1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    19
    07-05-2012

    Mijn leven

    Salaam,

    Ik ben sinds 9 maanden getrouwd en ik twijfel eraan of ik sterk genoeg ben om dit huwelijk vol te houden.

    Mijn man is extreem agressief. Hij wijst mij constant op fouten die ik in zijn ogen maak. Wij werken samen maar ik doe alle huishouden. Ik moet koken dweilen wassen alles. Zelfs als ik thuis kom en hij is vrij. Hij staat op ze vrije dag om 3 uur op en als ik thuis kom ligt hii op de bank spelletjes te spelen. Ik moet dan koken en alles doen ook al ben ik 6 uur opgestaan.

    Ik vibd het niet erg alles te moeten doen maar hij wijst me ook op dingen zoals wat is dit de grond is vies of maak snel de douche schoon of waarom is het bed niet opgemaakt. En zelfs als ik het gedaan heb heeft hij er wat op aan te merken bijvoorbeeld waarom maak jij het bed zo op en waarom liggen de kussens daar en niet hier. Als ik kook heeft hij altijd kritiek zoals waarom doe jij de aardappelen in Di pan en niet in deze pan. En hij loopt constant te zeuren dat andere mannen gelukkig getrouwd zijn en hij niet. Hij heeft nu al een week niet tegen mij gepraat omdat de bovenkant van me koelkast met stof zat. Hij zegt dat ik traag ben. Terwijl ik na mijn werk nog zeker 4 uur bezig ben in mijn huis. Hij heeft pas ze ontbijt zelf gemaakt en zei dat het heten schande is dat hij ze eigen koffie moest maken. Hij is in mijn ogen erg veranderd maar ik wist ook niet dat hij zo was. Als ik ziek ben is hij de hele dag aan het klagen dat ik hem helemaal gek maak. Ondanks dat ik ziek ben kook ik ruim ik op doe alles maar dat is niet genoeg voor hem. Hij zegt ook dat als ik het niet beval ik maar moet oprotten naar me ouders. Hij heeft al tig keer gedreigd me ouders te bellen.ik weet niet meer wat ik moet doen.hij is zo snel boos en blijft dan dagen boos totdat ik naar hem toe ga en blijf smeken of hij met me wil praten. Ik heb het half jaar volgehouden maar ik merk dat me lichaam het niet meer aan kan. Hij klaagt altijd dat hij een rit leven heeft en dat ik het alleen erger maak.hij scheld me vaak uit voor ezel en zelfs als ik zware koorts heb en hij gaat weg voor ze werk belt hij in die 8 a 9 uur niet om te vragen hoe het gaat. Ik ben niet veeleisend maar voel me er dan zo rot over. Hij bemoeit zich overal mee zelfs als ik melk drink in een thee glas wordt daarover gecorrigeerd. Wanneer hij boos is interesseert het hem helemaal niks of ik leef of dood ben. Hij kijkt niet eens naar mij. Terwijl als we geen ruzie hebben hij juist heel medeleven is. Ik voel me zo alleen als hij niet met me praat.ik doe er alles aan om ze aandacht te trekken zodat hij niet meer boos is. Vraag constant of hij thee wil of iets anders en hij negeert mij dan. Ik heb al geprobeerd om hem geen aandacht te geven om te kijken of hij dan wel bijdraaien maar dat maakt het alleen erger. Hij wordt dan extreem boos en zegt dan ook vaak oprotten. I

    k wil voor me huwelijk vechten want ik ben geen.opgever maar weet niet wat ik moet doen. Hij maakt het het me moeilijk want hij zegt ook als ik je ooit sla breek ik je gezicht.als ik vrij ben durf ik niet uit te slapen in bed maar ga dan stiekem naar een andere kamer en slaap stiekem.door onder de waslijn omdat hij paar keer boos geworden is dat ik uitgeslapen heb. Ik mag 1 keer in de 2.weken naar me ouders maximaal. Ben toevallig geweeat pas en me.schoonmoeder werd booa die zei dat het biet normaal was dat ik naar me ouders ga na 14 dagen als ik me ouders wou moest ik maar bij hun bljven. Mijn man zeurt ook vaak als ik weer naar me.Me.oiders wil.


