1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    9.


    Meryam:

    "Laat zien wat je het gekocht!" riep Lina nieuwsgierig. "Wacht nu even." zei ik geïrriteerd. Snel keek ik even van het raam naar de overkant. Ik zag Nassim een paar dozen van de auto halen. Hij was opvallend knap. Ik kon uren lang naar hem staren zonder verveeld te geraken. Onverwacht zag ik hem mijn richting kijken. Paniekerig bukte ik me neer. "Shit!" riep ik bij me zelf. "Idioot, wat doe je?" lachte Lina. "Niks waar jij je zorgen om moet maken." riep ik gefrustreerd. " Wie zei nou dat ik me zorgen maakte?" zei ze kattig. "Alatif nog maar 15 jaar en een zodanig grote mond." Snauwde ik haar af. "Van wie zou ik dat hebben?" vroeg ze uitdagend. "Zou ik niet weten en het interesseert me amper. Moest je mijn dochter zijn, had ik je allang al tegen de muur geplakt." riep ik. Ik zag dat ik haar had gekwetst. "Wat voor zus ben je? Zelfs grappen met je, lukt niet meer. Alatif 21 jaar en zo’n onvolwassen gedrag!" zette ze mij op mijn plaats en verdween uit mijn slaapkamer. Ik had haar duidelijk gekwetst en besloot het later goed te maken. Ik keek even snel terug van het raam maar zag Nassim niet meer. Like always, moest ik me voor schut zetten. Maar wie waas hij nu dat ik me zorgen moest maken. Ik liep naar beneden en liet alle spulletjes aan mijn moeder zien. Oftewel had gekregen van Ilias. "Zo zo mevrouwtje had precies geld te veel." gaf Younes als opmerking. "Hoezo?" vroeg ik. "Ja Uggs, zilveren ketting, lingerie,… Ik had je toch maar 100 euro geleend?" merkte hij op. "Ja, ik had nog geld opzak." zei ik terwijl ik snel alles opruimde. Mijn moeder knipoogde naar me omdat ze wist wat er achter zat. Om verdere vragen te vermijden van, verdween ik terug naar boven. Ik haalde al mijn gebeden van die dag in. Vervolgens trok ik mijn pyjama aan en verstopte al de spullen in mijn kleerkast. Ik vond het nog steeds speciaal dat Ilias dit allemaal voor mij had gekocht. Welke vriend zou dat nou doen? Ilias was een bijzondere jongen waar veel meisjes van dromen. Hij was mooi, lief, zacht, charmant, zorgzaam, eerlijk, betrouwbaar, grappig enz. Dus ik vroeg mij af waarom dat hij na zoveel jaren nog geen vriendin had. Ik nam mijn telefoon en belde hem op. Na de twee toon nam hij op. " Hallo?" hoorde ik hem roepen. Er was veel lawaai van harde muziek op de achtergrond. "Ilias?" riep ik terug. "Hallo, sorry ik hoor je niet. Bel mij later terug." zei hij en hing vervolgens op. Wow, dat kwam hard aan. Ik was dit niet gewoon van hem. Discotheek, en dan nog eens ophangen. Maar goed, hij had het duidelijk naar zijn zin. Ik voelde frustraties opkomen en voelde een steek jaloezie door me heen. Waar die jaloezie vandaan kwam, was een vraagteken. Maar na ons uitstapje van vandaag besefte ik dat ik meer dan graag bij hem was. Of misschien is het gewoon broer en zuster liefde. Ja, dat zal dat wel zijn, streed ik tegen.

    Ik ging naar de slaapkamer van mijn zusje en klopte op haar deur. "Wie?" vroeg ze kortaf. " Hey liefje, ben je nog boos op me?" vroeg ik haar. "Ja, dus donder op!" riep ze tegen me. " Linatje, zo bedoelde ik het echt niet. Ik voelde me op dat moment zenuwachtig en reageerde het op jou af. Zullen we een film gaan zien?" vroeg ik haar om het goed te maken. "Maar het is al laat." zei ze "Als we ons haasten dan halen we Pitch perfect nog. Die draaien ze over een halfuurtje." zei ik. "Okee ,ik ga me snel klaar maken." zei ze terwijl ze meteen haar kleerkast open gooide. "Is goed! Ik kleed me ook even om. Ik zie je over 10 minuten beneden." zei ik vluchtig. Eens we klaren waren, waarschuwde ik mijn moeder dat we weg waren. "Zo mijn dochters laten mij hier helemaal alleen achter." zei ze triestig. "Yemaa doe zo niet. Je wekt schuldgevoelens op. Zowel jij als ik weten dat ik daar niet zo goed tegen kan. Younes is hier toch hij zal je wel gezelschap houden." zei ik tegen haar. Ik hoorde hem opeens naar beneden stormen. " Younes is er ook mee weg. Dag, moeder. " zei hij en verdween naar buiten. Zie je, mijn kinderen laten mij allemaal in de steek." herhaalde ze weer. Naarmate ze ouder werd naarmate ze meer nood had aan gezelschap. "Okee dan blijven wij hier." besloot ik "Meryam inu ik was je maar aan het plagen.” lachte ze luidop. " Oh, moeder! Ik verdronk al bijna in mijn schuldgevoelens. Waarom ga je anders niet naar de buurvrouw aan de overkant om haar te verwelkomen. Dan leer je haar ook ineens kennen." stelde ik haar voor. "Is het niet al wat laat?" vroeg ze onzeker. " Neen moeder, het is nog maar 21.00u" zei ik. "Okee even magreb bidden, dan ga ik naar haar toe." stemde ze toe " Okee succes. zei ik terwijl ik haar een kus gaf. Vervolgens nam ik de autosleutels van mijn vader en vertrok richting de bisocoop.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    10.


    Meryam:

