1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Islam en transgender

    Uit: http://www.iedereenisanders.nl/284/r.../#.WfYJf1vWzIU

    "Veel islamitische deskundigen gaan ervanuit dat transgender-zijn in de islam wel kan en dat operaties zijn toegestaan.
    Volgens Abdulwahid van Bommel, docent geestelijke verzorging en schrijver, wordt er volgens de schriftgeleerden vanuit gegaan dat een sekse-veranderende operatie is toegestaan, als dit veel stress en problemen verhelpt.
    Zowel in Egypte als Iran zijn operaties om van geslacht te veranderen, toegestaan. Er is in beide landen een Fatwa uitgesproken (een gezaghebbende uitspraak) waarin wordt gezegd dat de operaties zijn toegestaan. Vooral in Iran vinden veel operaties plaats.
    Vaak vindt men het dan essentieel dat je na de operatie een heteroseksueel leven leidt. Maar er zijn ook moslims die een homo- of lesbische relatie als transgender wel goedkeuren.
    In de hadith wordt gesproken over Mukhannathun. Dit zijn mensen die zich kleden als vrouw en zich gedragen als vrouw maar het lichaam hebben van een man. Het verhaal wordt zo geïnterpreteerd dat de Profeet een Mukhannath verbant naar een gebied vlakbij de medina maar voorkomt dat de Mukhannathwordt vermoord."

    Als transgender vrouw was ik enige tijd geleden op de chat van maroc.nl. Ik kreeg een heleboel privéreacties van geïnteresseerden wat aangeeft dat een heleboel moslims totaal niet zitten met transgenders. Toch vonden de moderators het nodig om mij herhaaldelijk van de chat te kicken en gaven mij uiteindelijk een ban. Discussie bleek niet mogelijk en de beledigingen in de hoofdchatroom, ook van de moderators zelf - daarmee hun eigen chatrichtlijnen schendend - waren ronduit discrimenerend.

    Ik had mij een paar weken terug ingeschreven bij muslima.com. Binnen twee weken honderden geïnteresseerden alleen al uit Nederland. Opeens was mijn profiel gesloten. Geprobeerd te corresponderen met de helpdesk. Zij kwamen niet verder met infantiele smoesjes en bleven om de echte reden heendraaien en bleven uiteindelijk stil.

    Nog eens geprobeerd bij inshallah.com. Zucht... iedere keer werd mijn profieltekst verwijderd en werd mijn prima foto afgekeurd. Geen respons op navraag mijnerzijds.

    Kom op zeg! We leven in 2017! In Nederland! Ondanks dat er onder moslims onmiskenbaar, vaak op individuele basis, acceptatie is van transgenders, blijft een substantiële, soms luidruchtige groep moslims transgenders, of in het algemeen 'andersvoelenden', schofferen en discrimineren. Deze groep kan geen respect opbrengen voor medemensen terwijl ze omgekeerd zelf altijd wél respect eisen. Enige vorm van zelfreflectie ontbreekt en ze plaatsen zichzelf op deze manier buiten de Nederlandse samenleving waar voor iedereen plaats moet zijn. Het gedrag van een bepaalde groep straalt maar al te gauw negatief af naar de totale moslimgemeenschap en dat kan toch nooit de bedoeling zijn, lijkt me. Van puberende internettrollen kan je soms helaas niets anders verwachten, maar moderatoren van chat-, datingsites en forums zouden beter moeten weten. Zij kunnen de publieke opinie beïnvloeden door er keer op keer op te wijzen dat iederéén een plekje onder de zon verdient.

    Is hier iemand op dit forum die zijn of haar mening over deze kwestie wilt geven, een oplossing heeft of een spreekwoordelijke brug kan bouwen?

