1. #5806
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    met een karcher ramen cleaner en je zo klaar
    de buiten kant doet bij ons de glaZenwasser en binnen 1 van ons 2
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  2. #5807
    MVC Lid

    Reacties
    575
    01-11-2013

    Hier wordt iedereen betrokken bij het opruimen. Mijn kinderen zijn wat ouder (10 en 14) maar hebben wel altijd geholpen in huis.

    @Riannah mijn avondroutine gisteren was:
    De aanrecht opruimen (gootsteen schoon ) en vaatwasser aan.
    Even een rondje in huis en alles aan kant zetten (je weet wel kussens rechtop, post op de juiste plek zetten, was naar de wasmand)
    Kleren klaarzetten voor de volgende dag.
    Lunchpakket klaarzetten
    Dingen voor de ontbijt klaarzetten (ik eet vaak overnight oats, dus dat maak ik klaar in een bakje)
    Vlees uit de vriezer voor de volgende dag.
    Wasje gevouwen en 1 was klaargezet in de wasmachine (die gaat s'ochtends aan).

    Mijn kinderen hebben ook hun routine, hangt af of ze gaan sporten of niet (gisteren):
    Zoon:
    Tas klaarzetten voor de volgende dag.
    kleren klaarzetten voor de volgende dag.
    lunchpakket klaarzetten
    kattenbak verschonen en voer geven
    Dochter (had veel huiswerk):
    Tas klaarzetten
    kleren klaarzetten
    lunchpakket klaarzetten

    Ochtenroutine (ik ben nu op werk):
    Bed opgemaakt
    Badkamer wastafel schoongemaakt en beide toiletten.
    Wasmachine aangezet.
    Kat verzorgt en bak verschoont
    Vaatwasser uitgeladen.

  3. #5808
    Verbannen

    Reacties
    534
    02-01-2017

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    dames die willen meedoen met de flylady babysteps routine graag aanmelden.

    dit is het schema

    :

    's Ochtends alle bedden rechtleggen en in alle slaapkamers troepjes opruimen. Als je 's ochtends naar de wc bent geweest. De wc's schoonmaken met hygienisch doekje. Hetzelfde geldt voor de badkamer, je bent toch in de badkamer en neemt ook even de wastafel af. (Dit heet swish en swipe). Je tot je schoenen aan toe aankleden. De hotspots blussen=Stapeltjes troep opruimen. In de agenda kijken. Afwassen en wasmachine aanzetten.

    's Middags Na het eten gelijk afwassen, weer hotspots blussen en alvast over het eten van vanavond nadenken. Was ophangen.

    's Avonds Na het eten gelijk weer afwassen en koffiezetapparaat klaarzetten, Aanrecht en gootsteen laten glimmen (shine your sink= dan sta je morgen prettiger op) Kleren klaarleggen voor morgen, in de agenda kijken en op tijd naar bed.


    Routines

    Na de babysteps heb je dus een soort basisroutine, waarbij je onder andere elke dag je wasbak schoonhoudt,je was doet, je wc schoonmaakt, je bed opmaakt en je ’s morgens al bent aangekleed. Je hebt dan ook geleerd om elke dag in twee minuten je hotspots op te ruimen, dat zijn rommelige plekjes, die als maar erger worden. Dit doe je dan in twee minuten. Flylady leert je elke dag een kwartier lang op te ruimen in een bepaalde zone. Het huis is opgedeeld in 5 zones:
    •Zone 1: eetkamer, veranda/voortuin en gang (tot en met de eerste zondag van de maand)
    •Zone 2: keuken, achtertuin, wasruimte en voorraadkast (tot en met de tweede zondag van de maand)
    •Zone 3: badkamer en een extra kamer (tot en met de derde zondag van de maand)
    •Zone 4: de ouderslaapkamer, toilet en kast (tot en met de vierde zondag van de maand)
    •Zone 5: woonkamer (de resterende dagen tot en met het einde van de maand)

    Elke dag ruim je iets op en maak je schoon in die zone. Eerst moet alles opgeruimt zijn voordat je goed kunt schoonmaken. Flylady zegt dat je dat in een kwartiertje doet. Het hoeft niet perfect, want als je het te perfect wil doen, dan gaat het je niet lukken. Je moet geen uren achter elkaar bezig zijn om schoon te maken, want anders hou je het niet vol omdat je moe bent.

