1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Just You And Me

    1.


    Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Meryam Bousani (21jaar). Samen woon ik met mijn lieve ouders, broertje Younes (19 jaar) en mijn zusje Lina 15 jaar. Ondanks onze verschillende karaktertrekken, vormen we een hecht gezin.

    Onlangs heb ik mijn diploma gehaald waardoor ik druk in de wind ben met het zoeken naar een deftige baan. Momenteel surf ik op www.stepstone.be. Nieuwsgierig ging ik door de vacatures heen. Meteen viel me er verzoekje op: Dringend opzoek naar een secretaresse! Hmm dat lijkt me wel iets. Men zijn op zoek naar een deftig voorkomen, iemand die heel accuraat werkt, stipt is, zij moet flexibel zijn en kwaliteitsgericht. Verder moet men goed kunnen omgaan met administratie en agendabeheer. Het takenpakket bestond uit telefoonverkeer, post, correspondentie en archivering. Oh, ik denk toch wel dat het iets voor mij is. Ik ging meteen opzoek naar een telefoonnummer. +32 2 330 36 00. “Waar is mijn telefoon nou?” zuchtte ik. Toevallig hoorde ik mijn beltoon afgaan. Ik rende meteen naar de keuken en zag het op de aanrecht. ''Hallo?'' beantwoordde ik meteen de oproep. '' Heeeey Meryam, o mijn god, lang geleden!'' hoorde ik Ilias zeggen. Hij is mijn soulmate sinds ik 12 jaar was. '' Hahah Iliasss ja heel lang geleden! Hoe gaat het?'' Vroeg ik hem. ''Goed elhamdulillah zeker ik nu mijn meisje spreek. Hoe gaat het met jou?'' vroeg hij enthousiast. '' Gaat ook goed elhamdulillah. Vertel eens! Waaraan heb ik je telefoontje te danken?'' vroeg ik nieuwsgierig. '' Lieve Meryam, heb je morgen zin in een dagje Gent. Shoppen, lekker eten, alles wat je maar wilt.'' stelde hij voor. ''Haha sinds wanneer wil jij gaan shoppen?'' vroeg ik lachend want ik wist dat het niks voor Ilias was. '' Sinds dat mijn beste vriendin mij geen tijd meer schenkt en ik haar eens mee wil nemen naar een ander stadje.'' zei hij lief. '' Ilias ik weet het niet hoor. Mijn bankrekening staat op rood en ben dringend opzoek naar werk dus een ander keertje Insch'allah.'' '' Miri, ken jij mij dan nog niet zo goed na tien jaar? Sinds wanneer accepteer ik een neen?'' vroeg hij serieus. '' Maar Ilias....'' '' Neen Meryam het is lang geleden dat wij nog iets leuks samen hebben gedaan en over geld moet je u geen zorgen maken. Je mag morgen inkopen doen op mijn kosten.'' zei hij. '' Oh is heel lief van je maar je weet dat ik dat niet kan en..'' ''Doe het dan voor mij, je zal me een grote plezier mee doen! En even weg van Antwerpen zal ons goed doen.'' zei hij. Daar had hij wel gelijk in. '' Okee is goed maar..'' Weer liet hij mij niet uitspreken. '' Safe dan zie ik je morgen om 12u, op tijd zijn en ik haal je op bij dat parkje, zoals altijd." zei hij aan één stuk. Vervolgens hing hij op. Zo erg van hem! Ik stuurde hem meteen een smsje: Zomaar ophangen jek wacht maar 5 seconde later kreeg ik een antwoord terug: Ahjaa voor mevrouwtje weer van gedachte veranderd , Ik kijk er naar uit. Ik keek er ook naar uit. Het was een eeuwigheid geleden dat wij nog iets leuks samen hebben gedaan.


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Hoihoi, hier ben ik dan Angel94.
    Ik ben momenteel bezig met het verhaal How we used to be.
    Een tijdje geleden heb ik het verhaals Just You And Me geschreven op een ander site.
    Ik heb besloten om deze verhaal ook hier te plaatsen maar ga het een beetje herschrijven.
    Voor degene die How we used te be lezen, uiteraard ga ik verder met het verhaal.

