1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Mijn familie en echtgenoot willen dat ik mijn niqaab af doe?

    Citaat Geplaatst door salaf16
    Written by Shaych Mohammed bin 'Omar Baazmoel. Posted in Zusters

    Shaych Mohammed bin 'Omar Baazmoel werd het volgende gevraagd:

    Vraag:

    Haar familie en de familie van haar echtgenoot wensen dat zij haar niqaab afdoet. Haar echtgenoot geeft hier weinig om en soms steunt hij hen (in hun verzoek). Dient zij haar niqaab te verwijderen? Wat is uw advies?

    Antwoord:

    Als het verzoek is om alleen het bedekken van het gezicht te laten, met daarnaast het bedekken van het hoofd, nek en de rest van haar lichaam, dan is er niets mis mee (InshaAllah) wanneer zij haar echtgenoot, familie en wali al-amr hierin gehoorzaamt. Want de meerderheid van de geleerden die hebben deze mening. Met als voorwaarde dat:

    - Zij het opmaken van haar gezicht vermijdt.

    - Zij alles vermijdt wat haar gezicht kan bevatten aan versiering en fitnah.

    Moge Allah haar bijstaan en haar en onze zaken rectificeren. Mijn advies aan één ieder is om vrees voor Allah en geduld te hebben, want wij bevinden ons in een tijd van fitnah. Een tijd waarin wij elkaar met geduld dienen te adviseren. Een tijd van fitnah waarin degene die zich vasthoudt aan zijn religie zoals degene is die vasthoudt aan een hete kool.

    Zo ook adviseer ik met het vasthouden aan de soennah, het terugkeren naar de geleerden, het versterken (in iemaan) door middel van goed gezelschap en de (resterende) tijd en leeftijd te nuttigen met zaken die van profijt zijn in het hiernamaals.

    Moge Allah allen succes schenken in hetgeen waar Hij van houdt en tevreden mee is.

    Bron: Oficiele Facebook Account
    Vertaling: Youssef aboe Safiyyah
    Gepubliceerd op: www.ahloelhadieth.com
    .

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Wat zeggen de geleerden hierover die van mening zijn dat de niqab verplicht is? Af doen of op laten?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.027
    04-09-2015

    Asalamu alaykum geliefde nichtje van me,

    Baaraka Allahu feeki. Ik persoonlijk zou dit niet kunnen accepteren, dat zoiets van me gevraagd zal worden.

    Moge Allah aza wa jall je rijkelijk belonen voor het delen van Kennis.

  4. #4
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat zeggen de geleerden hierover die van mening zijn dat de niqab verplicht is? Af doen of op laten?
    Hoezo de geleerden die van mening zijn dat het verplicht is, telt de mening van de geleerden die niet van mening zijn dat het verplicht is dan?
    Offline

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.027
    04-09-2015

    Citaat Geplaatst door salaf16 Bekijk reactie
    Alaykoum salam,

    Wa fieki baaraka Allah.
    Ik persoonlijk ook niet .

    Djaazaki Allahu chairan. Dit zijn wel belangrijke punten om van tevoren goed te bespreken, want de vrouw is haar man verplicht te gehoorzamen, in zaken van meningsverschil volgt ze wat hij wil zolang daar een meningsverschil over bestaat, tenzij het in jouw huwelijkse voorwaarden staat geschreven.

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    Hoezo de geleerden die van mening zijn dat het verplicht is, telt de mening van de geleerden die niet van mening zijn dat het verplicht is dan?
    Op basis van wat stel je deze vraag aan mij agi, dit heb ik tog nooit beweerd en volgens mij stelde ik een neutrale normale vraag? Ik volg de mening dat het verplicht is dus ik vraag me af wat de geleerden zeggen hierover die de niqab als verplicht zien. Degenen die de niqab niet als verplicht zien die zullen vanzelfsprekend zeggen doe maar af omdat het gehoorzamen van je ouders verplicht is en de niqab niet verplicht is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Op basis van wat stel je deze vraag aan mij agi, dit heb ik tog nooit beweerd en volgens mij stelde ik een neutrale normale vraag? Ik volg de mening dat het verplicht is dus ik vraag me af wat de geleerden zeggen hierover die de niqab als verplicht zien. Degenen die de niqab niet als verplicht zien die zullen vanzelfsprekend zeggen doe maar af omdat het gehoorzamen van je ouders verplicht is en de niqab niet verplicht is.
    Haha excuses akhi, ik had de topic beetje te snel doorgelezen en heb volgens wat te hard gereageerd. Thx voor je verduidelijking ghehe.
    Offline

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    Haha excuses akhi, ik had de topic beetje te snel doorgelezen en heb volgens wat te hard gereageerd. Thx voor je verduidelijking ghehe.
    Je kunt het goed maken met een grote kapsalon agi, komt wel goed. Gair in shaa Allaah. Haha

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Je kunt het goed maken met een grote kapsalon agi, komt wel goed. Gair in shaa Allaah. Haha

    Haha hebben ze dat ook in casa?
    Offline

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    Haha hebben ze dat ook in casa?
    Heb nog geen kapsalon gezien hier, welke lekkere shoarma broodjes. Ik ga zelf kapsalons maken thuis in shaa Allaah, wellicht een gat in de markt hier gezien hier veel buitenlanders zijn en veel Marokkaanse en Belgische Marokkanen.

    200 gram gerookte zalm is hier wel verschrikkelijk duur in vergelijking met Nederland. Ned: 3, 20 en hier: 10 euro!! Dat wordt voor mij dus geen gerookte zalm kopen in Casa maar soms reizen naar lidl waar het stukken goedkoper is in shaa Allaah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Heb nog geen kapsalon gezien hier, welke lekkere shoarma broodjes. Ik ga zelf kapsalons maken thuis in shaa Allaah, wellicht een gat in de markt hier gezien hier veel buitenlanders zijn en veel Marokkaanse en Belgische Marokkanen.

    200 gram gerookte zalm is hier wel verschrikkelijk duur in vergelijking met Nederland. Ned: 3, 20 en hier: 10 euro!! Dat wordt voor mij dus geen gerookte zalm kopen in Casa maar soms reizen naar lidl waar het stukken goedkoper is in shaa Allaah.
    In shaa Allah akhi, moge Allah je zaken vergemakkelijken en standvastigheid schenken. Ik was vergeten te reageren excuses daarvoor!
    Offline

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    In shaa Allah akhi, moge Allah je zaken vergemakkelijken en standvastigheid schenken. Ik was vergeten te reageren excuses daarvoor!
    Geen enkele probleem agi, ze hebben hier wel lekkere shoarma broodjes, deed me direct denken aan Nederland. Amien op je smeekbeden agi, wa iyaak

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Dan verwijder je hem en open je hem opnieuw en daar zal ik niet op reageren, dus maak je niet druk drama queen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aboe-Bakr Bekijk reactie
    Is ni mijn topic ziet ge toch of bent ge sqeel aan t worde?

    Ge zit altijd te geile op vrouwe topics gij en yazzin.

    Ben jullie hypocriet gedrag spuugzat.
    Oke jongetje

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    19.681
    03-01-2010

    Niqaab en boerka zijn niet van islam. Wie dat draagt doet uit persoonlijke motivatie en niet geloof.