1. #1
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    Wat kan ik doen?

    Salaam alaikoem wr wb wm,

    Ik zit met een groot probleem. Door het feit dat de hoofddoek in de westerse maatschappij (nog) niet geaccepteerd kan worden, door velen, is een logisch gevolg dat je wordt nagestaard door velen, dat je geen vrijheid op werkgebied kan voltrekken, dat je steeds als zielig en onderdrukt bestempeld wordt...

    Nu, sinds oktober alhamdulilah draag ik de hoofddoek. Het probleem is dat mijn ouders beiden niet-moslim zijn. Ze begrijpen niet waarom ik dit doe, en hoe vaak ik hen het ook probeer uit te leggen, steeds willen ze hun wil doordrukken. Iedere dag hoor ik minstens 5 keer dat ik niets zal bereiken in mijn hoofddoek als ik hem blijf dragen, dat ik mijn toekomst weggooi, dat ik geen respect heb t.o. men ouders, dat ik ze pijn doe (vraag me niet hoe, ik betrek hen niet in mijn geloof), dat God swt dit ook niet... en ga zo maar door. Mijn moeder verwijt me ervan (voor een stuk ook uit schrik of onwetendheid) dat ik door die hoofddoek een extremist ben, en mijn vader wil het internet afsluiten omdat hij denkt dat ik hier allerhande extremistische ideeën opdoe, en fundamentalistische mensen leer kennen. Terwijl ik me enkel bezig hou met het versterken van mijn iman, en kennis opdoen. Dat heb ik hem ook verteld maar dat wil of kan hij niet inzien. Daarbij komt nog dat ze steeds commentaar zoeken, letterlijk ZOEKEN om toch maar op iets te kunnen discussiëren. Soms heb ik het gevoel dat ik hier echt buitengewerkt word, en dat ze me liever zien gaan dan komen. Hoewel ik langs de andere kant maar al te goed besef dat ze het beste voor me willen. Ik zit in een soort van tweestrijd. Wat kan, of moet ik doen? Wat moet ik zeker vermijden? Ze blijven mijn ouders en ik hou van hen. Het laatste wat ik wil is hen kwetsen of onrespectvol benaderen!!

    Wa salaam alaikoem wr wb wm
    Je zuster fie dien
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  2. #2
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    DjazzakAllah bi ghair sis !! Ik probeer te praten, altijd, en doe echt mijn uiterste best !!! InchaAllah Allah swt zal ons leiden !! Allahoema ameen.
    Alles goed op het werk schat?
    ik heb probleme weeral me mijn gsm. Zelfs die kan mij ni af...

    pfff binne 4 jaar ligt de wereld mss toch plat.. so why worry..
    hou je goed schatje!
    wa salaam alaikoem
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  3. #3
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    DjazzakAllah bi ghair, ik wil gewoon weten wat ik zou kunnen zeggen in sommige situaties, om de spanning wat te verminderen.
    Gisteren heb ik een geleerde gebeld van een moskee en achter informatie gevraagd. Hij heeft me gezegd dat de hoofddoek koste wat kost moet blijven gedragen worden en dat je je niet mag laten beinvloeden.
    Gewoon bidden, en blijven vertrouwen op Allah swt...
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  4. #4
    hijra

    Reacties
    33
    26-07-2002

    In de naam van Allah swt de barmhartige de genadevollle,

    A salamoe alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh zusterke,

    Ogthie vergeet niet dat hoe moeilijker ge het hebt hoe meer zegeningen ge krijgt, alles is een test alhamdoelieh, waarom zijn we anders iin deze dunia, tis nu eenmaal een groot examen en dat is het doel in ons leven, het slagen vooor dees examen. Toen Allah swt ons heeft geschapen heeft Hij swt nooit gezegd dat het makkelijk was, als het makkelijk zou zijn waarom zou Hij swt ons dan op aarde zetten? Het zijn alhamdoelieh de sterken die zullen overleven , alhamdoelileh, tis aan u als moslima om te beseffen dat Allah swt de enige is dat ge 100% moet en kunt vertrouwen, door geduld te hebben, door u best te doen om door deze test te komen, probeer u gewoon voor te stellen hoe prachtig het paradijs moet zijn alhamdoelileh, niemand van ons kan het beschrijven. Daar is de plaats waar ge zult rusten, zolang wij hier in deze dunia leven waar el fitna de bovenhand krijgt , maar alhamdoelieh islam is onze leidraad, zullen we als personen niet rusten, dees leven is een reis naar onze bestemming ofwel het paradijs ofwel de HEL... en tijdens onze reis naar onze bestemming zullen we met verschillende obstakels te maken krijgen, tis aan ons om door die obstakels heen te kunnen en met koran als leidraad en een puur hart, alhamdoelieh

    Geef nooit op , en heb altijd sabr altijd want sabr is hetgeen een moslim heeft en hetgeen hem in vele situaties zal kunnen redden alhamdoelileh.

