1. #61
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Jij bewijst hiermee de valkuil van drugs die je gebruikt als copingmechanisme verpakt in een verkooppraatje.

    Hoe kon ik toch weten dat het gebruik met regelmaat zou aanhouden? (een tussenpoze is trouwens geen daadwerkelijke stop dat heet gewoon een oerdegelijke break van je gebruik/drang tot verslagving want je stap gewoon weer over op een variant met nieuwe effecten wat ook herkenbaar is bij verslavingsgevoelige mensen)

    Nee dank je, zoals je merkt red ik me prima en als ik natural high wil worden pak ik de Edele Koran met de meest blijvende positieve effecten op lichaam.en geest.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Ik weet verder niets over HFA en ik kan dus niet over hem oordelen. Ik heb in ieder geval geen autisme.

    Ik denk dat je een vooringenomen standpunt hebt dat drugs nooit een blijvend positief resultaat kan geven. Ik heb juist een persoonlijke ervaring dat dit wel het geval is.
    Zeker LSD zorgt simpelweg dat je dingen van een andere kant kan bekijken. Als je die dingen van een andere kant hebt gezien. Dan is dat toch blijvend. Die ervaring heb je nu eenmaal.
    Tenzij je die ervaring vergeet. Wat zeker gebeurt. Of je vervalt in oude patronen wat ook gebeurt, maar daar heb je cognitieve gedragstherapie voor om vast te kunnen houden aan goede patronen.
    Het versterkt elkaar. De ene voor het vinden van de juiste oplossing (die ligt per persoon anders) en de andere om dit vast te kunnen houden. En daar heb je zeker ook wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig.
    Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat LSD of sommige andere drugs een middel is die alle problemen direct oplost. Het is een combinatie van factoren die tot een oplossing kan leiden.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    een verslaving is heel iets anders dan simpelweg gebruik van iets. Als verslaving zo makkelijk te defineren was, dan zijn wij met zijn allen aan duizenden dingen verslaafd.
    Ik bedoel als ik verslaafd was, waar waren de onthoudingsverschijnselen. Ik heb niets een hoofdpijntje gehad die mensen massaal hebben gehad omdat ze hun gebruikelijke koffie in de ramadan niet hebben gehad.

    Ik had het over informatie zoeken he, maar het is toch zo typisch. Weigeren om informatie te zoeken, maar wel een mening klaar hebben.

    Het is net zoiets als mensen geen letter van de koran gelezen hebben, maar jou en ik precies willen uitleggen hoe de islam in elkaar steekt.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Citaat Geplaatst door Mascotte Bekijk reactie
    Nou ik ken iemand die behoorlijk fout is gegaan op LSD, dacht dat de hemel openscheurde en nu inzichzelf pratend door de straten gaat
    Ik heb het natuurlijk over een veel kleinere dosis. Als je maar genoeg van elk middel gebruikt zal het je alleen kwaad doen.

    Verder kan LSD geen Psychose veroorzaken, alleen eentje triggeren die op loer zat.

  5. #65
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Als het niet blijvend is is het tijdelijk. Je kunt niet tijdelijk en blijvend tegelijk zijn. Gelukkig zijn we daarover uit.

    Drugs geeft je een tijdelijk effect op iets.

    Iets wat tijdelijk is is een schijnoplossing want je lost niet het probleem op alleen de irritatie of het perspectief op een gegeven moment.

    Je hebt dus een quick fix. Dat zijn drugs ook. Quick fixes die uiteindelijk geen probleem oplossen alleen een incident. Maar meerder incidenten gaan niet weg met meerdere kleine fixes daarvoor moet je naar een langdurige oplossing die meer tijd kost (werkt bijv ook bij bugfixes bij aparaten en systemen enzo).

    Cognitieve gedragstherapieen zijn long term solutions en ja die kosten tijd zweet en tranen. Je hoeft een korte termijn fix niet te combineren met een lange termijn solution om het probleem op te lossen. Dat is een illusie zelfs technisch is dat zo.

    Het probleem met deze topic is jullie houden teveel van die quick fixes omdat het steeds een kleine boost geeft maar eigenlijk hemelaal nopes oplost en totaal niet gecombineerd toegepast hoeft te worden met cognitieve therapie.

    Je hebt jezelf iets geweldigs aangepraat waar je jezelf zo nu en dan mee verblijd omdat je te ongeduldig bent om het resultate van de cognitieve insteek af te wachten.

    Griep kun je uitzieken of je kan jezelf volstouwen met onderdrukkers maar je genezing gaat niet sneller alleen minder pijnlijk voor nu en mogelijk schadelijker voor later

    Dit is de generatie NU alles moet snel opgelost en gefixt worden terwijl dat niets zegt over effectiviteit in zuivere zin

    Drugs zijn ineffectief want ze zijn tijdelijk en daarmede basta.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Je begrijpt me verkeerd.