    In het winkeltje kochten we allerlei snoeperij. Gelukkig hadden we onze tickets als. Er stond nog een hele rij aan te schuiven. De film speelt zich in zaal 10 af. Mijn zusje en ik namen de roltrap naar boven. Plots hoorde ik een bekende stem achter ons: "Kijk eens aan. Zie eens wie we hier hebben.” Ik draaide me om en zag Nassim staan. Mijn wangen kleurde meteen rood aan de gedachte hoe hij me betrapte aan het raam. "Hey Nassim ook op stap met je zusje?" vroeg ik snel. "Ja een goedmakertje." lachte hij. "Jij ook al? Same story" lachte ik terug. "Pubers hé!" zei Nassim. En ik zag Lina scheef naar mij kijken. "Ow ja Lina, dit is Nassim ons nieuwe buurjongen, en zij is zijn zusje....'' "Ranja" vulde Nassim me snel aan. "Hoi" hoorde ik Lina zeggen en ze begroette Ranja. “Welke film gaan jullie zien?” vroeg Ranja tegen Lina. “Pitch perfect.” antwoordde ze. “Toevallig! Wij ook.” zei ze enthousiast. Ik merkte dat ze een Hollandse accentje had. Tenslotte hebben ze een tijdje daar geleefd. We liepen gezamenlijk naar de zaal waar de film zo dadelijk zou beginnen. "Toevallig hé dat we elkaar zoveel tegen zijn gekomen vandaag." zei Nassim tegen me. "Haha 2 keer?" antwoordde ik synisch. "Neen 3 keer." verbeterde hij mij. "1 keer aan je voordeur, 2de keer toen je van het raam stond te gluren en nu derde keer in de cinema." zei hij to the point. Ik werd helemaal rood toen hij de tweede opnoemde. "Je hoeft niet rood te worden. Ik begrijp wel waarom je stond te gluren." zei hij zelfzeker. Ik verafschuwde jongens met een hoge dunk. "Ik stond zeker en vast niet te gluren. Zoals gewoonlijk keek ik van het raam. Lina ik zie daar 2 plaatsen. Kom je mee?" zei ik bot. Lina stond op het punt om te volgen tot er aan mijn arm werd getrokken. " Vergeef me als ik je kwaad heb gemaakt. Ik zat je maar te plagen. Kijk, ik zie daar 4 plaatsen. Waarom zitten we niet gezellig bij elkaar?” stelde hij voor. "Ja, wat een goed idee.” hoorde ik Lina zeggen terwijl zij achter Ranja liep om plaats te nemen. Tot mijn grote spijt zag ik hen naast elkaar zitten waardoor ik verplicht was om plaats te nemen naast Nassim. De film begon en tussen door maakte Nassim domme grappen over de acteurs. Het was helemaal mijn humor waardoor ik verschillende keren schaterde van het lachen. Ik had het echt naar mijn zin. Onverhoeds werd ik gestoord door mijn rinkelde telefoon. Ik zag dat het Ilias was en drukte zonder twijl op het rode knopje. "Younes die ongerust is?" vroeg Nassim. "Neen, gewoon een ex klasgenoot." zei ik betrapt. Ik stopte meteen mijn telefoon terug in mijn handtas. Gewoon en ex klasgenoot? Sinds wanneer stelde ik Ilias voor als mijn ex klasgenoot. Hij is veel meer dan dat. Het zullen wel de zenuwen zijn. Verrassend voelde ik een warme hand over de mijne. Ik durfde nauwelijks te bewegen en bleef voor me kijken.

    Toen de film ten einde was, gingen Lina en Ranja vluchtig naar het WC. Nassim en ik wachtte hen op aan de uitgang. "Leuke film, vond je niet?" voreg Nassim om de stilte te verbreken. " Ja hoor. Maar ik vond Pitch perfect 1 beter." loog ik want ik had helemaal niet geconcentreerd naar deze film gekeken. "Weet je Meryam ik heb veel respect voor je. Je bent een goede meid." zei hij uit het niets. “Hoe kan je dat eten? Je kent me nauwelijks.” merkte ik op. “Klopt. Maar je straalt het uit.” legde hij uit. Ik bedankte hem en keek verlegen andere kant op. "Ik wil niet onbeleefd zijn maar zou ik je nummer kunnen krijgen?" vroeg hij. Mijn hart ging sneller slaan. " Ehm sorry..." stotterde ik. " Je kan je nummer niet geven om dat je iemand hebt?" vulde hij mijn zin aan. " Neen, ik bezet? Haha, sinds jou heb ik niemand meer gehad." lachte ik. " Oh echt? Dus ik ben nog steeds je eerst liefde?" vroeg hij lachend. " Je was mijn eerste liefde." verbeterde ik hem. "Auw, die was raak. Maar als je jouw nummer niet wilt geven dan respecteer ik dat. Ik verplicht je tot niks." zei hij vervolgens. "Ik wil het wel geven maar het is niet mijn gewoonte." zei ik eerlijk. De enige mannelijke gezelschap die ik had, was Ilias. "Daarom heb ik zoveel respect voor jou, Meryam. Maar weet dat ik er geen misbruik van zou maken. Je kan me volledig vertrouwen." probeerde hij nog een laatste poging. " Euh ik weet niet." zei ik weer verstrooid." Ik zag hem teleurgesteld weg kijken. Ik wist dat ik een kans vergooide. Als Ikram hier was, had ze me allang een stomp gegeven. "048" begon ik en ik zag hem meteen zijn Iphone uit zijn broekzak halen. Ik moest lachen om zijn actie en gaf vervolgens mijn volledige nummer. We zagen de meisjes aankomen. " Eindelijk waar bleven jullie a sahbi duurt wc zo lang?" vroeg hij serieus aan hen. "Rustig aan. Straks moet je weer iets goed maken." zei Ranja tegen hem. "Ow, voor mij is dat geen probleem. Zolang het maar met aangenaam gezelschap is." lachte hij om zijn zusje's opmerking en gaf me een knipoog. Ik wist wat hij ermee bedoelde maar ik ging er verder niet op in.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    11.


    Ilias:


