1. #616
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Zoals jullie weten hou ik me altijd strikt aan mijn enveloppen methode, de laaste tijd merk ik dat ik steeds mijn budget overschrijd, niet heel veel maar toch steeds weer elke maand,.

    daarom heb ik vandaag mijn financieen weer eens onder de loep genomen. en een iets ruimer budget gecreeerd. komende maanden weer eens kijken wat ik er van bak.

    ik heb het volgende gedaan.

    boodschappen 450 euro per maand, dit verdeeld in 100 per week voor de gewone boodschappen en 50 voor slager.
    tanken 100 per maand ( moeten wij extra tanken komt dit uit diverse potje )
    100 euro spending money ( verzorgingsartikelen of schoenen/kleding)
    20 euro zakgeld/kapper ( ik heb deze samengevoegd om dat het maar steeds om kleine bedragen gaat )
    40 euro uitjes
    30 euro sparen marokko ( dit is puur mijn extra spending money)
    35 euro diverse
    25 euro kadootjes
    50 euro spending money man ( weinig I know maar hij heeft niet meer nodig zegt hij )

    zodra het salaris binnen is pin ik 850 euro en verdeel dit over deze punten.


    ipv een papieren envelop ga ik dit overzetten naar een dikke stoffen mapje met rits.

    oja geld wat niet opgemaakt is bv diverse potje of het potje voor kadootjes gaat gewoon mee elke maand.
    zo kan ik een maand later toch wat meer besteden aan een kadootje of wat anders
    .







  2. #617
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Ik zit nog de denken/malen over mijn uitjes envelop, ik leg er nu 40 euro in per maand. ik hou me hier strikt aan alleen betekent dit dat ik maar 1x per maand iets "betaald leuks " kan doen met de kids.. nu zijn wij zaterdag naar ballorig geweest ( mijn dochter + vriendinnetje + mijn zoontje) dan ben ik op die middag 37 euro kwijt ( entree+ drinken+ frietje + kaassouffles) dus ben ik eingelijk al door mijn budget door van deze maand.
    Natuurlijk kan ik ook dingen gaan doen die geen geld kosten ( bos/duinen/speeltuin etc ) maar met deze kou en regen ??
    hoe doen jullie dat ? ik zoek echt tips zonder dan ik mijn budget echt flink moet verhogen.

  3. #618
    Verbannen

    Reacties
    2.980
    27-05-2009

    Waar bewaar je de enveloppen? Heb je een kluis?

  4. #619
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Ik zit nog de denken/malen over mijn uitjes envelop, ik leg er nu 40 euro in per maand. ik hou me hier strikt aan alleen betekent dit dat ik maar 1x per maand iets "betaald leuks " kan doen met de kids.. nu zijn wij zaterdag naar ballorig geweest ( mijn dochter + vriendinnetje + mijn zoontje) dan ben ik op die middag 37 euro kwijt ( entree+ drinken+ frietje + kaassouffles) dus ben ik eingelijk al door mijn budget door van deze maand.
    Natuurlijk kan ik ook dingen gaan doen die geen geld kosten ( bos/duinen/speeltuin etc ) maar met deze kou en regen ??
    hoe doen jullie dat ? ik zoek echt tips zonder dan ik mijn budget echt flink moet verhogen.
    Ik vind jou echt grappig, zoals pinkpussycat hihi.

    Ik zou dat dus gewoonweg niet kunnen, omdat het zo snel gaat, het geld uitgeven. Helpt het systeem van de enveloppe?

    Gisteren was ik zelfs boos, ik had ook goede voornemens maar kom er gewoon niet. Ben naar de viswinkel gegaan en heb 26 euro betaald om 1 bastilla te maken.

    We zijn nog maar 4/12/2015 en heb al meer dan 100 euro uitgegeven.

    Voor wat betreft kinderen, samen knutselen thuis, vinden ze héél leuk, of zo een gekleurde cake maken (ik zag het ergens in een topic). Dat ze alles bv. vuil mogen maken. Mijn zoontje vindt het geweldig als hij mag schilderen en we niet moeten opletten dat de grond vuil wordt ofzo, nadien een koekje met fruitsap of thee, en dan zegt hij zelf 'is gezellig é mama'. hihi

    Maar ik doe héél veel dingen buitenshuis en dan ben ik gemakkelijk voor 2 personen meer dan 50 euro kwijt.
    Wees genadevol

  5. #620
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik vind jou echt grappig, zoals pinkpussycat hihi.

    Ik zou dat dus gewoonweg niet kunnen, omdat het zo snel gaat, het geld uitgeven. Helpt het systeem van de enveloppe?

    Gisteren was ik zelfs boos, ik had ook goede voornemens maar kom er gewoon niet. Ben naar de viswinkel gegaan en heb 26 euro betaald om 1 bastilla te maken.

