1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3
    29-02-2016

    advies gevraagd..

    Salam alaykom,

    Ik ben 29 jaar en 7 jaar gelukkig getrouwd al hamdolilah.
    5 jaar geleden bevallen van mijn lieve zoon.
    Ik woon nu in Limburg omdat mijn man hier vandaan komt. Zelf kom ik uit Rotterdam, ik moet toegeven dat ik er op het begin wel moeite mee had, om te verhuizen.
    Maar je denkt twakal 3ala Allah. Mijn schoonouders zijn half jaar na ons bruiloft terug gekeerd naar Marokko.
    Zijn zusjes zijn ook meegegaan en die komen ook niet meer terug.
    Mijn probleem is dat ik mij heel erg eenzaam voel hier in Limburg. Buiten mijn schoonouders had mijn man hier geen familie. Die wonen allemaal in België/ Frankrijk.

    Mijn ouders wonen ver weg. Daar kan ik ook niet 1 2 3 na toe.
    Deze eenzaamheid maakt mij ziek en ongelukkig. Het heeft een grote impact op ons huwelijk.
    Buiten dit gaat alles al hamdolilah goed. Maar dit verpest alles.
    Mijn man heeft net een nieuwe baan en zit met een vast contract. Het liefst wil ik hier weg. Verhuizen na mijn oude stad, gezien hij hier toch niemand meer heeft. We zijn echt met zijn 2en. Ik heb een Nederlandse buurvrouw die soms binnen komt lopen. Maar van haar wordt ik ook niet echt gelukkig.
    Mijn man wilt niet verhuizen naar Rotterdam.
    Ik weet echt niet wat ik moet doen.
    De gedachtegang hier voor altijd te blijven maakt mij moe en verdrietig. Ik vraag Allah swt het beste voor ons.
    Maar deze eenzaamheid breekt mij. Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt?
    Mijn man is erg koppig en wilt niet verhuizen, ondanks mijn leegte in deze stad.
    Ben ik egoïstisch dat ik dit van hem vraag?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    154
    10-07-2015

    salam .heb je een auto? dan ben je elke weekend.in rotterdam. in binnen 2 uur .we zijn ook ooit uit marokko.gekomen. pas je aan de omgeving
    sbar. ligier insAllah .

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    154
    10-07-2015

    of je kan je man ook een baan zoeken in roterdam.of omgeving.rond 30 kilometer. binnen half uur .sterkte

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3
    29-02-2016

    Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een auto, zo proberen we toch om de week te gaan.
    Maar dat is het niet.
    Mijn probleem is dat ik hier geen familie/schoonfamilie heb. We zijn echt met zn 3tjes. Als je een keertje ziek bent, dan kan niemand even snel snel soepje brengen. Of oppassen op mijn zoon. Gezellig op de koffie
    Ik wil bijvoorbeeld heel graag een 2de kindje, maar dit houd mij gewoon tegen.
    Mijn moeder en zussen kunnen ook niet elke week bij mij zijn. Of doordeweeks even langskomen.
    Ik mis dat allemaal. Al hamdolilah.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    298
    24-10-2015

    Je hebt je rust en een goede man daar moet je erg dankbaar voor zijn, je hebt meiden die erge schoonfamilie hebben en hun leven zuur maken..
    Wees Allah dankbaar, want wat je nu hebt is echt een gunst.
    Werk aan je huwelijk en word gelukkig met je gezin dat is het belangrijkste.
    De rest zie je 1 keer in de week zeg je..
    Ik begrijp je eenzaamheid wel ergens en dat je er naar verlangt om je familie om je heen te hebben ergens om de hoek en dat het elke dag bijna feest is, maar stel je had dat maar je had dan een slechte man die je mishandeld dat is toch veel erger, dus nogmaals wees dankbaar.
    Maak vriendinnen volg een islam les wees wat socialer maak er een thuis van.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.213
    22-11-2008

