1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    21
    03-04-2016

    Citaat Geplaatst door Nissa_Angel Bekijk reactie
    Alles wat uiteindelijk slecht voor je kan zijn, is het beste om te vermijden. Ook al zit er ergens een bepaalde goedheid in (zoals je ervaren hebt). Ik heb gekeken naar de risico's en deze zijn best heftig.

    Ik ken al het spul niet en weet niet waarin het effectief of juist niet effectief is. Dus kan best zo zijn dat ik auto's met appels vergelijk
    Maar hoe vul je dit dan in, dat vermijden? Want autorijden is bijvoorbeeld zeker risicovoller dan LSD. Of suiker, waar fuuucking veel mensen ziek van zijn of dood aan gaan.

    LSD heeft geen bijzondere risico's voor de gezondheid, behalve dat het een psychose kan oproepen als je daar aanleg voor hebt. En het heeft heel veel potentie om mensen te laten leren van zichzelf en de wereld. Het is zonde dat we als maatschappij zo bang zijn voor middelen die onze blik op de wereld veranderen. Ik zou willen dat we LSD zouden integreren in ons leven. Geen taboe, maar stimuleer het, onderzoek de potentie, zorg voor begeleide sessies, geef voorlichting. Als je dat als land oppakt, dan ontstaat er binnen 25 jaar een land dat tussen de rest van de wereld zal lijken op het paradijs.
    Think for yourself and question authority.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Heb niet echt een lievelings, de meeste hebben wel wat.

    Stimulanten voor incidenteel gebruik. Zeker XTC, als je het gezond wilt houden moet je niet teveel en te vaak doen.
    Psychydelica wat regelmatiger, zeker lage doseringen. Hoge dosering heel af en toe. Hoge doseringen zijn zo indrukwekkend dat je er echt van moet bijkomen.
    Opiaten blijf ik vanaf. Veel te verslavend. Het is het niet waard. Kratom (geen opiaat, maar vergelijkbare werking is wel voor af en toe)
    Alcohol doe ik niet. Waarschijnlijk zijn alle andere drugs ook haram, maar alcohol is expliciet genoemd en doe ik daarom dus niet.
    Tabak. Er is geen drug die zo weinig geeft en (intern) zoveel kapot maakt. Het is soms echt lachwekkend dat rokers mij veroordelen om mijn gebruik.

  3. #48
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Wat een smoesjes zeg om drugs goed te praten.

    Je hoort niet bedwemeld door het leven te gaan. Het is toch van de zotte dat mensen hier zeggen dat ze graag tijdelijk niet bekwaam of helder willen zijn? Dan ben je toch niet gezond in je hoofd?

    Waarom denk je dat alchol verboden is. Het is niet het smaakje of de wijn zelf hoor maar het effect van niet nuchterheid. Het is van belang dat je je bewust bent van je daden en acties en daar ook voor de volle verstand verantwoording voor kunt af leggen als je geen verstandelijke of psychische beperking hebt. Schade > nut.

    Mensen die dat niet kunnen worden met een terechte reden als 'ziek' aangemerkt en krijgen een voogd mbt beslissings- en handelingsbevoegdheid.

    En dan heb je hier mensen die voor de lol zich tijdelijk handelingsonbekwaam willen gedragen. Gewoon om zichzelf te plezieren voor even. Omdat het gewoon leuk is.

    Wat een kinderachtige grap.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Niet elke drugs is bedwelmend. Stimulerende drugs zijn juist tegenovergesteld van bedwelmend. Cafeïne is bijvoorbeeld zo een stimulerende drugs.
    Stimulanten maken je over het algemeen alerter en scherper.

    Pschydelica maken mij bijvoorbeeld veel meer bewust van mijn daden. Het geeft veel meer inzichten etc.

    Ik zeg niet dat drugs halal is. Maar alle drugs op 1 hoop gooien met alcohol maak het juist een kinderachtige grap. Dat is echt appels met peren vergelijken.

    Maargoed hoe kun je ook iets begrijpen als je het effect ervan zo ver ligt van je belevingswereld. Het enige wat de meeste mensen van drugs weten is bangmakende verhalen en beelden van verslaafden.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Poedersuiker, koffie en chocola. Qualityspul alleen, geen troep.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  6. #51
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Bedwemeling of stimulatie. Het heeft effect op je toestand van nuchterheid en "normale".