    Wilde van van de week gaan omdat.ze naar Frankrijk gaan voor 6 weken maar mocht niet omdat ik vorige week al geweest ben. Moest dit echt van me afschrijven. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt.of zit iemand in zo een huwelijk? Mijn familie weet hier trouwens niks van die denken dat ik gelukkig ben.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    14
    06-03-2013

    Heey Meid.

    Moge Allah jou heel veel sbar geven en rust in jou huwelijk. Als ik jou was zou ik er over praten en een oplossing proberen te vinden. Zullen mannen zijn in hun jeugd heel vaak verwend door hun ouders en zeker door zijn moeder die hem dan vast heeft ingepraat dat zijn vrouw later alles moet. Maar dat is niet zo, jij werk en als hij vrij is hoor hij ook klusjes te doen en zeker jou helpen. Je bent geen robot of zijn slaaf. Je bent zijn vrouw en hij moet jou als een diamant behandelen meid. Mjn oprechte advies naar jou is praat met hem kijk hoe die zal reageren en vandaar kan je actie ondernemen. Je bent veel meer waard! In Cha Allah zal het je lukken xx

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    14
    06-03-2013

    Je kunt me altijd pm xx

  4. #4
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Waarom laat je jezelf zo behandelen?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    19
    07-05-2012

    Ik beantwoord even alle vragen in 1 keer want dat typt makkelijker.

    I hsan een ja zijn moeder heeft hem flink verwend daarom verwacht zij ook dat ik alles doe. Hij vind het al een schande als.die moet opstaan om thee te maken en begint dan al gelijk al te klagen. Ik heb zoals jij aangeeft al een paar keer gezegd ben je vrouw en geen Slaaf maar daar luisterd hij niet naar. Voorbeeld ik kwam gister thuis en hij was vrij. Ik liep 4 uur binnen en hij lag op de bank. Ik gelijk de keuken in koken dweilen en was zo druk bezig met alles dat ik 9 uur in de avond pas klaar was en net toen ik bijna klaar was riep hij waar blijft mijn thee. Toen heb ik aangegeven dat ik ze Slaaf niet ben maar hij lacht het weg. Ik zei ook heb het idee dat je niet van me houdt. Je ziet dat je vrouw zolang bezig is. Toen zei hij ik doe zoveel voor jou je moet blij zijn met zo een man als ik. Toen vroeg ik wat doe je voor mij?? Toen zei hij genoeg maar hij kon niks opnoemen. Helemaal niks. Hij doet ook niks voor mij geen cadeaus. Uit eten nog nooit gedaan. Sterker nog hij haat vrouwen die buiten eten. Leuke dingen hebben wij nog nooit gedaan buiten huis. Hij zei andere het eind van het gesprek luister als het je niet bevalt rot je maar op naar je ouders. Ik weet dan niet meer wat ik moet zeggen. Hij zegt ook de hele tijd je moet blij zijn dat ik met je getrouwd ben ik heb 100 knappe vrouwen gekend die mij wilde en heb ze afgewezen als jij beter wist zou jij me voeten kussen.

    Ik ben een vrouw met veel geduld maar ik kan er niet tegen als iemand mij negeert of de hele tijd boos is. Als ik alleen al de was niet draai kan hij daar dagen boos om zijn. Tot ik me excuus aanbied en hele dag bij hem slijm en ze aandacht probeer te trekken.

    Bouknerd hij bid niet. Af en toe maar niet elke dag.