    Drugs --> inzichten --> kan blijvend zijn of je kan terugvallen in oude gewoontes
    CGT --> Gedragsverandering --> kan blijvend zijn of je kan terugvallen in oude gewoontes.

    Als ik moest kiezen, zou ik ook altijd kiezen voor cognitieve gedragstherapie, want eigenlijk is LSD gebruiken alleen geen optie, bij zware mentale problemen.
    Dat is alleen goed voor de kleinere dingetje. Maar LSD in combinatie met CGT heeft voor mij blijvend resultaat gezorgd. Ik gebruik nu niet op de oude problemen nog op te lossen.
    Ik gebruik nu puur voor de kleinere dingetjes en dingen te ontdekken enzo. Ik heb geen grote problemen meer en als ik nu helemaal zou stoppen, wat ik weleens heb gedaan, dan heeft dat verder geen invloed meer op dingen die al gefixed zijn.

    Maargoed hier zijn we het volgens mij niet over eens.

    Verder vinden er per dag in NL 5 zelfdodingen plaats. Bij zware depressies volstaat een lange adem niet. Er moet direct ingegrepen worden. Ik ken iemand die klaar was om zelfmoord te plegen totdat de fluoxetine eindelijk begon in te werken en dat gevoel was plots verdwenen.
    Het is een utopie dat zulke ernstige ziektes zonder medicatie afgehandeld kunnen worden. Dat is net als tegen iemand met kanker zeggen dat kruidenmengsels volstaat.

  7. #67
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    De beste remdie is: mentaal/spiritueel sterker worden door braintraining.

    Weinig mensen begrijpen of kunnen dat kennelijk.
    Vol van smoesjes.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    De beste remedie voor de een, is voor de ander geen remedie. Oversimplificering van grote problemen is altijd een zwakte geweest van de mensheid.
    Gelukkig kennen we hier redelijke vrijheid om voor jezelf te bepalen wat goed voor je is.

  9. #69
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Ik oversimpel? wat praat je het toch makkelijk goed voor jezelf alles eigenlijk. Dat wat je kiest en doet en vooral ook mijn niet oversimpele oplossing voor een conplexe problematiek

    Volgens mij ben ik degene die juist aangeeft dat het niet en nooit in de quick fixes van drugs kan liggen omdat dat simpel en afstompend denken is en dat je juist alle kaarten moet zetten op een langdurig doch effectievet traject als cognitieve verandering

    Grappig zeg hoe jij mij juist als oversimpeling benoemt in oplossinfrichting hoewel jij degene bent die grijpt naar drugs als quick fix

    En ook nog eens het gebrek aan verantwoordingsgevoel door een kwestie als deze op een publiek forum te gooien waar ook jongeren en kinderen komen terwijl de hele clue is dat JIJ en HFA een probleem hebben met Autisme, Angststoornissen, Depressies e.d. en daarom.naar de drugs grijpen maar dat gelukkig er genoeg mensen zijn die geen aandoening hebben en het drugsverheerlijkingsverhaal irrelevant en ronduit belachelijk is.

    Ja nee ik oversimpel het terwijl jullie juist gedrags- en cognitieve afwijkingen proberen te verdoezelen met drugs zodat je "normaal" denkt te kunnen overkomen of iig zo gezien hoopt te worden.

    Draai de boel maar vooral om hahaha.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Volgens begrijp jij niet dat depressie en angst een acuut probleem is. Een langdurig traject aangaan zonder medicatie is gevaarlijk. Het zijn zulke typische woorden van iemand die het allemaal leuk bedacht heeft, maar totaal geen inzicht heeft hoe het in de praktijk gaat.
    Jij durft mij van gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te beschuldigen... Je beseft volgens mij echt niet dat er legio voorbeelden zijn van mensen die zich goed voelden, gestopt zijn met hun SSRI en zelfmoord hebben gepleegd. Jij praat mensen van hun medicijn af, terwijl dat voor sommige mensen het verschil tussen goed voelen en zware zelfmoordneigingen is.
    Maar ik wilde die kaart niet spelen, want het is een zwakke kaart. Wat ook een zwakke kaart is, is met allerlei ziektes te gooien.

    Ik ben 100 procent gezond hamdoelilah. Geen angsten, geen depressie en helemaal geen Autisme. Verder is het de grootste non-issue dat er is dat iedereen mijn verhaal irrelevant en belachelijk vind. Ik bedoel wat kan mij dat schelen?? Schaar jij je maar lekker achter de meerderheid. Ik weet dat het veilig en knus voelt om te zeggen wat iedereen denkt, geniet ervan zou ik zeggen. Ik spreek liever de waarheid.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    I'm here to tell you about drugs and alcohol and why they're bad, mkay? So, first of all, uh, smokin's bad. You shouldn't smoke. And, uh, alcohol is bad. You shouldn't drink alcohol. And, uh, as for drugs, well, drugs are bad. You shouldn't do drugs.

