1. #31
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Ja idd naar de metgezel van de profeet sas en daarbij komt dat het een makkelijke naam is voor mijn nl familie. Anders wordt het zo'n verbasterde naam.

  2. #32
    ***geland***

    Reacties
    1.977
    12-03-2004

    Masha'Allah dat je je zoontje naar hem vernoemd hebt.

  3. #33
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marisah
    Salaam alaikum,

    Tijdens je intake bij de vk vragen ze toch naar je familie en evt ziektes? Afhankelijk daarvan kijken ze of je in aanmerking komt voor (gratis of vergoede) extra check-ups. Een familielid van mijn man heeft een hartafwijking en toen ging ze ook kijken of ik dan een extra gratis echo kon krijgen, maar dat was niet nodig.

    Kortom vaak heeft het te maken met kosten. In NL krijg je maar 1 echo namelijk de termijnecho, waarbij je alleen kan zien hoe ver je bent etc. Maar niet de nieren etc. Indien je toch een extra echo wil, dan moet je die zelf betalen in NL.

    Ik heb destijds voor een pretecho gekozen (kosste wel wat) omdat een vriendin van mijn moeder, haar dochter... een pretecho ging maken en toen zag die man een afwijking in de nieren en heeft haar naar een deskundige doorgestuurd. Zo kwamen ze achter een nierafwijking, waardoor het kindje na de geboorte medicijnen kreeg. Als die echo niet had plaats gevonden was het kindje na 1 week heel ziek geworden, en moesten ze eerst gaan uitzoeken wat er is etc etc. Daarom wilde ik een extra check.

    Dus ik zou je aanraden het toch te doen, al moet je niet teveel erop leunen, bij mij zeiden ze dat mijn zoontje korte beentjes had.. nou viel best mee, hij is echt geen pigmee hoor... Dus niet meteen zorgen maken!
    Succes,
    M.


    Je moet er inderdaad niet teveel op leunen, bij mijn eerste zwangerschap zei de echoscopiste (hoe heet zo iemand??!!) dat 1 kind waarschijnijk vocht in het nekje had, ik dus helemaal kapot, ik schrok me rot, kreeg een afspraak voor diagnostische onderzoek, bleek het hamdoelilah niet te kloppen.

    Bij mijn tweede zwangerschap kon ze de kleine hersens van mijn kleine meid niet op de echo zien, ik dus weer geschrokken, zegt ze later oh nee, ik zie het al.
    Nou, rest van mijn zwangerschap voelde ik me gewoon down, ik was zo bang.

    Hamdoelilah zijn al mijn kinderen gezond.

  4. #34
    Gecompliceerd

    Reacties
    5.903
    21-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sara-21
    Salam moehalaikoem dames,

    Over 3 weken inscha-Allah ga ik een structuele echo in Leiden laten maken op verzoek van mijn verloskundige. Inscha-Allah ben ik den 20 weken zwanger (5 maanden) nu vroeg ik me af of er meer meiden dit hebben laten doen? Wat kan ik verwachten? Ik ben best zenuwachtig.....
    assaloe3alikoem wr wb sara
    ik heb zelf ook 2 x zo n echo laten maken op vezoek van de gynacoloog en tijdens zo n onderzoek gaan ze de geschiedenis van je familie nakijken ,of er afwijkingen in de familie voorkomen enzo .daarna krijg je een uitgebreide echo die best lang duurt waarop ze alles kunnen nakijken omdat ze in leiden inderdaad goede apparatuur hebben,en zenuwachtig zijn hoort erbij het zou juist raar zijn als je het niet was.maar heb vertrouwen in allah en ik hoop dat alles goed voor je uitpakt inshaallah
    mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel inshaalllah
    beslama