    Het is de bedoeling dat je door middel van je ochtend en avondroutine alles bijhoudt, zodat je niet lang bezig bent met schoonmaken en dat er dus regelmaat in zit. Omdat je de belangrijkste dingen elke dag schoonmaakt, wordt het dus niet vies en kost het weinig moeite om het huishouden te doen. Ook heeft Flylady de weekly homeblessing hour, waarbij je globaal je huis in een uur schoonmaakt.
    Hahaha wollah ik dacht die ochtendgedeelte is voor de hele dag, ik zag pas achteraf ' en nu voor de middag '

    Die ochtend gedeelte ik doe daar de hele dag over

  4. #5809
    Verbannen

    Reacties
    534
    02-01-2017

    Wat ik elke dag doe is matrassen recht gooien en uitkloppen, kussens, dekens uitkloppen en laten luchten, alle ramen en deuren open, wastafel, bad en sanitair met chloor, alles spoelen en drogen, dan met natte doek alles in huis afstoffen, spiegels, vensterbanken, plinten, meubels en de vloer als laatste, soms gewoon droog met de swiffer en op sommige dagen met nat dweilen, dat is wat ik dagelijks doe, soms pak ik er iets bij zoals keuken schuren ofzo of eens kleren gaan vouwen maar zekers niet altijd, en afwas is iets wat ik ook gemakkelijk tot morgen kan laten staan haha pffff heb een vaatwasser nodig want ik ben meestal gewoon te lui voor de afwas

  5. #5810
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Riannah had graag mee willen doen met jou, maar voor mij is het echt een Turbo routine. Ik ben echt iemand die langzaam opstart, ik moet langzaam ontbijten bij komen dan kan ik pas de wereld om me heen zien. Daarna ga ik heel langzaam met anasheed op de achtergrond huishouden doen en tussen door kopje koffie of atay bene3na3 en dan tussendoor kom ik op het idee om iets te gaan bakken of iets te halen.

    Ik moet dit afleren

    Maar ik ga jullie wel supporten

  6. #5811
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Wat leuk zo'n familieplanner, moet ik ook doen.

  7. #5812
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Heel het huis grondig gedweild ben kapot
    Wasjes gedraaid keuken toilet en badkamer in orde gemaakte
    Bedden afgehaald en nieuw beddengoed erop
    Morgen de veranda schrobben en dweilen
    Dan ben ik al een eind voor de ramadan
    Moet alleen nog alle ramen zemen dat haaaaaaat ik
    Weet er iemand een snelle manier?
    ik heb een karcher raamzemer, super ding ben er erg blij mee, een raam zemen is peanuts nu,

  8. #5813
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Een schema opmaken voor de hele familie...taken erop zetten die door elke familielid moeten gedaan worden.

    erg handig zo een familyplanner !

  9. #5814
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Ajdig Bekijk reactie
    Hier wordt iedereen betrokken bij het opruimen. Mijn kinderen zijn wat ouder (10 en 14) maar hebben wel altijd geholpen in huis.

    @Riannah mijn avondroutine gisteren was:
    De aanrecht opruimen (gootsteen schoon ) en vaatwasser aan.
    Even een rondje in huis en alles aan kant zetten (je weet wel kussens rechtop, post op de juiste plek zetten, was naar de wasmand)
    Kleren klaarzetten voor de volgende dag.
    Lunchpakket klaarzetten
    Dingen voor de ontbijt klaarzetten (ik eet vaak overnight oats, dus dat maak ik klaar in een bakje)
    Vlees uit de vriezer voor de volgende dag.
    Wasje gevouwen en 1 was klaargezet in de wasmachine (die gaat s'ochtends aan).