    Na een tijdje besefte ik dat er iemand me had gebeld. Ik ging snel naar de laatste oproepen en zag Meryam inu staan. Mijn hart sloeg over. Had ik gewoon op haar afgehaakt? Sukkel! Ik probeerde door de dansende mensen heen te lopen om bij de WC’s te geraken. "Naar waar ga je, tijger?" hoor ik de blonde meisje vragen waar ik mee stond te dansen. "Even wc." antwoordde ik beknopt. Ik zag Bilal dansen met een andere blonde meid en deed een gebaar dat ik even moest bellen. Hij knikte dat hij het begreep. Eens ik door de hoop heen was, belde ik onmiddellijk. Na de eerst toon werd ik verbonden met haar voicemail. Ze had gewoon neergelegd. "Oh Meryam, neem alstublieft op." zei ik gefrustreerd. Ik probeerde een 2de keer maar kreeg alweer voicemail. Morgen probeer ik het wel nogmaals. Na een tijd bekeek ik me zelf in de spiegel. Mijn ogen zagen er rood en vermoeid uit. Ik waste mijn gezicht voor wat af*****ng. Vervolgens legde ik de kraag van men Burberry hemdje terug goed en ging terug de dansruimte in. Ik had niet meer zoveel zin om te feestendus installeerde ik me aan de bar.. " Een Colaatje." vroeg ik de barman. "Is dat al wat je neemt?" werd er me gevraagd. Ik keek naast me en zag een beeldschoon dame met lang bruin haar naast me staan. Ze had hoge naaldhakken aan waardoor haar strakke rode jurkje haar lichaam goed centreerde. "Ja, dat is al wat ik nodig heb." antwoordde ik bot terug. "Je komt feesten en drinkt gewoon Cola." probeerde ze weer. Ik negeerde haar opmerking. "Waarom probeer je geen bacardi?" bleef ze aandringen. "Lijk ik op Wesley of Rafael ofzo?" vroeg ik haar boos. "Neen je heet waarschijnlijk Mohammed of Achmed." sprak ze op zen Belgisch uit. "Mooi zo." antwoordde ik terug. " Genoeg Mohammeds en Achmeds die hier drinken.” bleef ze aandringen. “Leuk voor hun.” zei ik geïrriteerd. Ik wist niet wat haar bedoeling hier van was. “Als je zo heilig bent, waarom ben je dan hier? Maak het gewoon af. Allah kijkt nu toch de andere kant op." zei ze raak. Ahoedoebillahmina sjatann iradjim. Wat had ze verdomme gelijk! Ik zocht meteen Bilal. "Cousin wij zijn hier weg." zei ik terwijl ik hem wegtrok van het blonde meisje. "Waarom?" vroeg hij verbaasd. "Kom man, genoeg gefeest." riep ik "Het is maar 00.00u." bleef hij tegenstribbelen. Met al mijn krachten sleurde ik hem naar buiten. "Ilias wat heb je?" vroeg hij kwaad een we normale lucht inademde. "We komen hier niet meer!" riep ik terug. "Spreek voor je eigen! Ga je me nog vertellen wat er is?" vroeg hij " Bilal stel de engel des doods stond ons daar op te wachten? Wil jij op deze plek sterven?" vroeg ik serieus. "Wat heb je? Ben je daar in de discotheek bekeerd ofzo?" vroeg hij lachend. Ik vertelde hem over de dame die me had aangesproken. "Auw dat is inderdaad hard! Heb je haar nummer gevraagd? Ik zag haar tegen je spreken. Ik moet toegeven dat ze heet is." was de reactie van Bilal. "Idioot! Ik spreek heel serieus tegen je en je blijft domme opmerkingen geven." zei ik gefrustreerd "Mijn excuses, neefje. ik ben je aan het plagen. Kom we zijn hier weg. gaan we nog een chichake doen?" vroeg hij. Ik keek hem scheef aan. "Grapjeuh!" zei hij lachend. "ik dacht al. Maar goed.. Ik zet je af, want ik ben doodop." zei ik terwijl we richting de auto wandelde.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2
    31-01-2016

    Geweldig ga gauw verder

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    12.


    Meryam:

    Ik zag op mijn wekker dat het 10.00u was. Het schoot me te binnen dat ik nog moest bellen voor te solliciteren. Ik nam mijn telefoon en zag dat ik een smsje had ontvangen. Van Nassim? Ik opende het meteen.Miri inu laat je me nog iets weten please. Ik hoop dat je niet kwaad bent? Het was van Ilias. Hmm, was ik kwaad op hem? Hij had me gisteren teleurgesteld. Ilias is een rustige jongen die niet meedoet aan uitgaan en stoer doen. En dat hij op mij ophing was ik al helemaal niet gewoon van hem. Maar ik begreep zelf niet waarom ik me er druk over maakte. Hij is mijn vriendje niet dus ik heb het recht niet om op hem boos te zijn. Maar toch besloot ik om even niets weten. Ik kreeg nog een smsje binnen. Nassim dacht ik weer? Maar ik zag dat het mijn vriendin Ikram was. Ik opende teleurgesteld het smsje. Heeft mevrouwtje wel tijd vandaag? Want moet haar dringend spreken! Daar ging ik later op in. Ik ging naar mijn contact lijst en belde het nummer die ik had opgeslagen. "Goedemorgen Dockx Rental verhuur met wat kan ik je helpen?" hoorde ik een vriendelijke vrouwelijke stem. "Hallo, u spreekt met Meryam. Ik wilde iets vragen.” “Ja met wat kan ik u helpen?" herhaalde ze weer. "Ja, mevrouw ik had gisteren op jullie site gemerkt dat jullie naar een secretaresse zochten en ik vroeg me af of die vacature nog vrij was?” probeerde ik beleefd te vragen. " Ja klopt het is nog steeds vrij en wij zijn dringend opzoek naar iemand." antwoordde ze. "Oh kan ik dan mijn Cv binnen brengen?" vroeg ik opgelucht. "Ja hoor, dan kan je meteen op sollicitatiegesprek. Past 13.00u voor u?" stelde ze voor "Perfect!" zei ik. "Okee dan zal ik het alvast noteren. Wat is jouw naam?" vroeg ze. "Meryam Bentariq." zei ik zonder bij na te denken. "Okee staat genoteerd! We ontmoeten u graag.."sloot ze het gesprek af.. Ik was nog steeds overdonderd dat ik de achternaam van Ilias had doorgegeven. Waar was ik met mijn gedachten? Waarschijnlijk uit gewoonte omdat Ilias me er steeds mee plaagt. Ik kreeg opeens slappe lach. "Ahoedoe billahimina sjaitan iradjim mama Meryam maakt mij bang." hoorde ik Younes vanuit de gang roepen. "Idioot! Sinds wanneer maak ik beangstigend, en sinds wanneer ste je zo vroeg op?" vroeg ik hem terwijl ik de deur van mijn slaapkamer opende. "Sinds wanneer zijn dat jouw zaken? En je zit daar in je eentje te lachen. Griezelig!" antwoordde hij terug. Ik ging er verder niet op in en realiseerde me dat ik op Ikram moest antwoorden.
    Ik smste Ikram terug: Is goed zie je om 15.00u heb sollicitatiegesprek. Ze antwoordde: Ow succes is goed tot later. Kom langs mij. "Younes mag ik je auto lenen?" vroeg ik hem lief. "Allatif gisteren 100 euro vandaag mijn auto. Wat wil je morgen?" vroeg hij serieus. " Iwa Younes!" zei ik geïrrigeerd. " Ik heb het zelf nodig Meryam." " Wat ga je doen?" vroeg ik hem. "Gaat jou niks aan." zei hij met een rood hoofd. " Whatever, heb je al niks gevraagd. Ik trek mijn plan wel." antwoordde ik kortaf terug. Ik ging ontbijten, douchen, bidden en kleedde me netjes aan. Ik hoop dat ze geen probleem maken over mijn hoofddoek. Voor ik vertrok, keek ik even naar de overkant om te zien of Nassim toevallig van het raam zou kijken. Waarschijnlijk zat hij nog te slapen. Ik vond het jammer dat hij nog niets had gestuurd. Normaal stuur je een dame meteen een smsje nadat je haar nummer hebt mogen ontvangen. Tot op heden heb ik nog niks mogen ontvangen. Ach ja, afwachten zeker.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    13.


