1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Mijn verhalen, gedichten en blogs



    Lieve lezers,


    De meesten onder jullie kennen mij vooral onder het pseudoniem Vlindertje86 waarmee ik jarenlang verhalen schreef op Marokko.nl. Waaronder And then there was you, Hard tegen hart, en Verleid door de illusie. Daarna heb ik verhaal 'Terechtgestelde onschuld' geschreven op het inmiddels opgedoekte forum E-literoase.

    Tegenwoordig word ik graag gewoon Elena genoemd en ben ik in het bezit van mijn eigen website, genaamd Allround writings Elena. Daar kunnen jullie al mijn afgeronde verhalen als E-book downloaden en ook mijn nieuwe verhaal 'Vrijgesproken onschuld' op de voet volgen.

    Jullie vinden er niet alleen fictieverhalen. Middels gedichten, columns en ludieke dagboekfragmenten gun ik jullie een blik in mijn eigen gevoelswereld.

    Registeren neemt maar een paar seconden van je tijd in beslag en is volledig gratis. Daarna kan je gelijk beginnen lezen. Het enige wat ik van mijn lezers verwacht is dat ze het copyright respecteren en mij af en toe van feedback voorzien.

    In deze topic zal ik regelmatig voorproefjes van nieuwe schrijfsels plaatsen. In het bericht hieronder vinden jullie alvast een overzicht van al mijn verhalen met hun korte inhoud.


    Klik om naar mijn website te gaan

    Volg mij ook op Facebook en/of Instagram!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Mijn verhalen

    Onderstaande verhalen zijn mits een korte registratie allemaal als E-book te downloaden op mijn website




    Yasmina Benaïssa komt uit een conservatief Marokkaans gezin. Wanneer haar vader voor God probeert te spelen trekt ze deur van haar ouderlijke huis achter zich dicht en staat ze er plotseling helemaal alleen voor. Terwijl ze een trauma rijker en het vertrouwen in de mens kwijt is moet ze haar leven opnieuw zien op te bouwen. Het verleden lijkt haar echter elke keer opnieuw in te halen waardoor ze al diegenen die haar daarbij willen helpen op afstand houdt. De mist trekt echter op wanneer een professionele uitdaging ook een persoonlijke uitdaging wordt. De uitdaging om de toekomst te omarmen en komaf te maken met haar verleden.

    Genre: Psychologische ziekenhuisroman
    Ingrediënten: Liefde, drama en verdriet
    Releasejaar: 2010



    Als enig kind van een succesvolle projectontwikkelaar staat de goedgebekte Sakina El Fekri voor een loodzware opdracht: het levenswerk van haar vader verderzetten. Na een jarenlange opleiding in Londen wordt van haar verwacht dat ze haar mannetje staat in een gehaaide mannenwereld waar de concurrentie voortdurend op de loer ligt. Wanneer de overheid haar en haar vaders grootste concurrent tot een samenwerking dwingt gaan de poppen aan het dansen. Sakina ontdekt tot groot ongenoegen van haar vader dat de lijn tussen haat en liefde flinterdun is en dat haar hart vaak een ander signaal uitzendt dan haar verstand. Tot er op een dag lijken uit de kast vallen en de jarenlange professionele vete in de eerste plaats persoonlijke vete blijkt te zijn. Op dat punt beseft Sakina dat niet haar concurrent, maar haar ziel haar eigen grootste vijand is.


    Genre:
    Roman
    Ingrediënten: Liefde, drama, misdaad en humor
    Releasejaar: 2010, herschreven in 2013



    De beredeneerde en welbespraakte Naïla Benzida staat aanvankelijk goed in het leven. Ze komt uit een warm nest, is getrouwd met een liefhebbende man en voert als pas afgestudeerde twintiger haar baan als psychologe met veel gedrevenheid uit. Haar eerste echte case gooit echter meteen haar leven overhoop. Al haar zekerheden worden onzekerheden wanneer zij en haar eerste patiënt uiteindelijk lotgenoten blijken te zijn in een verhaal dat noch haar veronderstelde mensenkennis, noch haar vrouwelijke intuïtie hadden kunnen voorspellen.

