1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    29
    20-11-2013

    Imam Malik - Al Muwatta

    Salaamaleykoum,

    Vanwege mijn gebrekkige taalkennis in arabisch ben ik op zoek naar de engelse variant van Al Muwatta van Imam Malik rahimoAllah.
    In het bijzonder moet het gaan om een versie welke overgedragen is door b.v Al-Laythi of Al-Shaybanie (zie quote):

    1. Yaḥyā ibn Yaḥyā al-Laythī (d. 234). Yaḥyā studied the Muwaṭṭaʾ under Mālik during the last year of Mālik's life (i.e., 179 AH) and his transmission therefore represents the text as Mālik was teaching it at the end of his life. It is by far the best known transmission and is the one that is generally meant when reference is made to 'the Muwaṭṭaʾ'. It has been published many times.
    Nu is er sinds 2014 een versie in omloop welke is vertaald door ene tarjumana Aisha Abdurrahman Bewley, die zelf Sufi is van de 'Shadhili Darqawi tariqa' o.i.d. Ze heeft verder gestudeerd onder begeleiding van Shaykh Abdalqadir al-Murabit, en Sidi Fudul al-Hurawi in Fes. Deze namen zeggen mij verder niks, maar persoonlijk probeer ik afstand te houden van soefistische methodes of interpretaties.

    Ieamnd die deze boek heeft gelezen of een andere exemplaar kent die te verkrijgen is? Mijn dank is groot!
    They want to extinguish the light of Allah with their mouths, but Allah refuses except to perfect His light, although the kafirun hate it.

  2. #2
    Be yourself

    Reacties
    1.523
    28-10-2012

    Wa alaykom salaam,

    Ben je bekend met deze site broeder? http://kitaabun.com/shopping3/index....6d374c9e74a27a

    Zelf heb ik de bovenste maar zie dat die jammer genoeg is uitverkocht. Ik zou je die zeker aanraden dus wellicht dat je ze een mail kan sturen of ze misschien binnenkort weer wat binnen krijgen.

    Ik ken de kwaliteit van de vertaling van die vertaalster die jij aangeeft niet maar misschien is het een idee om, als er geen ander boek voor handen is, dat boek te kopen en met die vertaling bij de hand gewoon lessen te gaan volgen. Wat ik zelf doe, en dat is echt een aanrader, is de lessen van Sheikh Sa'id al-Kamali volgen terwijl ik aantekeningen maak.Zelfstudie en het volgen van zijn lessen zijn niet eens met elkaar te vergelijken dus ik zou dat zeker aanraden als je daar nog niet eerder over na hebt gedacht. Dat is trouwens gelijk ook een heel goeie manier om je Arabisch op te krikken. Eerst de aHadeeth doorlezen in de taal die je goed begrijpt zodat je een goeie basis hebt en weet waar het over gaat en vervolgens de lessen in het Arabisch volgen om een verdieping er op te krijgen.

    Hier is de link: https://www.youtube.com/playlist?lis...gGBp3f0YrDYV2j.

    In-sha'Allah heb je er wat aan.

    “O you who are patient! Bear a little more, just a little more remains.”


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    29
    20-11-2013

    Citaat Geplaatst door Gewone_Broeder Bekijk reactie
    Wa alaykom salaam,

    Ben je bekend met deze site broeder? http://kitaabun.com/shopping3/index....6d374c9e74a27a

    Zelf heb ik de bovenste maar zie dat die jammer genoeg is uitverkocht. Ik zou je die zeker aanraden dus wellicht dat je ze een mail kan sturen of ze misschien binnenkort weer wat binnen krijgen.

    Ik ken de kwaliteit van de vertaling van die vertaalster die jij aangeeft niet maar misschien is het een idee om, als er geen ander boek voor handen is, dat boek te kopen en met die vertaling bij de hand gewoon lessen te gaan volgen. Wat ik zelf doe, en dat is echt een aanrader, is de lessen van Sheikh Sa'id al-Kamali volgen terwijl ik aantekeningen maak.Zelfstudie en het volgen van zijn lessen zijn niet eens met elkaar te vergelijken dus ik zou dat zeker aanraden als je daar nog niet eerder over na hebt gedacht. Dat is trouwens gelijk ook een heel goeie manier om je Arabisch op te krikken. Eerst de aHadeeth doorlezen in de taal die je goed begrijpt zodat je een goeie basis hebt en weet waar het over gaat en vervolgens de lessen in het Arabisch volgen om een verdieping er op te krijgen.

    Hier is de link: https://www.youtube.com/playlist?lis...gGBp3f0YrDYV2j.

    In-sha'Allah heb je er wat aan.
    Kitaabun.com had ik al gecheckt maar was dat exemplaar nog niet tegengekomen, thanks! precies de versie die ik zocht.
    Ik ga ze eens mailen voor een restock
    They want to extinguish the light of Allah with their mouths, but Allah refuses except to perfect His light, although the kafirun hate it.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    435
    28-04-2016

    Is wel een beetje hoog gegrepen vind je niet..
    Al muatta heeft uitleg nodig...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    29
    20-11-2013

    Citaat Geplaatst door Suhaill Bekijk reactie
    Is wel een beetje hoog gegrepen vind je niet..
    Al muatta heeft uitleg nodig...
    Je moet ergens beginnen. Qur'an heeft ook uitleg nodig, maar dat neemt niet weg dat je het boek niet in je bezit moet hebben.
    Daarnaast zijn er voldoende commentary/introductionary stukken online te vinden over al Muwatta.
    They want to extinguish the light of Allah with their mouths, but Allah refuses except to perfect His light, although the kafirun hate it.