    Vrede zij met iedereen. En dan ook iédereen...

    http://www.iedereenisanders.nl/284/r.../#.WfYJf1vWzIU

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    68
    30-09-2016

    Dit zou niet eens ter sprake mogen komen dit betekent het einde van de wereld en voor de mensheid en gezonde voortplanting als de mens geen schaamte meer kent en er openlijk over durft te praten over zoiets gestoord!!!!!!!! God heeft je als man of als vrouw op deze wereld gezet alles daartussen en mannen die vrouwen willen worden of vrouwen die mannen willen worden komt van de duivel...
    En mensen als jou die zwaar verdwaald en gestoord zijn zouden beter dood af zijn dan je als vrouw in een man laten veranderen en wetend dat je grotendeels niet geaccepteerd zult worden en dan met zelfmoordneigingen zult leven, Its Insane!!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Ach, Rotje... even een korte blik in zijn berichtgeschiedenis... één lange etalering van onverdraagzaamheid, onverzoenlijkheid, ruzies, beledigingen en scheldpartijen. Dank voor wederom een constructieve bijdrage aan een vreedzamer en tolerantere samenleving... (zucht)

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    68
    30-09-2016

    Citaat Geplaatst door fairuza Bekijk reactie
    Ach, Rotje... even een korte blik in zijn berichtgeschiedenis... één lange etalering van onverdraagzaamheid, onverzoenlijkheid, ruzies, beledigingen en scheldpartijen. Dank voor wederom een constructieve bijdrage aan een vreedzamer en tolerantere samenleving... (zucht)
    The truth hurts. Jij wilt gewoon dat mensen jou zieke gestoorde keuzes accepteerd wetend dat je met Allah zijn creatie speelt God heeft Adam en Eva geschapen als je gelovig bent geloof je dat... Geen Transgender of wat voor idiote namen die Ongelovige steeds verzinnen voor zulke zieke personen als jou

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    The truth hurts. Jij wilt gewoon dat mensen jou zieke gestoorde keuzes accepteerd wetend dat je met Allah zijn creatie speelt God heeft Adam en Eva geschapen als je gelovig bent geloof je dat... Geen Transgender of wat voor idiote namen die Ongelovige steeds verzinnen voor zulke zieke personen als jou
    Als je iets verder kijkt dan de balk in je oog zou je inzien dat God dan ook de schepper is van al de diversiteit in de natuur, dus ook voor datgene wat buiten jouw zwart/wit visie valt. Ik breng dus onder de aandacht dat er veel islamitische geleerden aangeven dat er wél acceptatie van transgenders mogelijk is.
    Jouw discriminerende beledigingen en doodsverwensingen echter richten meer schade aan dan mijn simpele bestaan: voornamelijk schade aan alle broeders en zusters, ja, die met lede ogen moeten aanzien dat jouw intolerantie omgekeerd tolerantie voor broeders en zusters onder druk zet.
    Een vredige dag verder.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    68
    30-09-2016

    Citaat Geplaatst door fairuza Bekijk reactie
    Als je iets verder kijkt dan de balk in je oog zou je inzien dat God dan ook de schepper is voor al de diversiteit in de natuur, dus ook voor datgene wat buiten jouw zwart/wit visie valt. Ik breng dus onder de aandacht dat er veel islamitische geleerden aangeven dat er wél acceptatie van transgenders mogelijk is.
    Jouw discriminerende beledigingen en doodsverwensingen echter richten meer schade aan dan mijn simpele bestaan: voornamelijk schade aan alle broeders en zusters, ja, die met lede ogen moeten aanzien dat jouw intolerantie omgekeerd tolerantie voor broeders en zusters onder druk zet.
    Een vredige dag verder.
    Ik heb mijn menig en in zulke extreme gevallen uit ik die....En ja het is beter dat zulke mensen doodgaan voordat de hele mensheid of een groot gedeelte ook op zulke walgelijke zieke gestoorde ideen komen om van man naar vrouw te veranderen of een vrouw die een man wilt worden Dat zijn keuzes die je zelf maakt God heeft de mens geschapen Als man en vrouw alles wat anders word gemaakt komt van de duivel..En de duivel zal in de hell belanden en al zijn volgers ook!

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    68
    30-09-2016

    En kijk waar jij je nieuws vandaan haalt van 1 of andere zogenaamde islam deskundige die niks van de islam weet. Vraag het aan een islam geleerde die echt kennis heeft over zulke zaken als homo zijn en transgdnder ik ben benieuwd wat hij daarover zal vertellen alhoewel ik het antwoord wel denk te weten...

