1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    04-03-2016

    Veganist

    Salaam allemaal,

    Ik ben vandaag precies drie maanden veganist. Ik eet dus voor drie maanden geen dierlijke producten.

    Ik maak deze topic, omdat ik wil weten hoe jullie over veganisme denken en of er meerdere islamitische mensen zijn die veganist zijn.

    Ik ben heel benieuwd

  2. #2
    ******

    Reacties
    1.743
    02-09-2009

    Hou je nooit vol. Kijk naar kinderen van veganisten. Ze zien er bleek uit en kunnen net staan op hun eigen benen....


    Geen ondertekening vandaag

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    721
    21-09-2012

    Wrm wrm wrm zou je dat uberhoud willen???? Eet vlees en alles wat toegestaan is maar eet met mate en eet gezond

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1
    09-02-2016

    Salaam aileikoem ik ben ook 3,5 maand nu veganist. En niet alleen voor de dieren maar vooral voor mijn eigen gezondheid.

  5. #5

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Salamaleikum

    Ik wil vegetariër worden. Ik heb de eerste stappen gezet, maar vindt het nog moeilijk.

  7. #7
    verBAASd

    Reacties
    317
    08-12-2015

    Ik ben al vanaf mijn tienerjaren voornamelijk vegetariër geweest, 1 april ga ik veganistisch. Ik kijk er naar uit!

  8. #8
    verBAASd

    Reacties
    317
    08-12-2015

    Als gediplomeerd voedingsdeskundige kan ik je vertellen dat de vegan diet de aller gezondste is, en niet alleen voor de mens maar ook voor de planeet.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.510
    22-12-2014

    Zal ik nooit worden. Veel succes ermee.

    the only dates I get are updates.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door TheGigiCat Bekijk reactie
    Als gediplomeerd voedingsdeskundige kan ik je vertellen dat de vegan diet de aller gezondste is, en niet alleen voor de mens maar ook voor de planeet.
    Kan je ons van tips voorzien? Of links of info bronnen. En waarom pas 1 april?

  11. #11
    verBAASd

    Reacties
    317
    08-12-2015

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Kan je ons van tips voorzien? Of links of info bronnen. En waarom pas 1 april?
    Nou, ik ben eigenlijk al iets meer dan 10 dagen veganist, alleen heb ik hier nog een rondeeleitje liggen die ik nog moet opeten. Ik hou namelijk niet van verspilling, dus heb mezelf tot 31 maart gegeven om dat eitje op te eten.
    Heel april wil ik 100% vegan zijn en kijken hoe het me bevalt en dan kijken hoe en wat. Ik weet niet precies wat voor tips je wilt maar dit is wat er als eerst in me opkomt.

    Ik raad je als eerst aan om een multivitamine (solgar heeft vegan multi's) te nemen en als je een vruchtbare buitenlandse vrouw bent, heb je sowieso extra ijzer en vitamine D nodig of je nou vegetariër bent of niet.

    Tip 2: probeer altijd op het begin alles te vervangen. Aangezien jij eerst vegetariër wilt zijn, kun je keiveel vleesvervangers kopen van de merken Quorn, Tivall en Valles (die hebben ook toegevoegde ijzer en vitamine b12). Ook zijn bonen en noten volwaardige vleesvervangers (minus de b12 dan) maar dat kun je ook nog krijgen via zuivel en eieren en je multivitamine. Probeer ook eens gerechten met tofu, seitan, tempeh en soja.

    Tip 3: (Vegan tips) Ik vervang mijn melk met hazelnootmelk van provamel (heeft vele verschillende plantaardige "zuivel'), mijn boter door cocovit, mijn geraspte kaas (voor bv op de pasta) door edelgistvlokken. Deze producten zijn allemaal te vinden bij eko plaza. Kaas kun je door veganistische kaas vervangen van wilmersburger.