    Genre: Psychologische misdaadroman
    Ingrediënten: Liefde, drama, misdaad en humor
    Releasejaar: 2011



    Wanneer de 23-jarige Sahar Lakrimi haar enige zus verliest in een terroristische aanslag blijft ze achter met een gigantisch groot schuldgevoel en duizend en één onbeantwoorde vragen. De dader hult zich gedurende het proces in stilzwijgen, maar de bewijzen en de publieke opinie veroordelen hem uiteindelijk tot een levenslange gevangenisstraf. Hoewel gerechtigheid geschied lijkt wil de eigenzinnige Sahar nog steeds weten waarom en voor wie hij het gedaan heeft. Tijdens haar zoektocht ontdekt ze al gauw dat niets is wat het lijkt waardoor zij en haar familie ongewild terechtkomen in een levensbedreigend web van relationele en politieke intriges.

    In dit verhaal zullen personages uit de verhalen 'Hard tegen hart' en 'Verleid door de illusie' opnieuw hun opwachting maken. Het is eerder een pré dan een must om die verhalen te hebben gelezen om dit te verhaal te kunnen volgen. Dit verhaal bouwt niet rechtstreeks verder op verhaallijnen uit het verleden. Wel vertellen ze uiteraard meer over de achtergrond van de personages.


    Genre: Psychologische thriller
    Ingrediënten: Misdaad, politiek, drama, liefde en intrige
    Releasejaar: 2015




    Sahar en haar geliefden zijn eindelijk vrij en het land is ontsnapt aan een politieke en humanitaire ramp. Gerechtigheid lijkt geschied, ware het niet dat de ooit zo strijdvaardige en impulsieve Sahar vanbinnen bevangen wordt door het trauma dat ze heeft opgelopen, het verlies van haar ongeboren kindje en het spaaklopen van haar huwelijk. Wanneer er op relationeel en op politiek vlak nog meer lijken uit de kast komen vallen heeft ze echter geen andere keuze dan zichzelf bij elkaar te rapen en opnieuw de strijd aan te gaan. Een strijd met haar eigen demonen en de man die ze liefheeft, maar ook politieke demonen die niet enkel haar maar haar hele geloofsgemeenschap willen treffen. Een onbegonnen strijd lijkt het wel, tot ze samen met een klein mirakel de krachten bundelt om haar dromen en doelen echt te verwezenlijken in plaats van ze achterna te hollen.

    Genre: Psychologisch drama
    Ingrediënten: Psychologie, liefde, drama, misdaad en politiek
    Releasejaar: 2016



    Vrijgesproken onschuld is het vervolg op Terechtgestelde onschuld. Dit verhaal is nog niet afgerond. De korte inhoud volgt zodra het verhaal is afgerond. Je kunt dit verhaal volgen wanneer je feedback hebt gegeven op Terechtgestelde onschuld. Voor meer informatie check de hoofdpagina van Vrijgesproken onschuld
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Mijn gedichten

    In mijn gedichtenrubriek dicht, rijm en speel ik met woorden. Met behulp van zinspelingen en metaforen schrijf ik al mijn vreugde, verdriet, angsten en onmacht van me af. Klik hier en registreer je op mijn website om al mijn gedichten te lezen.






    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  4. #4
    Tawayagetch

    Reacties
    429
    13-06-2009

    Je bent een top schrijfster!

    All praises to Allah


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door AlhoceimaChick. Bekijk reactie
    Je bent een top schrijfster!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  6. #6
    Chamaliya.