    Vroeger bestonden bijna geen transgenders en nu omdat het bespreekbaar word gemaakt door de ongelovigen wilt iedereen dat het maar geaccepteerd word, terwijl het duidelijk niet normaal is. Hoe kan je als een vrouw je om laten bouwen tot een man vertel me dat eens???

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    68
    30-09-2016

    Loet (A.S.) is de zoon van Harran. Toen Hz. Ibrahim (A.S.) zijn leefgebied verliet, nam hij zijn neef Loet (A.S.) mee naar het Harran gebied. Echter na een tijd ging hij naar het Sodom gebied om daar zijn profeetschap te ontvangen en vervolgens de mensen daar de Goddelijke boodschap over te brengen.

    Het volk waar Loet (A.S.) als profeet naar was verzonden, was te ver gegaan op het gebied van onfatsoenlijkheid en vulgariteit. Deze mensen hadden wellust tegenover mannen in plaats van vrouwen, en ze uitten dit openbaar en zonder zich er voor te schamen. Dit gevoel dat tegen de menselijke aard gaat, zorgde ervoor dat deze mensen zich op een lager niveau bevonden dan dieren.

    Om deze mensen van zulk soort activiteiten te ontnemen en hen naar het rechte pad te leiden, heeft hij de bevelen van Allah hen verteld. Dit volk pleegde zulke lelijke daden dat voor hen geen enkel andere volk had gepleegd. Hij verzocht zijn volk om verstandig te zijn en om deze lelijke daden te verlaten. Wat zij deden paste noch bij de religie, noch binnen de menselijkheid. Loet (A.S.) verzocht zijn volk om met hun echtgenotes te zijn zoals Allah dat heeft toegestaan.

    Het bovenvermelde wordt duidelijk met de volgende verzen:

    “Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.”
    “Nadert gij van alle schepselen de mannen?”
    “En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat”
    “Waarlijk, ik veracht uw handelwijze.” (1)
    “Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vóór u heeft begaan.” (2)
    Ondanks de waarschuwingen van Loet (A.S.) luisterde zijn volk niet naar hem en gingen ze door met hun lelijke daden. Hierop zei Loet (A.S.) dat als zij hun daden zouden voortzetten, zij een Goddelijke bestraffing zouden ondergaan. “Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt.” (3)

    Nadat Loet (A.S.) had gezien dat er niks anders meer te doen was, begon hij smeekbedes te verrichten aan Allah.

    "Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen." (4)
    “Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht." (5)

    Om het wellustige volk zijn verdiende straf te geven, heeft Allah drie engelen de opdracht gegeven om deze taak te vervullen en hen naar Loet (A.S.) gestuurd. Toen Loet (A.S.) aan het werk was in zijn akker, zag hij deze Engelen voor het eerst en vroeg hij hen waarom ze hier waren. Zij zeiden dat ze hier als gast bij hem waren gekomen. Toen hij zich opeens herinnerde wat voor lelijke daden zijn volk had gedaan, begon hij zich zorgen te maken over deze gasten die de gedaantes hadden aangenomen van knappe jongeren. Loet (A.S) had nog geen kennis genomen dat deze personen in werkelijkheid Engelen waren. Hij begon zich zorgen te maken over hen. Het volk kon ze schade aanbrengen als ze hen zagen.

    Loet (A.S.) vertelde aan zijn gasten die hij nog niet kende over de slechte eigenschappen van zijn volk. Toen hij het had over hun perverse daden, herhaalde hij dit vier keer. Deze situatie is tegelijkertijd ook een getuigenis van de boodschapper van Allah tegen de rechtvaardige straf. Toen hij dit vertelde, zei Gabriel (A.S.), die een van de gasten was, tegen zijn vrienden: “wees getuige.”