    Er bestaan ook verschillende alcoholische dranken wijn bier en nog zo 100 varianten maar toch wordt het containerbegrip alcohol aangehaald vanwege het effect van het gistingsproces op je normale toestand.

    Het doet er niet toe welke alcoholische drank of welk merk het gaat om de beinvloedende effecten op.de nuchtere toestand zo ook met drugs of t nu rechts of links op het spectrum.leeft

    En vertel mij nu dan waar je alertheidsdrugs doorgaans voor gebruikt? Of anabolen bijvoorbeeld als stimulans.

    Hoe onzinnig om je te vergrijpen aan iets wat zeker wel het risico op negatieve neveneffecten of omgang met anderen vergroot.

    Drugs zijn geen rocketscience en al helemaal geen aanmoedigingsbeleid waardig wanneer ze puur worden ingezet voor bedwemelend- of alertheidsfertier.

    Wanneer de schade van iets groter is dan het nut (neem n gemiddelde) is het ook simpelweg een nutteloze bezigheid.

    In alternatieve scenario's waarbij bv een drug of alcohol medicinaal aangewend kan worden en dat proven concept is dan sla je nog ergens hout

    Maar deze uitleg voor eigen genot of omdat je bv issues hebt kan je met geen 1000 smoesjes rechtpraten.

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Alles heeft effect op je toestand. Je moest eens weten hoeveel effect voeding heeft op je gedrag en humeur. Maargoed ik begrijp heus wel dat drugs een groter effect heeft.

    Je hebt het over verschillende soorten alcohol, maar het is allemaal dezelfde alcohol die hetzelfde effect. Er is een zeer groot verschil tussen de ene en de andere drugs.
    Zo is de ene super verslavend en zeer slecht voor de gezondheid en de andere helemaal niet verslavend en niet slecht voor de gezondheid.

    Zolang ik het heb over het laatste en jij alleen maar het eerste ziet dan begrijp ik het helemaal vanuit jou oogpunt. Iets als Heroine, alcohol etc. is ook gewoon niet goed te praten.
    De risico's op verslaving, gezondheidsproblemen of overdosis is gewoon te groot. Iedereen moet daar zo ver mogelijk vanaf blijven. Ook zijn het echt typische drugs die je neemt
    om je zelf zo te verdoven zodat je de dagelijks stress niet voelt.

    LSD daarentegen is een van mijn favorieten. Het is bewezen niet verslavend en niet schadelijk. Het verandert je als mens op een heel erg positieve manier.
    Alle problemen in je leven krijg je juist te zien en het zet je in staat om daar op een heel andere manier naar te kijken en ze op te lossen. Je weet dat ze zeggen dat de oplossingen van
    problemen vaak heel simpel zijn. Dat merk je heel snel met LSD. Ook word je heel erg geconfronteerd met je zelf. Vast geroeste routines ga je kunnen doorbreken etc.
    Als je nu gaat googlen kom je vast en zeker horror verhalen met LSD tegen, asjeblief bespaar ze me. LSD is zeker een middel dat als je er onvoorzichtig mee omgaat het je zeker heel wat schrik zal geven, maar dood zal je er nooit aan gaan.

    MDMA, LSD en Ketamine worden gebruikt tegen depressies. Maar moet je eerst depressief zijn om die middelen te gebruiken. Ik denk dat ze ook heel goed werken als voorkoming van heel wat mentale ziektes.

  8. #53
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Er zijn genoeg alternatieven tot introspectie en zelfinzicht, daar leggen enhancers met neveneffecten het ten alle tijden tegenaf.

    Je kunt ook trainen en leren om mentaal dingen anders te zien en bewuster met zelf en het leven om te gaan, drugs is daar het minst sterke argument voor.

    Depressies komen voort uit een probleem. Een probleem heeft altijd een oorzaak. Als je de oorzaak kent doorgrond je het probleem en zo kun je op een volledig gezonde en nuchtere manier stap voor stap leren empowerment en ownership over je leven te nemen. Ga eens zelf aan het stuur zitten en durf de diepte in te gaan in plaats van via omwegen zoeken naar tijdelijke verlichtingen en oplossingen waarbij je afhankelijk wordt van externe bronnen.

