1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Wat als iemand die je lief is opeens afstandelijk gaat doen..

    Citaat Geplaatst door BTetouani
    Als je plannen hebt met iemand al ruim 2 jaar contact hebt.
    En diegene verdwijnt plots voor 2 maanden zonder iets te laten weten, zonder dat er enige aanleiding voor was.
    Daar waar je zelfs plannen had om te trouwen en het een goed oprecht meisje leek te zijn.

    Wat zou je zo geval moeten doen?
    .

  2. #2
    070 - Offline.

    Reacties
    86
    21-06-2016

    Ook Niks van je zelf laten horen, nummer verwijderen en opzoek naar de volgende.

    Nooit erachter aan gaan om te weten waarom ze afstandelijk doet, dat is wat hun willen.
    Gewoon skotten en doen alsof t je niet boeit.

  3. #3
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Let her go...
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  4. #4
    i love 7marti

    Reacties
    8.957
    08-09-2006

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Als je plannen hebt met iemand al ruim 2 jaar contact hebt.
    En diegene verdwijnt plots voor 2 maanden zonder iets te laten weten, zonder dat er enige aanleiding voor was.
    Daar waar je zelfs plannen had om te trouwen en het een goed oprecht meisje leek te zijn.

    Wat zou je zo geval moeten doen?
    Ze is het wachten zat
    Blijkbaar vindt ze jou niet mannelijk genoeg omdat je het in haar ogen op "plannen" houdt, en niks waarmaakt.

    ik denk aan je, 7marti


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.146
    14-10-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Laat zo zeggen beide zijn gewoon netjes opgevoed doen niet aan uitdaan drinken vriendjes date nr uitgeven noch ooit gedaan. Ben altijd fel al die onzin geweest van dingen die het hart uitputen en dingen die nergens toe leiden. Maar toch moet je ooit trouwen, kwam eigenlijk vanzelf leerde er kennen en ze was goed netjes. Ook haar familie is netjes en fatsoenlijk en gerespecteerd.

    Dit was eigenlijk de enige die na jaren toeliet puur met de intentie om te trouwen.
    Gaven elkaar koran etc noem maar op. Ggingen niet tever in ons contact, maar wilde gewoon het contact bewaren en alles bespreken en leren kennen tot we onze diplomas zouden halen en tegen die tijd dan de familie bij betrekken. Natuurlijk had ik wat eerder moeten zijn.

    Maar toch het is een hele rustige nette meid, enkel ze is soms heel gesloten. Waardoor ik niet altijd merk wat er door haar heen gaat. Laatste maanden kregen we wat vaker discussies op app, maar ze gaf zelf vaak te kennen dat ze enorm veel om me geeft en inshAllah hoopte dat onze families elkaar ook net zo goed zouden vinden. JE kent het vast wel..na laatste discussies was ze opeens verdwenen. Nu al 2 maanden contact zoeken niks opgeleverd (facebook, of app)
    Wat zou jij doen in zo geval? Je hebt niet 2 jaar lang iemand met zoveel respect behandeld iemand als enige toegelaten puur sinds begin met intentie om te trouwen omet het een goed meisje was. En dan krijg je dit?
    Het kan van alles zijn. Je hoeft niet meteen uit te gaan van slechte vermoedens. Kan evengoed zo zijn dat ze met zichzelf struggled en jou daarom eruit 'gooit'. Want hoe je het ook went of keert, jullie contact is niet goed. Ik zou als ik jou was niet meteen naar de volgende gaan, maar haar de tijd en ruimte geven, en af te wachten wat ze doet. Je komt er vanzelf wel achter of ze je belazert of niet. Maar ga daar niet vanuit, want als het niet zo is en je gaat naar een volgende, dan kan je gerust stellen dat je haar hebt verraden als ze bij je terug is..