    Okay, that about wraps up my introduction, now uh, are there any questions?
    Heavy

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Shabu Bekijk reactie
    Je begrijpt me verkeerd.

    Drugs --> inzichten --> kan blijvend zijn of je kan terugvallen in oude gewoontes
    CGT --> Gedragsverandering --> kan blijvend zijn of je kan terugvallen in oude gewoontes.

    Als ik moest kiezen, zou ik ook altijd kiezen voor cognitieve gedragstherapie, want eigenlijk is LSD gebruiken alleen geen optie, bij zware mentale problemen.
    Dat is alleen goed voor de kleinere dingetje. Maar LSD in combinatie met CGT heeft voor mij blijvend resultaat gezorgd. Ik gebruik nu niet op de oude problemen nog op te lossen.
    Ik gebruik nu puur voor de kleinere dingetjes en dingen te ontdekken enzo. Ik heb geen grote problemen meer en als ik nu helemaal zou stoppen, wat ik weleens heb gedaan, dan heeft dat verder geen invloed meer op dingen die al gefixed zijn.

    Maargoed hier zijn we het volgens mij niet over eens.

    Verder vinden er per dag in NL 5 zelfdodingen plaats. Bij zware depressies volstaat een lange adem niet. Er moet direct ingegrepen worden. Ik ken iemand die klaar was om zelfmoord te plegen totdat de fluoxetine eindelijk begon in te werken en dat gevoel was plots verdwenen.
    Het is een utopie dat zulke ernstige ziektes zonder medicatie afgehandeld kunnen worden. Dat is net als tegen iemand met kanker zeggen dat kruidenmengsels volstaat.
    Drugs are bad. mkay
    You shouldn't do drugs. mkay
    If you do them your bad, because drugs are bad. mkay
    It's a bad thing to do drugs, so don't be bad by doing drugs. mkay
    Heavy

  13. #73
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door Shabu Bekijk reactie
    Volgens begrijp jij niet dat depressie en angst een acuut probleem is. Een langdurig traject aangaan zonder medicatie is gevaarlijk. Het zijn zulke typische woorden van iemand die het allemaal leuk bedacht heeft, maar totaal geen inzicht heeft hoe het in de praktijk gaat.
    Jij durft mij van gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te beschuldigen... Je beseft volgens mij echt niet dat er legio voorbeelden zijn van mensen die zich goed voelden, gestopt zijn met hun SSRI en zelfmoord hebben gepleegd. Jij praat mensen van hun medicijn af, terwijl dat voor sommige mensen het verschil tussen goed voelen en zware zelfmoordneigingen is.
    Maar ik wilde die kaart niet spelen, want het is een zwakke kaart. Wat ook een zwakke kaart is, is met allerlei ziektes te gooien.

    Ik ben 100 procent gezond hamdoelilah. Geen angsten, geen depressie en helemaal geen Autisme. Verder is het de grootste non-issue dat er is dat iedereen mijn verhaal irrelevant en belachelijk vind. Ik bedoel wat kan mij dat schelen?? Schaar jij je maar lekker achter de meerderheid. Ik weet dat het veilig en knus voelt om te zeggen wat iedereen denkt, geniet ervan zou ik zeggen. Ik spreek liever de waarheid.
    Ja want medicijnen zijn gezond?

    Is dat jouw illustere waarheid aangepraat door farmafabel?

    Je bent nog meer mainstream dan ik dacht.
    Probeer eens een keer dieper te gaan dan die aangeleerde medicatie therapie. Zul je een hele andere waarheid ervaren waarbij je beseft dat medicatie helemaal geen fix maar een anti-fix of een probleemverlegger is.

    Maar dat proef ik ook uit jouw campagne. Gebrek aan verantwoordelijkheid, snelle oplossingen, geen gevoel voor lange termijn gevolg, oorzaakontkennend en vooral juist heel maistream in short term gratification gedrag.

    Jouw waarheid is een lachertje.

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Het is niet 1 of het ander. Therapie is cruciaal voor een langdurige gezonde resultaat. Maar als iemand bijvoorbeeld zwaar psychotisch is, heeft hij direct een anti-pschychoticum nodig. Anders is hij een gevaar voor zichzelf en voor anderen.

    Want jij denkt toch niet dat wanneer je in een zware psychose zit je op dat moment wat hebt aan therapie. Er zijn zat situaties waarbij je niet om medicatie heen kunt. Je schiet veel te veel door in je haat richting de farma. Het is een vorm van extremisme..

  15. #75
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Ts is echt zo een mislukte ''vrije denker''.