    Hidaya ik weet niet goed wat ik.moet doen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Wow dit gaat echt te ver .
    Wat zijn dat voor achterlijke strengerds?
    Meid, laat je niet zo behandelen hoor? ik pik dit echt niet? ik ken jou niet maar je bent wel mijn zuster.
    Mijn zusters verdienen zo een leven niet.
    Ga je ouders op de hoogte stellen hoor? jou ouders denken dat je gelukkig bent. Dat ben jij dus echt niet.
    Uit jou situatie kan ik van uit gaan dat jij een hele geduldige dame bent en helemaal gezelf.
    Niet eens uit een theeglas melk drinken, wat maakt dat nu uit? glas is glas waar bemoeit hij zich mee? bah.
    Meid, jij hebt te maken met een hele ernsitg geval en ook nog eens een schoonma die haar zoon opstookt naar jou toe.
    Bij zulke mannen doe je nooit iets goeds in hun ogen. Deze soort verdient het niet om huisje boompje beestje te hebben. Gewoon alleen blijven. zijn ze beter af. Want niemand zou het vol kunnen houden met deze ongedierte.
    Ga met je ouders praten. Jij bent andermans dochter, jou vader heeft je weggegeven om gelukkig te zijn en een gezin te stichten. en niet om behandeld te worden als een slaaf .
    Onthoud goed, jij bent veel waard en je verdient veel beter.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Citaat Geplaatst door boeknerd Bekijk reactie
    Verricht salaatul istikharaa en veel dua. Anders, het klinkt pijnlijk maar het is voor jou het beste om weg te gaan.

    Heb je kinderen? Zo nee, al7amdulillaah.

    Ach wat maakt dat nu uit wel of geen kids.
    Niemand hoort zo te leven. al heeft een vrouw 10 kinderen met zo een vent. Op deze manier hoor je niet met een vrouw om te gaan.
    deze dame mag meskiena niet eens uitslapen, terwijl ze ook nog keihard werkt.
    Als er iemand is die hier mag rusten is zij het wel. hij hoort 8 uurtjes per dag te werkn=en niet zij. En ook nog bemoeien met huishoudelijke taken die hem niets aangaan. Als hijhet beter kan dan doet ie het zelf maar. stank voor dank krijgen terwijl je keihard vecht voor alles. en dit noem je een man? hij mag boffen dat ze het nog met hem heeft uitgehouden. Zij doet be3da moeite om er het beste van te maken. Kan je van hem niet zeggen.
    Ik kan hier zo boos om worden oeffffffffffff

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Citaat Geplaatst door Ameenah_ Bekijk reactie
    Ik beantwoord even alle vragen in 1 keer want dat typt makkelijker.

    I hsan een ja zijn moeder heeft hem flink verwend daarom verwacht zij ook dat ik alles doe. Hij vind het al een schande als.die moet opstaan om thee te maken en begint dan al gelijk al te klagen. Ik heb zoals jij aangeeft al een paar keer gezegd ben je vrouw en geen Slaaf maar daar luisterd hij niet naar. Voorbeeld ik kwam gister thuis en hij was vrij. Ik liep 4 uur binnen en hij lag op de bank. Ik gelijk de keuken in koken dweilen en was zo druk bezig met alles dat ik 9 uur in de avond pas klaar was en net toen ik bijna klaar was riep hij waar blijft mijn thee. Toen heb ik aangegeven dat ik ze Slaaf niet ben maar hij lacht het weg. Ik zei ook heb het idee dat je niet van me houdt. Je ziet dat je vrouw zolang bezig is. Toen zei hij ik doe zoveel voor jou je moet blij zijn met zo een man als ik. Toen vroeg ik wat doe je voor mij?? Toen zei hij genoeg maar hij kon niks opnoemen. Helemaal niks. Hij doet ook niks voor mij geen cadeaus. Uit eten nog nooit gedaan. Sterker nog hij haat vrouwen die buiten eten. Leuke dingen hebben wij nog nooit gedaan buiten huis. Hij zei andere het eind van het gesprek luister als het je niet bevalt rot je maar op naar je ouders. Ik weet dan niet meer wat ik moet zeggen. Hij zegt ook de hele tijd je moet blij zijn dat ik met je getrouwd ben ik heb 100 knappe vrouwen gekend die mij wilde en heb ze afgewezen als jij beter wist zou jij me voeten kussen.

