1. #31
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Ik ga eerst vragen of het uitwendig kan.. want ben dan gewoon aan het vasten inshaAllah.. als ze niets kunnen zien uitwendig dan heb ik geen keus..

  2. #32
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door greeneyess Bekijk reactie
    Ik ga eerst vragen of het uitwendig kan.. want ben dan gewoon aan het vasten inshaAllah.. als ze niets kunnen zien uitwendig dan heb ik geen keus..
    Jaa precies! Op internet heb ik gelezen dat het wel meevalt. Maar verbreekt dat je vasten dan?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #33
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Ik denk van wel.. Allahoe a3lam. Als ik inwendig krijg.. haal ik dat dagje gewoon in inshaAllah..

  4. #34
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Hoest met jou hidaya.. ben je ook gewoon aan het mee vasten of niet?

  5. #35
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Hamdolilaah goed hoor! Ik vast sommige dagen wel mee en sommige niet. Kijk het gewoon even aan. Vind het ook eng om de hele maand mee te vasten in dit prille stadium. Is afgeraden ook. Dagen ga ik wel inhalen wanneer ik nog steeds zwanger ben in sha allah en het wat gevorderder is.

    Vast jij mee?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    835
    01-04-2012

    Salaam dames allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap hoop incha'allah dat alles goed verloopt en dat jullie snel gezond kindje ter wereld brengen incha'allah.

    Ik ben moeder van 2 kindjes en ben weer zwanger van 3de kindje hamdoulilah. Ben nu 21 weken en 1 dag. Tijd vliegt echt ben 6 november uitgerekend incha'allah. Ik zie dat jullie allemaal nog kort zwanger zijn.

  7. #37
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    @hidaya.. ja ik vast mee.. ik voel me verder goed hamd. Waarom zou ik niet mee doen..

    Hamd echo achter de rug.. heb het hartje zien kloppen.. ben verder dan ik dacht.. 7+3 dagen...

    Uiteindelijk is het inwendige echo geworden.. heeft het hartje wel zien kloppen uitwendig maar het vruchtje was klein wilde zien hoe groot die is zp ben ik achter dat ik wat verder was.. wordt deze dagje inhalen inshaAllah..

  8. #38
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ooh hamdolilaah! Lijkt me een heerlijk gevoel als je het hartje ziet kloppen!

    Hoe kan het dat je er een week naast zat dan? Ze tellen toch vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie?

    En hoe was dat inwendige echo??

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    294
    13-08-2013

    Oh hamdoulah dat jullie hartje hoorde. Prachtig moment hè. Ja als ze het nog klein is doen ze liever inwendig dan kunnen ze meer details te weten komen.

  10. #40
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Ja het is geweldig om het te zien..

    Ze meten het vruchtje op.. aan de hand van de meting geven ze aan hoe ver je ongeveer bent. Maar ik hou gewoon mijn eigen bereking aan.. is precies hetzelfde gegaan als bij mn vorige zwangerschap.. daar zou ik ook wat verder geweest, maar uiteindelijk was ik bevallen op mn eigen berekende datum... ze zitten er dus vaak naast.. niet alles wat ze zeggen klopt ook..

    De inwendige echo valt mee.. is niet pijnlijk ofso.. alleen omdat het ramadan is vond ik het vervelend.. weet nou niet of ik deze dag moet inhalen of niet.

  11. #41
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ik wist niet dat dat je vasten zou verbreken. Ik zou het even navragen als ik jou was.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    835
    01-04-2012

    Inwendige is vasten verbroken. Zelf als een slangetje door je keel is gegaan is vasten verbroken ze gebruiken toch gel.

  13. #43
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Is dat echt zo? Keel is anders dan gaat t naar je maag maar als je van beneden iets naar binnen krijgt niet toch. Of zeg ik iets doms haha.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    835
    01-04-2012

    Hidaya wollah ik weet het ook niet maar toch denk ik zelfde.ik hoor van mij man altijd dat je dan vasten verbroken is. Hij weet veel over islam had n x nagevraagd maar ik zou voor de zekerheid navragen.

  15. #45
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Oke.. ja ik heb wel gevast vandaag.. maar was toch van plan om het in te halen inshaAllah.. voor mn gemoed rust... of het nou wel of niet je vasten verbreekt. Het zekere voor het onzekere.. ga em toch inhalen.. een dagje is zo.. ben vorig jaar in de maand ramadan bevallen.. heel de maand gegeten had em zo ingehaald in november.. 1 dagje is zo gedaan.