    Mijn kinderen hebben ook hun routine, hangt af of ze gaan sporten of niet (gisteren):
    Zoon:
    Tas klaarzetten voor de volgende dag.
    kleren klaarzetten voor de volgende dag.
    lunchpakket klaarzetten
    kattenbak verschonen en voer geven
    Dochter (had veel huiswerk):
    Tas klaarzetten
    kleren klaarzetten
    lunchpakket klaarzetten

    Ochtenroutine (ik ben nu op werk):
    Bed opgemaakt
    Badkamer wastafel schoongemaakt en beide toiletten.
    Wasmachine aangezet.
    Kat verzorgt en bak verschoont
    Vaatwasser uitgeladen.
    macha allah jij hebt de routine al goed onder de knie... gisteren zijn wij naar belgie geweest en pas om half 10 thuis dus ik heb de shine your sink niet gedaan, daar baal ik wel van., want inderdaad vanmorgen in de keuken dacht ik ships ... pfffft eerst nog het aanrecht en sink doen voor dat ik kan gaan werken.
    vanaf vandaag weer trouw de routine volgen.

  10. #5815
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door kluizenaresje Bekijk reactie
    Hahaha wollah ik dacht die ochtendgedeelte is voor de hele dag, ik zag pas achteraf ' en nu voor de middag '

    Die ochtend gedeelte ik doe daar de hele dag over
    het lijkt veel maar echt je bent in 15 a 30 minuten klaar.

  11. #5816
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Riannah had graag mee willen doen met jou, maar voor mij is het echt een Turbo routine. Ik ben echt iemand die langzaam opstart, ik moet langzaam ontbijten bij komen dan kan ik pas de wereld om me heen zien. Daarna ga ik heel langzaam met anasheed op de achtergrond huishouden doen en tussen door kopje koffie of atay bene3na3 en dan tussendoor kom ik op het idee om iets te gaan bakken of iets te halen.

    Ik moet dit afleren

    Maar ik ga jullie wel supporten
    hoeft niet schat. je mag er zolang overdoen als je wilt, wil je bv smorgens langzaam opstarten dan doe je de routine tegen de middag, of in stukjes verdeelt gedurende de dag.

  12. #5817
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Op YouTube vind je inspiratie over de dagelijkse routineklusjes, al doen ze vaak niet meer dan in speed-stand spuiten met een flacon en wegpoetsen met keukenpapier terwijl ze gekleed zijn in een kekkie sport-outfitje.
    Maar wel leuk om te zien altijd. Vooral de snelle keukenafleveringen, heerlijk.

  13. #5818
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    [QUOTE=ilovesoap;132474288]Op YouTube vind je inspiratie over de dagelijkse routineklusjes, al doen ze vaak niet meer dan in speed

    volg jij iemand op youtube ?
    ik volg my great challenge, |Sofia
    ze is een wat oudere vrouw maar ze is zo eerlijk en niet zo gemaakt zoals de andere.
    ze maakt ook echt een vuil/rommelig huis schoon en niet zoals andere een super schoon huis met een doekje en een spraytje schoonmaken, zo een sjiekie schoonmaak..

  14. #5819
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Een schema opmaken voor de hele familie...taken erop zetten die door elke familielid moeten gedaan worden.

    salaam alaykum

    proberen waard deze family planning
    mag ik vragen waar je zoiets vergelijkbaars kunt kopen?
    TbarkeAllah alikoum dames ..moge Allah swt ons helpen Allahouma amien
    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  15. #5820
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Die karcher zou idd ideaal zijn
    Maar helaas te duur voor me.
    Dus gewoon old scool met glassex en een emmer erbij
    Wish me lucknow
    Alleen al de veranda heeft 12 ramen cryyy