    Veel leesplezier!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    2.


    Meryam:



    “Meryam kom je helpen.” riep mijn moeder vanuit de gang. Ze was boodschappen gaan doen met mijn broertje Younes. Nu mijn vader op bedevaart was in Mekka, moest Younes al zijn verantwoordelijkheden overnemen. Alleen nam hij die ietje te letterlijk.''Ja Meryam, kom helpen!'' probeerde hij mij te bevelen terwijl hij binnen kwam met 2 boodschappentassen. " Ja kleintje, ik kom zo! Ik moet even een nummer opslaan." "Kiffach nummer opslaan? Toch niet van een jongen?'' vroeg hij irritant "Doe niet zo dom, nummer voor werk want..." " Ja ja het is al goed.. kom nu gewoon helpen heb geen zin in jouw gezeur" plaagde hij mij. " Ik stond meteen op om hen te helpen." In de gang gaf ik mijn moedertje een kus op haar voorhoofd en nam haar boodschappentassen over. "Yemaa ik ga de auto parkeren." hoorde ik Younes roepen. " Okee is goed. Meryam wil je mij helpen met koken vandaag?'' vroeg mijn moeder. Ik had er momenteel geen zin in en dat merkte ze meteen op aan mijn gelaatsuitdrukking. ''Meryam je bent nu een dame. Je hoort nu elke dag te koken. Stel je gaat onverwacht trouwen.. Wat ga je uw man dan allemaal eten te geven?'' begon ze te preken. " Ja mijn allerliefste moeder, ik zeg toch niks. Ik zal je met plezier helpen en trouwen laat ik nog achterwegen." lachte ik. " Alles is elmekteb a Meryam inou! Voor je het weet, ben je al een getrouwde vrouw.'' zei ze een deed de marokkaanse kreet achter. '' Jujujujujjuuuuujj". " Wie trouwt er?" vroeg Younes toen hij binnen kwam. "Ja wie trouwt er?" herhaalde Lina die achter hem stond. Ze kwam juist van ons nichtje Sana. "Niemand hoor.. Yema en ik zaten een beetje gek te doen." lachte ik. " Okee, ahja dat huis aan ons overkant stond toch te koop, wel vanaf nu hebben we nieuwe buren!" zei Younes. " Ja klopt, ow wie zijn het? Marokkanen?" vroeg ik nieuwsgierig. " Ja duh wat dacht je dat Belgen hier in deze buurt komen? Wel het is Nassim en zijn gezin. Herinner je hem nog?" vroeg hij aan mij. " Nassim? Vanwaar moet ik een Nassim kennen?" vroeg ik verbaasd " Ja Nassim! Hij zat vroeger met jou op school. Hij was altijd bekend onder het volk." zei Younes. " Ow die Nassim!"automatisch begon ik een beetje te blozen bij het uitspreken van zijn naam. Hij was vroeger in het begin van de middelbare school mijn vriendje. Hij was de knapste jongen van de school. Iedereen wilde hem. God, als ik aan die tijden terug denk. "Is hij daar alleen komen wonen?" groeg ik Younes terwijl ik de aardappelen begon te schillen. " Nee, wat moet hij met zo'n grote huis? Hij trekt in met zijn ouders en zijn broer en 2 zusjes." informeerde hij mij. " Ah fijn." hoorde ik mijn moeder mompelen. Ik kon het nog steeds niet vatten dat Nassim aan mijn overkant komt wonen. Hoe zou hij er nu uitzien? Ik dwaalde met mijn gedachten weg naar vroeger.


