1. #241
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door meisjes- Bekijk reactie
    Ken iemand van dichtbij die nu leeft van €10,- per week terwijl diegene daarvoor een salaris had waar je u tegen zegt. En zelfs alleen in zijn eentje is het lastig voor em als je eerst heel wat anders gewend bent.
    Je doet het goed zo te lezen. Dacht dat het echt puur ging om het stukje bezuinigen.
    En voor jouw man, Allah i jieb shifa.
    Amien. Eigenlijk wil ik het niet bezuinigen noemen ik noem het meer niet onnodig verspillen :hjhi: klinkt mooier en niet zo negatief als bezuinigen

  2. #242
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Nassima_b Bekijk reactie
    @704903.Wat voor een hart heb jij. Degene die dankbaar om zijn rizq, tegenover Allah, heeft altijd al barakah. ( heb nooit anders geweten)
    Wat hebben uitgeprocedeerde asielzoekers hier mee te maken? Btw het gaat om het minderen van boodschappengeld, om niet in overdaad te leven en dingen te gaan weggooien en je hart/hand temmen, zodat je niet uit overdaad uitgeeft.

    Dat iemand zegt dat die geen koekjes kan bakken, is geen aanstellerig gedrag. Elk eenieder die een fikse inkomen heeft, moet zowiezo extra boodschappen doen om een gebak te maken (wat je NOOIT maakt of in huis hebt) dit geldt voor elk gerecht, dus dan ga je ook nieuwe producten of dingen die je alleen maar voor je eigen gerechten eens in de tijd koopt.


    Alhamdoellilah, dat we de ni3ma hebben om uit te geven zoals we willen, ongeacht ons inkomen. Elk moslim maakt niet uit hoeveel zijn inkomen is, wilt niet dat wat die koopt, in de vuilnisbak terechtkomt. ( wie gooit er ni3ma weg, voedsel - geld (je doet het alleen op een andere manier) .

    Moge Allah je hart verzachten en je gunsten vermeerderen.

    @ Haas Konijntje, Allah shafeeh, je echtgenoot. En moge Allah jullie belonen in elke vorm. Ameen.


    @ alle anderen- ontopic ; de truc van minder boodschappengeld uit te geven/ voedsel onnodig weg te gooien en variatie in je weekmenu te brengen is om in je boodschappenkast/ koelkast te gaan kijken wat je WEL hebt in huis. Dus het gaat hierom om niet te kijken wat je NIET hebt ( zoals de meeste doen).

    Dus heb je veel eieren in huis. Dan kan je meer gaan bakken, wil je een cake maken, koop je bloem of boter bij.
    Of net de garnering die je nodig hebt. Heb je veel prei in de koelkast, dan maak je een wokgerecht, loempia. Koop je alleen maar mie, of loempiavellen. Heb je pasta in huis en geen andere groenten dan alleen ui en paprika, koop je wortel, wat je maar lekker vindt.
    Wil je marmita eten, koop je vlees als je dat niet hebt. Heb je alle groenten, en je hebt een bepaalde dag in de week dat je vis eet, dan koop je alleen die vis. En zo kan ik verdergaan. Maar het is ook gewoon fijn, als je kijkt naar wat je niet hebt en je kijkt in de folder en je kan via dat op inspiratie komen. Bv je hebt alles om tomatensaus, bechamelsaus te maken, en gehakt. En je ziet dat lasagnebladen in de aanbieding zijn, dan koop je dat.

    Ik kan zo blijven doorgaan, ... maar dit helpt dus wel.
    De meeste hebben de basis wel thuis en ook meeste dingen die je in de aanbiedingen koopt. ( als je iets altijd gebruikt, kan van voeding tot babyvoeding en verzorgingsproducten zijn, als die in de aanbieding zijn, altijd in BULK kopen, laat je niet tegenhouden)

    Standaardvoeding VOORBEELD is ;
    Eieren, brood ( of bloem, gist), zout, kruiden ( heb je vast al van marokko of de slager), tomaten, ui, aardappelen ( klein zakje per week is meer dan genoeg 3 kg voor 2 euro ...MAAR dan kan dit wel elke week of om de week in je lijst staan), tomatenpuree, olie, water, keukenrol, zout, suiker, groenten ( paprika , wortel STANDAARD). Rijst, pasta, spaghetti en ...