    Reacties
    2.321
    05-02-2013

    Yeeey je schrijft nog verhalen

    Je bent een topper, kan niet wachten om weer wat van je te lezen. Heb me geregistreerd op je site.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door -Mysterieus Bekijk reactie
    Yeeey je schrijft nog verhalen

    Je bent een topper, kan niet wachten om weer wat van je te lezen. Heb me geregistreerd op je site.
    Haha, ik ben nooit echt gestopt met schrijven. Welkom op mijn website en veel leesplezier toegewenst!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6
    07-07-2016

    Je bent echt een top schrijfster! Heb een paar van je verhalen gevolgd. Erg leuk en in detail geschreven!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door UnderYourBed Bekijk reactie
    Je bent echt een top schrijfster! Heb een paar van je verhalen gevolgd. Erg leuk en in detail geschreven!
    Superleuk om te lezen! Dankjewel voor je reactie.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Inspired by Allah

    Meer micro gedichtjes, geïnspireerd door Allah op mijn website







    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  11. #11
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    Eindelijk een schrijfster naar mijn hart. Ik heb je verhalen nog niet gelezen maar wat je hier zet, ruikt naar professionaliteit.

    Ik kan niet wachten om in je blog te duiken.

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door Facta_non_Verba Bekijk reactie
    Eindelijk een schrijfster naar mijn hart. Ik heb je verhalen nog niet gelezen maar wat je hier zet, ruikt naar professionaliteit.

    Ik kan niet wachten om in je blog te duiken.

    Hopelijk stel ik je niet teleur! Er zit wel een behoorlijk verschil tussen mijn oude en nieuwe schrijfsels.

    Ik heet je alvast welkom op mijn website!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  13. #13
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    Citaat Geplaatst door Vlindertje86 Bekijk reactie
    Hopelijk stel ik je niet teleur! Er zit wel een behoorlijk verschil tussen mijn oude en nieuwe schrijfsels.

    Ik heet je alvast welkom op mijn website!
    Wel meid je stelt me absoluut niet teleur integendeel! Mijn verwachtingen overstijgend deed het eerste verhaal al en ik zit nog maar aan hfstd 3! Je hebt mijn schrijfstijl . Hier en daar wat iniminie foutjes en interpuncties vergeten maar zls schrijfster lees je daar gemakkelijk over. Je wordt indd beter mettertijd dus ik ben reuuuuzeeee benieuwd naar de andere verhalen.

    Doe zo voort zou ik zeggen . Mij mag je tot een nieuwe trouwe fan rekenen

    Kussss

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door Facta_non_Verba Bekijk reactie
    Wel meid je stelt me absoluut niet teleur integendeel! Mijn verwachtingen overstijgend deed het eerste verhaal al en ik zit nog maar aan hfstd 3! Je hebt mijn schrijfstijl . Hier en daar wat iniminie foutjes en interpuncties vergeten maar zls schrijfster lees je daar gemakkelijk over. Je wordt indd beter mettertijd dus ik ben reuuuuzeeee benieuwd naar de andere verhalen.

    Doe zo voort zou ik zeggen . Mij mag je tot een nieuwe trouwe fan rekenen

    Kussss
    Haha ja mijn eerste verhaal was geen hoogvlieger en al zeker niet wat betreft taalgebruik. Het staat echt alleen maar op mijn website omdat veel van mijn oude lezers dat verhaal graag nog eens teruglezen, maar liefst zou ik het er gewoon afhalen.

    Is ook daarom dat ik de lezers aanraad om mijn verhalen in chronologische volgorde te lezen zodat men (hopelijk) een evolutie ziet.

    Maar bedankt voor de mooie complimenten, ik wens je nog veel leesplezier toe!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  15. #15
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    Mensen lees haar verhalen en gedichten. SHE IS GREAT!!!!

    Heb de eerste twee verhalen in een adem uitgelezen en ben nu begonnen aan het spannende derde verhaal.
    Je hebt gelijk vlindertje: ik zie een evolutie in jouw schrijven. Ik laat me volledig gaan in jouw letters. Heerlijk!

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"