1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-05-2015

    El maktab

    Ik veeg de traan van me wang af. ‘die film was echt leuk he, dat liefde zo veel kan laten doen ‘ zegt loubna. Loubna is mijn beste vriendin. En ik ? ik heet nada. ‘ ja echt een leuke film hbiba , zullen we nu naar huis of eerst ergens eten’? zeg ik. ‘ja is goed zullen we naar die nieuwe marokaanse restaurant’? ‘ yallah’ zeg ik . we pakken ons jassen bij de balie en lopen richting mij auto. Ik rij richting de restaurant en intussen zingen loubna en ik mee met een liedje op de radio. Ik parkeer ergens bij de restaurant en kijk of me make up en hoofdoek nog goed zit. Daarna lopen we samen richting de ingang. ‘aaah deze hakken doen echt pijn ‘ zeg ik. ‘haahhaha wollahila ‘ lacht loubna. We krijgen een tafel met 2 personen ergens bij de raam. En kijken in menu kaart of we zien wat we gaan bestellen. We bestellen allebei het zelfden en wachten op ons eten. Daarna komen er twee jongens naar ons toe lopen. Stiekem dacht ik bij me zelf ze zijn niet lelijk maar ik moet/mag geen intresse tonen dus ik doe net of ik bezig ben op mijn iphone. ‘heey loubna ‘ zegt een van de jongens. ‘heey rachid wat doe jij hier jij hoort allang in bed te zijn’ zegtloubna. ‘Hahahahah jaa ben hier met samir effen wat eten’ zegt rachid. ‘nada dit is mijn neefje rachid’ zegt loubna. Ik geef rachid en samir een hand. ‘maar wij gaan ergens zitten ‘ zegt rachid. ‘safii sir’ zegt loubna lachend. Ze gaan ergens aan de hoek zitten van ons.we krijgen het eten en beginnen samen te eten. Ik zie dat samir naar me kijkt vanuit mijn oog hoek. Ik en loubna lachen en kletsen een beetje dan reken we af en nemen afscheid van samir en rachid. We lopen net naar mijn auto en rachid komt aan rennen. ‘nada heet je toch?’ ‘ uuh jaa hoezo’ vraag ik . zou samir misschien jou nummer mogen hij ziet je wel zitten en zou je graag beter leren kennen’. ‘waarom vraagt hij dat zelf niet ‘ zegt loubna geeireteerd. ‘ hij is verlegen’. ‘ nee sorry ‘ zeg ik , en stap in de auto. En rij samen met loubna weg naar haar huis en zet haar af en groet haar dan rij ik richting mij huis. Ik doe de deur open en zie mijn broertje en broer samen tv te kijken. Mijn ouders? Zijn 5 jaar geleden gestorven in marokko tijdens een auto ongeluk gelukkig was mijn broer boven de 18 en ik net 18 en mochten we onze broertje houden en opgroeien. ‘hebben jullie gegeten ?’ vraag ik. ‘jaa we hebben bij de mac eten gehaald’ zegt soufian mij broer. Maar gelukkig hebben we mijn tante en oom die net als ouders voor ons zijn, ze hebben ons liefde gegeven en geholpen in slechte periodes .maar zij wonen 2 uur van ons vaandan. Ik maak wat munt thee klaar en zet het op tafel met wat lekkerheid voor me broer/tje, en loop naar boven om mijnpyjama aan te doen. Ik zie dat ik een berichtje heb van loubna: schat haal je me morgen ochtend op dat we samen naar school gaan, mij auto is nog steeds niet gemaakt?. Ik stuur een app je terug : ja is goed schat ik kom om half 9 gn. Ik loop naar beneden en zie dat mijn broers alles hebben opgegeten hebben. ‘nou bedankt dat jullie wat over hebben gehouden’ zeg ik. ‘ik doe morgen wel boodschappen neem jij omar(mijn kleine broertje) morgen naar tante samira’?’ ja is goed maar waarom wil je daarheen omar?’ vraag ik. ‘ja daar zijn ilias enzo ( mijn neefje) en ik heb een week vakantie en soufian die moet werken bij papa’s groete winkel ‘ zegt omar. ‘ is goed pak je spullen alvast in om half 5 ben ik thuis en breng ik je meteen’ zeg ik. Ik geef me broertje een kus en hij gaat naar bed samen met mij broer, ik ruim de tafel en de keuken op en ga dan ook naar bed.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-05-2015