    BULK ; keukenrol, mayonaise, mais in blik , wraps.... weet ik veel, wat je maar graag gebruikt.

    Dit is het zo voor nu.
    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Haas- Konijntje : Allah ijib shifa voor je man. moge Allah swt je belonen. amin insha allah.
    Citaat Geplaatst door nietvergeten Bekijk reactie
    Sorry meid, dat wist ik niet.
    Moge Allah swt jouw man genezen en je risk vermeerderen.
    Ik had een beeld voor ogen zoals ik dat vaak in mijn omgeving zie.
    Elke dag Bisara eten om te besparen en kasten in Marokko hebben staan.
    Nieuwste sportauto voor de deur.
    Allemaal voor de show, maar zo ben hij dus duidelijk niet
    Citaat Geplaatst door moslima2010 Bekijk reactie
    Haas Konijntje allah sefie je man...inderdaad je kan het goed hebben en alles kan zo van je worden afgenomen.

    MOge Allah het voor je gezin vergemakkelijken..amien!

    Amien

  3. #243
    **Getrouwd**

    Reacties
    3.344
    05-06-2009

    Ook al heb ik het niet breed het is niet dat we echt op eten bezuinigen. Het is meer dat ik geen onnodige dingen haal of dure dingen.

    Zoals vandaag ontbeten met brood en kaas en chocopasta als belegd met marokkaanse thee

    Me man 2 eieren in olie
    Me zoontje bordje pap

    Middag eten had ik een fruitsalade gemaakt en een pastasalade

    Avond eten swa (vlees van offerfeest) home made frietjes en salade

    Dus het valt mee tie niet dat ik me gezin uithonger

    Maar met lixe dingen bedoel ik bijv ipv garnalen doe ik tonijn in de salade

    En denk dat jullie uitgaven zo hoog zijn omdat jullie bijna elke dag iets halen dat doe ik niet haal 1 keer p week alles wat nodig is en dan door de weeks alleen brood en bijv melk of beleg als dat op is

    Maar ga niet elke keer naar de winkel

  4. #244
    Idgaf.

    Reacties
    1.329
    25-05-2012

    Dure shit , meiden. Ik dacht 300 per maand aan boodschappen.
    Always mad, bro. Gtfo.

    I wanna start a fight


  5. #245
    MVC Lid

    Reacties
    363
    21-11-2012

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Wa iyaaki. Zeker scheelt het veel. Allahoema ameen...
    Precies probeer het te vergemakkelijken want 1 keer is nog te doen maar het hele jaar door... Succes ermee mop.
    thanks mops, reistijd hier zal overigens rond de 18 min zijn in sha Allah. Hoop dat dat scheelt.
    جعفر بن محمد قال: إذا بلغك عن أخيك الشيء تنكره فالتمس له عذرا واحدا إلى سبعين عذرا، فإن أصبته، وإلا، قل لعل له عذرا لا أعرفه

  6. #246
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    05-03-2005

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Je tip is like die van m'n mama, ze neemt ook altijd een zakje vol boterhammen en mandarijnen ed voor onderweg als ze een keer met me mee gaat, zo lief. Zal je tip dan ook zeker aannemen. Maar meestal kook ik voordat ik ze ga ophalen, dan hoef ik het alleen op te warmen als we thuis zijn. Vandaar dat ik gewoon weinig meeneem voor in de auto zoals wat krentenbollen osaf. Anders zitten we aan tafel en hebben ze geen honger meer.
    Ik waardeer je tips en moeite, voor jou!
    Graag gedaan. Ik heb nog een andere tip; krentenbollen met je kinderen op zondag maken. Maandag vers meenemen, de rest invriezen. En omdat je kookt voordat je ze gaat halen, alvast de oven in en neem je ze warm mee. ( 1 je hebt bezigheid samen 2 ze zulle n het meer waarderen omdat ze het zelf hebben gemaakt 3 is gewoon lekkerder 4 je komt goedkoper uit )

    De bomen, dat zijn geen bomen zonder de bladeren.

