1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    ben het alleen zijn moe

    Geld om te trouwen heb ik niet.
    Jong ben ik ook niet meer.
    Ad3ia (duas) doe ik.
    sabbab (moeite)heb ik veel gedaan en nu nog steeds.
    geduld heb ik veelvuldig gehad maar is opgeraakt.
    Ben op een punt gekomen dat wanhoop meer vriend is geworden dan vijand.
    Weet me geen raad meer.

    Ik hoor al jaren heb geduld (sabr) broeder en doe doea zoals al reeds aangegeven is geduld zowat opgeraakt en doea doe ik altijd.

    rabbana aatina fi doenia hassana wa fil akhirati hassana wakina hadaaba nar.

  2. #2
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Allahoema ameen. In sha Allah komt er een lieve vrouw op jouw pad. Begrijpelijk soms zakt het moed je in de schoenen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3
    09-06-2014

    Hoe komt het datje tot nu toe niks hebt gevonden?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Decir Bekijk reactie
    Allahoema ameen. In sha Allah komt er een lieve vrouw op jouw pad. Begrijpelijk soms zakt het moed je in de schoenen.
    dank je wel, om eerlijk te zijn geloof ik er ni meer in.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Laayali Bekijk reactie
    Hoe komt het datje tot nu toe niks hebt gevonden?
    punt 1, geld is heel belangrijk voor vrouwen en als er toch een vrouw is die dat niet belangrijk vindt dan wordt ze onder druk gezet door familie en vriendinnen met verhalen van dat is belangrijk met allerlei verhalen tot misbruik van islam aan toe.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    77
    01-10-2015

    Zo lang je veel sbar hebt krijg jij goede vrouw op je pad inchallah vertrouwen in allah ik snap dat je wilt trouwen maar je moet weten dat een man huis en baan heeft ten eerste zonder huis is moeilijk om trouwen je kan moeilijk heen en weer bij je ouders en je schoon ouders wonnen en ten 2de man moet brood in huis halen zijn vrouw en kinderen verzorgen als jij alles op een rijtje hebt en bent er klaar voor dan kan jij trouwen

  7. #7
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Citaat Geplaatst door Tafersit_m Bekijk reactie
    dank je wel, om eerlijk te zijn geloof ik er ni meer in.
    Yw ayoema. Ik weet is niet simpel en sbar qay dbar. Check je hoekje.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Douantje Bekijk reactie
    Zo lang je veel sbar hebt krijg jij goede vrouw op je pad inchallah vertrouwen in allah ik snap dat je wilt trouwen maar je moet weten dat een man huis en baan heeft ten eerste zonder huis is moeilijk om trouwen je kan moeilijk heen en weer bij je ouders en je schoon ouders wonnen en ten 2de man moet brood in huis halen zijn vrouw en kinderen verzorgen als jij alles op een rijtje hebt en bent er klaar voor dan kan jij trouwen
    1) Een man moet niet perse een baan hebben om te trouwen.
    2) dak boven het hoofd ben ik het mee eens.
    3) man moet geen brood in huis halen, hij moet inspanningen leveren om zijn gezin te onderhouden en Allah swt is de razzak en rabb ( schenker en onderhouder), dit concept wordt zo vaak misbegrepen subhan Allah, a rijal kawamoen 3alla nisaa dit stuk van surra a nissa aya 34 daar komt naar mijns inziens dit misverstand vandaan omdat het simpelweg verkeerd wordt begrepen wa Allahoe a3lam.
    4) in deze dounia heb je nooit alles op een rijtje, je wordt beproefd.

    je reacitie is wel positief bedoeld waarvoor dank

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Decir Bekijk reactie
    Yw ayoema. Ik weet is niet simpel en sbar qay dbar. Check je hoekje.
    dank je wel voor de mooie boodschap in mijn hoekje, check jij ook je hoekje.

  10. #10
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Citaat Geplaatst door Tafersit_m Bekijk reactie
    dank je wel voor de mooie boodschap in mijn hoekje, check jij ook je hoekje.
    Yw. Jij ook bedankt mooie punt. Allahoema amien muslimien zjamie3ien!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Decir Bekijk reactie
    Yw. Jij ook bedankt mooie punt. Allahoema amien muslimien zjamie3ien!
    amien en yw .