    Ik word wakker om 7 uur en maak daarna Omar wakker. Ik maak wat ontbijt en eet wat en kleed me dan om. "Omar snel ik moet loubna nog ophalen". Hij komt naar beneden rennen. "Ready " zegt hij. We stappen mijn auto in en rijden richting loubna. Loubna stapt de auto in " salam hbiba" zegt ze . Ik groet haar en rijden dan richting Omar school . Ik wil net naar school rijden tot we tegen een auto botsen. " Wajooow " roep ik . Ik stap de auto uit en loop richting de andere auto. "Hallo meneer kunt u niet uitkijken" roep ik." Sorry ik keek niet goed want ik ben bijna te laat voor me les" zegt hij. Ik kijk in zijn mooie groene ogen . " ik moet echt gaan ik moet lesgeven als er iets mis is met je auto bel mij maar " zegt hij. Hij geeft mij een kaartje en rijd weer weg. Ik stap een auto in. "Ik snap wel dat je lang weg bleef hij is massalah knap" zegt loubna. "Nee johh". We rijden richting school. "Nada je moet echt denken aan je toekomst je kan niet altijd voor Samir en Omar zorgen ". "Tot Omar 18 is denk ik alleen aan hem". Bij school aangekomen zie ik Rachid en Samir naar binnen lopen. Ik kijk meteen naar de grond. We lopen richting de les en hebben school tot 4 . Ik zet loubna thuis af en haal dan Omar van school . Ik zie Omar met de jongeman praten die tegen mij auto aan kwam. Ik loop richting hun." Meneer maandag na de vakantie wil ik mij presentatie houden is dat goed". "Omar ben je klaar". De man kijkt me aan en ik kijk meteen naar de grond . Hij steekt zijn hand uit. "We hebben elkaar niet echt ontmoet van ochtend ". "Ja dat klopt " en geef hem een hand terug. "Ik ben Ahmed de geschiedenis docent van Omar". "Ik ben de zus van Omar , maar Omar we moeten echt gaan anders komen we te laat ". "Doeii roepen Omar en ik en lopen richting de auto. Onderweg word ik gebeld door mij nichtje dunya. Dunya: nada hbibaa. Ik: heey zins alles goed. Dunya : ja maar ik bel natuurlijk niks voor niks ik heb je gemist maar ik bel om mij bruiloft zondag . Nada : ohyaaa helemaal vergeten . Dunya: daarom maar ik bel ik effen om je te herinneren . Nada : nou hbiba ik ben er zeker bij maar ik moet gaan hbiba . Dunya : beslama .

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-05-2015

    Bij me tante en oom aan gekomen groet ik hun en ga ik naar binnen. Ik ga bij me tante zitten en ze zet munt thee en allemaal lekkere dingen op tafel. Ik krijg daarna een sms van soufian: nada ik ben in België oom Mohammed en de verloofde van dunya helpen met wat regelen voor de bruiloft dus ik ben vandaag niet thuis en morgen ook niet gr souf. Nou lekker gezellig helemaal alleen thuis denk ik na . Ik blijf nog effen bij me tante en dan rij richting supermarkt. Ik loop de supermarkt in ga richting de chips afdeling. Ik zit wel 10 minuten te zoeken wat ik wil. " nou nou chips is niet heel gezond" zegt een bekend step achter mij...




    Het is Ahmed ik kijk hem aan met zijn groene ogen en we hebben wel 10 minuten oogcontact. Zijn ogen zijn niet heel ver van mij en ik ga een stap achter uit en kijk naar de grond." Ik kom jou vandaag wel over al tegen hé" zeg ik met een bloos. "Mag ik met jou contact"."nee sorry "zeg ik. En loop weg . Ik ga zitten in me auto en denk nog steeds aan zijn mooi ogen . En aan zijn kuiltje als hij lacht. En zijn zwarte kluif haar met een kleine baartje. Ik start de auto en rij richting huis. Ik ga naar boven doe men hoofd doek af en doe mijn Marokkaanse pyjama aan. Ik pak wat chips en ga zittend op de bank en kijk Wat tv.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.417
    10-08-2011

    Upppp nieuwe fan meld zich aan
    Iesiej MIJN Zonneschijntje

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.336
    16-03-2013

    Didn t read
    Iemand 4 zinnen ?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-05-2015

    Ik word wakker door een app van dunya ." Aah ik ben in slaap gevallen". Ik spring onder de douch en maak wat ontbijt voor mezelf. Ik doe mijn kleren aan vandaag draag ik een rode hoofddoek een zwarte jumpsite en een rode blazer met mij mk sandalen. Ik pak daarna mij 2 Marokkaanse jurken en nog de pak van soufian en Omar. Ik start de auto en rij weg. Onderweg stop ik bij een tankstation haal ik wat lekkers en een redbull en rij richting mij tante. Daar aangekomen groet ik iedereen leg de spullen boven en kleed me dan om. Vandaag hebben we soort vrijgezellen feest voor dunya. Ik loop Naar beneden en rij richting de huis van me andere oom de vader van dunya. Ik zie voor het huis allemaal auto's staan . Ik stap uit en loop richting de deur . Ik groet de meiden en rijden dan samen een Marokkaans restaurant. We geven dunya allemaal cadeautjes en lachen en kletsen de hele avond. Mijn telefoon gaat over en zie op de beeldscherm staan mina. Ik neem op ik : hallo liefie. Mina : dunya hbibaa Ben je in Zeist ?". Ik : jaa hbiba voor de bruiloft van dunya morgen ". Mina: aah leuk schat kom straks bij mij langs ". Ik: is goed hbiba ik kom om 11". Beslama . Rond kwart voor 11 neem ik afscheid van iedereen en rijd richting mina. Mina is mij oude beste vriendin omdat wij vroeger in Zeist woonden. Daar aan gekomen groet mina mij en loop ik naar binnen. We kletsen ditjes datjes en besluit dan dat ik blijf logeren. " mina ik moet je wat vertelen". "Tell me ". Ik vertelde haar alles over dat Ahmed gedoe. " nada je bent toch niet verliefd , je kent hem amper !". "Tuurlijk niet maar ik weet het gewoon niet ik krijg kriebels in me buik als ik in zijn groen ogen kijk"." À Willie hahahaha". Ze geeft me een speelse stoot en kijken een film . En gan laat pas slapen.