    Tip 4: Bekijk docu's zoals cowspiracy en earthlings, dat zijn eye openers betreft slachthuizen en de planeet. Qua gezondheid check "Simply Raw: reversing diabetes in 30 days en Fat, sick & nearly dead. Ik kan allerlei documentaties en onderzoeken plaatsen maar die zijn gewoon super lang en saai om te lezen dus ik laat je liever levend bewijs zien dmv veganistische senioren te laten zien:

    Tip 5: zoek leuke youtubers die vegan zijn voor inspiratie voor recepten etc.





    Nog een laatste tip: Ik ben de laatste persoon die zou zeggen dat je nooit meer vlees, gevogelte, vis, zuivel en eieren mag eten maar ik zou het wel zoveel mogelijk proberen te beperken. Een dieet die voornamelijk uit granen, bonen, noten, zaden, groente en fruit bestaat heeft bewezen dat het de risico op kanker, hart en vaat ziekten, diabetes, beroertes etc vermindert. Hou het leuk, hou het makkelijk en zorg ervoor dat je voedingspatroon voornamelijk uit de grond groeit! In ieder geval wens ik je veel succes met je weg naar vegetarisme, mocht je nog specifieke advies of tips willen hebben, dan mag je me altijd pm'en! We leven maar 1x en we hebben maar 1 lichaam en daar moeten we keihard ons best voor doen om voor te zorgen! Dus sporten hoort er ook bij!

  12. #12
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    222
    11-07-2013

    Geen veganist maar al wel 8 jaar vegetarier... nooit spijt van gehad ^_^.
    Lid

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.574
    29-12-2004

    Ik loop al een jaar met het idee. Ik eet weinig tot geen vlees, ben meer noten, groente en fruit gaan eten en hoop in de toekomst helemaal geen vlees meer te eten. Ik voel me er heel goed bij.

    A person who is emotionally free has no desire to convince, insist, beg, seduce, manipulate or control.
    They are free to love.


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door TheGigiCat Bekijk reactie
    Nog een laatste tip: Ik ben de laatste persoon die zou zeggen dat je nooit meer vlees, gevogelte, vis, zuivel en eieren mag eten maar ik zou het wel zoveel mogelijk proberen te beperken. Een dieet die voornamelijk uit granen, bonen, noten, zaden, groente en fruit bestaat heeft bewezen dat het de risico op kanker, hart en vaat ziekten, diabetes, beroertes etc vermindert. Hou het leuk, hou het makkelijk en zorg ervoor dat je voedingspatroon voornamelijk uit de grond groeit! In ieder geval wens ik je veel succes met je weg naar vegetarisme, mocht je nog specifieke advies of tips willen hebben, dan mag je me altijd pm'en! We leven maar 1x en we hebben maar 1 lichaam en daar moeten we keihard ons best voor doen om voor te zorgen! Dus sporten hoort er ook bij!
    Heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen om te reageren. Ik vind het heel leuk en had graag met je mee gedaan een maandje proeftijd als vegetarier idd en kijken hoe ik mij voel. Maar ik mis nog meer inspiratie in hoe een weekmenu bijvoorbeeld eruit ziet. Angst speelt ook een rol natuurlijk in dat ik wellicht tekorten krijg. Maar het komt wel goed.

    Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat het niet de vitamines, mineralen of voedingsstoffen zijn die we tekort komen. We krijgen genoeg binnen, maar ons lichaam neemt het op de ene of andere manier niet goed op. En dat komt wellicht door al die onnodige troep die opgeslagen is in ons lichaam.

    Heel veel succes deze maand. Als je tijd hebt en je leuk lijkt zou het fantastisch zijn om een (kort) verslag van je te lezen hoe het gaat.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door LailaStars Bekijk reactie
    Geen veganist maar al wel 8 jaar vegetarier... nooit spijt van gehad ^_^.
    Wat leuk om te lezen. Wat eet je zoals? Hoe ziet jouw dag/week eruit? Hoe vaak eet je en wat eet je?