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.077
    19-02-2011

    Citaat Geplaatst door Tafersit_m Bekijk reactie
    1) Een man moet niet perse een baan hebben om te trouwen.
    2) dak boven het hoofd ben ik het mee eens.
    3) man moet geen brood in huis halen, hij moet inspanningen leveren om zijn gezin te onderhouden en Allah swt is de razzak en rabb ( schenker en onderhouder), dit concept wordt zo vaak misbegrepen subhan Allah, a rijal kawamoen 3alla nisaa dit stuk van surra a nissa aya 34 daar komt naar mijns inziens dit misverstand vandaan omdat het simpelweg verkeerd wordt begrepen wa Allahoe a3lam.
    4) in deze dounia heb je nooit alles op een rijtje, je wordt beproefd.

    je reactie is wel positief bedoeld waarvoor dank
    Ewa mezian, je hoeft geen baan, je hoeft geen brood in huis te halen etc. Ik snap dat het niet echt goed werkt daar bij jou.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door HmedsDaughter_ Bekijk reactie
    Ewa mezian, je hoeft geen baan, je hoeft geen brood in huis te halen etc. Ik snap dat het niet echt goed werkt daar bij jou.
    jij hebt niks van die tekst begrepen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    77
    01-10-2015

    Citaat Geplaatst door Tafersit_m Bekijk reactie
    1) Een man moet niet perse een baan hebben om te trouwen.
    2) dak boven het hoofd ben ik het mee eens.
    3) man moet geen brood in huis halen, hij moet inspanningen leveren om zijn gezin te onderhouden en Allah swt is de razzak en rabb ( schenker en onderhouder), dit concept wordt zo vaak misbegrepen subhan Allah, a rijal kawamoen 3alla nisaa dit stuk van surra a nissa aya 34 daar komt naar mijns inziens dit misverstand vandaan omdat het simpelweg verkeerd wordt begrepen wa Allahoe a3lam.
    4) in deze dounia heb je nooit alles op een rijtje, je wordt beproefd.

    je reacitie is wel positief bedoeld waarvoor dank
    trouwen is sbar als jij sbar geduld je hebt goede hard op de juiste plek helpt allah jou je moet weten wat trouwen betekent je zegt dat werk niet belangrijk is tog en brood in huis halen ook niet oke hoe ga jij de huur betalen hoe ga jij melk voor je baby kopen als jij inchallah vrouw en kinderen hebt man is tog baas dat zeggen ze tog he huis is belangrijk een dak onder je hoofd werk is ook belangrijk je moet tog aan geld komen om je huur betalen en je gezin onderhouden je kinderen hebben tog eten nodig en kleren en noem maar op trouwen is niet alleen ohh ik wil trouwen en alleen thuis ziten met je vrouw en je kinderen het gaat ook om je schulden stel je hebt veel schulden in je huwlijk wie gaat dan de boetes betalen denk na in deze dounia heb je zekker alles op een rijtje nodig je moet weten wat trouwen betekent soenah moetje afmaken maar wees dan ook een echte man gebruik je verstand.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    483
    02-02-2013

    Citaat Geplaatst door Douantje Bekijk reactie
    trouwen is sbar als jij sbar geduld je hebt goede hard op de juiste plek helpt allah jou je moet weten wat trouwen betekent je zegt dat werk niet belangrijk is tog en brood in huis halen ook niet oke hoe ga jij de huur betalen hoe ga jij melk voor je baby kopen als jij inchallah vrouw en kinderen hebt man is tog baas dat zeggen ze tog he huis is belangrijk een dak onder je hoofd werk is ook belangrijk je moet tog aan geld komen om je huur betalen en je gezin onderhouden je kinderen hebben tog eten nodig en kleren en noem maar op trouwen is niet alleen ohh ik wil trouwen en alleen thuis ziten met je vrouw en je kinderen het gaat ook om je schulden stel je hebt veel schulden in je huwlijk wie gaat dan de boetes betalen denk na in deze dounia heb je zekker alles op een rijtje nodig je moet weten wat trouwen betekent soenah moetje afmaken maar wees dan ook een echte man gebruik je verstand.
    lieve zuster ik heb nergens beweerd dat werken niet belangrijk is,en ik heb ook nergens beweerd dat brood in huis halen niet oke is.
    Het is niet dak onder het hoofd maar dak boven het hoofd.
    Man is niet baas maar de man heeft een verantwoordelijkheid, de man moet inspanningen leveren om zijn verantwoordelijkheden na te komen maar actie leidt niet automatisch tot de resultaten die je wil hebben.

    Je hebt duidelijk die tekst verkeerd begrepen en je gebruikt woorden die ik zogenaamd heb gebruikt wat niet zo is, haal mijn tekst niet uit context aub..

    lees die tekst enkele keren en rustig en vooral met een islamietische bril op hopelijk ga je die dan beter begrijpen.