1. #1
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    Iemand die bij Apple (store) werkt? Vraag!

    Hallo allemaal,

    Mijn Iphone 6s plus heeft me in de steek gelaten en dat na amper een jaar van goede zorgen. Hij laadde van de ene dag op de ander opeens niet meer op. Kleine herstelling aan de Dock is zo gefixt, dacht ik in al mijn naïviteit
    Ik heb de winkel van aankoop gecontacteerd (CoolBlue) (viel nog onder de garantie).
    Liep allemaal feilloos, snelle respons (zondag avond nog een mail gekregen met alle instructies). Als het goed was kreeg ik mijn telefoon terug binnen de twee weken.
    Het heeft niet eens een week in beslag genomen, toen ik een email terug kreeg waarin stond dat ik een omgeruild toestel mag verwachten in dezelfde week nog, omdat de mijne niet meer te herstellen viel.

    Toen ik om nadere uitleg vroeg, was het antwoord dat de herstelling veel te veel tijd in beslag zou nemen en ik dus beter af was met een "nieuw toestel". (daar gaat hun "hij valt niet meer te herstellen".)

    Bij aankomst stelde ik vast dat ik een toestel kreeg dat in het doosje van mijn vorige tel was verpakt. Verder geen nieuwe factuur met vermelding van het nieuwe IMEI en serienummer (wel belangrijk vind ik voor toekomstige verkoop, hoe bewijs ik immers dat het geen gestolen toestel is)

    Oke, het volgende probleem, de tel configureren: ook een ramp! Itunes aansluiten ging moeizaam, software update naar IOS 10 duurde 4 uur, icloud herkende het toestel niet. Ik kwam tot de conclusie dat dit een gerefurbished toestel moet zijn.
    Ik mailde naar Cool Blue, vroeg om tekst en uitleg. Ik kreeg twee verschillende antwoorden. De ene mailde me terug dat ik normaal een nieuw toestel hoorde te krijgen in een nieuwe ongeopende vverpakking zodat ik inderdaad een toestel had waarvan het serie en IMEI nummer met elkaar overeenkwamen.

    Vervolgens kreeg ik van een andere medewerker het volgende antwoord:

    Het klopt inderdaad dat uw toestel is omgeruild met een eerder hersteld toestel. Dit is een dienst die Apple op defecte toestellen geeft die niet herstelbaar zijn of waarvan de herstelling lange tijd zou innemen.
    Hierbij heeft u inderdaad een toestel met een ander IMEI nummer in de originele doos. Dit is zeer normaal en wordt ook geregistreerd en bijgehouden bij de hersteldienst van Apple. Indien u het toestel in de toekomst, door u of een nieuwe eigenaar, wordt binnen gebracht voor herstelling zijn beide IMEI nummers ook gekend en geregistreerd onder uw factuur.

    Zoals ik eerder al aangaf is dit een dienst van Apple zelf, echter heeft u of Coolblue daar geen keuze in. We begrijpen dat dit in sommige gevallen onaangenaam kan overkomen. Maar Apple geeft hier ook geen ruimte in. Zij ruilen het toestel om naar een ander, volledig functioneel model, zodat u snel weer aan de slag kan.


    Dus mijn vraag: is dit waar en wie moet ik nu geloven? Ik wil kost wat kost een deftig werkend toestel want heb er veel geld voor neergeteld en ten tweede eentje met de juiste documenten.
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  2. #2
    everything=energy

    Reacties
    3.993
    15-09-2003

    Hoi,

    Als ik jou was zou ik contact opnemen met de consumentenbond en hun dit verhaal voorleggen. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen. Je hebt recht op een soort bon/factuur. Dat weet ik wel.

    Ik weet niet of dit een normale gang van zaken is. Ik weet ook niet of je recht hebt op een orgineel nieuw toestel of dat Apple mag zeggen dat je een 2de hands toestel moet krijgen. Best zuur dit.

    Heel veel succes!
    Kijk hier: Computerproblemen oplossen en voorkomen NIEUW like onze Facebook pagina en bekijk onze diensten!!https://www.facebook.com/Pc-probleme...5653422990802/

  3. #3
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    Bedankt heren!

    Ik heb inmiddels na veel gezeur toch een factuur met IMEI nummer gekregen. Wat een gedoe om een papiertje en een nummertje
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  4. #4
    everything=energy

    Reacties
    3.993
    15-09-2003

    Mooi dat het is opgelost!
    Kijk hier: Computerproblemen oplossen en voorkomen NIEUW like onze Facebook pagina en bekijk onze diensten!!https://www.facebook.com/Pc-probleme...5653422990802/

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Is volgens mij ook normale gang van zaken. Bijna elk toestel van apple die een gebrek vertoonde en die ik ter reparatie heb aangeboden, is vervangen door een ander toestel. Refurbished noemen ze dat.