    Meryam


    Ik parkeerde mijn auto vlak voor het bedrijf. Zenuwachtig liep ik langs de draaideur. Voor mij zag ik een jongeman staan die ik aansprak: "Goede middag, ik heb een sollicitatiegesprek om 13.00u. Weet u toevallig waar ik moet zijn?" Hij bekeek mij van kop tot teen aan. "Ja komt u maar mee naar mijn kantoor." zei hij vervolgens. Ik keek hem verbaasd aan. Had ik het goed gehoord? Hij leek veel te jong om een bedrijf te runnen. Eens we in zijn modieuze kantoor zaten begon hij vragen te stellen. "Hebt u werkervaring?" was zijn eerste vraag. "Ik heb stage gevolgd bij van Dell als administratief bediende en in een kindercrèche voor bijverdienste." was mijn antwoord. "Waarom wilt u hier werken?" vroeg hij. Wat is dat voor een vraag omdat ik geld wil verdienen natuurlijk. Maar dat kon ik beter niet luidop zeggen. Ik probeerde voor me te halen welke info ik had opgeslagen via de site. Hij keek mij heel ongeduldig aan. "Wel u zocht een secretaresse die flexibel is en accuraat kan werken. En ik bezit deze eigenschappen. Ik kan goed omgaan met administratie en ik werk heel nauwkeurig." zei ik vlotjes "Wat doet deze bedrijf?" vroeg hij nog steeds serieus. "Het verhuurt wagens aan andere bedrijven." probeerde ik. "Klopt, je zult wel u hoofddoek moeten uitdoen tijdens de werkuren. Bent u daar bereid voor?" vroeg hij. Shit ik wist het wel. "Geen probleem." loog ik. "Welkom, kan je vanaf morgen beginnen?" vroeg hij opeens met een glimlach. "Ben ik aangenomen?" vroeg ik verbaasd. "Haha ja hoor dame. Jouw Cv ziet er goed uit." lachte hij. Wat had hij mooie blauwe ogen. "Oh super! Wat zijn mijn uren?" vroeg ik enthousiast. " Je werkt van 08.00 u tot 16.00u. Dit is je contract voor 3 maanden. Eens we merken dat je uw werk goed doet, dan krijg je hier vast contract." gaf hij mee. "Ik zal je niet teleurstellen." antwoordde ik vrolijk. Ik zag op mijn contract dat ik 1300 euro maandelijks zou verdienen. Zalig! "Je werkt dus voor mij. Mijn naam is Dirk Peters. Ik ben de administratieve directeur van het bedrijf. Nog iets ik zag op mijn computer dat je als Meryam Bentariq werd aangegeven. En op je Cv staat er Meryam bousani?" merkte hij op. A yemaa wat moest ik hier op antwoorden. "Oh dat is raar, waarschijnlijk had de telefoniste een fout gemaakt." loog ik. Hij keek mij even raar aan. "Okee ik verwacht je hier morgen om 07.59u." "Zeker en vast!" zei ik.


    "Yemaa ik heb werk! En als ik het goed doe krijg ik vast contract." zei ik vrolijk maar ik vertelde erbij dat ik jammer genoeg mijn hoofddoek niet kon aanhouden tijdens mijn werkuren. "Wat is dat voor bullshit." riep Younes. " Alhmar let op je woorden!" riep mijn moeder tegen hem. "Is toch. Je hebt je diploma gehaald. Dan ga je even als secretaresse werken en dan noch zonder hoofddoek." Ik werd kwaad van zijn opmerking. "Iwa geef jij mij dan werk hé wijsneus! Je zou toch weggaan of was ik het niet waard om je auto te mogen lenen?" riep ik. " Ik ga je nu komen slaan als je die mond van je niet houdt! En ik doe nog altijd wat ik wil met mijn auto." riep hij gekwetst. Ik zag dat hij zichzelf niet was maar ik negeerde het. "Dochter maak je er niet druk om. Het komt wel goed Inschallah! En ben heel blij voor je." stelde mijn moeder me gerust. Wat moet ik zonder haar?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    14.


    lias

    Ze had nog steeds niets laten weten. Overdreef ze niet een beetje? Ik probeerde haar voor de zoveelste keer te contacteren. "Hallo?" hoorde ik haar engelenstem zeggen. "Hallo Meryam inou. Waarom laat je niets weten?" vroeg ik meteen. "Sorry, ik was druk bezig. Ik had vandaag een sollicitatiegesprek en gisteren zat ik in de cinema." verantwoordde ze zich. "Oke ik maakte me zorgen. Ik dacht dat je niets meer van me wou weten." zei ik. "Oh, Ilias inou! Je weet dat ik niet zonder je kan." lachte ze. Mijn hart ging goed te keer bij het horen van haar woorden. "Natuurlijk weet ik dat. Want ik maak je leven compleet. Zullen we vandaag iets gaan eten in Brussel?" gedroeg ik me als een Macho "Het spijt me Ilias. Ik heb reeds afgesproken met Ikram. We hebben elkaar al een tijdje niet gezien. Ze had me trouwens ook dringend nodig." wees ze mijn aanbod af. "Oke morgen dan?" probeerde ik nogmaals. "Ja is goed. Na mijn werk dan?" "Okee, jij trakteert aangezien je iets te vieren hebt." plaagde ik haar. "Geen probleem. Dat doe ik met plezier." lachte ze. "Okee tot morgen inschallah. Ik kijk er naar uit, just you and me." zei ik met vlinders in mijn buik. "Ik kijk er ook naar uit. Tot ziens.” beëindigde ze het gesprek. Ik was opgelucht dat ze ditmaal wel had opgenomen. Morgen had ik haar voor mezelf. Het bezorgde me een zwevend gevoel. Een gevoel dat men op dit moment niet van me kon afnemen. Ya rabbi, ik weet dat mijn mekteb vast sta. Maar ik hoop van harte dat zij mijn vrouw wordt. Ik heb haar 6 jaar lang met respect behandeld, haar nooit iets verkeerds aangedaan. Verdien ik haar echt niet? "Probeer haar jaloers te maken." hoorde ik mijn zus Ahlam zeggen alsof ze mijn gedachte kon lezen. "Hoelang sta je hier al?" vroeg ik haar geschrokken. "Lang genoeg om te weten dat jij en Meryam morgen iets gaan eten." lachte ze. "Heb je geen manieren geleerd? Zomaar afluisteren." zei ik kwaad. “Maak haar jaloers en ze wordt meteen de jouwe." zei ze en ging weer weg. Haar jaloers maken? Hoe dan? Ik ben dat soort jongen niet. Moest ik daadwerkelijk een dame jaloers maken eer ik haar kon krijgen?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    15.