    We zaten allemaal aan tafel te genieten van de stoofpot die ik had gemaakt. "En wanneer komen de nieuwe buren intrekken?" vroeg Lina aan Younes. "Morgen, ze zijn nu alle meubels aan het klaar zetten." informeerde hij ons. Onverwacht ging mijn telefoon af. Op het scherm verscheen de foto van Ikram. Zij was al jaren mijn beste vriendin. Sinds we elkaar hebben ontmoet in de zandbak op het kleuterschool "Dag schat, alles goed?" vroeg ik haar meteen. "Dag lieverd, goed elhamdulillah, met jou?" "Ook goed, wat doe je?" " Ben net thuis ik vroeg mij af of je zin had om morgen met mij naar de film te gaan?" vroeg ze. " Oh schat, ik ga mij moeten verontschuldigen. Ik heb reeds als een afspraak gemaakt." zei ik schuldig. "Wie is er dan zo belangrijker dan mij?" vroeg ze sarcastisch. "Niemand! Dat weet je maar al te goed. Alleen heb ik al afgesproken met Ilias. Het is al een tijdje dat we elkaar niet hebben ontmoet." zei ik. "Dat dacht ik al. Die sukkel probeert al jaren mijn plaatsje in te pikken." zei ze lachend. "Neen schatje dat zal nooit lukken hoor. Ik hou even veel van jullie. Ikram, je moet trouwens iets weten! We verwachten nieuwe buren." fluisterde ik. " Wie dan?" vroeg ze nieuwsgierig. " Nassim! Nassim van vroeger die herhaaldelijk een opvallend petje droeg." zei ik lachend. "DE Nassim?? NASSIM jouw EX?" riep ze. "Hahah sst wij waren nog erg jong. Dus hij telt niet echt als ex. Maar ik heb het daadwerkelijk over die Nassims." "O mijn god raar!" zei ze. "Waarom raar?" vroeg ik verbaasd " Ja, na al die jaren verschijnt hij weer in beeld. Stel het wordt terug wat tussen jullie?" fantaseerde ze. " Ikram je laat me echt lachen. Denk je nu echt dat hij mij zal herkennen?" vroeg ik. " Ja, zo hard ben je niet veranderd hoor. Alleen draag je nu een hoofddoek." giechelde ze. "Meryaam kom naar beneden. Het eten wordt koud." hoorde ik mijn zusje Lina roepen. “Ikram ik moet het gesprek helaas beëindigen. Mijn eten is ondertussen koud geworden." rondde ik af. " Is goed ex van Nassim" plaagde ze mij. Lachend hing ik op.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    3.

    Meryam

    Mijn wekker boorde door mijn hersenen. Met één oog probeerde ik het uit te zetten en stond vervolgens op. Ik wilde geen tijd verdoen zodat ik Ilias niet liet wachten. De zon scheen goed in mijn kamer dus besloot ik om een gele jurkje aan te doen. Ik sprong meteen onder de douche, deed de woede en bad vervolgens de gebeden. Mijn moeder en Lina zaten al aan de ontbijttafel. "Wat ziet mijn dochter er stralend uit."charmeerde mijn moeder me. "Oh yemaa je maakt me verlegen." lachte ik "Moet je niet doen mama anders voelt ze zich weer stoer." plaagde Lina mij. " Daarvoor heb ik geen complimenten nodig hoor." kaatste ik haar de woorden terug. "Naar waar ga je?" vroeg mijn moeder. " Ik ga een dagje naar Gent. Enkele winkel afgaan." " Met wie dan?" vroeg ze. "Met Ilias." fluisterde ik zodat Younes me niet zou horen. Mijn moeder vond het niet zo erg als ik met hem wegging, ze vertrouwde me volledig en was bovendien goed bevriend met de moeder van Ilias. "Ow nu begrijp ik waarom je er zo opgetut uitziet." zei ze met een knipoog. "Doe niet zo yemaa je weet maar al te goed dat je de situatie verkeerd inschat.” Zei ik Mijn moeder gaat er vanuit dat Ilias en ik op en dag zullen trouwen. Maar zo bezie ik het niet. Ik kan me Ilias niet inbeelden als mijn man. Hij is wel lief, knap, grappig, charmant enz. Hij is gewoon perfect maar toch.. Ik hou hem liever als mijn beste vriend. "Ik ga vertrekken anders kom ik te laat." deelde ik mee. Ik rende snel naar boven om mijn hoofddoek aan te doen en klopte hard op de deur van Younes die nog zat te slapen. " Waaaaaat?" riep hij " Younes inu, mijn knappertje, het zit zo ik ga zo gaan shoppen maar heb niet genoeg geld bij me. Zou je me 100 euro willen lenen?" slijmde ik. "Wat krijg ik er voor terug?" vroeg hij serieus. " Een dikke kus." zei ik lachend. "Neen, is niet genoeg, je ruimt 2 weken mijn kamer op." Ik keek even rond naar de troep en zei met een zucht: " Okee is goed, 2 weken! En niet langer." Hij nam zijn portefeuille en nam daar 2 briefjes van 50 euro. " Shokran je bent een schat!" Ik gaf hem snel een kus. "Ga nu maar voor ik van gedachte verander." zei hij slaperig.

