1. #1
    Worldfamous

    Reacties
    25.548
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium

    Fan zet al 20 jaar in op titel Leicester, behalve dit jaar

    Leicester City-fan John Micklethait begint sinds 1995 het voetbalseizoen met een bezoekje aan het wedkantoor. Hij zet seizoen na seizoen 20 pond - ongeveer 25 euro - in op een kampioenschap van zijn club, in de wetenschap dat het waarschijnlijk verspild geld is. Net in het jaar dat Leicester tegen alle verwachtingen in de titel lijkt te pakken, vergat John de weddenschap te plaatsen.
    Jamie Vardy © epa.

    Halverwege de jaren 90 is het ritueel begonnen om elk jaar geld in te zetten op een kampioenschap van Leicester City, in welke divisie ze ook speelden. In 2014 leverde dat de 53-jarige Micklethait wel een bedrag op: in dat jaar won Leicester de titel in de Championship, het tweede niveau van Engeland.

    Vanwege zijn verhuizing naar New York vergat John door de hectiek om langs te gaan en dat leek in eerste instantie een financiële meevaller. Totdat de mannen van Claudio Ranieri de ene na de andere tegenstander versloegen. Het lijkt een foutje van bijna 130.000 euro te worden omdat je voor elke pond die je voor het seizoen op een kampioenschap van Leicester inzette, je er 5000 terug zou krijgen.

    Rekenfoutje
    Tegen The Telegraph zegt John erover: ,,Toen ze begonnen te winnen was ik blij want ik had niet verwacht dat het uiteindelijk tot een titel zou leiden. Daarnaast had ik me verrekend. Ik dacht dat ik 10.000 pond zou winnen met de weddenschap, maar dat was dus 100.000..."

    Als Leicester zondag wint op bezoek bij het Manchester United van Louis van Gaal is het kampioen van Engeland.

  2. #2
    Worldfamous

    Reacties
    25.548
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ik moest gelijk aan een bekend lid van hier denken, maar ik noem geen namen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.846
    18-10-2009

    Citaat Geplaatst door Handig2 Bekijk reactie
    Ik moest gelijk aan een bekend lid van hier denken, maar ik noem geen namen