    Mentale ziektes kennen een ander uitgangspunt maar ook daar zal medicatie het nooit winnen op effectiviteitsterein boven cognitieve training en doorbreken van patronen geeint op zelfstandig kunnen reguleren.

    Drugs zijn en blijven een quick fix waar het gebruik wordt overdreven in het nut ervan

  9. #54
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Je hebt gewoon backbone in het leven nodig. Sorry maar zo zit het gewoon, ook mbt depressies etc.

    Ik heb daar een hele theorie over waar mensen vast de gangbare meningen over hebben maar ik ben ervan overtuigd dat de oorzaak van de depressie ook daadwerkelijk het probleem is en vaak kent die oorzaak een interactie met de zelf en de mindset en de waarde posities die iemand daadwerkelijk inneemt in het leven los van de vlotte babbels die mensen dus vaak niet waar kunnen maken en waarbij ze niet inzien dat dat o.a. een catalysator is van het probleem.

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Het is niet een of het ander. Als je een schuur wil bouwen kom je er alleen met hard werken en doorzettingsvermogen, maar goede gereedschap is heel handig.

    Ik wil LSD niet degraderen tot een medicijn voor depressies. Het is een gereedschap om jezelf als mens, mentaal sterker, weerbaarder en gebalanceerd te maken.
    Maar het blijft "slechts" een zeer goede gereedschap.

    Ook zijn die verlichtingen niet tijdelijk. Je leert jezelf op een andere manier kennen. Deze inzichten blijf je behouden. 3 jaar geleden was mijn eerste gebruik en
    ik was iemand met sociale angst, depressies, angstaanvallen en constante gevoel van schaamte bij de kleinste dingen die ik deed. Ik ben veranderd in een zelfverzekerd en sociaal persoon.
    Ik heb inmiddels al meer dan 100 keer van mensen om me geen gehoord hoe positief ik ben veranderd. Maar niemand weet van mijn gebruik.

    Ik wil mensen zeker niet aanzetten tot het gebruik van drugs tegen deze klachten. Sterker nog ik raad iedereen af daar zomaar mee te gaan experimenteren. Sommige gereedschappen zijn
    niet bedoeld voor mensen die er niet mee om kunnen gaan. Het kan een zeer effectief middel zijn, maar niet zonder de juiste manier van omgang. Ik heb mezelf eerst jaren ingelezen voordat ik ermee begon.

    Cognitieve gedragstherapie gaat hand in hand met medicatie. Mentale ziektes die heel ernstig zijn, is bijna niet te doen zonder medicatie.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Ik ben overtuigd dat jij nooit een depressie hebt gehad en nooit hebt samengewoond met iemand met een depressie. Anders zou je dit niet zeggen.

    Een (zware) depressie is zo krachtig dat het al het leven in je wegzuigt. Ik denk dat jij het vooral hebt over Neerslachtigheid, Down voelen etc.

    Een zware depressie is een verstoring van de neurotransmitter serotonine. De reden van de verstoring ligt grotendeels erfelijk. Het is heel apart dat mentale ziektes
    vaak bij de persoon zelf gelegd worden, maar bij fysiek zichtbare ziektes niet. Wij zijn altijd deels verantwoordelijk voor onze eigen ziektes, maar deels is het ook erfelijk bepaald.

  12. #57
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Placebo effect. Wie zegt dat de gedragsverandering door gebruik komt? Misschien had jij die mentale zet van een hulpmiddel wel nodig uit wanhoop en heb jij het effectiever gemaakt dan het daadwerkelijk is.

    Medicatie in het algemeen blijkt helemaal niet zo effectief hoor sterker nog het blijkt destructief op termijn en cognitieve gedragstherapie kan daar los van staan als je het vertrouwen weet te herstellen van jarenlange aangeprate onzin door de farma industrie

    Ik neem aan dat je nu zo positief bent verandert je dus geen drugs meer nodig hebt aangezien je beweert dat er blijvende resultaten zijn?

