1. #136

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door receptenfreak Bekijk reactie
    Dikke Up voor jou, je bent 1 van mijn favorieten. Masha Allah.
    Dankjewel lieverd erg lief van je

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Pulled salmon op cloudbread


  4. #139
    De Liefstè (a)

    Reacties
    29
    01-04-2006

    Mag ik het recept van sweet spicy wings aub

  5. #140
    Getrouwd.

    Reacties
    1.299
    05-11-2007

    Upppie voor jou meid.. het ziet er heerlijk uit!! Toppiee

  6. #141
    Verbannen

    Reacties
    45
    29-10-2012

    [emoji173]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #142
    De Maroekaaan. :D

    Reacties
    8.601
    12-01-2010

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    KUMPIR

    benodigdheden
    grote aardappels
    kleine klontjes boter
    olijfolie
    zout
    gerasptekaas.

    voor de rest alles wat je lekker vind. zie fotos voor inspiratie


    aardappelen goed schoonboenen en droog maken bestrijken met olijfolie en beetje zout op je bakplaat leggen en 1.5 uur bakken op 200 graden.
    Elke aardappel opensnijden de aardappel aan de binnenkant met een vork pureren. Je kunt wat boter toevoegen hier bij en wat geraspte kaas.
    Je kunt hem vullen met van alles dit bv.


    Riannah wat zijn dat voor sausjes en salades.
    Kun je de recepten van de zelfgemaakte saus en salade ook plaatsen. Sokran..
    Miep..Miep... Zoefff

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Del3a

    del3a

    Voor 2 schouders.

    3 teentjes knoflook fijngehakt
    1 bos koriander fijngehakt
    kwart bos ma3dnoes fijngehakt
    beetje gedroogde peterselie 2eetlepels ongeveer ) geeft heteen lekker smaak'
    verder peper zout
    klont boter ) hier heb ik alle kruiden doorgemengd
    beetje paprikapoeder, gemberpoeder en een beetje gemengde kruiden marokko, zafraan lhor paar plukjes.
    kleine inkepingen maken in het vlees, vlees goed inmaseren met de kruiden, ik heb ze in plastic folie gewikkeld en een hele nacht laten marineren in de koelkast.-
    volgende dag gekookt in een grote pan met heel weinig water, laat zelf ook veel los.
    uurtje voor het opdienen in de oven op grill stand.
    saus laten inkoken,

    je kunt hem ook in folie wikkelen en dan in de oven 2,5 uur laten bakken. je hebt dan alleen geen saus.. en die vind ik nu juist zo lekker.

    de verse vijgen in parten snijden kort aanbakken in een grilpan.
    de vijgen en abricozen op een stokje.
    gedroogde vijgen in een pannetje doen, daar wat olijfolie,water kaneel en honing toevoegen, laten simmeren tot ze zacht en gaar zijn,
    abricozen in een pannetje water,kaneel en suiker toevoegen dit laten koken tot ze zacht zijn ( niet te zacht anders word het puree)
    rijg ze op een stokje.

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Hapjes



    hapjes":

    de bekende loempialemsemen ik heb ze gevuld met gehakt en groenten
    loempiaatjes met kip
    kiphapjes van zahira
    sigara boregi van mixed kitchen

    garnalen kroketjes

    paar aardappels koken afgieten en goed uit latn walmen, dan stampen tot puree, 1 ei dooier erbij, zout peper, paprikapoeder en knoflookpoeder.
    neem een beetje aardappel in je hand duw daar een grote gamba in en maak hem dicht en vorm hem tot een balletje/ovaaltje. door bloem halen, dan door geklutst ei en dan door panco. frituren in olie.

    gevulde eieren:

    eieren koken, door midden snijen eidooier verwijderen en bewaren. halve eieren door bloem halen, dan door geklutst ei en dan door panco. frituren in olie.
    eidoorers mengen met mayonaise, kunt er aan toevoegen wat je lekker vind, ik doe zelf altijd fijngesneden augrukjes erdoor heen. eitjes vullen.

    mosselen.

    mosselen schoonmaken en koken., openmaken en de mossel op 1 schelp laten zitten.
    vulling: paneermeel gemengd, met geraspte kaas, fijngehakte peterselie, citroensap, olijflolie en kruiden naar smaak. de schelp vullen en afbakken in de oven, 15 minuten.

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Dessert

    desserts.
    pannacotta met aardbeiensaus

    pannacotta is van Sweetpetit:

    Witte chocolade panna cotta met agar agar

    voor zo'n 12 bekertjes

    750ml (half)volle melk
    750ml slagroom
    75gr suiker
    merg van 1 vanillestokje
    300gr witte chocolade
    10gr agar agar (=1 zakje)

    Breng 750ml melk met 500ml slagroom aan de kook met de suiker. Doe hier het merg bij van 1 vanillestokje. Mix ondertussen door met je garde. Als het kookt zet je het vuur laag en dan voeg je de agar agar toe, en dat meng je goed door met je garde. Laat dit nog zo'n 5min op staan en zet het dan af. Doe dan de witte chocolade in stukjes erdoor het roer het door totdat het allemaal opgenomen/gesmolten is. Laat dit afkoelen tot het lauw is.

    Klop apart de overige 250ml slagroom op en laat dit opstijven in de koelkast.

    Als je melk-room mengsel lauw is spatel je hier de opgeklopte slagroom door. Giet het in bekertjes, laat het minstens een uur opstijven in de koelkast en voila.
    Je kan er bv een aardbeiensausje op of onder doen, lemon curd

  11. #146
    EatClean, TrainDirty

    Reacties
    3.335
    24-06-2009

    bedankt voor de receptn
    Do not only wish for it, work for it ♥ Small changes can make a BIG difference ♥

    ♥ ♥ Verzamelhoekje van allerlei lekkere recepten ♥ ♥

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    407
    15-11-2012

    Ik zag in de andere topic jouw lekker hapjes! Heb je het recept voor mij misschien?? Die gevulde eieren en die bladerdeeg met een vulling en garnaal????


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Love...

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    heb je met hong besmeerd of echt in honing gedompeld nadat die opgewarmd was

  14. #149
    ...Voor het leven.

    Reacties
    346
    02-06-2009

    TOPPER
    Zwart op wit

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2018

    Citaat Geplaatst door Noens Bekijk reactie
    Mag ik vragen wat dat voor witte saus is? Die is namelijk zo lekker, ik kies altijd die en dan extra veel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Macha allah