    Voor ik richting het parkje liep, keek ik naar de overkant. Waar Nassim vandaag in zou trekken. Het zal heel raar zijn om hem plots hier te zien lopen. Ach ja, aan alles went men.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    24
    05-10-2014

    Ehh ik vroeg me af op welke website je verhaal hebt geschreven?

  6. #6
    XXX.

    Reacties
    13
    02-02-2016

    Leuk verhaal! Zou je mijne ook willen lezen? Kort beginnetje aan gemaakt, met evt. tips ofzo?
    Thanks
    XXX.

    https://www.wattpad.com/myworks/61762612-no-thinking

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Bedankt voor jullie geup dames!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    4.


    Ilias


    Ik ontving een smsje van haar dat ze onderweg was. Mijn Meryam.. Zij die mijn hartje al 5 jaar lang heeft veroverd. Vandaag zou ik de moed bijeen rapen en haar mijn liefde verklaren.. Ik ben eigenlijk wel zenuwachtig en immens benieuwd naar haar reactie. Ik sloeg een straat in een zag haar wachten aan het park. Wat zag ze er knap uit! Ze straalde gewoon. Ze had me opgemerkt en stapte meteen in. " Hallo Ilias! God wat is dit lang geleden." zei ze terwijl ze me een hand schonk. Haar aanraking deed mijn hart overslaan. " Hoi!! Ja, mevrouwtje heeft het zo druk de laatste tijd." plaagde ik haar. "Neen, ik ben echt bezig geweest. Ik heb dringend werk nodig." zei ze triest "Komt wel goed in shaa Allah, geduld loont." sprak ik haar de moed in. “Hoe gaat het met je lieve moeder?" vroeg ik haar vervolgens. “Gaat goed elhamdulillah! Lief dat je achter haar vraagt. Je moest een weten wat ze daarnet weer zei." zei ze lachend. " Wat dan?" " Ze plaagde me weer omdat ik met jou weg ga vandaag, en doet alsof we een getrouwde koppel zijn." zei ze. Ik kreeg een goed gevoel van binnen. " Ja, Meryam ik wou je vandaag vertellen......" stond ik op het punt om mijn liefde te verklaren. Maar ze onderbrak mij. " Wanneer dringt het nou tot haar door dat we meer broer en zus zijn en dat het nooit wat wordt tussen ons." zei ze serieus. Daar was het dan. Een bevestiging van haar dat ze het niet wilde. Het fijne vertrouwde gevoel van daarnet verdween meteen terug de wolken in. De moed die ik bijeen had geraapt, verdronk weer diep in mijn schoenen. Hoe had ik dat in mijn hoofd gehaald? Hoe heb ik durven hopen dat het wederzijds zou zijn? Nu bleef ik achter met een gebroken hart. "Wat wilde je mij vandaag zeggen?" vroeg ze vervolgens verstrooid. " Ow niks belangrijks aangezien ik het al vergeten ben." zei ik gebroken. "Zo vergeetachtig op zo’n jong leeftijd." lachte zei. Ik zette een valse glimlach op. Het mocht niet opvallen dat ze me net had gekwetst. “Up naar Gent!” riep ze enthousiast. Ze was duidelijk in de stemming.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    5.