    Ze kan ook problemen hebben waardoor jij op de achtergrond bent verdrongen. Je hebt nog geen serieuze move gemaakt dus dan is het makkelijker om je aan de kant te schuiven als er andere dingen gebeuren in haar leven.

    Sabr.

    Doe geen verkeerde dingen alleen maar omdat er de MOGELIJKHEID is dat zij verkeerde dingen doet. Niet op de zaken vooruitlopen!

    Khayr in sha Allah.
    Citaat Geplaatst door Zuckie. Bekijk reactie
    Als ik wijs was dan zou ik niet op dit forum zitten..
    Klik voor Kajol

  6. #6
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Laat zo zeggen beide zijn gewoon netjes opgevoed doen niet aan uitdaan drinken vriendjes date nr uitgeven noch ooit gedaan. Ben altijd fel al die onzin geweest van dingen die het hart uitputen en dingen die nergens toe leiden. Maar toch moet je ooit trouwen, kwam eigenlijk vanzelf leerde er kennen en ze was goed netjes. Ook haar familie is netjes en fatsoenlijk en gerespecteerd.

    Dit was eigenlijk de enige die toeliet puur met de intentie om te trouwen.
    Gaven elkaar koran etc noem maar op. Ggingen niet tever in ons contact, maar wilde gewoon het contact bewaren en alles bespreken en leren kennen tot we onze diplomas zouden halen en tegen die tijd dan de familie bij betrekken. Natuurlijk had ik wat eerder moeten zijn.

    Maar toch het is een hele rustige nette meid, enkel ze is soms heel gesloten. Waardoor ik niet altijd merk wat er door haar heen gaat. Laatste maanden kregen we wat vaker discussies op app, maar ze gaf zelf vaak te kennen dat ze enorm veel om me geeft en inshAllah hoopte dat onze families elkaar ook net zo goed zouden vinden. JE kent het vast wel..na laatste discussies was ze opeens verdwenen. Nu al 2 maanden contact zoeken niks opgeleverd (facebook, of app)
    Wat zou jij doen in zo geval? Je hebt niet 2 jaar lang iemand met zoveel respect behandeld iemand als enige toegelaten puur sinds begin met intentie om te trouwen omet het een goed meisje was. En dan krijg je dit?
    Hebben letterlijk alles gedeeld over familie hoe we denken soms uit eten, noem maar op..en dan ciao zonder reden zonder enige aanleiding?



    Ja maar wil wel antwoorden
    Dat is wel heel apart. Kende je haar familie? Wisten zij ervan? Ik weet dat dat eigenlijk niet hoort,maar van daaruit zou er ook richting en planning aan jullie relatie kunnen worden gegeven.
    Is ze nog in Nederland,heeft er iemand anders haar hand gevraagd,wil ze "gewoon" geen contact meer
    Jouw intentie was goed,maar misschien deed zij zich beter/anders voor dan ze was?
    Wij kunnen alleen speculeren. Ik hoop dat je via iemand hoort hoe of wat;het blijft raar dat ze van de aardbodem lijkt te zijn vedwenen.
    Iemand die jou ook wil laat zowiezo wel van zich horen.
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.146
    14-10-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Bro ik ken de dames van nu maar al te goed, toen contact met haar had waren er 2 dames die ook interesse toonde om met me te trouwen. Vrouwen van nu zijn allemaal druk bezig met date sociale media vriendjes met kufar noem maar op.
    Normale fatsoenlijke leuke wijze knappen vrouwen die ook nog weten wat er buiten gebeurdt onder de jongeren.
    Dat is gewoon 1 uit de 1000 en dan moet je ook nog een klik hebben. Daarnaast mijn waardigheid die eerst had van niet in zee gaan met iemand is nu wel verdwenen. Wilde altijd bij 1 houden en niet weer van 1 naar mijn toekomstige.



