1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    7
    21-09-2015

    Upp!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    76
    05-04-2015

    ~En?~

    Minuten lang was ik naar mijn telefoonscherm aan het staren. De vraag die steeds in mijn hoofd bleef herhalen, maar er geen antwoord op kwam. Ik wilde niet, of toch wel?

    Bilal had mij gevraagd of ik weer bij hem wilde gaan werken, maar het zat mij toch nog steeds een beetje dwars. Ik besloot om niet te reageren en te gaan slapen. Het was een drukke dag en hij verdiende dit wel, denk ik.

    {Bilal}

    Er werd geklopt aan de deur, maar een zonder dat ik iets had gezegd ging de deur open.

    Siham

    Met een emotieloze blik keek ze mij aan. Ik was verrast, maar ik liet dat niet merken.

    "Dus je bent toch gekomen?"

    Ik spreidde mijn benen en maakte mijzelf breed terwijl ik haar nieuwschierig aankeek.

    Ze begon te lachen.

    "Goh, meen je dat? Dat wist ik niet..."

    De sarcasme droop er gewoon van af. Ik begon te lachen en stond op van mijn bereaustoel. Ik pakte de gesorteerde stapels papieren van de tafel en legde die in mijn koffertje. Ik liep haar kant op terwijl ze mij vragend aankeek.

    "Meelopen."

    Ik liep langs haar richting de deur. Ze draaide zich om en keek mij met een opgetrokken wenkbrauw verward aan.

    "Waarom en waar naartoe?"

    Ik haalde mijn wenkbrauwen op.

    "Jaah, goede vraag. Als je gewoon had geantwoord op mijn whatsapp berichtje dan had je de antwoorden van je vragen kunnen weten."

    Ik weet dat ze mij negeerde met opzet, maar ze weet ook dat ik haar terugpakte. Ze had haar armen ondertussen overelkaar gezet, maar keek toen lachend naar beneden.

    "Kom je nog of niet?"

    Ik keek haar vragend aan en hield de deur voor haar open.

    "Maar natuurlijk, meneer el Saoudi!"

    Ik keek haar lachend aan want ik wist dat ze dat met opzet zei. En samen liepen we richting de lift.

    In de lift drukte ik op de knop voor de 4e etage. Ik voelde haar ogen op mij prikkelen en keek haar vragend aan.

    "Je hebt een vergadering zeker, en ik moet daar bijwonen."

    Ik glimlachte haar breed toe en sloeg haar op haar arm als schouderklopje.

    "Sjow, je leert het snel! Grote meid."

    Ze sloeg mijn hand weg en keek mij lachend aan.

    De liftdeuren gingen open en ze liep al schuddend met haar hoofd de lift uit.

    "Vergaderzaal?"

    Ik keek haar knikkend aan.

    "Geen informatie die ik van tevoren moet weten?"

    Ik schudde mijn hoofd en pakte de deurhendel vast.

    "Nog meer vragen of kunnen we beginnen?"

    Ze schudde haar hoofd en ik opende de deur en liet haar eerst naar binnen. Ze keek een beetje onwetend om zich heen en keek mij vol met zelfvertrouwen aan.

    Ik wenkte haar om mij mee te volgen en ging aan de hoofd van de lange vergadertafel zitten.

    Ze volgde mij en zat rechts van mij op de hoek.

    Ik schraapte mijn keel en riep als volgt: "Welkom, neem plaats."

    Al snel liepen de mensen naar hun plek en namen plaats. Ik keek naar Siham die iedereen aan het oriënteren was en automatisch begon ik te glimlachen. Ik wreef aan mijn baard en stond op. Ik keek iedereen één voor één aan en begon aan de vergadering.

    Na een lange discussie en suggesties van iedereen was het stil. Het ging om het verkopen van aandelen en de concurrentie van andere bedrijven. Siham keek denkend naar de gegeven documenten en naar het bord waar de grafieken en cijfers zijn weergeven. Al rustig heen en weer aan het draaien met haar draaistoel en een potlood in haar hand die ze met alle twee haar duimen en wijsvinger aan allebei de kanten van de potlood hield.

    Van het bord keek ze mij gefrustreerd aan.

    "Ik snap het probleem niet echt. Waarom wil je de aandelen zo snel verkopen om winst te krijgen en zo dus beter te staan tegen andere bedrijven. Je kan toch ook de aandelen houden en het aanbod verhogen. Ik bedoel kijk maar naar de cijfers. Je verkoopt kwaliteit en geeft garantie terwijl er niemand eigenlijk terugkomt door klachten of iets dergelijks."

    "Dat is het probleem juist. Ik kan de aandelen dus niet houden, ik wil uitbreiden."

    "Dat snap ik. Dus als je ze wilt verkopen, verhoog het aanbod."

    "Waarom?"

    "Kopers zoeken eerst achtergrond informatie. Zodra ze die hebben weten ze dat je kwaliteit verkoopt en willen dus meer. Hoe meer hoe beter. Dus meer vraag dus verhoog je aanbod."

    "Maar er is een limiet bij hun dus komen ze in geldproblemen."

    "Nou dan verhoog je toch de rente als ze meer willen? Hoe meer rente jij geeft wanneer ze er langer over doen om het terug te betalen, hoe meer jij eraan verdiend."

    Ik was stil. Ze had een punt.

    "Daarmee los je niet de bezuinigingen op."

    "Okéoké, maar waarom bezuinigen als je meer winst hebt. Je hebt dan toch al meer winst en van die winst kun je toch uitbreiden als je de kosten van de omzet van eraf hebt gehad. Dan is er toch geen probleem?"

    Ik keek om mij heen. Iedereen keek haar verbaasd aan, al lieten ze het niet even duidelijk zien. Ik kon een glimlach niet onderdrukken en keek naar mijn papieren voor mijn neus.

    "Oké, econoompje. We doen het volgens jouw manier."

    Ze trok haar wenkbrauwen op en stapelde haar papieren op terwijl ik de vergadering afsloot.

    Al snel vertrok iedereen de vergaderingzaal en ging weer aan het werk. Siham stond op en liep naar mij toe terwijl ik mijn spullen opruimde.

    "Hoe wil je je uitvoeringsplan gaan maken en uitwerken?"

    Ik keek haar met een opgetrokken wenkbrauw aan.

    "Jouw idee, toch?"

    Ze keek mij vragend aan.

    "Ja..."

    "Jouw idee, jouw verantwoordelijkheid. Ik ben het hoofd, dus wij doen het samen."

    Ik liep naar de deur en hield die voor haar open.

    "Wanneer wil je er dan aan beginnen?"

    "Nu."

    Ze glimlachte en liep weg.

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    76
    05-04-2015

    Mijn excuses dat ik voor een lange tijd niks heb geplaatst. Ik was druk met examens en thuis. Hierbij een stukje erbij en ik zal deze week nog een stukje plaatsen.

    Xx

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-05-2016

    Top meid! Uppp uppp uppp

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    He gaat dit verhaal nog verder of niet

  6. #51
    Niet meer aanwezig!

    Reacties
    7
    01-03-2010

    Nouhouuuwwww ga je nog verder!!! ???

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-12-2014

    Komt er nog een vervolg???

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    2
    18-01-2017

    Ga je nog een vervolg schrijven upppp