    Meryam

    "Waaaaaaaaaaat?" riep ik verbaasd. "Sstt niet zo luid." fluisterde Ikram. "Meen je dit nu echt?" zei ik nog steeds verbaasd. "Ja, Laila is zijn ex!" lachte ze. "Hoe weet jij dat?" vroeg ik nieuwsgierig. "Ik sprak haar gisteren op facebook. Ze vertoonde een foto van hen met zen tweeën." zei Ikram. "Nassim en Laila? Ongelofelijk! Ging hij nu echt met Laila die bekend stond om dikke puistjes en een beugel met een bril?"vroeg ik nog steeds verbaasd. "Ja, voor mij was het ook ongeloofwaardig. Maar ze is echt knap geworden, hoor." zei Ikram. "Neen dat geloof ik niet." zei ik vastberaden. “Ik zweer het je, Miri. Haar puistjes zijn helemaal verdwenen. Ze bezit nu een prachtige egale gezichtje. Haar licht lange bruinde haren zitten heel netjes. Haar kledingstijl is ook helemaal omgeslagen. Uitdagende kleren maar de nerdtype is helemaal verdwenen." terwijl Ikram dit meedeelde, verscheen er onwennig gevoel in me. Ik was niet jaloers op haar maar ik vond het gewoon raar. Het bevestigde dat Nassim meerdere vriendinnen had gehad. Ik ko moeilijk verwachten dat ik zijn enige liefde was sinds die tijd. Mannen zijn trouwens vossen. "Heeft hij je overigens gesmst?" vroeg Ikram. "Neen, nog steeds niet." zei ik teleurgesteld. "Schandalig! Maar komt wel goed." probeerde ze me gerust te stellen. "Ja hoor. Maar genoeg over hem. Hoe gaat het met jou en Soufian?" vroeg ik haar. "Zwijg over hem. Hij haalt de bloed vanonder mijn nagels." zei ze gefrustreerd. "Hoezo?"lachte ik. Ikram en Soufian hadden altijd ongemakkelijke ruzies. Na twee jaar relatie konden ze elkaar nog steeds niet luchten. "Ja, Ikram wanneer ga je hoofddoek aandoen? Ikram stop met strakke broeken aan te doen! Ikram doe geen zonnebank meer. Hij beveelt me altijd en probeert me steeds te veranderen. Maar eens ik naar de toekomst verwijs, dan wilt hij daar niks van weten." zei ze met een zucht. "Liefje toch, dan moet je het hem zeggen. Zolang hij niet over de toekomst wilt praten moet je zijn eisen niet volgen." zei ik haar. "Ja, maar ik weet niet of ik met die eisen kan leven. Hij en ik zijn zo verschillend." zei ze. "Ikram doe normaal. Pas na twee jaar ga je zeggen dat jullie verschillend zijn? En hij heeft gelijk. Zonnebank is ongezond, en ooit zal je toch die hoofddoek dragen." zei ik. "Ja je hebt wel gelijk. Maar er zit geen haast bij." zei ze weer. "Haast? Je wilt dat hij zo snel mogelijk je hand komt vragen maar je vindt dat hij te snel eisen geeft?" vroeg ik haar verbaasd. "Ja miri, dat klopt. Maar wat ga ik je zeggen." "Ikram, denk ik hier goed over na. Als je een toekomst samen wilt, moeten jullie beide moeite doen." gaf ik haar mee. "Ja, klopt! Je hebt gelijk." ze gaf me snel een kus op mijn wang. "Zijn we hier weg?" vroeg ze en nam snel de laatste slok van haar Cola. "Is goed! Waar gaan we nu heen?" vroeg ik haar. “Waar heb jij zin in?” vroeg ze. Voor ik er op in kon gaan, kwam er een smsje binnen. Hoi Meryamie hoe gaat? Sorry, dat het zo lang duurde vooraleer ik iets liet weten. Ik had het druk met de verbouwingen thuis. Verhuizen is zo vermoeiend! Hoe verliep jouw week? Dikke kus. N. Ik begon luid op te lachen en zei: "Hij noemt me Meryamie!" "Jij let op hoe hij jou noemt? Heb je het laatste deel van zijn sms gelezen? Dikke kus!" verwees Ikram me. "Ja maar daar ga ik verder niet op in." zei ik serieus. "hoezo?" riep ze. "Sinds wanneer zet men bij het eerste smsje, een dikke kus."deed ik bij de hand. "Is maar een sms hoor. Hij vraagt die niet in het echt. Antwoord nu maar op hem." zei ze ongeduldig. "Neen, ik antwoord straks wel.. Laten we bij mij thuis een filmpje kijken. Mijn moeder zou quiche maken." stelde ik voor. "Oh heerlijk! Dat keur ik niet af." zei ze. We vertrokken meteen richting mijn ouderlijke huis.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015


    16.


    Nassim

    Ik keek naar mijn telefoon en merkte er langs haar kant nog niet gestuurd is geweest. Het was meer dan een half uur geleden dat ik een smsje had verzonden. Had ik werkelijk gedacht dat ze stond te wachten op een smsje van me? Meryam is een prachtig dame. Een lief iemand, die knap en schattig tegelijk kon zijn. Verder had ze gevoel voor humor. Ze straalde ook intelligentie uit en ze kende haar waarde. Nu ze hoofddoek draagt, straalt ze al helemaal. Een perfecte vrouw voor in de toekomst. Ze zou goed kunnen overweg gaan met mijn moeder en zusjes. Geen twijfel mogelijk. Haar moeder was gisteren langs geweest voor een bezoekje. Ze konden het goed hebben met elkaar. En eerste goede stap, toch? Ze zou ze me een gelukkige echtgenoot maken. Ik wilde haar al mijn vrouw. Dat was een gevoel dat er door me heen ging. Ik kende haar nauwelijks maar één ontmoeting was genoeg om te weten dat ze volmaakt was. Ik dwaalde weg met mijn gedachte tot ik opeens een sms binnen kreeg. Meteen greep ik naar mijn telefoon om te zien of het van haar was.. Hoi knapperd ik heb gehoord dat je terug bent in Antwerpen. Welcome Back! Zin om af te spreken? xx Jouw enige echte Laila. Wat? Hoe kwam ze aan mijn nummer. Het laatste waar ik zin in had was om met haar af te spreken. Ik hoorde opeens gelach buiten en keek meteen van het raam. Ik zag dat het Meryam was en haar vriendin Ikram. Ze leken heel vrolijk. Waarom antwoordde ze niet op mijn sms? Waarom dacht ik nu dat ze behoefte had om contact met me te hebben? Voor hetzelfde geld heeft ze daar helemaal geen zin in.. Ach ja, we zullen wel zien. In ieder geval wil ik dat het word, net als vroeger.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    17.


