1. #376
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    VERSCHIJNING VAN DE MAHDI?

    Hafs ibn Ghiyaath zei:

    'Ik zei tegen Soefyaan ath-Thawrie: 'O Aboe 'Abdillaah, de mensen spreken veel over de verschijning van de Mahdi. Wat zeg jij hierover?'

    Hij antwoordde: 'Zelfs als hij langs jouw huis loopt, volg hem dan niet, totdat de mensen (geleerden) zich rond hem hebben verenigd!'

    Bron: Siyar A'laam an-Noebalaa- van Imam adh-Dhahabie, 7/253

  2. #377
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    VERSTERK JE GELOOFSOVERTUIGING!

    Shaykh Moeqbil ibn Haadie al-Waadi'ie zei:

    'Als jij een sterke geloofsovertuiging ('aqiedah) hebt, zullen de djinns (geesten) en de duivels jou vrezen.
    Maar als jij een zwakke geloofsovertuiging hebt, zal je misschien zelfs bang zijn van je eigen schaduw!'

    Bron: Qam' al-Moe'aanid, blz. 48

  3. #378
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    HET ZOETSTE WAT ZICH IN DEZE WERELD BEVINDT

    Maalik ibn Dienaar zei: 'De volgers van deze wereld verlaten deze wereld zonder het zoetste wat zich hierin bevindt te hebben geproefd.'
    Men vroeg: 'Wat is dat dan?'
    Hij antwoordde: 'De kennis over Allah.'

    Bron: Siyar A'laam an-Noebalaa- van Imam adh-Dhahabie, 5/363

  4. #379
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    -

  5. #380
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    JIHAD!

    Mohammed ibn al-Moenkadir zei:

    'Ik heb veertig jaar lang gestreden tegen mijn ziel, totdat zij standvastig werd op het rechte pad.'

    Bron: Siyar A'laam an-Noebalaa- van Imam adh-Dhahabie, 5/355

  6. #381
    MVC Lid

    Reacties
    67
    27-08-2022

    Barak Allah u feek voor het delen! Moge Allah azzawajal jou rijkelijk belonen hiervoor.

  7. #382
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    Citaat Geplaatst door Zusterina Bekijk reactie
    Barak Allah u feek voor het delen! Moge Allah azzawajal jou rijkelijk belonen hiervoor.

    Wa fiekie barakAllah, en jou ook!

  8. #383
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    GEEF DE HOOP NIET OP!

    Moewarriq al-'Idjlie zei:

    'Ik heb mijn Heer tien jaar lang om iets gevraagd en Hij heeft het mij nog niet gegeven. Maar ik heb de hoop erop niet opgegeven, noch ben ik gestopt met het smeken hierom.'

    (Az-Zoehd van Imam Ibn al-Moebaarak, 1/11)

  9. #384
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    Een lang leven voor de gelovige die goede daden verricht, is beter voor hem dan de dood.

    De Profeet Mohammed ﷺ zei:

    'De beste van alle mensen is degene die een lang leven heeft en goede daden verricht.'

    (Sahieh at-Tirmidhie, 110)

    En de Profeet ﷺ zei:

    'Gelukzaligheid voor degene die een lang leven heeft en goede daden verricht.'

    (Sahieh al-Djaami', 3928)

    Een man zei: 'O Boodschapper van Allah, wie is de beste van de mensen?' Hij antwoordde: 'Degene die een lang leven heeft en goede daden verricht.' De man vroeg: 'Wie is de slechtste van de mensen?' Hij antwoordde: 'Degene die een lang leven heeft en slechte daden verricht.'

    (Sahieh at-Tirmidhie, 2330)

    Aboe Hoerayrah zei:

    'Er waren twee mannen die de Islam hadden aangenomen met de Profeet ﷺ. Eén van hen stierf als martelaar en de ander bleef een jaar na hem in leven. Talhah ibn 'Oebaydillaah zei: 'Ik zag in mijn droom het Paradijs. Ik zag dat degene van de twee die als laatst van hen was gestorven het Paradijs vóór de martelaar binnenging. Dus verbaasde ik me hierom. De volgende ochtend vertelde ik dit aan de Boodschapper van Allah ﷺ. De Boodschapper van Allah ﷺ zei: 'Heeft hij Ramadan niet na hem gevast? En heeft hij na hem geen zesduizend of zoveel en zoveel vrijwillige gebedseenheden gebeden?'

    (Silsilat al-Ahaadieth as-Sahiehah, 2591)

  10. #385
    Exit

    Reacties
    5.336
    11-11-2018

    جزاك الله خيرا

  11. #386
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    وإياك

  12. #387
    MVC Lid

    Reacties
    335
    06-02-2008

    Imam ash-Shaafi'ie zei:

    'Degene die graag wil dat Allah zijn hart voor hem opent of verlicht:

    1. Laat hij niet spreken over datgene wat hem niet aangaat.
    2. Laat hij wegblijven van de zonden en slechte daden.
    3. Laat hij een verborgen daad hebben tussen hem en Allah.

    Wanneer hij dat doet, zal Allah hem overstelpen met een kennis die hem weghoudt van al het andere.'

    (Manaaqib ash-Shaafi'ie van al-Bayhaqie, 2/171)