    Ik ben een vrouw met veel geduld maar ik kan er niet tegen als iemand mij negeert of de hele tijd boos is. Als ik alleen al de was niet draai kan hij daar dagen boos om zijn. Tot ik me excuus aanbied en hele dag bij hem slijm en ze aandacht probeer te trekken.

    Bouknerd hij bid niet. Af en toe maar niet elke dag.

    Hidaya ik weet niet goed wat ik.moet doen.

    en daar ga jij de fout in.
    Waarom bied jij je excuses aan , aan iemand die jou niet waardeerd? wat doe jij fout dat jij je excuses moet aanbieden?
    hij hoort dat te doen niet jij.
    Hij hoort juist blij te zijn dat hij jou heeft getroffen en niet andersom.
    hij heeft lekker prate daar op die bank op zijn luie reet.
    Ik zie hem helemaal voor me. zo een 3akiesa die hele dag niets te doen heeft en bemoeien met haar werkster. doe dit en doe dat. haal dit en geef dit.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    19
    07-05-2012

    Mela3youn ik bied excuus aan omdat ik er niet tegen kan om 1 week genegeerd te worden omdat ik weer iets fout heb gedaan volgens hem. Dan probeer ik het ijs te breken. Met excuus aanbieden bedoel ik niet zo zeer sorry zeggen maar om hem heen ga hangen hele tijd naar hem kijken zodat hij eindelijk ondooit andersblijft hij zo een maand boos als het niet langer is. Hij is extreem koppig.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.201
    07-05-2013

    Citaat Geplaatst door Ameenah_ Bekijk reactie
    Ik beantwoord even alle vragen in 1 keer want dat typt makkelijker.

    I hsan een ja zijn moeder heeft hem flink verwend daarom verwacht zij ook dat ik alles doe. Hij vind het al een schande als.die moet opstaan om thee te maken en begint dan al gelijk al te klagen. Ik heb zoals jij aangeeft al een paar keer gezegd ben je vrouw en geen Slaaf maar daar luisterd hij niet naar. Voorbeeld ik kwam gister thuis en hij was vrij. Ik liep 4 uur binnen en hij lag op de bank. Ik gelijk de keuken in koken dweilen en was zo druk bezig met alles dat ik 9 uur in de avond pas klaar was en net toen ik bijna klaar was riep hij waar blijft mijn thee. Toen heb ik aangegeven dat ik ze Slaaf niet ben maar hij lacht het weg. Ik zei ook heb het idee dat je niet van me houdt. Je ziet dat je vrouw zolang bezig is. Toen zei hij ik doe zoveel voor jou je moet blij zijn met zo een man als ik. Toen vroeg ik wat doe je voor mij?? Toen zei hij genoeg maar hij kon niks opnoemen. Helemaal niks. Hij doet ook niks voor mij geen cadeaus. Uit eten nog nooit gedaan. Sterker nog hij haat vrouwen die buiten eten. Leuke dingen hebben wij nog nooit gedaan buiten huis. Hij zei andere het eind van het gesprek luister als het je niet bevalt rot je maar op naar je ouders. Ik weet dan niet meer wat ik moet zeggen. Hij zegt ook de hele tijd je moet blij zijn dat ik met je getrouwd ben ik heb 100 knappe vrouwen gekend die mij wilde en heb ze afgewezen als jij beter wist zou jij me voeten kussen.

    Ik ben een vrouw met veel geduld maar ik kan er niet tegen als iemand mij negeert of de hele tijd boos is. Als ik alleen al de was niet draai kan hij daar dagen boos om zijn. Tot ik me excuus aanbied en hele dag bij hem slijm en ze aandacht probeer te trekken.