    Het lijkt altijd mooier dan de werkelijkheid
    Je hetbhelemhard eigen leven gaat naar je familie en dan midden ze je en zullen je op handen dragen geniet daarvan
    Op het moment dat je in ee oude stad woont zou het echt anders gaan
    Steker nog je word waarschijnlijk betrokken met familiegedoe waar je nu geen last van hebt
    Leef je leven
    Je man heeft een baan en zoek zelf een baan of een hobby
    Veel meisjes die terug zijn gegaan naar oude stad hebben spijt
    De aandacht die ze eerst kregen krijgen ze niet meer
    Geniet van je leven en wees Allah dankbaar

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3
    29-02-2016

    Dank jullie wel voor de reacties. Het is moeilijk om zo ver weg te wonen. En die eenzaamheid elke dag opnieuw te beleven. Maar Hamdolilah.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    121
    08-03-2016

    Citaat Geplaatst door limburg35 Bekijk reactie
    Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een auto, zo proberen we toch om de week te gaan.
    Maar dat is het niet.
    Mijn probleem is dat ik hier geen familie/schoonfamilie heb. We zijn echt met zn 3tjes. Als je een keertje ziek bent, dan kan niemand even snel snel soepje brengen. Of oppassen op mijn zoon. Gezellig op de koffie
    Ik wil bijvoorbeeld heel graag een 2de kindje, maar dit houd mij gewoon tegen.
    Mijn moeder en zussen kunnen ook niet elke week bij mij zijn. Of doordeweeks even langskomen.
    Ik mis dat allemaal. Al hamdolilah.
    Ik heb precies hetzelfde, alleen woon ik in Amsterdam en mijn ouders in Limburg..
    In het begin hebben we weleens overwogen om dichter bij mijn ouders te gaan wonen, maar met een man die pas laat thuis is van zijn werk en al heel vroeg weer de deur uit moet zou ik ook niet gelukkig worden

    Ik heb hier verder ook niet echt iemand op wie ik een beroep kan doen, als ik ziek ben dan is het mijn man die me helpt of steunt ( ook als ik niet ziek ben) en even een kopje koffie doen bij mijn ouders kan ik wel vergeten

    In het begin had ik het hier wel moeilijk mee, ik woon nu al bijna 14 jaar op deze afstand en moet zeggen dat ik het nu wel gewend ben. ik heb nu mijn eigen leven hier en zou niet eens meer terug willen naar Limburg

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Gheir inshaAllah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-02-2016

    Je hebt je man en je kindje toch. Zoek zelf een parttime baantje, hobbyclubs. Moeders van school ect ect. Waar je brood is is je leven.
    En terugkeren is geen garantie dat alles zoals voorheen was. En nu heb je geen gezeik van familie drama enzo.

  11. #11
    WOMANXYZ.COM

    Reacties
    40.294
    14-04-2005

    Als je man geen vaste baan had, dan zou je iets meer ruimte gehad hebben om te lobbyen voor rotterdam. Maar in dit geval maakt het gewoon extra moeilijk.

    Limburg is ook zo slecht nog niet, je bent vlakbij belgie bijvoorbeeld. Je kunt elk weekend naar een ander land, belgie of duitsland. Je treurt om wat je verloren bent, maar je lijkt niet te beseffen wat je wel om je heen hebt.

    Een hobby zoeken of uitbreiden kan ook helpen bij het aarden op je plek. Of zelf ook een bijbaantje zoeken. Iets omhanden hebben is belangrijk om je draai te vinden.

  12. #12
    MEERDERE GEBRUIKERS

    Reacties
    3.028
    29-06-2009

    Salaamoe alaikoem, moge Allah jouw eenzaamheid wegnemen, amien het is zeker een rotgevoel. Wat doe je er zelf aan om het te verbeteren? Zoek je bijvoorbeeld contacten op? Ga je langs de moskee of moskeeen/instituten van steden dichtbij joiw stad? Vrouwen van je man zijn vrienden? Misschien kan je daar ook eens naar kijken