    Meryam:

    Ikram was net vertrokken naar huis na een gezellig filmavond. "Zo dochter, ik heb gezien dat je van vandaag goed hebt genoten." zei men moeder. "Ja, ik heb een heel fijne dag achter de rug. Het heeft ons deugd gedaan." antwoordde ik vrolijk terug. "Wil je even zitten? Ik wil je spreken." zei ze serieus. Ik deed wat ze vroeg. "Er is toch niks erg? Is er iets met vader?" vroeg ik met spijt dat ik hem de laatste weken niet meer heb gebeld. "Neen elhamdullillah, hij heeft daarnet gebeld en zei dat hij het naar zijn zin heeft en dat er veel mensen zijn in Mekka." stelde ze me gerust. Zalig! Inschallah zal ik daar ook ooit geraken. "Het zit zo, je bent nu een dame van 21 jaar binnenkort 22. Je hebt een leeftijd bereikt om aan trouwen te denken." ging ze verder. Hmm trouwen? Ik vond 23, 24 jaar altijd een perfecte leeftijd om te trouwen maar dat hield ik voor mezelf. "Wel waarom probeer je niet met Ilias iets op te bouwen? Begin over de toekomst te praten. Hij is een perfecte echtgenoot voor je. Hij is gelovig, lief, respecteert zijn ouders, wilt altijd het beste voor je, maakt je altijd gelukkig." somde zijn op. Mijn hart ging tekeer toen ze die woorden uitsprak. En zo gelovig is hij nu weer ook niet als ik aan gisteren moet denken aan zijn leuke uitgaansavond. " Ja moeder, je hebt gelijk. Hij is gewoon perfect. Maar het zou raar zijn om met hem iets op te bouwen" zei ik eerlijk. "Jullie kennen elkaar al jaren. Waarom nog moeite doen om iemand anders te leren kennen voor de toekomst, Als jullie elkaar zo goed kennen." zei ze. Het werd opeens stil. Younes kwam binnen dus we konden het gesprek niet afmaken. Hij leek heel opgefokt maar ik liet hem even met rust. Ik stond op, gaf men moeder een kus en fluisterde in haar oren: "Ik zal er over nadenken." ze glimlachte naar me en ik schonk haar een knipoog. Hmm Ilias hé. Ze had gelijk. Hij zou de perfecte echtgenoot voor me zijn. Hij zou de perfecte vader voor mijn kinderen zijn. Er verschenen kriebels in mijn buik aan het gedachte. Ik zie hem morgen. Misschien kan ik er dan over beginnen. Ik zag dat het 21.00u was. Ik ging snel naar boven om men pyjama aan te doen en men laatste gebeden bidden. Ik wou op tijd mijn bedje inkruipen aangezien ik niet te laat wil opduiken op mijn eerste werkdag.
    Vooraleer ik mijn kamer binnen wou gaan, ving ik gesnik op vanuit Younes's kamer. Ik klopte zachtjes op zijn deur en hoorde hem er niet op ingaan. Zonder op zijn gehoor te wachten, ging ik zijn kamer binnen. Het eerste wat ik opmerkte was zijn rode opgezwollen ogen. Hij probeerde het te verbergen maar het lukte hem niet. "Younes wat is er?" vroeg ik als een bezorgde zus. "Niets hoor." "Younes hou me niet voor de domme. Ik zie toch dat je hebt gehuild." Het bleef even stil. "Hoe kon ze Meryam? Ze wist dat ik gek was op haar en ze heeft men hart in stukjes gebroken." zei hij uit het niets. Wat? ging dit om een meisje? Younes liet tranen voor een meisje? Was dit wel mogelijk? "Over wie heb je het?" vroeg ik voorzichtig. "Laila. Uw ex klasgenoot." zei hij alsof hij elk moment in stukken kon breken bij het uitspreken van haar naam."O mijn god, Laila die met mijn op school zat?" vroeg ik verbaasd. "Ja zij." "Maar zij is toch veel ouder dan jou?" merkte ik op. "1 jaartje kan geen kwaad hoor." riep hij kwaad. "Deze morgen zouden we iets leuks doen met elkaar daarom dat ik men auto niet aan je woilde geven. Ze kwam net terug van Marokko. Deze morgen stuurde ze me een sms dat het tussen ons gedaan was nu haar grote liefde terug in Antwerpen was. Ze kon ze met mij niet verder." snikte hij. Neen dit kon echt niet! Ze had het over Nassim. Ze breekt men broertje zijn hart voor Nassim! "Als ik weet wie die gast is, woullah ik zweer het je ik maak hem af." riep hij kwaad. Ow Younes inu dat wil je liever niet weten. Ik denk dat Nassim jou eerder afmaakt zei ik niet luidop. "Weet je Younes, dat wijf is jou echt niet waard. Ze dumpt jou omdat er één of andere gast die haar eerder had gedumpt terug in het stad is? Hoelang hadden jullie iets?" vroeg ik hem vervolgens. "Maar ze maakte mij compleet Meryam. Gisteren was het een jaar." zei hij. Ik verschoot een jaar? Hoe durfde ze. Ik gaf hem knuffel en troostte hem dat hij er zich niets van aan moet trekken. Hij mompelde iets terug dat ik het allemaal niet begreep. Ik ging er verder niet op in en liep richting mijn kamer.

    Ik lag eindelijk in mijn bed. Het schoot me te binnen dat ik Nassim nog niets had laten weten. Hoi Nassim sorry voor mijn late antwoord. Ik had een drukke dag. Alles gaat goed elhmdl met jou?" Na 2 sec werd ik onbekend gebeld. "Hallo?" vroeg ik onzeker. "Hooi knappe meid wil je beter leren kennen." zei een zware stem. "En jij bent?" vroeg ik kwaad. "Jouw toekomstige." antwoordde de zware stem. "In jouw dromen en laat me met rust." Ik haakte meteen af. 2 sec later kreeg ik oproep van Nassim. Ik durfde niet op te nemen maar deed het wel. "Hallo?" " Hahahahah ie Meryamie je bent echt cool." lachte hij "Ahlajkoem assalaam mag ik mee lachen?" vroeg ik sarcastisch. " Woullah, zo moet je antwoorden als je nog eens privé word gebeld." lachte hij nog steeds. Ik had nu pas door dat hij het was. Ik bleef stil. "Zo, zo druk bezig?" vroeg hij. "Hoezo?" "Dat ik nu pas een antwoord op mijn smsje heb ontvagen. Ik zag je trouwens daarnet vrolijk voor de deur met je vriendin." "Ow nu stond jij naar mij te gluren?" betrapte ik hem. "Nee ehm gewoon. Ik keek toevallig van het raam." Ze hiji stotterend. "Ja? En waarom heb ik je toevallig niet gezien?" merkte ik op "Toch niet heel de buurt moet merken dat ik naar een knappe meisje gluur." zei hij. "Ooh charmeur. Houd je zoete woordjes achterwegen. Bij mij lukt het niet." grinnikte ik. "Jek, dus je bent moeilijk te krijgen?" vroeg hij serieus. "Wat denk je zelf?" "Ja klopt je hebt gelijk. Je bent ook veel waard." ging hij er op in. "Oh gaan we weer charmeren?" lachte ik. "Neen ik meen dit serieus, Meryam." hoorde ik hem zeggen. "Wow okee. Dankje." We begonnen over alles en nog wat te praten. Hij liet me tussendoor lachen met zijn droge humor. Hij informeerde me dat hij blij was dat hij terug in België is komen wonen. Maar hij had veel mooie herinneringen in onze buurland en heeft veel Hollandse vrienden overgehouden. Ik zag dat het 22.30u was. Nu werd het tijd dat ik ging slapen. "Nassim ik denk maar dat ik ga slapen want wil morgen op tijd op het werk zijn." "Okee meid ik wens jou veel succes." "Dankje. Bedankt om te bellen!" "Voor jou alles." zei hij lief. Ik kreeg meteen een sms binnen van hem na ons conversatie. Het was een heel leuke gesprekje. Ik hoop op een vervolgje. Misschien wil je iets leuks gaan doen? Let me know. N. Ik staarde even naar het schermpje. Wat moest ik hier op antwoorden? Even later kreeg ik nog eentjes binnen.. Miri inou doe het goed morgen! Werk se. EN kijk er naar uit om je te zien. . Het was van Ilias. Weer voelde ik de kriebels in mijn buik. Op het berichtje van Nassim ging ik verder niet in. Naar Ilias stuurde ik: Dankje Ilias inu. Kijk er ook naar uit! Moet je over iets belangrijks spreken. Slaapzacht. Morgen was een belangrijke dag!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    18.