    Meryam

    Hij was zo stil. Anders dan anders. " Ilias scheelt er wat?" vroeg ik hem bezorgd. "Neen, hoor Miri, wat zou er moeten zijn?" antwoordde hij terug met een glimlach. Maar ik wist dat er achter die glimlach iets anders scheel. Dat zegt mijn intuïtie. ”Ik zou het niet weten. Vandaar mijn vraag.” zei ik. "Neen hoor." antwoordde hij beknopt. Alweer heerste er een onaangename stilte. "Als je u niet goed voelt, kunnen wij terug keren en het een andere dag laten doorgaan." probeerde ik nog eens. "Neen ik voel me goed. Mijn gedachten waren alleen ver weg. En waarom zouden we terug keren als we ons bestemming bijna hebben bereikt." zei hij. "Waar zaten je gedachten dan? Heeft er een meid jouw hartje gebroken?" vroeg ik lachend. " Je moest eens weten!" zei hij serieus. " Oh, vertel dan! Ik heb duidelijk iets gemist." zei ik nieuwsgierig. " Neen, ik grap maar geen enkele meid kan mijn hart breken!" zei hij nog steeds serieus. Weer die stilte. " Raad eens! We verwachten nieuwe buren." informeerde ik hem. " Ah wie dan?" vroeg hij. "Nassim! Nassim van vroeger die bij ons op school zat." zei ik. Zijn gezicht verstrakte. "Oh die Nassim." zei hij droog. "Ilias inou weet je het zeker?" probeerde ik weer. " Wat moet ik zeker weten?" vroeg hij verstrooid. "Of je u wel goed voelt?" vroeg ik terug bezorgd. Zijn houding was heel verwarrend. Hij had blijkbaar last van stemmingswisseling. "Ja hoor. Maak je maar geen zorgen. Ik voel alleen wat buikkrampen naar boven komen. Het gaat zo wel over." zei hij. Ik merkte dat hij meer gas aan het geven was. We staken alle auto’s voorbij. Ik hield me stevig vast aan de leuning. Mijn hart begon te keer te gaan. Ik was niet voor snelheid.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door lostdawn Bekijk reactie
    Leuk verhaal! Zou je mijne ook willen lezen? Kort beginnetje aan gemaakt, met evt. tips ofzo?
    Thanks
    XXX.

    https://www.wattpad.com/myworks/61762612-no-thinking
    Heel veel succes, lieverd! Ik zal het zeker in het oog houden.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    6.


    Ilias


    Verwachtte ze nu echt dat ik gewoon vrolijk zou doen terwijl ze net mijn hart had gebroken?. En dan informeert ze me doodleuk over haar nieuwe buurjongen Nassim. De knapste jongen van de school vroeger. Ik wist dat ze indertijd een oogje op hem had. Toen al kon ik er niet tegen dat ze iemand anders leuk vond. Ach ja, ondertussen was er al veel veranderd. Ik keek terug haar richting en merkte op dat ze zich niet op haar gemak voelde. Wat was ik toch een idioot! Ze was mijn beste vriendin en ik jaagde haar hier op stang. Schuldgevoelens doken op. Ondertussen wijzigde ik mijn rijstijl. Ik mocht niet grof tegnover haar doen. Dat had ze allesbehalve verdiend. Ik had haar een spectaculaire dag belooft. Het was mijn plicht om deze na te komen. Ik zag dat ook mijn richting uitkeek. Automatisch glimlachte ik naar haar. Hoe kon ik nu boos worden op zo’n mooi gezichtje. Meryam was het meisje dat je zacht moest behandelen. Ze verdiende geen onrust. ''Voel je jou wat beter?" vroeg ze bezorgd. "Ja, Miri. Ik voel me al stukken beter." loog ik. "Goed zo, nu kan ons voorziende uitstapje beginnen." zei ze. Ik keek haar vrolijk aan. God, wat was ze beeldig. Haar schoonheid was iets unieks. Ze had geen hedendaagse uiterlijk. Ze was anders dan de andere. Haar kastanje bruine ogen, haar kuiltjes in haar wangen haar fijne neusje, haar rechte witte tanden, haar mooie volle rode lippen. Alles was gewoon perfect. Ik kon smelten door gewoonweg naar haar te kijken. Laat staan, moest ik haar kunnen vastpakken. Geen idee wat dat met mij zou doen. Maar ze had daarnet de puntjes op de I gezet. Ik was duidelijk een broer voor haar. In haar ogen kon ik alleen maar een broer zijn. Ik merkte sat mijn stemming terug veranderde. Maar ik mocht dit niet laten gebeuren. Ik wilde het alles behalve verpesten vandaag.

