1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    569
    24-04-2010

    de zwarte balken zijn die in kodi weg te halen?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door basajev Bekijk reactie
    de zwarte balken zijn die in kodi weg te halen?
    Tijdens het afspelen van een film/serie bedoel je? De balk boven en beneden in beeld? Nee, in principe niet. Dit ligt aan de stream zelf. Wel kun je in systeem instellingen het beeld uitstretchen (vooral handig voor arabische streams die in 4:3 worden uitgezonden) Zie uitleg in video hier

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    KODI besturen met je smartphone/tablet

    Stap 1: De optie in KODI inschakelen "toestaan besturing op afstand"
    Stap 2: App installeren en instellen (zowel voor android als iOS in de tutorial uitleg opgenomen)

    tutorial video

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door tunisiano Bekijk reactie
    bro?
    jo

  5. #20
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Is er ook National Geographic Abu Dhabi?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door Alayya. Bekijk reactie
    Is er ook National Geographic Abu Dhabi?
    Yes, aanwezig binnen SHAHID ARABIC.


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door JustFlower Bekijk reactie
    Hi, bedankt voor je mooie topic. Ik heb een aantal vragen, hopelijk kun je mij helpen.

    1. De add-ons in jouw printscreens, zijn dit de add-ons die allemaal voor geinstalleerd in jouw kant en klare versie, of is het een gedeelte?

    2. Neemt het veel ruimte in beslag op mijn laptop? Popcorn nam bijv. niet echt veel in beslag

    3. Stel dat ik het wil streamen naar mijn tv, heb ik dan een smart-tv nodig en zo een XBMC mediabox? of is een HDMI-ingang/chrome cast genoeg?

    4. Als ik bijv. ga streamen op tv via HDMI/Chrome cast, dan moet mijn laptop tijdens het kijken aanblijven neem ik aan?

    5. Wat is precies het verschil tussen zo los downloaden op je laptop en zo een XBMC box wat ik vaak zie bij sommige mensen, betekent zo een box dat je je laptop niet nodig hebt?


    Alvast bedankt
    Hello,

    Graag gedaan

    1. de addons zijn al geinstalleerd in de kant en klare versie. Je kunt zelf meer dan 1200 andere addons installeren door op meer verkrijgen te drukken (is te zien onderin bij de video addons)

    2. Nee, rond de 300 mb uit mijn hoofd. Popcorn liever niet meer gebruiken. Heel veel gedoe de laatste tijd; downloadverbod etc.

    3. Optie a: laptop aansluiten op tv met HDMI kabel (als je laptop deze functie heeft)
    Optie b: een android box waarop KODI al is geinstalleerd. Kan al vanaf eenmalig 55.- pm me indien je meer info wilt hebben.

    4. ja maar je kunt scherm van laptop dimmen/uitschakelen.

    5. met zo een box heb je idd geen laptop nodig. Lang verhaal kort: zo'n box is eigenlijk een kleine computer; daar is KODI dan al op geinstalleerd. Daarnaast kun je ook heel veel andere dingen met zo'n box. (apps installeren/internetten etc.)

    Dit is eventjes snel getypt, als ik iets gemist heb dan hoor ik het graag

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door JustFlower Bekijk reactie
    Je bent geweldig Ik ben alweer een stuk wijzer geworden.

    Ik heb nog 1 laatste vraag, hopelijk is deze niet moeilijk. Stel dat ik een add-on nauwelijks gebruikt, bijv. iets met sport, hoe kan ik deze dan verwijderen?
    Hahaha nee geen moeilijke vraag.

    Kan via SYSTEEM - ADDONs - GEINSTALLEERDE ADDONS - kies hier de addon die je bedoelt - klik op verwijderen

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door JustFlower Bekijk reactie
    Oh, best simpel idd. Ik ga meteen aan de slag, dankjewel
    toch mist er iets... hint

    graag gedaan haha

  10. #25
    GTD. 184pk.

    Reacties
    461
    31-08-2014

    Ik vind het hatelijk dat het zo onoverzichtelijk is. Ik gebruik daarom alleen GENISIS.

    Control, Discipline and Patience.


  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    1.715
    12-05-2014

    Citaat Geplaatst door JustFlower Bekijk reactie
    Oh zo een groene ding bedoel je he haha, hoe doe ik dat?
    [IMG][/IMG]

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door HardAndPain Bekijk reactie
    Ik vind het hatelijk dat het zo onoverzichtelijk is. Ik gebruik daarom alleen GENISIS.
    Genesis is sinds 5.0 update beetje minder geworden, maar blijft idd een top addon.

  13. #28
    GTD. 184pk.

    Reacties
    461
    31-08-2014

    Citaat Geplaatst door tvbox Bekijk reactie
    Genesis is sinds 5.0 update beetje minder geworden, maar blijft idd een top addon.
    Ik gebruik m ook al sinds update 5.x.x. Is er een manier om NL tv en Maroc TV overzichtelijk te maken? Gewoon 1 duidelijke Addon waar je NPO1/2/3 RTL endergelijke kan zien? En dan de Marokkaanse tv die we dagelijks gebruiken op volgorde?

    Control, Discipline and Patience.


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    57
    09-08-2015

    Citaat Geplaatst door HardAndPain Bekijk reactie


    Ik gebruik m ook al sinds update 5.x.x. Is er een manier om NL tv en Maroc TV overzichtelijk te maken? Gewoon 1 duidelijke Addon waar je NPO1/2/3 RTL endergelijke kan zien? En dan de Marokkaanse tv die we dagelijks gebruiken op volgorde?
    Commerciële NL zenders binnen KODI zijn niet beschikbaar; alhoewel; er zijn betaalde diensten die dit aanbieden (ong. 70-90 euro per jaar)

    Voor NL tv: kun je NL SPORTS, DUTCHCLOUDTV, Retrospect, Nederland24, NOS, uitzendinggemist en RTL XL installeren. Dan heb je eigenlijk alles wat er op het gebied van NL mogelijk is binnen KODI

    Voor maroc tv blijven we toch terugvallen op SHAHID ARABIC waar je op marokkaanse vlag kunt drukken en dan heb je, uit mijn hoofd, 15 Marokkaanse zenders op volgorde.

  15. #30
    GTD. 184pk.

    Reacties
    461
    31-08-2014

    Citaat Geplaatst door tvbox Bekijk reactie
    Commerciële NL zenders binnen KODI zijn niet beschikbaar; alhoewel; er zijn betaalde diensten die dit aanbieden (ong. 70-90 euro per jaar)

    Voor NL tv: kun je NL SPORTS, DUTCHCLOUDTV, Retrospect, Nederland24, NOS, uitzendinggemist en RTL XL installeren. Dan heb je eigenlijk alles wat er op het gebied van NL mogelijk is binnen KODI

    Voor maroc tv blijven we toch terugvallen op SHAHID ARABIC waar je op marokkaanse vlag kunt drukken en dan heb je, uit mijn hoofd, 15 Marokkaanse zenders op volgorde.

    Onder welke repo valt Shahid?

    Control, Discipline and Patience.


Tags voor deze discussie