1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    30-09-2015

    Tips voor zweetluchtjes

    Salamou alaykoum,

    Iedereen zweet. De ene heftiger dan de andere. Vele hebben het probleem door ook nog eens sterk geurende oksels te hebben. Daarom heb ik tips voor zweetluchtjes te voorkomen ( het werkt heel goed bij mij ! )

    - Als eerst gebruik geen parfumruikende zeep, bv zoals Dove of Niveau, deze bevatten veel troep zoals parabenen. Kies voor neutrale zeep zonder parfum en andere troep erin. Neutrale zeep kan je gewoon in de supermarkt of drogist kopen. Zelf gebruik ik Neutral, maar je kan ook gewoon babyzeep gebruiken, die is meestal ook geheel neutraal.
    - Scheer je okselhaar regelmatig. Haren in de oksel zorgen juist voor een sterkere zweetgeur.
    - Spuit direct deo op na het douchen. Kies voor een goed deomerk zoals Rexona, Sanex enzz. Let wel erop dat het anti transpirant moet zijn en 24h of 48h bescherming geeft.
    - als je niet elke dag onder de douche gaat, was je oksels dan minstens met een washandje en neutrale zeep.
    - was je truien/blouses/t-shirts regelmatig. Ook luchten van je kleren helpt. Hang het gewoon buiten op in laat het ongeveer een halfuur tot een uur hangen. Het geeft een verfrist effect.

    Broeders en zusters, Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en als jullie het toe gaan passen dat het gaat werken inshAllah
    Fi Amanillah,
    Jullie zuster

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    598
    05-09-2011

    Baking soda help perfect je blijft zweten maar er is absoluut geen geur .. Probeer maar.. Beetje soda mengen met paar druppels water dat et een soort pap word en over je oksel vrijve. De hele dag geurloos zwete

  3. #3
    InGeduldzitGeluk

    Reacties
    1.930
    06-08-2011

    Gebruik Odorex Extra Dry

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Waarom geen zeep gebruiken met parfum en parabenen etc, maar wel een deo die dat wel heeft?

    Is niet logisch...ik zou het dan andersom doen

    Kristal Deo is ook erg goed!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    lady speed stick

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.367
    08-01-2013

    Citaat Geplaatst door MissieSara Bekijk reactie
    Gebruik Odorex Extra Dry
    Die heb ik en die is super goed!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    gewoon leren schoenen dragen en katoenen sokken

  8. #8
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Zoals iemamd al zei: baking soda gebruiken. Totaal geen geur meer. Je kan het ook mengen met kokosolie om het smeerbaar te maken. Met water heb ik het nooit geprobeerd maar zal vast wel werken. Het stopt het zweten trouwens niet he.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.544
    21-12-2006

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Zoals iemamd al zei: baking soda gebruiken. Totaal geen geur meer. Je kan het ook mengen met kokosolie om het smeerbaar te maken. Met water heb ik het nooit geprobeerd maar zal vast wel werken. Het stopt het zweten trouwens niet he.
    Waar kan je baking soda vinden ?
    Toko ?
    TrotseCasaouia

  10. #10
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Bij de tuinen kun je het kopen

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    ik zou dan maar een bezoekje aan de huisarts brengen denk ik
    want normaal gezien als je echte leren schoenen draagt en katoenen sokken dan is het verholpen omdat je voeten kunnen luchten
    probeer anders eens aluin? in marokko gebruiken ze dat

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Citaat Geplaatst door firefly Bekijk reactie
    Dat helpt niet,katoenen sokken en leren schoenen.
    Er komt nog steeds een penetrante kaaslucht af,een sort brie/camombert lucht die zelfs te ruiken is als ik bv in de tram zit...
    iedereen ruikt t dan
    Ligt denk ik gewoon aan de schoenen die je draagt, zeker sportschoenen?

    Gooi ze weg joh!