    We zijn nog maar 4/12/2015 en heb al meer dan 100 euro uitgegeven.

    Voor wat betreft kinderen, samen knutselen thuis, vinden ze héél leuk, of zo een gekleurde cake maken (ik zag het ergens in een topic). Dat ze alles bv. vuil mogen maken. Mijn zoontje vindt het geweldig als hij mag schilderen en we niet moeten opletten dat de grond vuil wordt ofzo, nadien een koekje met fruitsap of thee, en dan zegt hij zelf 'is gezellig é mama'. hihi

    Maar ik doe héél veel dingen buitenshuis en dan ben ik gemakkelijk voor 2 personen meer dan 50 euro kwijt.

    Als ik mezelf de vrije hand zou geven met mijn pinpas wallah ik zou aan 1 ruk door mijn pasje door die gleuf heen raggen.
    Ik snap je wel, 26 euro voor 1 bestilla is ook echt veel. ik hoop dat je er goed van genoten hebt dat verzacht de pijn iets
    we zitten op 4/12 en ik heb al 225 euo uit gegeven, 100 boodschappen, 50 euro (olie/olijven/granaatappels/tajines en pan uit marokko) 75 euro 2 hands nieuwe gordels voor de auto.... ik zei al tegen mijn man als zo door gaat spaar ik niks aan het einde van de maand. ( mijn man heeft echt een gat in zijn hand )


    Ik denk dat we inderdaad dit weekend een knutsel en bakweekend gaan houden en kijken of er leuke films zijn die we kunnen kijken.

    dankjewel voor de tips !

  6. #621
    MVC Lid

    Reacties
    418
    18-09-2004

    Wat ik vaak doe, ik plan redelijk veel dus zoek al van te voren uit wat ik wil gaan doen met de kids ( in overleg zolang dat mogelijk is want ze zijn erg klein). Ik kijk vaak op marktplaats naar tickets die bijna verlopen zijn en aangeboden worden,of naar entreekaarten die een stuk minder duur zijn..ik koop eigenlijk nooit entreekaarten voor de volle prijs..ik kijk ook vaak naar parkeerkaarten..( sommige zijn echt duur..laatst naar Plopsaland geweest,6 euro..parkeren) ..ik doe altijd extra boodschapjes voor mijn dagje uit en maak ik lekker sandwiches met ei en salade enzo..met pakjes drinken( die ze normaal nooit mogen ) en koekjes en snoep, hoe je daar geen patatje te halen wat meestal vier keer zo duur is..alles in een rugzak en neem alles mee. Alles is gewenning, win hebben ook een abonnement op zon speelparadijs hier in de buurt, en gaan vaak en neem lekker koffie mee met wat lekkers en voor de kids thee etcetera..zo bespaar je echt! En een uitje hoef niet zo duur te zijn, mits je van te voren al mee bezig bent! Je kan niet morgen iets leuks willen doen en goedkoop uit zijn ...je moet echt van te voren kijken op marktplaats of wat ik ook heb gedaan, kortingsbonnen die je gratis kan ophalen en scheelt soms echt tien euro per entree kaartje waar je vaak ook acties kan combineren...

    Haha ik lijk wel extreem maar valt mee..zo kun je vaak iets leuks doen en toch niet veel uitgeven!

  7. #622
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door sousou85 Bekijk reactie
    Wat ik vaak doe, ik plan redelijk veel dus zoek al van te voren uit wat ik wil gaan doen met de kids ( in overleg zolang dat mogelijk is want ze zijn erg klein). Ik kijk vaak op marktplaats naar tickets die bijna verlopen zijn en aangeboden worden,of naar entreekaarten die een stuk minder duur zijn..ik koop eigenlijk nooit entreekaarten voor de volle prijs..ik kijk ook vaak naar parkeerkaarten..( sommige zijn echt duur..laatst naar Plopsaland geweest,6 euro..parkeren) ..ik doe altijd extra boodschapjes voor mijn dagje uit en maak ik lekker sandwiches met ei en salade enzo..met pakjes drinken( die ze normaal nooit mogen ) en koekjes en snoep, hoe je daar geen patatje te halen wat meestal vier keer zo duur is..alles in een rugzak en neem alles mee. Alles is gewenning, win hebben ook een abonnement op zon speelparadijs hier in de buurt, en gaan vaak en neem lekker koffie mee met wat lekkers en voor de kids thee etcetera..zo bespaar je echt! En een uitje hoef niet zo duur te zijn, mits je van te voren al mee bezig bent! Je kan niet morgen iets leuks willen doen en goedkoop uit zijn ...je moet echt van te voren kijken op marktplaats of wat ik ook heb gedaan, kortingsbonnen die je gratis kan ophalen en scheelt soms echt tien euro per entree kaartje waar je vaak ook acties kan combineren...

