1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Moslima met hoofddoek geweigerd in sportschool

    Een moslima met hoofddoek is bij Sport & Fitness Centrum The Hoogervorst in Voorhout geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt.





    Eigenaresse Thea Hoogervorst geeft daarover een ongelofelijk belachelijke reden: 'Onze klanten zijn tegen hoofddoekjes', redeneert ze tegenover het Leidsch Dagblad. Naheed Abassi sport sinds april bijna elke dag in de sportschool. Haar zoon Ali vertelt tegenover de krant hoe dat plots veranderde. 'Er was niks aan de hand', meldt de krant. Woensdag kwam er plotseling iemand naar haar toe die haar dringend wilde spreken.


    De man vertelde dat je niet met een pet of hoofddoek mag sporten. Ali snapt er niets van: 'Het is een hele kwalijke zaak, het is een vorm van discriminatie die ik niet kan accepteren'. Tientallen klanten zouden geklaagd hebben over de twee a drie vrouwen die daar sporten met een hoofddoek, zegt Hoogervorst. 'Ze zeiden: ’Ik snap niet dat je dat toelaat, waar ben je mee bezig Thea? Je discrimineert Nederlanders en luistert niet naar ons’. Ik was erg bang dat blijvende klanten weg zouden gaan.'


    Omgekeerde wereld
    Vooral de slachtofferrol die de klanten aannamen is te triest. Lees: 'Je discrimineert Nederlanders'. Thea koos voor een scherper beleid. Een hoofddoek mocht al niet maar werd gedoogd en daar moest snel verandering in komen. 'Je wilt je klanten tevreden stellen, zij accepteerden het niet. Nederlanders mogen geen hoofddeksel dragen, dan moeten moslima’s hun kleding ook aanpassen.'


    Hoogervorst zegt het voorval te betreuren: 'Ik wil geen negativiteit in de krant, ik wens alleen dat de regels worden geaccepteerd.' Volgens de sportschool is een sporthoofddoek wel toegestaan. Hoewel het hiervoor om boze klanten ging, gaat het nu ineens om de veiligheid. Familie Abassi heeft grote twijfels. 'Mijn moeder draagt altijd een strak hoofddoekje. Tegen haar hebben ze hier niets over gezegd. Ik denk dat ze bij de sportschool geschrokken zijn', zegt dochter Ellaha.


    Mensenrechten
    Het College voor de Rechten van de Mens heeft via Barbara Bos gereageerd. 'Sportscholen moeten goed kunnen onderbouwen waarom ze iemand met hoofddoek weigeren. Alleen zeggen dat het vanwege de veiligheid niet mag, is niet voldoende. Als er nooit ongelukken zijn gebeurd en een vrouw draagt een sporthoofddoek, vinden we dat geen goede reden.'


    Dochter Ellaha heeft inmiddels een klacht ingediend bij het CRM. Ze willen graag excuses van de sportschool: 'Zodat ze weer met plezier kan sporten. Mijn moeder is geschrokken en verdrietig. Je kunt een klant niet op deze manier behandelen'.


    Uitzondering
    Het Leidsch Dagblad belde andere sportscholen in de Leidse regio en die stellen helemaal geen problemen te hebben met sporters met een hoofddoek. 'Wij zijn van mening dat je mensen niet van een gezonde levensstijl mag weerhouden omwille van hun geloofsovertuiging', zegt een medewerker van Healthclub Vlietlijn in Leiden.


    Bij Vrouwfit, waar alleen vrouwen sporten, zijn nog nooit problemen voorgekomen met hoofddoekjes, aldus de bedrijfsleider. 'Mits het geen gevaren oplevert, vinden we het geen probleem. We zien juist dat veel moslima's hun hoofddoek afdoen, omdat er alleen vrouwen sporten'.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    25
    01-11-2015

    Je kunt de pet niet vergelijken met een hoofddoek die men draagt uit religieuze redenen. Het liefst zien ze je met een strakke legging om je reet squats doen tussen de mannen. Ik zie het vaker, vriend en vriendin waarvan vriend rustig zelfstandig aan het trainen is en zijn vriendin squats aan het doen is tussen de mannen. Mannen die met hun ogen je vrouwtje aan het uitkleden zijn.

    ..Bismillah..


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    518
    27-07-2007

    Beter joh
    Ga lekker thuis trainen , dan gemixde shitt gedoe..
    Of woman only..

