1. #1
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Lichaamsbeharing ?!?

    Beharing bij vrouwen. Het komt vaker voor dan we denken. Helaas is het zo dat er een taboe heerst in onze maatschappij op vrouwelijk lichaamshaar waardoor het niet geaccepteerd wordt dat vrouwen lichaamshaar hebben. Maar het punt is dat het helemaal niet ongewoon is dat veel vrouwen veel haargroei hebben. Dat komt heel vaak voor en is erfelijk bepaald.Dat er veel vrouwen zijn die zich ongelukkig en depressief voelen omdat ze denken dat ze ongewoon zijn door hun beharing komt omdat er vanuit cosmetisch standpunt zeer negatief gekeken wordt tegenover vrouwelijk lichaamshaar.Het heeft puur met het uiterlijk te maken. Er heerst het idee dat het niet normaal is om veel lichaamshaar te hebben als vrouw. Het gevolg is dat heel veel vrouwen van gekkigheid niet weten hoe ze van hun natuurlijke haargroei moeten afkomen en op die manier een hekel krijgen aan hun lichaam.De ontharingsindustrie gooit daar bovenop nog eens olie op het vuur door keer op keer reclame te maken van gladgeschoren vrouwen met een haarloos lichaam dat als het toppunt van vrouwelijkheid wordt gezien terwijl dat onzin is want een haarloze vrouw bestaat niet. Vrouwen zonder beenhaar en armhaar of waar dan ook zijn er niet. Dat kan ook niet want dat haar heeft een functie. Alle vrouwen hebben lichaamshaar. De ene heeft weinig haar en de ander heeft heel veel haar. So be it. Dat is de natuur. Het heeft niks met (on)vrouwelijk te maken. Als je het mij vraagt, een vorm van schoonheid
    Bij vrouwen groeien overal haren van de benen tot buik tot rug tot armen tot de gezicht en overal waar de genen bepalen waar haargroei plaatsvind en dat is normaal. Wat ik niet normaal vind is de maatschappij die vrouwen dwingt er als haarloze kinderen uit te laten zien. Dingen als haar hoort alleen op de hoofd etc. Dat vind ik niet normaal. Ik vind dat haar niet vies is niet onvrouwelijk is. Wie heeft die 'regels' ooit gemaakt ? Leef en laat leven. Ieder heeft eigen smaak. Dring niemand iets op. Als een vrouw liever onthaart laat haar ontharen. Als een vrouw dat liever niet doet laat haar dan ook. Ga geen lelijke dingen roepen of wat dan ook

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    http://m.gva.be/cnt/dmf20160906_0245...ge-commentaren

    “Vuil lesbisch wijf”. “Ik heb overgegeven toen ik je foto zag”. “Dat je moge wegrotten zoals Dutroux”. Een Belgische filosofiestudente heeft honderden haatberichten gekregen na het posten van een foto waarin ze haar armen optilt om te tonen dat ze haar okselharen niet scheert. “Ongelooflijk dat een vrouw anno 2016 nog zo gebasht wordt omdat ze zich net zoals een man durft te tonen zoals ze echt is”, zegt ze.

    Laura De, studente filosofie in Louvain-la-Neuve, postte op 15 augustus een artistieke zwart-wit foto die ze had laten maken door een professionele fotografe waarop ze toont dat ze haar oksels niet scheert. Een bewuste zet. “Ik zag zo weinig foto’s van meisjes die er natuurlijk bij liepen”, schrijft ze. “Daarom wou ik een statement doen met foto’s waarop ik niet was geschminkt of onthaard, om te tonen dat een vrouw zelf de keuze mag hebben.”

    “Ik verwachtte wel kritiek, maar had nooit verwacht dat het zo erg zou zijn”, schrijft Laura. Enkele dagen later werd de foto op het internet overspoeld met bijna 6.000 commentaren. De meeste dreven de spot met haar: “Ik denk dat je kat onder je armen zit”.

    Anderen reageerden met afschuw: “Ik ben ruimdenkend maar dit wil ik echt niet zien”. Of: “Heb 146 keer moeten braken”. Soms waren de reacties grof beledigend naar Laura toe: “Dat wijf is viezer dan een beest”.

    “Scheer je, slecht mens!” , “Pas je aan de normen aan, vuil, lesbisch wijf”, “Je verdient het om te rotten in een cel zoals Dutroux”.

    Trieste mensen.... En hierom heb ik het erover in m'n topics e.d

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Zeker in de zomer besteedt de gemiddelde vrouw heel wat tijd aan het zorgvuldig verwijderen van ongewenst lichaamshaar. In deze video vertellen drie jonge vrouwen waarom ze daar juist mee gestopt zijn. "Vrouwen hebben lichaamshaar, maar scheren het af. Dat hebben ze niet zelf beslist, het wordt voor hen beslist door de maatschappij."