    Haha ik lijk wel extreem maar valt mee..zo kun je vaak iets leuks doen en toch niet veel uitgeven!
    Dat is wel slim inderdaad, ik zal op marktplaats kijken,.
    het is ook vaak in de buurt van onze stad iets leuks wil doen en niet heel ver wil reizen met de auto.
    dat van eten meenemen is echt heel slim dat doe ik ook als we ergens gaan waar dat mag, maar bv bij ballorig en andere indoorspeeltuinen mag je niks meenemen. ( ik doe dan toch nog stiekum iets lekkers in mijn tas voor de kids anders zit ik zo aan 50 euro in een middag)
    In de zomer kan ik met 40 euro per maand letterlijk een hele maand vol maken, want dan gaan we picknicken of we gaan naar een openspeeltuin en neem zelf eten en drinken mee of we gaan naar de duinen of bos dat kost geen geld, misschien een ijsje of frietjes erna dan komt ik echt goed rond met mijn budget.
    het wordt deze winter meer thuis doen dan buiten hahaha is ook niet erg hoor want ik hou van thuis zitten !

  8. #623
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Olifantje om even terug te komen op je vraag of de envelopmethode werkt. voor ons gezin werkt het perfect maar je moet echt wel diehard zijn,. en bij je zelf denken op is op! als ik voor de hele week boodschappen heb gedaan zoals afgelopen woensdag en 1 van mijn kinderen wil toch nog iets hebben van de winkel ( ander eten of koek of wat dan ook ) is het antwoord bij mij NEE, bij mijn moeder bv die zou meteen naar de winkel gaan om dat te halen.
    of ik ga een gerecht maken en zie dat ik toch 1 ingredient ben vergeten, pech dan neem ik daarvoor iets anders of ik laat het weg, ik ga dan niet halen.

    dit geldt dus ook voor kleding... ik heb 100 euro dat kan ik uitgeven of sparen tot de volgende maand dan heb ik 200 euro en kan ik dan of meer of wat duurdere kleding kopen.

  9. #624
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Ik vind 40 voor uitjes wel erg weinig..
    The world is nothing without my coffee

  10. #625
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Ik vind 40 voor uitjes wel erg weinig..
    Hoeveel geef jij uit aan kinderuitjes per maand ? ik twijfel ook heel erg of ik dit niet moet verhogen liever niet want dan moet ik ergens anders weer gaan snijden.

  11. #626
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    So 4de dag van de maand en 225 euro lichter

    Ik heb deze week 49 euro uitgegeven maar hdden geen boodschappen nodig ben wel naar de hamam geweest
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  12. #627
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door hubby Bekijk reactie
    So 4de dag van de maand en 225 euro lichter

    Ik heb deze week 49 euro uitgegeven maar hdden geen boodschappen nodig ben wel naar de hamam geweest
    waaw goed zeg... yep zware maand voor ons deze maand ! hahahaha maar ik ben echt wel blij met mijn olie en tajines hahahaha

  13. #628
    Passenger

    Reacties
    1.285
    25-08-2013

    budgeteren is echt heel moeilijk. ik kan het niet.

    Ik ga het toch wel proberen komende tijd.

    misschien dat ik iets ga doen met de enveloppen ..

  14. #629
    Bijna Lid

    Reacties
    4.026
    26-04-2015

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Ik zit nog de denken/malen over mijn uitjes envelop, ik leg er nu 40 euro in per maand. ik hou me hier strikt aan alleen betekent dit dat ik maar 1x per maand iets "betaald leuks " kan doen met de kids.. nu zijn wij zaterdag naar ballorig geweest ( mijn dochter + vriendinnetje + mijn zoontje) dan ben ik op die middag 37 euro kwijt ( entree+ drinken+ frietje + kaassouffles) dus ben ik eingelijk al door mijn budget door van deze maand.
    Natuurlijk kan ik ook dingen gaan doen die geen geld kosten ( bos/duinen/speeltuin etc ) maar met deze kou en regen ??
    hoe doen jullie dat ? ik zoek echt tips zonder dan ik mijn budget echt flink moet verhogen.
    Ontzettend duur, uitstapjes met kids.
    In de winter kun je echt nog buiten spelen hoor. Dikke jas aan, sjaal en muts en hoppa, op pad. Je hebt nu ook veel kerstmarkten waar je kunt schaatsen of gewone schaatsbaan. Is meestal niet duur.
    Op internet heb je een website uitmetkinderen.be Zo kom ik wel soms op leuke plaatsen terecht. Denk dat er ook zoiets zal zijn voor Nederland.

  15. #630
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    Heb welnet 250 euro betaald vpor me examen
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