    Altijd moeten ze wel gezien willen worden.
    Sick attitude

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.907
    04-03-2014

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Een moslima met hoofddoek is bij Sport & Fitness Centrum The Hoogervorst in Voorhout geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt.
    Schandalig. Meteen ingrijpen. Boete geven of sluiten.
    I've been things and seen places.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Moslimas moeten hun kleding aanpassen. Hahahahahahaah de islam groeit vroeger in de jaren negentig liep niemand met een hoofddoek op.school.en was het uitzondering nu is het uitzondering als je geen hoofddoek.draagt. en dan willen.ze hem.nu verbieden in.deze tijd.hahahahahahah.wat een tokkies
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    925
    11-03-2015

    Citaat Geplaatst door Hanane_hanouti Bekijk reactie
    Moslimas moeten hun kleding aanpassen. Hahahahahahaah de islam groeit vroeger in de jaren negentig liep niemand met een hoofddoek op.school.en was het uitzondering nu is het uitzondering als je geen hoofddoek.draagt. en dan willen.ze hem.nu verbieden in.deze tijd.hahahahahahah.wat een tokkies
    In België is de hoofddoek verboden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Ze hebben gelijk, als hoofddeksels verboden zijn geld dat voor alle hoofddeksels. Maak je hier een uitzondering op, is de geen die zich wel aan de regel moet houden onderwerp van discriminatie.
    Dit kennen we van al die basisscholen eenmaal over de lijn kan je niet meer terug (gelijk ook de reden waarom de meeste het al lang opgegeven hebben).

    College van de rechten van de mens is het instituut dat bij de rechter vaak ongelijk krijgt, het is namelijk een hobbyclub ten behoeve van het ja knikken in voordeel van minderheden.
    Je ziet ook dat ze idioot zijn, als er nooit ongelukken zijn gebeurd (die zijn er overal al geweest) maar moet het dan nog eens in je eigen school gebeuren? Zal de verzekering van de sportschool leuk vinden, nog los van de geen die het ongeluk heeft.

    Alleen vrouwen is ook al geen norm als het niet allemaal moslims zijn, dus blijkbaar word het niet zo heel nauw genomen.


    Met je tijd meegaan tkie hoofddoekjes zijn niet meer weg te denken en daar kan jij of niemand wat aan veranderen. En het zulllen er alleen maar meer worden bi idni lah.
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door Hakimboy Bekijk reactie
    Beter joh
    Ga lekker thuis trainen , dan gemixde shitt gedoe..
    Of woman only..

    Altijd moeten ze wel gezien willen worden.
    Sick attitude

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Citaat Geplaatst door Broulare Bekijk reactie
    In België is de hoofddoek verboden.



    Ga dan naar belgie tkie.wat doe je in ons land?
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    925
    11-03-2015

    Citaat Geplaatst door Hanane_hanouti Bekijk reactie
    Ga dan naar belgie tokkie.wat doe je in ons land?
    Wie zegt dat ik in Nederland woon?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Citaat Geplaatst door Broulare Bekijk reactie
    Wie zegt dat ik in Nederland woon?







    Marokko. Nl
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.345
    09-02-2015

    En als er wat gebeurt met zo'n hoofddoek ben je als eigenaar/exploitant ook nog eens verantwoordelijk!

    http://juridischdagblad.nl/content/view/9187/74/

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Citaat Geplaatst door Pieter-Baan Bekijk reactie
    En als er wat gebeurt met zo'n hoofddoek ben je als eigenaar/exploitant ook nog eens verantwoordelijk!

    http://juridischdagblad.nl/content/view/9187/74/

    Doe niet alsof je wat weet pietje islam.groeit en kan niet meer gestopt worden.
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Een moslima met hoofddoek is bij Sport & Fitness Centrum The Hoogervorst in Voorhout geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt.





    Eigenaresse Thea Hoogervorst geeft daarover een ongelofelijk belachelijke reden.
    Kijk, dat is nog eens objectieve berichtgeving
    Je zou bijna zeggen dat redactie vooringenomen is

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Citaat Geplaatst door Utrechters Bekijk reactie
    Ik hoef net als mijn vrouw,die overigens ook niet van Nederlandse origine is,maar van Ibirische afkomst is..niet geconfronteerd worden met lopende lappen stof,en de daarbij behorende gedachtes.NSB roots en al dat soort goedkoop gebrabbel heb ik ook niet,want ook mijn ouders zijn elders geboren.
    Ik ben voor vrijheid van mening ,en zal deze ook uitdragen aan.Voltaire..

    De islam= Isis



    Waar komt die haat voor je schepper vandaan?
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.