    Geloof me als er een iemand is die iemand doorgrond ben ik het wel, het was fatsoenlijk meisje die met niemand contact heeft gehad.
    Zei er ook gewoon vaak van he en hoe gaat het met je nieuwe vriendje, puur om reactie uit te lokken.
    Ik had met een nicht gesproken die vertelde me verhaal dat haar moeder na vakantie zei dat een neef uit marokko met haar moet trouwen. Zoiets kreeg ik te horen of het klopt weet ik niet.

    Wat ik wel weet is waar ze woont en dat ze een hele nette respectvolle broer heeft.
    Wat zal ik doen?
    Haar via alle contactgegevens die je van haar hebt laten weten dat je haar broer gaat aanspreken. Mail, sms, app, skype, en de rest. Éénmaal via alle media hetzelfde korte, formele bericht. Niks zoetsappigs.

    Haar twee weken de tijd geven daarop te reageren. Als ze na een week nog niks laat horen geef je haar een formele, korte one-week-notice.

    Als je niets hoort, neem je contact op met haar broer. Als jij weer met haar in contact treedt zou jij sws ook in contact horen te treden met haar broer.

    Als ze serieus is zal ze kapot blij en dankbaar zijn dat je dat hebt gedaan, als ze je belazert krijgt ze haar verdiende loon
    Citaat Geplaatst door Zuckie. Bekijk reactie
    Als ik wijs was dan zou ik niet op dit forum zitten..
    Klik voor Kajol

  8. #8
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Ja heb wel mensen gesproken die er kennen, maar toen ze vroegen te praten zei ze van nee ken hem niet.
    Wist aantal jongens te spreken die haar broer goed kennen, die zeiden van dat ik gewoon met die broer moet gaan praten. Maar wat levert dat op? Sommige van die vrienden zeiden ga gewoon hand vragen! Maar handvragen terwijl t meisje verdwenen is haha en nergens meer op reageert!
    Daar zit je dan na zoveel tijd en energie in iemand gestoken te hebben. En dat terwijl je er met respect behandelde. Rare meiden tegenwoordig!
    Zij wilde natuurlijk niet dat iedereen ervan wist.
    Nu lijkt het te laat.Ik zou zeggen (makkelijker gezegd dan gedaan weet ik) probeer je te richten op andere dingen,misschien kom je nog te weten hoe of wat.
    Totdat je hart geheeld is,je niet inlaten met vrouwen en als je er klaar voor bent,ogen en oren openhouden en sneller een serieuze stap maken;dan zie je ook of zij verder met jou wil.
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Zoals iemand al zei, niet van het slechte uit gaan. En vooral niet luisteren naar degenen die spreken in haar plaats.
    Dat men 100 of zelfs 1000 vrouwen heeft gekend houdt niet in dat hij nu precies weet hoe iedere vrouw in elkaar steekt. Er zijn namelijk nog miljarden vrouwen op aarde die anders zijn.

    Je weet maar nooit wat haar reden was, en voor een gesloten persoon is het niet gemakkelijk om altijd openhartig te zijn. Ik raad je aan om haar broer aan te spreken.
    Zo bewijs je haar dat je het echte meende met haar.

    Als ze voor jouw bestemd is dan zal Allaah jullie bij elkaar brengen zo niet dan kunje gerust verder gaan zonder enige vragen die aan je blijven knagen.

    Dit is ook de beste manier. Bespaart je zoveel ellende en moeite.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.146
    14-10-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    hahah gewoon proberen dan maar
    ik denk dat praten met een broer zo situatie niet veel opleverd, ze zal denk alleen maar ontkennen dat ze mij kent.
    Denk je niet?
    Je gaat toch niet aan haar broer zeggen dat je contact met haar had

    je gaat zeggen dat je haar hebt gezien en haar hand wil komen vragen. Als ze serieus met jou was en jij naar de achtergrond bent verdrongen door dingen in haar leven anders dan een andere man, of als ze afstand nam omdat je zo lang geen serieuze move maakte, dan staat ze voor je open.

