1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    AFC Ajax

    We beginnen met 0-2.





    Ziyech.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Ziyech bereikt persoonlijk akkoord met Ajax.

    De overgang van Hakim Ziyech (23) naar Ajax is weer een stap dichterbij. De dirigent van FC Twente heeft met de Amsterdammers een persoonlijk akkoord bereikt.
    In de voorbije dagen werd duidelijk dat Ajax ondanks eerdere uitspraken van directeur voetbalzaken Marc Overmars en trainer Peter Bosz alsnog werk zou gaan maken van de komst van Ziyech. Hoewel intern de naam Ziyech al maanden geleden werd aangedragen, wilde de clubleiding lang niets weten van de komst van de technicus. Het technisch hart was allerminst overtuigd van de toegevoegde waarde van de uitblinker van FC Twente, die volgens Overmars ook de ontwikkeling van talent in de weg zou staan.

    De vernedering bij FK Rostov (4-1) en de slechte seizoenstart zorgden evenwel voor een koerswijziging. Ziyech moet alsnog voor de broodnodige creativiteit bij Ajax zorgen, waarbij de Amsterdammers de nodige concurrentie hebben. De middenvelder staat eveneens in de belangstelling van meerdere buitenlandse clubs. Zo volgt ook het Fenerbahçe van trainer Dick Advocaat de middenvelder op de voet.

    Zaterdag gidste Ziyech Twente nog langs Sparta Rotterdam. De spelmaker nam twee treffers voor zijn rekening en kreeg in de slotfase een publiekswissel. In die blessuretijd nam hij uitvoerig de tijd om afscheid te nemen van het Enschedese publiek.

    Met zijn eerste twee goals in dit Eredivisie-seizoen bracht Ziyech zijn totaal op dertig competitiedoelpunten in dienst van de Tukkers. Daar had hij sinds het seizoen 2014/15 68 optredens voor nodig. Bovendien leverde hij in die periode ook een stortvloed aan assists.

    Zaterdag bevestigde technisch directeur Ted van Leeuwen ook al dat Ajax in gesprek is met Twente om de Marokkaanse international over te nemen. Mochten de clubs eruit komen, kan er door het persoonlijke akkoord dus in ieder geval snel doorgepakt worden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Trainer Peter Bosz noemde Ziyech voor de aftrap tegen Go Ahead Eagles ‘een uitstekende speler’ en hoopt dat de Marokkaans international wordt vastgelegd: “Dat soort spelers wil je er graag bij hebben. We hebben nooit gezegd dat hij een slechte speler is of een speler die niet bij Ajax past, maar het beleid is zo dat er eerst spelers weg moeten. Nu zijn er aanwijzigingen dat dat kan gebeuren”, aldus Bosz tegen FOX Sports.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Nu ze gehoord hebben dat ze met Ziyech bezig zijn spelen ze opeens goed

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    696
    07-03-2015

    Ajax 2016-17: Strijden om de 3e plaats

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.565
    15-12-2009

    Ze moeten spelers die gretig zijn een kans geven, zoals Nouri en Cerny. Ik was echt geschokt van dat niveau tegen Rostov. Mentaal en technisch komen de meeste spelers te kort, en Bosz kan ze blijkbaar nauwelijks motiveren. Alles zal afhangen van Ziyech, alleen hij kan ze kampioen maken.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Rostovvvv


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.565
    15-12-2009

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Rostovvvv

    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Het voordeel is dat Ajax in ieder geval niet vernederd gaat worden in de CL. Ze zouden in poule C terecht zijn gekomen. Alleen van Celtic hadden ze kunnen winnen, maar tegen Man City en Barca hadden ze een pak slaag gekregen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.565
    15-12-2009

    Nadeel is dat NL over een jaar geen toegangsbewijs meer heeft voor de CL, dus ook PSV gaat voorronde moeten spelen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.565
    15-12-2009



    Vriendin van Zivkovic vind hem niet meer zo goed.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Omar2000 Bekijk reactie
    Ze moeten spelers die gretig zijn een kans geven, zoals Nouri en Cerny. Ik was echt geschokt van dat niveau tegen Rostov. Mentaal en technisch komen de meeste spelers te kort, en Bosz kan ze blijkbaar nauwelijks motiveren. Alles zal afhangen van Ziyech, alleen hij kan ze kampioen maken.
    De spel dat Bosz wil is heel anders dan dat van Frank. Daar draait het om.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Citaat Geplaatst door Omar2000 Bekijk reactie


    Vrienin van Zivkovic vind hem niet meer zo goed.
    Er kwam snot uit mijn neus door het lachen
    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.565
    15-12-2009

    Citaat Geplaatst door Largo0 Bekijk reactie
    Er kwam snot uit mijn neus door het lachen
    Ik hoop dat ze hem volgend jaar terughalen uit Utrecht, ik denk dat hij alsnog kan slagen bij Ajax. Hij is niet slechter dan spelers als Milik en Dolberg.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    Nu ze gehoord hebben dat ze met Ziyech bezig zijn spelen ze opeens goed
    Ze hebben een akkoord. Zie volgende reactie.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door NaderShah Bekijk reactie
    Ajax 2016-17: Strijden om de 3e plaats

    Opgeslagen!