    In de tussentijd vond misschien het ergste verraad plaats. Loet (A.S.) liet zijn gasten aan niemand zien om zo ervoor te zorgen dat ze niets overkwam. Maar zijn vrouw liet het volk weten van de gasten. Het volk verzamelde zich snel en eiste dat Loet (A.S.) de gasten aan hen moest overhandigen. Geschokt tegenover deze eis zei Loet (A.S.): "O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn reiner voor u. Vrees daarom Allah en onteer mij niet wegens mijn gasten. Is er onder u geen weldenkend man?" (6)

    Ondanks alle inspanningen, luisterden ze niet naar hem. Loet (A.S.) zei: “Ach, had ik slechts de macht u weerstand te kunnen bieden of tot een machtige steun toevlucht te nemen." (7)

    Hij wist nog steeds de ware identiteit van zijn gasten niet. Zij (de boodschappers) zeiden:

    "O Loet, Wij zijn de boodschappers van uw Heer, zij zullen u stellig niet bereiken. Vertrek met uw familie gedurende de nacht, laat niemand uwer omkijken dan uw vrouw. Zeker zal haar overkomen wat hun gaat overkomen. Voorwaar, de vastgestelde tijd is de ochtendstond. Is de morgen niet nabij?"(8)
    Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    25-09-2010

    Wat een mongool.

    Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Rotje2016 Bekijk reactie
    Loet (A.S.) is de zoon van Harran. Toen Hz. Ibrahim (A.S.) zijn leefgebied verliet, nam hij zijn neef Loet (A.S.) mee naar het Harran gebied. Echter na een tijd ging hij naar het Sodom gebied om daar zijn profeetschap te ontvangen en vervolgens de mensen daar de Goddelijke boodschap over te brengen.

    Het volk waar Loet (A.S.) als profeet naar was verzonden, was te ver gegaan op het gebied van onfatsoenlijkheid en vulgariteit. Deze mensen hadden wellust tegenover mannen in plaats van vrouwen, en ze uitten dit openbaar en zonder zich er voor te schamen. Dit gevoel dat tegen de menselijke aard gaat, zorgde ervoor dat deze mensen zich op een lager niveau bevonden dan dieren.

    Om deze mensen van zulk soort activiteiten te ontnemen en hen naar het rechte pad te leiden, heeft hij de bevelen van Allah hen verteld. Dit volk pleegde zulke lelijke daden dat voor hen geen enkel andere volk had gepleegd. Hij verzocht zijn volk om verstandig te zijn en om deze lelijke daden te verlaten. Wat zij deden paste noch bij de religie, noch binnen de menselijkheid. Loet (A.S.) verzocht zijn volk om met hun echtgenotes te zijn zoals Allah dat heeft toegestaan.

    Het bovenvermelde wordt duidelijk met de volgende verzen:

    “Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.”
    “Nadert gij van alle schepselen de mannen?”
    “En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat”
    “Waarlijk, ik veracht uw handelwijze.” (1)
    “Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vóór u heeft begaan.” (2)
    Ondanks de waarschuwingen van Loet (A.S.) luisterde zijn volk niet naar hem en gingen ze door met hun lelijke daden. Hierop zei Loet (A.S.) dat als zij hun daden zouden voortzetten, zij een Goddelijke bestraffing zouden ondergaan. “Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt.” (3)

    Nadat Loet (A.S.) had gezien dat er niks anders meer te doen was, begon hij smeekbedes te verrichten aan Allah.

    "Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen." (4)
    “Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht." (5)

    Om het wellustige volk zijn verdiende straf te geven, heeft Allah drie engelen de opdracht gegeven om deze taak te vervullen en hen naar Loet (A.S.) gestuurd. Toen Loet (A.S.) aan het werk was in zijn akker, zag hij deze Engelen voor het eerst en vroeg hij hen waarom ze hier waren. Zij zeiden dat ze hier als gast bij hem waren gekomen. Toen hij zich opeens herinnerde wat voor lelijke daden zijn volk had gedaan, begon hij zich zorgen te maken over deze gasten die de gedaantes hadden aangenomen van knappe jongeren. Loet (A.S) had nog geen kennis genomen dat deze personen in werkelijkheid Engelen waren. Hij begon zich zorgen te maken over hen. Het volk kon ze schade aanbrengen als ze hen zagen.