    De video kwam tot stand door een samenwerking tussen Style Like U en Allure; het eerste is een zelfbenoemde beweging die ervoor wil zorgen dat mensen zichzelf accepteren en uitdrukken, het tweede een beauty magazine. Monica Hernandez, Alexandra Marzella en Ayqa Khan zijn de jonge vrouwen die aan het woord worden gelaten. Ze vertellen over de strijd die zij leverden tegen de vrouwelijke, haarloze lichaamsnorm van onze samenleving.

    Onrealistisch schoonheidsideaal
    "Een porseleinen huidje, een slank figuur en geen lichaamshaar: dit ideale vrouwenlichaam is voor de meerheid geen realistisch schoonheidsideaal." De drie waren het beu om zich elke dag van boven tot onder te scheren om zo enigszins aan dit beeld te voldoen. Ayqa Khan: "Vroeger wilde ik op mijn blonde vriendinnen lijken en stond ik twee uur eerder op om mezelf te ontharen. Op een gegeven moment kon ik de moeite niet meer opbrengen."

    Het blijkt nog lang niet altijd even vanzelfsprekend om rond te lopen met lichaamshaar. Zo kregen ze alle drie te maken met afkeurende blikken; eentje werd zelfs al eens een 'onhygiënisch varken' genoemd. Over één ding zijn ze het eens: lichaamshaar bij mannen is normaal, terwijl dit voor vrouwen nog absoluut niet het geval is.

    http://m.hln.be/hln/m/nl/40/Style/ar...gienisch.dhtml

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014



    Niks mis mee dames

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Ze ziet niet meer vies, lelijk of onvrouwelijk meer als ze naar zichzelf kijkt. Ze ziet mooi uniek en zacht.

    Scheermessen en talloze andere middelen werden ooit gebruikt om de natuurlijke staat van haar lichaam teniet te doen. Om geaccepteerd te worden in deze maatschappij en te voldoen aan de eisen en wensen ervan.

    De pijn de afschuw die ze tegen zichzelf had. De afkeer. Het heeft even geduurd, maar dag na dag houdt ze er meer van en wint ze meer zelfvertrouwen ongeacht wat anderen ervan zeggen. Alle woorden heeft ze al voorbij horen komen en ze is al van alles genoemd. Alle vormen van pesten en plagerij heeft ze al meegemaakt. Desondanks staat ze sterk.

    De haartjesguillotine heeft een enkele reis naar de prullenbak geboekt en de littekens van het talloze ontharen heeft plaatsgemaakt voor natuur zoals het bedoeld is.

    Als madeliefjes in de bloei. Ze is voor zichzelf gaan denken en ze is het mooi gaan vinden. Ze is er liefde in gaan stoppen en heeft er in grote mate liefde voor terug gekregen.

    Elk haartje staat voor een statement. Een statement van hoeveel dagen ze al vrij is van de ideologie van schoonheid die de meeste mensen aangenomen hebben. Een vrouw met lichaamshaar heeft zichzelf bevrijd en ze houd ervan....

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014



    Niks vies of onvrouwelijks aan dames. Wees trots op hoe je geschapen bent.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014




  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Niks vies of onvrouwelijks aan dames. Wees trots op hoe je geschapen bent. Hou van jezelf. Je hebt geen verkeerd lichaam. Ieder mens iedere vrouw heeft lichaamshaar. De een meer dan de ander. Door de maatschappij heerst nu het beeld dat een vrouw alleen hoofdhaar hoort te hebben maar dat is niet zo. Jouw lichaam jouw regels


  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door IncognitoX Bekijk reactie
    Iemand heeft hier duidelijk een fetisj!
    Ik vind het aantrekkelijk ja. Now what ?

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Nog nooit heb ik antwoord op deze vraag gehad ;

    Waarom is lichaamshaar bij een vrouw vies of onvrouwelijk.
    Behaarde benen armen buikhaartjes etc.

    Hoezo zou het vies en onvrouwelijk zijn. Wat is er vies aan een vrouw met beenharen als ze zich wast ?

    Waarom is het bij een man dan niet vies.
    Als het mannelijk is, waarom zijn er dan vrouwen met meer lichaamshaar dan mannen ?

    Het is altijd brullen en schreeuwen en kots en vies en fetisj maar nooit kunnen onderbouwen waarom

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    604
    12-06-2016

    Inderdaad smerig je foto.s zeggen genoeg gadverdamme. En trouwens waarom wil allah dat we dat gore haar bij onze schaakspel wel weghalen??

  13. #13
    ♥♡♥♡♥

    Reacties
    833
    17-09-2011

    Gewoon misselijk die laatste foto

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door lolita666 Bekijk reactie
    Inderdaad smerig je foto.s zeggen genoeg gadverdamme. En trouwens waarom wil allah dat we dat gore haar bij onze schaakspel wel weghalen??
    Juist, omdat de loper niet belemmerd mag worden door struikgewas wanneer hij de dame slaat !

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Juist, omdat de loper niet belemmerd mag worden door struikgewas wanneer hij de dame slaat !
    Niet dat de lope op het moment-supreme dus in de aanloop naar het slaan van de dame belemmerd kan worden, maar het zicht
    mag enifszins best optimal zijn tijdens het slaan van de dame.