    We wandelden door de rustige gezellige winkelstraten tot dat Meyam een schoenenwinkel opmerkte. " Oh, ik zie daar leuke laarzen.” zei ze terwijl ze naar de etalage wees. " Maar Meryam het is nog geen winter en je wilt nu al laarzen halen?" vroeg ik verbaasd. "Ja, wij vrouwen denken vooruit." lachte ze. "Ow dus wij heren denken achteruit, jek?" vroeg ik haar lachend. "Ja zo iets!" schaterde ze van het lachen. “Laten we dan even naar binnen gaan.” stelde ik haar voor. We stapte vervolgens het winkeltje binnen. Ze keek hartstochtelijk rond. "Oh die bruine uggs zijn knap!" riep ze. "Hoeveel zijn ze?" vroeg ze meteen aan de verkoopster. "Die zijn 185 euro." antwoordde ze. "Oh heb je maatje 37?" vroeg ze bijna smekend " Ik zal even gaan kijken." En de verkoopster verdween. "Je vindt ze echt mooi hé?" vroeg ik haar. "Ja, ik zocht ze al een tijdje. Bovendien zijn deze uggs een stuk goedkoper dan in Antwerpen." zei ze. "Ah geen idee. Ik heb er geen verstand van." zei ik serieus. "Ik zei het je toch jij en shoppen niet samen gaan." lachte zij. De verkoopster kwam terug. " Hier heb je maatje 37." zei ze terwijl ze de verpakking eruit haalde. " Dank je!" riep Meryam vrolijk. Ze stak haar schattige maatje 37 in de botjes. " Oh ik neem die." zei ze opgetogen vrolijk terwijl ze met haar voeten wiebelde. Ik knikte nam mijn portefeuille van mijn broekzak. "Wat doe je?" vroeg ze meteen. "Zoals ik al eerder heb bekend gemaakt. Vandaag verwen ik je volledig." zei ik. "Neen Ilias, dat kan ik niet aannemen." zei ze serieus. " De verkoopster begon te moeien met het gesprek. "Wel meid dat moet je wel doen. Hij is je vriendje voor iets." zei ze. " Oh, maar wij zijn geen koppel hoor." Verbeterde Meryam haar snel. Weer dook de steken door mijn lichaam. Maar deze keer negeerde ik het en betaalde snel aan de kassa.

    Naast de schoenenwinkel bevond zich een juwelier. "Wauw, moet je die zilveren ketting zien. Gewoonweg oogverblindend!" zei Meryam terwijl ze het juweeltje bestudeerde. "Ja, klopt. Heel mooi." zei ik tegen haar. Ik merkte een teleurgestelde blik. "Moest ik momenteel een job hebben, zou ik het zonder twijfel hebben gekocht." zei ze triestig. “Komt wel goed!” drong ik aan. Ze knikte en keek vervolgens naar de overkant. " Ik moet even bij die winkel zijn." zei ze lachend. Het was een lingerie winkel. " Okee ik wacht hier wel even. Ik moet toch een telefoontje plegen." zei ik snel. "Okee tot zo." Eens ze de lingeriewinkel binnen was, sprong ik de juwelier binnen.

  12. #12
    XXX.

    Reacties
    13
    02-02-2016

    Citaat Geplaatst door Angel94 Bekijk reactie
    Heel veel succes, lieverd! Ik zal het zeker in het oog houden.
    Dankjewel! Thanks voor 't leuke vervolgje.

    XXX.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    7.