    Meryam:


    Ik trok mijn witte bloesje aan met een donker blauwe klassieke jeansbroek. In de spiegel bekeek ik mij zelf van kop tot teen. Ik was helemaal vergeten dat ik mijn hoofddoek straks moest uitdoen. Wat moet ik nu met mijn haar? Veel tijd had ik niet meer om het plat te stijlen. Dus ik nam snel wat mousse zodat de golven in mijn haar zouden blijven. Straks doe ik het dan gewoon een hoge staartje. Verder zette ik wat mascara en lipgloss op. Meer had ik niet nodig. Nadat ik mezelf haf goedgekeurd, vertrok ik naar mijn werk.

    "Hoi Meryam, je bent goed op tijd." hoorde ik een bekende stem. Het was Dirk mijn baas met zijn opvallende mooie blauwe ogen. Ik zag hem uitstappen van een mooie witte bmw cabrio. "Ja moet wel hé" lachte ik naar hem. "Komt u maar binnen dan geef ik je een rondleiding." "Gaat u mij een rondleiding geven?" vroeg ik verbaasd. "U bent toch van de directie?" merkte ik op. Hij werd een beetje rood. "Ja, maar ik wou vriendelijk zijn en ik zie dat er nog niet veel personeel aanwezig is. En je mag me gerust aanspreken met jij in plaats van u. Dat is veel te formeel." knipoogde hij. "Ehm nog iets, jouw hoofddoek moet vanaf nu wel uit." "Ow ja ik was het vergeten." antwoordde ik kortaf. "Waar is de wc?" vroeg ik. "Eerste gang links. Ik wacht hier wel." Ik deed snel mijn karamel kleurige hoofddoek uit. En zette mijn haren in een knotje. "Zo je ziet er goed uit." lachte Dirk toen ik buiten kwam. Ik negeerde zijn compliment zodat we konden beginnen aan een rondleiding. Hij sprak over personenwagens en andere vervoer verhuren aan andere bedrijven. Blablabla. Ik kon me niet echt concentreren aangezien ik met zenuwen zat voor straks. Ik had al een beetje voorbereid hoe ik het aan Ilias ging overbrengen. Het was wel spannend aangezien ik zijn reactie niet kon voorspellen.. Na de rondleiding legde Dirk mijn taken uit. Ik ging achter achter mijn bureau zitten en gooide me meteen voor de leeuwen. De telefoon had die dag niet stilgestaan.. "Goede morgen Docks Rental verhuur met wat ik je helpen?"

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    19.

    Ilias:

    Ik maakte me klaar voor het afspraakje met Meryam. Na een gevecht tussen mij en mijn kleerkast koos ik voor een licht blauw hemdje met een beige klassieke. broek Ik legde mijn haren goed met behulp van gel. Ik had nog nagedacht over wat Ahlam me nog zei. Vandaag zou ik Meryam toch een beetje jaloers maken om te zien of het effect zal hebben. Haar reactie zal het antwoord op mijn vraag zijn. Het was al 16.00u dus ik vertrok naar het restaurant waar we hadden afgesproken. Ik kon haar niet ophalen omdat ze zelf met de auto was.


    Ik parkeerde snel in de buurt van het restaurant genaamd Baraka. Ze hadden heerlijke pasta. Ik zag mijn Meryam aankomen. Zoals altijd zag ze er weer fantastisch uit. "Hoi Meryam." zei ik terwijl ik een snelle hand gaf. "Vraag me niet hoe het op mijn werk was." zei ze vermoeid. "Hoe was het op je werk?" plaagde ik. "Ik ben echt moe. Heel de tijd telefoontjes opnemen. Afspraken regelen. papierwerk enz enz. Er was zelfs een man die op mij afhaakte toen ik mijn naam zei. Hij vroeg me toen Meryam? Ik hoef al niks meer. Hoe gemeen kun je niet zijn?" zei ze teleurgesteld. "Het zal wel beter gaan de volgende dagen."stelde ik haar gerust. "We zien wel. Maar genoeg over het werk. Hoe was het uitgaan eergisteren?" "Ja heel leuk. Wil je een foto zien.?" stelde ik haar voor. "Ja." knikte ze. Ik liet haar meteen de foto zien van mij en het blondin waarvan ik de naam niet meer weer weet. Ik zocht naar een reactie maar ze bleef gewoon staren naar de foto. "Ze komt me bekend voor." zei ze. " Oh ja dat kan." antwoordde ik kort af. De ober kwam om onze bestelling te nemen. "Voor mij een schotel kip met curry saus." was haar keuze. "Voor mij een pizza Hawaï" Het werd even onwennig stil. Na een tijd vroeg Meryam: "Ilias hoe gaat het met je liefdesleven?" Een vraag waarop ik niet meteen op kon antwoorden. "Wel..." "Ja?" vroeg ze nieuwsgierig. "Ik heb al een tijd een oogje op iemand. Ze laat me dingen voelen die ik nog nooit eerder heb gevoeld." "Oh Ilias echt? En weet ze het al?" zei ze stil "Ja ik denk het wel. Ik wil voor haar gaan." zei ik. "Ik wens je heel veel succes Ilias. Je verdiend het!" "Ja dankje. Ik ga even naar het wc." zei ik snel. Meteen waste ik mijn gezicht voor verfrissing. Ilias waarom vertelde je gewoon niet dat zij je ware liefde was. Dat zij jou dingen laat voelen dat je eerder nooit hebt gevoeld.. Waarom moest alles altijd zo moeilijk lopen?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    20.