    Bouknerd hij bid niet. Af en toe maar niet elke dag.

    Hidaya ik weet niet goed wat ik.moet doen.
    Bij deze zin had ik al de scheiding aangevraagd en gezegd qawed maar lekker naar die 100 vrouwen van je ah shmetta. Wat een vuike gore loser heb jij als man. Tfoe dat je nog bij hem wilt zijn. GATVERDAMMEEEEEEEEEEEE. Jij bent zeker 100000x knapper dan hem vandaar dat hij je zo neerhaalt.

    Met zulke types geen geduld hebben hij verdient je niet en waardeert je niet. Wees een echte vrouw en laat die bitch in je zien. Ik ken hem niet eens en heb al zin om zijn leven te ruineren ik zou zijn hele leven zuur maken wat een tering mongool.
    Meerdere gebruikers

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Meid verricht salat stighara en praat erover met je ouders. Allah swth is met de sabirien. Maar het is halal voor je om te scheiden van een man die niet bid. Je kan wel gaan hopen op betere tijden, maar ben bang dat je man niet zal veranderen, omdat hij gewoonweg denkt dat hij Allahs gift for women is. Hij heeft totaal geen respect voor je en het zal alleen maar erger worden als je kinderen met hem hebt. Wil je deze man als vader voor je kinderen? Wil je in te bijzijn van je kinderen zo behandeld worden? En wat als je een dochter krijgt en hij behandeld haar ook zo?

    Ren nu het nog kan, omdat je nog geen kids hebt.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.139
    22-02-2014

    `Laat iemand bemiddelen en met hem praten. En vraag advies aan iemand met kennis. Zoals een geleerde.

  13. #13
    Chamalia

    Reacties
    3.132
    03-04-2009

    Salaamu'alaikoem,
    Lieve ts, je bent veel te goed en lief voor hem. MashaAllah wat een geduld.
    Is het een optie om te stoppen met werken en je te richten op taken binnenshuis? Uiteraard onder de voorwaarde dat je niets tekort komt bij hem wat betreft kleding verzorgingsproducten en voeding.
    meerdere gebruikers!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Ik vind het oprecht vreselijk voor je dat je in zo'n situatie leeft! Je hoort genegenheid en liefde en tederheid bij je man te vinden. Troost en hulp en kameraadschap.
    Dit is geen huwelijk! Je kan praten wat je wilt laten bemiddelen wat je wilt, deze tiran van een man gaat niet veranderen. Je ouders hebben je niet grootgebracht om jezelf zo te laten vernederen door een man. Je hebt recht op geluk. Ik lees veel van dit soort verhalen maar dat van jou raakt me echt. Vertel aan je ouders wat er speelt, mocht je dit nog niet gedaan hebben, en ga weg bij hem! Het is slechts een kwestie van tijd voordat hij je ook fysiek gaat mishandelen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.139
    22-02-2014

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Ik vind het oprecht vreselijk voor je dat je in zo'n situatie leeft! Je hoort genegenheid en liefde en tederheid bij je man te vinden. Troost en hulp en kameraadschap.
    Dit is geen huwelijk! Je kan praten wat je wilt laten bemiddelen wat je wilt, deze tiran van een man gaat niet veranderen. Je ouders hebben je niet grootgebracht om jezelf zo te laten vernederen door een man. Je hebt recht op geluk. Ik lees veel van dit soort verhalen maar dat van jou raakt me echt. Vertel aan je ouders wat er speelt, mocht je dit nog niet gedaan hebben, en ga weg bij hem! Het is slechts een kwestie van tijd voordat hij je ook fysiek gaat mishandelen.
    Dat is iets wat Allah bepaalt. Genoeg tirannen die zijn verandert en berouwvol terugkeren naar Allah. Scheiden is geen makkelijk iets. Je kan beter eerst zoeken naar oplossingen.