    Meryam

    Mijn ogen waren meteen gevallen op een opvallende rood setje en zijde zwarte slaapkleedje. Zonder twijfel nam ik die mee naar de kassa om af te rekenen. Ik verwende mezelf graag met charmante lingersetjes. Buiten zag ik Ilias op me wachten. Hij is best wel knap dat beste vriendje van mij. "En wat heb je gekocht?" vroeg hij nieuwsgierig toen ik terug bij hem stond. Mijn wangen begonnen te gloeien. "Gaat jou niks aan meneertje Bentariq." zei ik lachend. " Okee mevrouwtje Bentariq." plaagde hij mij. Dat zei hij vaker ik vond het best wel grappig. Meryam Bentariq stel je voor.. "Aan wat zit je te denken?" vroeg hij. "Oh niets speciaals hoor." Zullen wij iets gaan drinken?" stelde hij voor. Na een kwartier zaten we in een gezellig caféetje. "Wat wil je drinken?" vroeg hij " Doe maar voor mij Coca Cola met een citroentje erbij." antwoordde ik. Zo dronk ik mijn cola het liefst. "Is dat al?" vroeg Ilias terwijl hij de ober riep. "Ja, dat is al." bevestigde ik.

    We zaten over alles en nog wat te praten. Over Marokko, over mijn vader in Mekka. Over school en de leuke momenten die we samen hadden meegemaakt. Hij haalde opeens een klein doosje van zijn broekzak te voor schijn. "Hier voor jou." zei hij en gaf me een knipoog. "Ilias, wat is dat?" vroeg ik verbaasd. "Doe het open dan zie je het meteen." Ik deed het rode doosje open. Wauw, ik kon het haast gewoon niet geloven. Hij heeft voor mij die mooie zilveren ketting gekocht. "Ilias dit had je niet moeten doen!" zei ik blij. "Je verdient meer Miri inu." zei hij lachend. Ik gaf hem snel een kus op zijn wang en ik zag dat hij verlegen wegkeek. Deze jongeman wist al te goed hoe hij een dame moest verwennen.

    Onderweg naar huis kon de pret er ook niet meer van in de auto. Ilias zette de muziek heel luid en we zongen uit volle borst samen mee. Ondertussen keek ik terug naar de ketting om mijn hals die verschuilt zat onder mijn witte hoofddoek. Ik kon het nog steeds niet vatten dat hij dit voor mij had gekocht. "Bedankt Ilias, voor alles. Voor de Uggs, voor mijn ketting, het gezelschap.. Ik zal deze dag echt koesteren." zei ik gemeend. "Is met veel plezier gedaan Meryam. Ik heb er ook immens hard van genoten. Okee, we zijn er. Stap maar snel uit." zei hij terwijl hij rondkeek. Ik deed meteen wat hij zei. Er kroop vreugde in me op. We hadden zo’n mooie unieke vriendschap. Hopelijk mag het voor altijd duren!

    Mijn hart stond even stil net ik mij straat in liep. Ik had hem meteen van de verte herkend. Snel probeerde ik mijn sleutels te zoeken maar voor ik het wist stond hij voor mij. "Salaam Meryam, alles goed?" vroeg me een zware stem. Voor het eerst na al die jaren keek ik hem aan. Wauw wat was hij knap! Hij was opvallend lang, breed van postuur, en licht bruin ogen, kale hoofdje en een getrimd baardje. Ik betrapte er me zelf op dat ik naar hem bleef staren en verbeterde snel mijn houding. "Oh hall,o gaat goed en met jou?" probeerde ik subtiel mogelijk te antwoorden. Hij mocht echt niet merken dat ik hier zenuwachtig van werd. "Gaat goed elhamdulillah. Je ziet er goed uit Meryam." complimeerde hij mij. Ik keek verlegen weg. Die charmante jongen zat dus nog steeds in hem. "Dank je! Jij ook, ik bedoel... je weet wel." stotterde ik. "Hahah natuurlijk weet ik wat je bedoeld, is toch logisch." Zei hij terwijl hij mij een knipoog schonk. "Dus jullie zijn onze nieuwe buren?" vroeg ik snel. "Ja, wij zijn inderdaad jullie nieuwe buren." "Welkom." zei ik. "Oh dank je. Kom anders straks langs bij mijn zussen." "Ah In shaa allah, jullie zijn ook altijd welkom." zei ik. "Dank je en ik zal meteen suiker meenemen dan." en hij gaf mij een schouderklop. " Oh hoeft niet. Ons suiker is nog lang niet op." lachte ik sarcastisch. "Hahaha nog steeds die grappige mooie Meryam." zei hij. "Kom op charmeur genoeg." "Ik zeg alleen maar de waarheid. Ik zie dat je bent gaan shoppen." zei hij terwijl hij mijn zakken waarnam. " Ja, klopt. Maar goed, ik ga stilaan naar binnen" beëindigde ik het gesprek. "Okee is goed tot snel in sha Allah." En weg was hij. Ik kon het nog steeds niet geloven hoe mooi Nassim was. Hij was gewoon de type jongen waar ik op viel..