    Doet ze dat niet ewa dan weet je genoeg. Dûh.
    Citaat Geplaatst door Zuckie. Bekijk reactie
    Als ik wijs was dan zou ik niet op dit forum zitten..
    Klik voor Kajol

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Edelmoedig Bekijk reactie
    Haar via alle contactgegevens die je van haar hebt laten weten dat je haar broer gaat aanspreken. Mail, sms, app, skype, en de rest. Éénmaal via alle media hetzelfde korte, formele bericht. Niks zoetsappigs.

    Haar twee weken de tijd geven daarop te reageren. Als ze na een week nog niks laat horen geef je haar een formele, korte one-week-notice.

    Als je niets hoort, neem je contact op met haar broer. Als jij weer met haar in contact treedt zou jij sws ook in contact horen te treden met haar broer.

    Als ze serieus is zal ze kapot blij en dankbaar zijn dat je dat hebt gedaan, als ze je belazert krijgt ze haar verdiende loon
    Het kan zijn dat ze beseft dat ze niet met iemand wilde spreken tot er een halal manier is. Kan van alles zijn.

    Wat edelmoedig schreef klinkt wel redelijk. Je zei dat je weet waar ze woont. Stuur een officieel uitziende korte brief met haar voorletter en achternaam met korte vraag en wacht 2 weken voor je het verder gaat vragen.

    Je kan ook een zus(je) sturen die bij haar aanbelt (als vriendin) en vraagt waar ze is.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    55
    02-10-2014

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Ja heb wel mensen gesproken die er kennen, maar toen ze vroegen te praten zei ze van nee ken hem niet.
    Wist aantal jongens te spreken die haar broer goed kennen, die zeiden van dat ik gewoon met die broer moet gaan praten. Maar wat levert dat op? Sommige van die vrienden zeiden ga gewoon hand vragen! Maar handvragen terwijl t meisje verdwenen is haha en nergens meer op reageert!
    Daar zit je dan na zoveel tijd en energie in iemand gestoken te hebben. En dat terwijl je er met respect behandelde. Rare meiden tegenwoordig!
    nee niks te rare meiden tegenwoordig.


    Jr kiest zelf voor zogenaamd stil en nette meid. Die ook nog eens gesloten is.


    Dit is gewoon je type niet.

    Tenminste . Een man en vrouw zouden het fatsoen moeten hebben om elkaar gewoon op de hoogte te houden. En niet zomaar ineens te verdwijnen.

    Dat is gewoon kinderachtig.

    Maar naar wat ik ervan heb begrepen. Is dit gewoon heel normaal bij Marokkanen.

    Ik heb namelijk dit vaker meegemaakt. Maar het schijnt dus gewoon iets Marokkaans te zijn.

    Niets communiceren, zomaar verdwijnen, dingen achterhouden , en simpele beloftes niet nakomen.

    En met simpel bedoel ik : zeggen dat je iemand over een uur gaat bellen en vervolgens dat gewoon helemaal niet doen.

    Dat soort dingen gaan er dus bij helemaal niet in.

    Maar nogmaals . Heel veel Marokkanen vinden dit gewoon normaal.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Edelmoedig Bekijk reactie
    Vandaag:





    dat ik tijd besteed aan zo'n topic

    ga ik dus ook nooit meer doen

    BACK TO OH
    OmAllah. Idd back to OH
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  14. #14
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Sorry ts zie puntje
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.146
    14-10-2009

    Citaat Geplaatst door BTetouani Bekijk reactie
    Als je ziet hoe makkelijk mensen hier dingen aannemen, begin ik te twijfelen wat het IQ is hiero.
    En wat voor mensen ik om advies vraag.
    Sluit de topic hoef geen responds meer!
    je kan de topic eigenhandig verwijderen
    Citaat Geplaatst door Zuckie. Bekijk reactie
    Als ik wijs was dan zou ik niet op dit forum zitten..
    Klik voor Kajol