. Noch WEET jij niet of de islam de waarheid is.

  10. #1495
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Omdat ik niet hetzelfde denk als jij ben ik een ''kaffir''?
    Kaffir betekent ongelovige en jij WEET niet of ik geloof of niet geloof. Noch WEET jij niet of de islam de waarheid is.
    Een kaffir is iemand die de waarschuwing ontvangt en het verwerpt. Dat is dus wat jij bent een kaffir dus niet bijdehand gaan doen.

    Je loopt hier vragen te stellen waar je meerdere malen gesprekken over hebt gevoerd. Zelfs op de manier alsof je niet weet hoe en wat.

    Onoprechte mensen als jij dienen vermeden te worden.

    Ga richten op je eigen zaken kaffir.

  11. #1496
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheSword Bekijk reactie
    Dat zijn geen tegenstrijdigheden. Dat zijn de elementen waaruit de mens is geschapen. jij leest ze afzonderlijk van elkaar. zonder context.

    waar staat in de koran HOE je het moet lezen?
    Kom aub niet met ga naar een ''geleerde'' want je gaat mij niet vertellen dat een geleerde er zo lang over heeft gedaan om 1 zin te begrijpen

  12. #1497
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    waar staat in de koran HOE je het moet lezen?
    Kom aub niet met ga naar een ''geleerde'' want je gaat mij niet vertellen dat een geleerde er zo lang over heeft gedaan om 1 zin te begrijpen

  13. #1498
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    TheSword negeer deze nepperd, das beter.
    Heavy

  14. #1499
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Een kaffir is iemand die de waarschuwing ontvangt en het verwerpt. Dat is dus wat jij bent een kaffir dus niet bijdehand gaan doen.

    Je loopt hier vragen te stellen waar je meerdere malen gesprekken over hebt gevoerd. Zelfs op de manier alsof je niet weet hoe en wat.

    Onoprechte mensen als jij dienen vermeden te worden.

    Ga richten op je eigen zaken kaffir.

    Ik heb jou niet gevraagd om op mij te reageren dus waarom praat je tegen mij?
    Ik stel vragen aan wie ik wil, dat heet discussiëren (waar deze site voor is bedoeld) als je daar niet mee kan leven, pleur je maar op.

  15. #1500
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheSword Bekijk reactie
    Dat zijn geen tegenstrijdigheden. Dat zijn de elementen waaruit de mens is geschapen. jij leest ze afzonderlijk van elkaar. zonder context.

    leg eens uit HOE jij ze leest dan?