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    8.

    Ilias:


    Ze was nog geen minuut weg en ik begon haar al te missen. Ik keek even naar haar lege plaats. Haar zoete geur hing nog rond mij. Ik moest toegeven dat ze me helemaal te pakken had. Jammer dat ik dit vandaag niet kon uiten. Ik had er naar uitgekeken om dit met haar te delen. Maar voor ik de kans kreeg, werd die al van mij ontnomen. Alles zal zijn reden hebben. Wat er trouwens niet is, kon nog komen. We hebben samen een fijne dag doorgebracht en dat was het voornaamste.
    Ik reed snel een straatje in om na te kijken of ze veilig thuis was geraakt. Een gewoonte dat ik wel vaker deed. Van de verte zag ik haar voor haar deur een babbeltje slaan met haar broer. Neen, ik zag het verkeerd. Het was haar broer niet aangezien Younes niet breed en kaal is. Ik probeerde wat dichter te rijden zodat ik kon merken wie het was. Als ik me niet vergiste, was het die verdomde Nassim waar ze het zojuist over had. Ik zag dat hij haar een schouderklop gaf. Die klootzak raakte mijn Meryam aan. Aan de hand van haar gelach, merkte ik dat ze van zijn aandacht genoot. Ik kon dit verder niet meer aanzien, en reed ik zo snel ik kon weg.

    Ik kwam thuis en gaf mijn moeder een kus. Vervolgens ging ik de keuken in om drinken te nemen. "Hoe was het?" vroeg Ahlam die aan de keukentafel op haar laptop bezig was. Ahlam was mijn 19jarige zusje, die aan haar studie verpleegkunde bezig was. We hebben een nauwe band en wistelen elkaar alles te vertellen. Zoals vandaag wist ze dat ik mijn liefde ging verklaren. "Het was heel leuk." antwoordde ik terug zonder haar aan te kijken. Ze stond meteen op en kwam voor mij staan. " Vertel dan Ilias!" bevool ze me. "Ahlam, er valt nauwelijks iets te vertellen." "Dus je hebt het haar niet verteld?" vroeg ze. Ik keek teleurgesteld naar beneden. “Ilias?” vroeg ze bezorgd. Ik probeerde haar alles uit te leggen. Ze had meteen medelijden met me en riep: "Wat erg van haar! Hoe durft ze nou zoiets te zeggen!” "Rustig ze kan er zelf niks aan doen." verdedigde ik Meryam. "Ze kan er niks aan doen? Ze kon het tenminste een deftig manier zeggen." riep ze nog steeds. “Misschien beziet ze me werkelijk als een broer. Ik kan haar dat niet kwalijk nemen.” probeerde ik mezelf te troosten. “Als een broer? Ze heeft haar broer Younes. Dat ze hem als broer beziet. Je bent al een eeuwigheid goed bevriend met haar. Ik begrijp niet dat er langs haar kant geen gevoelens zijn ontstaan.” zei ze gefrustreerd. Daar had ze een punt in. " Ach ja, ik kan haar niet verplichten om voor mij te vallen. Maar goed, bedankt voor je steun. Ik ga douchen." rondde ik het gesprek af. Onderweg naar mijn kamer belde ik mijn neef Bilal op. We beschouwde elkaar niet enkel als familieleden. Alles deden we samen. Hij was een goede maat van me. "Iwa cousin, zin om een avondje uit te gaan?" vroeg ik hem. " Ja, is goed hoe laat?" vroeg hij "Ik kom om 20.30 u langs je." zei ik en haakte vervolgens in. Onze telefoongesprekken duurden nooit langer dan 2 minuten. Alleen het nodige vermelden we. Ik gooide mijn telefoon op mijn bed en sprong vervolgens onder de douche.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2
    31-01-2016

    Gewelidig ga gauw verder