    Kun je in alle eerlijkheid toegeven dat je inmiddels zelfstandig genoeg bent om het zonder drugs te doen of dat je dermate hebt afgebouwd dat het gebruik verwaarloosbaar is?

  13. #58
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door Shabu Bekijk reactie
    Ik ben overtuigd dat jij nooit een depressie hebt gehad en nooit hebt samengewoond met iemand met een depressie. Anders zou je dit niet zeggen.

    Een (zware) depressie is zo krachtig dat het al het leven in je wegzuigt. Ik denk dat jij het vooral hebt over Neerslachtigheid, Down voelen etc.

    Een zware depressie is een verstoring van de neurotransmitter serotonine. De reden van de verstoring ligt grotendeels erfelijk. Het is heel apart dat mentale ziektes
    vaak bij de persoon zelf gelegd worden, maar bij fysiek zichtbare ziektes niet. Wij zijn altijd deels verantwoordelijk voor onze eigen ziektes, maar deels is het ook erfelijk bepaald.
    Je overtuiging klopt niet. Ik heb een familielid die depressief is en eerlijk gezegd begrijp ik ook heel prima waarom. Erg is het wel maar onoplosbaar niet en een aanwijsbare oorzaak aan zelf zie ik ook waarbij erfelijkheid het puntje op de i is en niet de i zelf.

  14. #59
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Overigens: jij vertelt zo het een en ander en ik zie dat het lid HFA ook vol lof is, terwijl ik me.bedenk dat HFA voor Hoogfunctionerend Autisme staat.

    De insteek die ik hier proef met de ziektebeelden die de revue passeren.is dat jullie drugs aangrijpen als een copingmechanisme en daar ook regelmatig gebruik van maken. Jullie denken dat jullie het nodig hebben om normaler te kunnen functioneren omdat jullie nu ergens akward handelen terwijl je anderszijds beweert er blijvende resltaten van te hebben. Dat wringt tenzij het dus een aangeleerde copingsmechanisme is die wel zo makkelijk is maar niet perse langdurig effectief wat ik dus geloof.

    Er is dus niets om over naar huis te schrijven. Jullie hebben een manier gekozen die ligt in de medicamenten welke nooit positief blijvende resultaten zullen hebben terwijl de grootste kracht ligt in intensivisering en toewijding in cognitieve perceptie.

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-03-2017

    Als je een beetje googlet lees je honderden verhalen vergelijkbaar met die van mij, maar dat is geen bewijs.
    Ik pleit ook voor veel meer onderzoek. Helaas komt de onderzoek maar moeilijk op gang. Het is ongelofelijk hoe snel sommige drugs verboden worden zonder ook maar een beetje te snappen hoe ze werken.
    Dit in het belang van die farma industrie. Ik ben het eens dat de huidige anti-depressiva zoals de SSRI's verre van ideaal is. Maar je kan niet voor een acuut probleem (mensen die zo depressief zijn dat ze op elk moment hun leven kunnen beëindigen) aan komen zetten met alleen cognitieve gedragstherapie.
    Dat maakt het extra kwalijk dat de anti-depressiva die men nu krijgt voorgeschreven ook pas na weken begint te werken. Maar gelukkig hebben we binnenkort de drug ketamine. Die in de UK al gebruikt word tegen depressie. Een middel die meteen begint te werken.
    Ik geloof ook zeker in cognitieve gedragstherapie, alleen werkt dat nou eenmaal niet direct. Zeker niet bij zeer ernstige gevallen.

    Ik heb zeker geen drugs meer nodig. Ik heb bijvoorbeeld in de ramadan ook niks gebruikt. Maar ik wil binnenkort een drug proberen die ik nooit eerder gebruikt heb. DMT. Dat is een drug die onze lichaam zelf kan aanmaken. Dit doet de lichaam bijvoorbeeld wanneer iemand geboren word en wanneer iemand sterft.
    Het schijnt dat je uit deze trip een heel nieuw kijk op het leven krijgt. Mocht je het niet kennen, zou ik eens wat informatie over zoeken. Het is super interessant. Ik wil je absoluut niet aanzetten tot gebruik, maar het kan nooit kwaad om info te vergaren.