    Loet (A.S.) vertelde aan zijn gasten die hij nog niet kende over de slechte eigenschappen van zijn volk. Toen hij het had over hun perverse daden, herhaalde hij dit vier keer. Deze situatie is tegelijkertijd ook een getuigenis van de boodschapper van Allah tegen de rechtvaardige straf. Toen hij dit vertelde, zei Gabriel (A.S.), die een van de gasten was, tegen zijn vrienden: “wees getuige.”

    In de tussentijd vond misschien het ergste verraad plaats. Loet (A.S.) liet zijn gasten aan niemand zien om zo ervoor te zorgen dat ze niets overkwam. Maar zijn vrouw liet het volk weten van de gasten. Het volk verzamelde zich snel en eiste dat Loet (A.S.) de gasten aan hen moest overhandigen. Geschokt tegenover deze eis zei Loet (A.S.): "O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn reiner voor u. Vrees daarom Allah en onteer mij niet wegens mijn gasten. Is er onder u geen weldenkend man?" (6)

    Ondanks alle inspanningen, luisterden ze niet naar hem. Loet (A.S.) zei: “Ach, had ik slechts de macht u weerstand te kunnen bieden of tot een machtige steun toevlucht te nemen." (7)

    Hij wist nog steeds de ware identiteit van zijn gasten niet. Zij (de boodschappers) zeiden:

    "O Loet, Wij zijn de boodschappers van uw Heer, zij zullen u stellig niet bereiken. Vertrek met uw familie gedurende de nacht, laat niemand uwer omkijken dan uw vrouw. Zeker zal haar overkomen wat hun gaat overkomen. Voorwaar, de vastgestelde tijd is de ochtendstond. Is de morgen niet nabij?"(8)
    Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen.
    Ben je weer bezig

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Ik hoop dat jullie allemaal van de hoogste gebouw worden gegooid.. aangezien we hier geen bergen hebben
    bah!! Vuile mensen! Jullie dienen uitgeroeid te worden net als het volk van Lut

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Goh, Abu, verslik je niet in je waterpijp, vreedzame vriend. Het is nu 18.05. Moet je nu niet met een smoes even naar buiten sluipen, snel een transgenderbar inschieten om je vervolgens een uur lang schaamteloos op te dringen aan de aanwezige clientèle, bij iedereen een blauwtje lopend om tenslotte schijnheilig en gefrustreerd weer naar je computer af te druipen om schuimbekkend je volgende haat- scheld- en geweldberichtje te plaatsen?

    Ga zo door kansparel, misschien wordt het ooit nog wat met je integratie in Nederland. Je verpest het voor alle andere weldenkende, welwillende en vredelievende moslims in het land.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Rotje2016 Bekijk reactie
    Dit zou niet eens ter sprake mogen komen dit betekent het einde van de wereld en voor de mensheid en gezonde voortplanting als de mens geen schaamte meer kent en er openlijk over durft te praten over zoiets gestoord!!!!!!!! God heeft je als man of als vrouw op deze wereld gezet alles daartussen en mannen die vrouwen willen worden of vrouwen die mannen willen worden komt van de duivel...
    En mensen als jou die zwaar verdwaald en gestoord zijn zouden beter dood af zijn dan je als vrouw in een man laten veranderen en wetend dat je grotendeels niet geaccepteerd zult worden en dan met zelfmoordneigingen zult leven, Its Insane!!!!
    Wat ben jij ongelooflijk niet-slim
    Zeker nooit naar school gegaan


    https://youtu.be/T-mP_8rTqfQ

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik hoop dat jullie allemaal van de hoogste gebouw worden gegooid.. aangezien we hier geen bergen hebben
    bah!! Vuile mensen! Jullie dienen uitgeroeid te worden net als het volk van Lut
    Ook niet naar school gegaan zeker

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4
    05-01-2016

    jedem das Seine. Oftewel ieder het zijne. Doe waar je gelukkig van wordt, zolang het niet ten koste gaat van een ander