    De vromen, dat zijn geen vromen zonder de daden.


  7. #247
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door Ni3matoen Bekijk reactie
    thanks mops, reistijd hier zal overigens rond de 18 min zijn in sha Allah. Hoop dat dat scheelt.
    Succes!
    Citaat Geplaatst door Nassima_b Bekijk reactie
    Graag gedaan. Ik heb nog een andere tip; krentenbollen met je kinderen op zondag maken. Maandag vers meenemen, de rest invriezen. En omdat je kookt voordat je ze gaat halen, alvast de oven in en neem je ze warm mee. ( 1 je hebt bezigheid samen 2 ze zulle n het meer waarderen omdat ze het zelf hebben gemaakt 3 is gewoon lekkerder 4 je komt goedkoper uit )
    Heel goede tip Nassima. Als ik kan zal ik dat zeker overwegen insha Allah. Thanks.

  8. #248
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Jullie willen niet weten hoeveel ik net heb uitgegeven aan boodschappen. Shame shame shame on me.

    Ja. Nee. Weet ik veel.

  9. #249
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door Gaatjouniksaan Bekijk reactie
    Jullie willen niet weten hoeveel ik net heb uitgegeven aan boodschappen. Shame shame shame on me.

    50?

  10. #250
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Ik heb net boodschappen gedaan. Hier komt nog ongeveer 20 euro slager bij en 10 euro van de markt. Verder nog melk en vers brood tot volgende week woensdag.

  11. #251
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    50?
    Nee 30. Terwijl ik eergisteren voor 20 had gehaald. Al 50 op. En mijn plan was zogenaamd 50 in een week. Denk dat ik beter me pinpas thuis kan laten en gewoon geld bij de hand mee neem zodat ik niet weer wat extra haal.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  12. #252
    MVC Lid

    Reacties
    35
    23-08-2014

    Teveel. Ik denk wekelijks zeker 100 euro.

    Geen kinderen, alleen ik en mijn man

  13. #253
    Chamalia

    Reacties
    3.132
    03-04-2009

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Ik heb net boodschappen gedaan. Hier komt nog ongeveer 20 euro slager bij en 10 euro van de markt. Verder nog melk en vers brood tot volgende week woensdag.
    Ik zie veel 'onnodige dingen'. Aluminium folie kun je voor 99c elders halen. En heb je nou een kant en klare ovenschotel maaltijd gekocht?

    Maar ik herken dit, zo vaak ff boodschappen gaan doen en ben dan ff 50eur kwijt en dan heb ik nog veel boodschappen die gehaald moeten worden.
    meerdere gebruikers!

  14. #254
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Onnodige dingen? Dat kan je toch niet voor een ander bepalen? Het gaat er toch niet om dat men op brood, water, wortel en een appel gaat leven. Het gaat er volgens mij meer om dat men bewust boodschappen doet om verspilling tegen te gaan, alleen datgene koopt wat men daadwerkelijk eet en zo een extra cent te besparen. Correct me if i'm wrong.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  15. #255
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Somayra_ Bekijk reactie
    Ik zie veel 'onnodige dingen'. Aluminium folie kun je voor 99c elders halen. En heb je nou een kant en klare ovenschotel maaltijd gekocht?

    Maar ik herken dit, zo vaak ff boodschappen gaan doen en ben dan ff 50eur kwijt en dan heb ik nog veel boodschappen die gehaald moeten worden.
    Nee geen kant en klare ovenschotel. Dat zijn ovenschalen 2 stuks. Alu.folie Klopt maar van de action of zeeman vind ik niet fijn in gebruik. Snel kapot etc.
    Onnodig zijn veel dingen maar ik vind wat ik besteed per week aan boodschappen rond de 100 euro precies genoeg. Ik kom namelijk van 200 euro af... veel buiten eten etc.