    Dus ogthie, kijk in u hart, ge hebt insha'allah het hart van een moslima, en besef dat elk ding dat u pijn doet, bij alles waar ge het zo moeilijk mee zu lt hebben een stap dichter bij het paradijs is alhamdoelileh.

    Moge Allah swt ons leiden.
    Moge Allah swt onze broeders en zusters in Palestina geduld geven.
    Moge Allah swt onze broeders en zusters in Irak geduld geven.
    Moge Allah swt onze broeders zusters overal sabr geven en hen er insha'Allah aan herinneren dat het een test is.

    Allahoema ameen.

    Wasalamoe alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh
    "God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn." (Muslim).

  5. #5
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    DjazzakAllah voor jullie hulp, en jullie woorden, die helpen zeker en vast, maar inchaAllah zal alles beter gaan vanaf de moment dat ik op een totaal islamitische levenswijze kan leven... incha'Allah
    Iedereen heeft wel wat problemen,
    En ik denk wel, dat onze broeders en zusters in Irak, Afghanistan, Palestina,... 1000000X meer hulp en aandacht verdienen. Deze kunnen niet eens rustig hun gebed verrichten.. wetend dat de dood achter elke hoek kan wachten...
    Ya Rabbi help onze broeders en zusters, en schenk hen incha'Allah een plek in de Djenna!!!

    salaam oe alaikoem wr wb wm
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    471
    24-08-2002

    Hey meid,

    Ik kan t best begrijpen dat t je ouders dwars zit dat je eerst van geloof overstapt, en dan nog eens een hoofddoek gaat dragen. Stel dat ik morgen katolieke zou worden, en een kruis ging dragen dan zouden mijn ouders echt flippen. Maar toch heb ik heel veel respect voor je dat je toch uit jezelf moslima wordt, en ook een hoofddoek draagt. Jij bent een sterkte meid, dat zie je zo ook wel. En ook al zou je pa internet afsluiten, hij bereikt er toch niets mee, want t zit gewoon in je hart, niet op je pc. En ik vind het heel erg jammer dat mensen denken dat als een hoofddoek draagt, dat je dan ook een extremist bent, of wil worden. Dat slaat nou werkelijk nergens op, maar dat zijn meestal mensen die helemaal niet weten wat de islam is, als ze zich daar nou eens in zouden verdiepen, en dan iets zouden zeggen, dan pas zou ik t waarderen.

    Ik wil je super veel sterkte wenssen, en ik hoop dat je ondanks je ouders een heel gelukkig leven zal leiden, want dat verdien je wel....

    Dikke kus,

    Dorita
    Dorita's eindeloos genieten...

  7. #7
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    DjazzakAllah voor jullie woorden!
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  8. #8
    V.I.P

    Reacties
    41
    07-11-2002

    Hai, ogtie

    volg je hart, en niet naar andere meningen luisteren van anderen.
    ALs jij de keuze hebt gemaakt om de hoofddoek te dragen, dan doe je dat gewoon.

    Ik persoonlijk draag eerlijk gezegd geen hoofddoek, ik heb er ook niks tegen, maar ik vind dat de islam in je hart zit. dus,,,

    het is maar hoe jij het ziet.

    greotjes en succes, hanan <luiza>
    Een ECHTE marokkaanse!!

  9. #9
    MachakieLLL

    Reacties
    8.012
    12-12-2008

    MVC Premium MVC Premium
    heb veel sabr meid , moge allah je helpen

  10. #10
    ----------

    Reacties
    7.651
    15-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Oude topic

  11. #11
    MachakieLLL

    Reacties
    8.012
    12-12-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Shifae Bekijk reactie
    Oude topic