    Meryam:

    Dus dat was het dan. Het moest eindigen voor het kon beginnen. Hij had al iemand anders en ik wou gewoon met hem over de toekomst beginnen? Ik voelde een steek in mijn zij. Een steek van teleurstelling. Het was veel te mooi om waar te zijn. Kom op Meryam, het was niet dat je tot over je oren verliefd was op hem. Maar toch deed het me om één of andere redenen pijn. Ik nam snel mijn telefoon en antwoordde op de sms van Nassim die ik gisteren had ontvangen. Hoi Nassim, ik heb zeker en vast zin om iets leuks te gaan doen. Wat dacht je van morgen? Morgen is het toch zaterdag dan hoefde ik niet te werken. Perfect! Dan zie ik je morgen. Xx N. Kreeg ik meteen als antwoord. Ik zag Ilias terug richting ons tafel komen. De ober kwam met ons schotels en we begonnen in stilte te eten. "Ik heb morgen met Nassim afgesproken." zei ik uit het niets." "Oh leuk! Wat gaan jullie doen?" vroeg hij. "Dat weet ik niet. Hij zou me straks bellen.” deed ik nog een schepje boven op. "Vind je hem leuk?" vroeg hij. "Ik weet niet. Hij lijkt me een leuke jongen maar het is niet dat ik in de wolken ben van hem. Maar wat er niet is kan nog komen." zei ik lachend. "Klopt. Maar wil je me één ding beloven?" vroeg hij serieus. “Als het een mogelijke belofte is wel.” was mijn antwoord.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    21.


    Ilias

    Ik moest het haar vragen. Ze wordt waarschijnlijk niet mijn toekomstige maar ik wou haar niet kwijt als beste vriendin. "Wat er ook gebeurd. Beloof me dat je me nooit in de steek zou laten als je beste vriend." zei ik. "Oh Ilias, dat was ik ook niet van plan. We zijn voor eeuwig en altijd vriendjes." lachte ze. Ik gaf haar snel een kus op haar wang. Ze werd helemaal rood maar dat vond ik schattig. "Best friends voor ever." zei ik als een puber.

    We gingen nog wandelen in het park vlakbij het restaurant.
    "Nu wil ik dat jij mij iets beloofd." hoorde ik haar zeggen. Zeg het maar." "Dat je het meisje op wie je een oogje hebt, heel gelukkig maakt. Is ze een lieve meid?" vroeg ze erachter. "Ik zal mijn best doen. Ze is prachtig!" antwoordde ik. Ik zag haar naar beneden kijken. Waarom kon ik niet uit haar reactie lijden wat ze dacht? "Dan verdienen jullie elkaar Ilias. Maak haar gelukkig zoals zij jou gelukkig maakt." zei ze. "Ik zal proberen." glimlachte ik naar haar. "Om te eerste tot die boom?" daagde ze mij uit. "Ja 1 2..." ik was nog niet uitgeteld maar ze was al begonnen met rennen. Ik ging snel achter haar aan en hief haar op over mijn schouders. Ik voelde boksen op mijn rug. "Ilias laat me los. Ik ga vallen!" lachte ze. Ik bleef maar rennen met haar over mijn schouders. Ze was niet zwaar. "Hou op ik word duizelig!" riep ze toen ik begon te draaien. Na enkele toertjes zette haar neer. Je bent erg!" riep ze terwijl ze naar evenwicht zocht. "Kom laten we een foto maken.” stelde ik voor nadat ze gekalmeerd was. Ze nam haar telefoon en trok een gekke foto van ons. "Die foto wil ik ook hé." waarschuwde ik haar. "Komt in orde!" "Kom laten we naar die boom gaan. Ik wil even iets doen." zei ik en begon te rennen. "Wat dan?" ze begon achter me te rennen. Ik nam een zakmes van mijn broekzak. "Wat doe je met een zakmes in je broekzak?" vroeg Meryam serieus. "Je weet maar nooit wat er kan gebeuren." Ik begon in de boomstam letters I+M te graveren. En er achter zette ik 4ever erbij. "Oh wat lief van je!" lachte Meryam. Normaal horen koppels dit te doen maar het paste bij mij en Meryam. Ik keek haar even aan. God wat hield ik toch zoveel van haar.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    22.


    Meryam

    Ik lag eindelijk in mijn bed na een fantastische dag. Alleen voelde ik me niet voldaan. De doel dat ik vandaag wilde bereiken, barste in stukken. Ik had de kans niet om te vertellen wat ik over onze toekomst dacht. Dat was iets dat ik zal moeten verwerken. Ik voelde tranen opkomen die ik zijn gang liet gaan. Er was een sprankel hoop voor ons maar het was veel te snel verdwenen. Ik moest het gewoon accepteren. We zijn tenslotte zes jaren beste vrienden geweest. Het vreemde is dat ik nooit degelijke gevoelens had tegenover hem. Dus ik kon niet vatten waarom de teleurstelling zo hevig was. Misschien omdat hij een ander heeft? Ik moest het hem gunnen. Hij verdiende al het geluk van de wereld. Ik kwam tot de conclusie om het hoofdstuk Ilias&Meryam af te sluiten. De enige link die er tussen ons zal zijn, is onze sterke vriendschap. Ik kon nu al de teleurgestelde blik van mijn moeder voorstellen. Ach ja, alles is elmaktab. Ik kan daar niks aan veranderen. De luide beltoon van mijn telefoon haalde me uit mijn diepe gedachten. Op het schermpje verscheen de naam van Nassim. "Hallo?" beantwoordde ik de oproep. "Hooi Meryam. Hoe gaat het met je?" vroeg hij. "Elhamdulillah en met jou?" "Goed. Ik stoor toch niet?" stelde hij de vraag. "Neen helemaal niet. Ik lig gewoon in bed." gaf ik hem mee. "Oh oké. Ik bel je om te vragen of het nog morgen doorgaat." vroeg hij onzeker. "Natuurlijk waarom zou het niet doorgaan?" vroeg ik verbaasd. "Ik weet niet misschien ben je me al beu gezien." zei hij serieus. Ik begon luidop te lachen. "Maar neen gekkie. Tuurlijk niet. Neen, morgen gaat gewoon door! Waar spreken we eigenlijk af?" "Dat is een verrassing." zei hij "Oh wat gaan we dan doen?" vroeg ik nieuwsgierig. "Neen Meryam geduld is een mooie zaak. Je ziet morgen wel. Ik heb gezien dat het mooi weer zal zijn dus kleed je maar zomers." Hij maakte me echt nieuwsgierig. "2 straatjes verder is er een steegje. Je zal me daar vinden met mijn auto. Ik verwacht je om 12.00u." gaf hij mee ter info. "Zo vroeg?" kreunde ik. “Ja ben ik dat niet waard of zo? We moeten wel vroeg zijn anders verbrod het mijn dagplanning" drong hij aan. "Oké, ik zal op tijd zijn." "Oké prima! Dan zie ik je morgen inschallah." zei hij. Slaaplekker voor straks." zei ik. "Dank je wel schoonheid, jij ook." beëindigde hij het gesprek. Hij noemde me juist schoonheid. Daardoor viel ik als een roosje in slaap.